שאלות כלליות שאין עליהן תשובות כלליות
למה אינך שואל על המצב המסוים שלך?
בינואר 2014 דיווחת על כאבים, וביקשתי מאוד מאוד שתעדכן מה קרה. האם הטבעת זזה? האם נוצרה אירוזיה? מה הראה הצילום? מה החליט האבינוח?
כאשר מסירים טבעת בניתוח, המנתח אומר לך בדיוק כמה זמן צריך לחכות. הרי זה תלוי בסיבה שהוסרה הטבעת. אם היתה אירוזיה, הוא קובע לפי התמונה של האירוזיה.
אם הטבעת זזה, למה צריך להסיר אותה? מזיזים אותה למקום הנכון בניתוח, וחסל סדר כאבים!
לא יודעת ממי הבנת שלא מומלץ להסיר טבעת ולעשות שרוול בניתוח אחד, כי צלקת צריכה להבריא...
דעות המנתחים השונים חלוקות לגבי עדיפות לניתוח אחד של הסרת טבעת + שרוול או עדיפות ל-2 ניתוחים. כמובן שזה מאוד תלוי בסיבה שבגללה מוציאים הטבעת (ואין לנו מושג מה הסיבה במקרה שלך...).
צלקת לעולם לא "מבריאה". צלקת אינה נמחקת, היא נשארת לנצח. האיזור שסביב הטבעת, שהצטלק בעקבות ניסיונות הגוף לסלק את הגוף הזר, לעולם לא "יבריא" מצלקותיו, ולכן שרוול אחרי טבעת יותר מורכב ומסובך מאשר שרוול כניתוח ראשון.
לא שמענו מעולם שאפשר לעשות שרוול אחרי טבעת בדיוק באותה רמה של שרוול כמו על קיבה לא מנותחת (שרקמתה גמישה ודקה, ולא התקשתה מקומית עקב צלקות. מה עוד שניתוח שני באותו איזור נתקל בד"כ בהידבקות רקמות עקב הניתוח הראשון, כך שזו אף פעם לא שמחה גדולה, הניתוח השני. סכנותיו מרובות הרבה יותר מאשר ניתוח ראשון).
אם יש פצע של אירוזיה (חדירה של הטבעת לרקמת הקיבה ופציעתה) - הוא מחלים תוך מספר חודשים, ורק אז אפשר לעשות ניתוח חוזר. ברוב המקרים אי אפשר לעשות טבעת חוזרת, ולפעמים גם לא שרוול, אלא רק מעקף קיבה. היום יש ניסיון רב בשרוול אחרי טבעת, אבל הכל תלוי במנתח שבוחרים לניתוח השני.
לגבי קופות החולים אין כאן מספיק ידע. ידוע כללית שבשנתיים האחרונות הקופות לא מאשרות ניתוחים חוזרים ללא בחינה של הצורך בניתוח - כי הן כבר שמו לב איזו חגיגה לא הגיונית עושים המנותחים שלא מתנהגים נכון עם הניתוח על חשבונן של הקופות (ועל חשבון הבריאות שלהם עצמם!). אם מנותח לא מתנהג נכון ובשל כך הניתוח לא עזר לו, למה שיתנהג נכון בניתוח השני? למה שהקופה תממן עוד ועוד ניתוחים לאדם שמן שלא עושה השתדלות נכונה כדי להתמודד עם ההשמנה שלו?
כמובן, שלכל קופה הפרוצדורה שלה, ואין פה מידע על הנושא הזה.
צריך נימוקים משכנעים כדי לקבל אישור של קופה לניתוח חוזר. אבל לשם כך המנותחים שמבקשים מאיתנו עזרה צריכים לתת לנו את כל הפרטים, ולספר מה הפרוצדורה שדורשים מהם בקופה (איזו?), כדי שנוכל לעזור להם לעבוד נכון מול הקופה.
כך שאני שוב חוזרת ומבקשת מאוד מאוד מאוד - אנא, תעדכן מה קרה לטבעת שלך, ממה נבעו הכאבים ומה ההוראות הרפואיות שקיבלת עד כה, וממי.
אנחנו מאוד רוצים לעזור, וגם יכולים לתת עזרה משמעותית, אם נותנים לנו את הנתונים הנכונים.