החלפת דעות ורעיונות

החלפת דעות ורעיונות

קדם כל חבל שאנחנו לא משתמשיםבכלי הזה יותר , לתשומת לב כולנו... לעניין עצמו , אבקש ליצור צוות חשיבה של הורים שיעלה רצף חשבתי ובמקרה הצורך אף לפעול בתחום הכרת הצרכים היוסודים של לקויי הלמידה , הילדים הנ"ל סובלים סבל רב וטרם פוצח הרעיון כיצד לעזור להם, כולכם נקראים להשתתף ולשתף בדעות רעיונות ועצות טובות . שבת שלום לכולם גדעון
 
לקויי למידה.

היום, עם רמת איבחונים ברורה וחדה (לא קונבנציונלית, כמובן), ישנן הרבה הגדרות של ליקוי למידה. יש ליקוי כמו דיסלקציה יש ליקויים שמיעתיים יש ליקויים התנהגותיים יש ליקויים רגשיים יש ADHD/ADD יש PDD ועוד... איך אתה יכול להגיע למקום בו אתה מוצא מהם הצרכים היסודיים של הילדים האלו? אשמח לקחת חלק בתהליך. יעל
 
מהם הצרכים היסודיים של לקויות למידה

שאלה גדולה ואין עליה תשובה אחת. כפי שכתבה יעל, לקויות למידה יש מסוגים שונים ואנחנו יודעים שיש גם קומורבידיות- כאשר אנחנו רואים חפיפה בין לקויות שונות בקבוצות האוכלוסיה. למשל לרוב ילדי ה-PDD יש גם קושי בקשב וריכוז, וגם יש חפיפה בין הפרעות של קשב וריכוז, דיספרקסיות, D.C.D והיפריות. ברוב המקרים מתלווה גם אספקט רגשי, הקשור לחוויות של הילד בחיים, סף תסכול ועוד. אם נסתכל על ילדים עם לקויות- ואני מכירה לצערי את הלקויות היותר משמעותיות, לצערי, נראה שיש כמה דרכים שונות ומקבילות או מצטלבות כדי לעזור להם: ברמה המוחית-מטבולית: שינוי תזונתי, תיסוף תזונתי מתאים ומניעה של חומרים העלולים להשפיע לרעה על תפקודם. כוכבים שונים כמו אומגה, אצה כחולה ירוקה (לחלקם), ויטמינים מקבוצת B וקבוצות נוספות, מינראלים כמו מגנזיום ואבץ (שמרגיעים ומשפרים פעילות שריר)ואחרים, חומצות אמינו מתאימות, ועוד יכולים להשפיע מאד. נוירוטראנסמיטורים כמו גאבא ו5HTP משפיעים, כמו גם אנטי אוקסידנטים היכולים לשפר תפקוד וויסות. חשוב לציין גם את נושא האלרגיה כי יש בהחלט תגובות אלרגיות המביאות לקשיי ריכוז והיפריות. אני מאמינה שבכל לקות חשוב להסתכל קודם על הבסיס המטבולי תזונתי וממנו להמשיך. יש גם פרק חשוב של התייחסות לסביבה ברמת הזיהום שלה והשפעת הסביבה על התזונה. תרגול ברמה המוחית גופנית- כאן נכנסים בעצם כל התחומים הטיפוליים- החל מפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, אלבאום, רמי כץ, ורדי, רביב וכל היתר. כאן נכנס גם הביו פידבק והנוירופידבק וכמובן טיפולים כמו אוסטיאופטיה, קראניו סקראל, כירופרקטיקה, ועוד. התרגול הזה לדעתי הוא חשוב ביותר וככל שמערכות החוש מתרגלות ומתורגל גם הקשב הגופני (ארגון, ויסות ותיכנון+ פרופריוצפטיביות והיתר) מופיעות יכולות הקשורות לארגון, אינטגרציה של חושים וקשב. התרגול של קשב חזותי, שמיעתי וגופני מאפשרים לדעתי תשתית טובה ללמידה. תרגול ברמה המוחית קוגניטיבית- אסטרטגיות למידה, שיטות למידה, בניית תוכניות מותאמות לקשיים ולחוזקות של הילד, בדיקה מעמיקה של הקשיים, טכניקות שונות להרפייה וריכוז, דמיון מודרך, וכל השיטות השונות המביאות לארגון של קשב מתמשך, זכרון מאורגן, שליפה וחשיבה, עיבוד מידע ויכולת למידה. אינטגרציה בין מערכות חוש, מערכות קשב ומערכות למידה בסגנונות שונים והתאמת הילד לסביבה והסביבה לילד. יכולת הקשבה לילד והתאמת תוכניות למידה והתארגנות. הבניית סביבה, למידה, רצפים מעברים וכל הכרוך בכך. הפרק הכמעט חשוב ביותר- ההיבט הרגשי סף תסכול, המוטיבציה, ההימנעות, יכולת הקשבה חיצונית מול הקשבה וקשב פנימי. יכולת ההכלה של הילד, נכונותו להתנסות, העזרה והגיבוי שהוא מקבל, התמיכה הרגשית, דירוג המשימות, עבודה על דימוי עצמי וביטחון עצמי. הסתגלות וקשיי הסתגלות, כעסים, התמרדות תסכול ועוד ועוד ועוד. כאן טמון המפתח הנוסף ללבו של הילד וליכולתו ללמוד ולהתמודד. כאן המקום החשוב של המשפחה, התמיכה, הטיפול הרגשי, העשייה המשותפת, ההדרכה וההכלה של הילד ומשפחתו והליווי המקצועי בהתאם לצורך. כאן נכנס כמובן גם ההיבט החברתי, תמיכה של בני גיל PEERS, עשייה משותפת ועוד. ההיבט האנרגטי- פרק גדול וחשוב היכול להגיע לטיפול בכל האספקטים שתיארתי עד כה. ההיבט האנרגטי יכול להשפיע ברמה הגופנית, הרגשית והחושית וכמובן להשפיע על תפקוד המוח והגוף. בהיבט הזה אפשר לכלול שיטות רבות כמו הומיאופטיה, פרחי באך, טיפולים אנרגטיים עמוקים כמו אמנה ואחרים העוזרים לילד להתמודד ולהתגבר. כאן נכנסים גם האבחונים והטיפולים המשלבים שיטות משלימות כמו IPEC ואחרות המתיחסות גם לאספקטים גופניים- רגשיים- מוחיים. כאן קרוב לודאי אפשר לעשות ולחולל שינויים מפליאים ולטפל ברמות הגבוהות יותר שתאפשרנה השפעה על הרמות השונות והשכנות. עד כאן, על קצה המזלג, האמונה שלי לגבי הטיפולים בלקויות התפתחותיות. מקווה שעזרתי לדיון ואשמח לקבל הערות, תלמה.
 
תלמה את גדולה מהחיים!

תודה על החשיבה ועל הדרך , אשמח לחומר נוסף ככל הניתן, אני אוסף חומר מכל הפורמים האפשרים ,ניתן לצרף את הפניה שלי לכל פורם שעולה על דעתך, תזהרי , אני מתכוון ל"נצל" את ידעותיך בנושא . תודה גדעון
 
תודה גדעון../images/Emo9.gifאני רגילה "שמנצלים" את

היי גדעון, אני רגילה "שמנצלים" את ידיעותיי ואשמח להוסיף מידע. יש הרבה מידע שנאסף היום על לקויות למידה והיות ויש קומורבידיות בין התופעות השונות "שהולכות" עם לקויות אלו, יש חשיבות למיפוי צרכים והתייחסות כוללנית. אני יודעת שאבחון מוקדם ועבודה ממוקדת עוזרים. אישית אני בודקת אפשרות להוסיף לבני טיפולים של שיטות אלבאום ורביב- כדי לעבוד על ההצלבות המוחיות שלו. יש עוד נושר שלא הזכרתי בהקשר הלקויות וזו יכולת הלמידה של המוח. ילדים שאונה שמאלית מתקשה- יראו מאפיינים שונים בלקויות שלהם. דיספרקסיה קשורה לאיזור הפריאטלי שמשמר תוכניות למידה מוטורית ותכנון תנועה. שילוב של לקויות נוירולוגיות ייתן ביטוי ברור שאבחון יכול לראות ולטפל.
 

יפעת SH

New member
IPEC - תלמה, האם ניתן לטפל בשיטה

זו גם בילד שאינו משתף פעולה?
 
לדעתי שווה לנסות אצל מומחה

היי יפעת, אני יודעת שהבחור שהביא את IPEC לארץ יושב באיזור הצפון הקרוב- פרדס חנה כרכור, שמו עדי שאנן , כך ששווה לך ליצור איתו קשר ולשאול ישירות. מצרפת לך את האתר שלהם, אך לי אישית אין נסיון עם הגישה. שמעתי עליה דברים טובים מאד ממי שטיפלה בילדה עם המון אלרגיות בצפון, אצל אותו המטפל. נשמח לשמוע ממך.
 

freearth10

New member
ipec עוסקת יותר ברגישויות

קנסיולוגיה חינוכית - במיקוד ובמיומנויות למידה. מאחר שהגישה היא להתחיל במקום שהילד יכול להכיל - מהר מאוד נוצר שיתוף פעולה ובמקרים רבים הילדים מאוד מעוניינים בטיפול. הבעייה היא יותר ההורים מאשר הילדים, כי הם אלה שמשלמים והרבה ולכן רוצים לראות שינוי לא כללי אלא מאוד ספציפי וזה לעתים לוקח זמן.
מאיה
 
איסוף חומר עיבודו והצגתו

בתהליך המתוכנן אני מתכוון ל"הריץ" את החומר שאקבל ולהצליב תוצאות וממצאים , אני מתכוון להעזר בתוכנה סטטיסטית שתאפשר לקבוע נקודות השקה ודמיון בן התופעות השונות . המשיכו בכיוון ותנו לי בבקשה את מירב החומר והאנפורמציה הנקודתית שתוכלו לתת , עזרת הורים ובעלי מקצוע תאפשר בנית מודל מדוייק יותר לדרך האבחון , המון תודה על ההתחלה הנאה ... ואנה הוסיפו חומר בכל נושא , במקסימום פירוט הניתן. תודה גדעון
 
מהנסיון שלי כאמא וכמטפלת

רפלקסולוגיה עובדת על כל מערכות הגוף ובטיפולים מהזרם ממנו אני מגיעה (הסיבה שאני רושמת "זרם" מפני שאני למדה שיש כל מיני שיטות עבודה ברפלקסולוגיה) אנו עובדים הרבה על מערכת העצבים השלד וכן אנו עובדים על פתיחת מרידיאנים בכף הרגל ואיזון/פתיחת צ'אקרות. רייקי עובד על כל הרובדים ומגיע למקומות שלהם הילד זקוק. פרחי באך מהנסיון הדל שלי בנושא ראיתי תוצאות יפות על ילדיי. תמציות קריסטל של לייף אנרג'י עובדות כמו פרחי באך רק בעוצמות הרבה יותר חזקות והתוצאות מדהימות אותי כל פעם מחדש. אני יודעת שאייפק עובד יפה על אלרגיות ואלרגיות משפיעות על איכות התפקוד שלנו ואיכות הלמידה כך שאם אנו מטפלים באלרגיות אנו יוצרים שינויי אצל הילד.
 
תודה קטרין ברוך שובך ! אני

היתי רוצה להעזר בהמשך הדרך , במידה וניתן אשמח ליצור קשר באישי , בכל מקרה כפי שבקשתי מאחרים אנה הפנו אלי עוד הורים ומטפלים לפיתוח הנושא . המשך שבוע נפלא - גדעון
 

SHRONBZ

New member
כל הכבוד על היזמה המבורכת.

לרוב אני רק קוראת ולא משתתפת. אבל כאן נראה שיש לי מה לתרום, מהנסיון המועט שלי. לנו מאוד עזר הטיפול בשיטת טומטיס. שכמו שאני בכל אופן תופסת אותה עובדת יותר על המוח, בדומה לשיטות אחרות שעובדות על גרוי של מערכת העצבים.
 
תודה על ההשתתפות

הפיצי בין חבריך את בקשתי , שתהיה לכם שנה טובה וחג שמח - גדעון
 
למעלה