החלפת מערכות - עניין מסובך?

N i r T

New member
החלפת מערכות - עניין מסובך?

נתחיל בזה שעוד אין לי אף זוג אופניים (קריאות בוז מהקהל). אני שוקל רכישה של אופני כניסה ז"ק וטחנתי את כל המפרטים ואת MTBR. העניין הוא שבסכום שהקצבתי (2000 ש"ח) לא משיגים ציוד איכותי במיוחד. השלב הבא כלפי מעלה יעלה עוד 1000 ש"ח וישדרג רק במעט את המפרט. נניח לצורך הדיון אופני TREK 4300 ו- 4500. ההבדל ביניהם כ- 1000 ש"ח במחירון אבל עושה רושם שהתמורה לא מדהימה. הבולם בשניהם לא מדהים כנראה ובכל מקרה הוא 80 מ"מ. מערכת ההנעה משתדרגת מ- ALIVIO ל- DEORE (תוספת של עוד גג"ש בקסטה). גם הבלמים משתדרגים קצת אבל נשארים V. קצת חיפוש ב- EBAY העלה ש- 1000 ש"ח יכולים לקנות לי סט בלמי דיסק הידראוליים עם שיפטרים DEORE, קסטה אחורית ומעבירים קדמיים ואחוריים. השאלה היא אם אני לא מפספס משהו ועד כמה יהיה לי מסובך לבצע את השידרוג אחרי כמה חודשי רכיבה. לצורך העניין יש לי כישורים טכניים מאוד נרחבים, כל כלי עבודה שאפשר לחשוב עליו ומקום לעשות את העבודה. אשמח לכל דלי מים קרים שתוכלו לשפוך עלי. תודה, ניר
 

N i r T

New member
טוב הבנתי...

כנראה שכדי להתקין דיסקים צריך להחליף את ה-HUBים מה שאומר שהעסק מסתבך...
 

timon1

New member
כיוון שלקחת לי את הדלי

ושפכת על עצמך [הקטע עם הנאבות
], נשארה לי שאלה אחת אליך: למה בדיוק אתה מצפה בסכומים שנקבת? באופניים זה מאוד פשוט, אתה מקבל בדיוק מה ששילמת עבורו ובשני המקרים זה לא כ"כ מעט. בוודאי שניתן להשיג אופניים הרבה יותר טובים אבל זה גם יעלה לך בהתאם, אפילו אם תקנה יד שניה מרופא... ברמות מחיר הללו תקבל לרוב שלדה טובה, גלגלים בעלי חישוקים כפולים, בולמים בעלי רמה דומה אם כי יתכן שמיצרן אחר ואפילו 27 הילוכים [במקרה של ה4500]. אופניים במחירים אלו, עדיף שיהיו ז"ק ולא ש"מ [שע"פ רוב יתן תמורה מועטה יותר לשקל], יהוו אופני כניסה מצויינים ויעלו לא מעט חיוכים על פניך, אל תתבאס על מה שאתה לא מקבל ותהנה ממה שאתה כן מקבל ותראה שיהיה בסדר, שא ברכה [ותניח ליד המגלצ'ה
].
 

N i r T

New member
האמת היא שאני לא יודע למה לצפות...

בתור אחד שבא מתחביב אחר עטור שידרוגים, חלקים וביצועים (מסוקים על שלט רחוק) אני מכיר את הקטע הכספי ממש טוב - מתחילים עם משהו פשוט ושניתן לשדרג אותו עד נקודה מסויימת שלא מספיקה. מחליפים ומתקדמים ופתאום יום אחד מוצאים את עצמם עם כלי בשווי מצטבר של 15000 ש"ח (כן - גם במסוקי שלט אלה הסכומים) כשהכל כמעט מקרבון, מכלולי CNC שמיוצרים בהזמנה מיוחדת וצביעה ע"י אומן. אני מכיר את הדרך הזו (ועברתי אותה) ומכיוון שכך אני כנראה מחפש את כל השטיקים האפשריים כדי לא להרגיש "תקוע" ללא אפשרות לשדרג כשאני נכנס לתחום חדש. ישנו גם הקטע של ביקורת הקהל שנותן ציון נמוך במיוחד לכל המכלולים שמגיעים עם הכלי (ושכנראה יספקו אותי במשך זמן רב). מה לעשות - יש קטע טכני שאפשר למצות עד תום (כולל חיפוש מציאות לא קיימות ב- EBAY). הבעיה שלי בתור טכנולוג היא שאם אקח לדוגמא TREK4300 - יציק לי כל הזמן עניין המכלולים הפשוטים מדי ואני אשמע כל הזמן חריקות וקירקושים שאולי אינם שם אבל בטח יופיעו בגלל שהאבזור כל כך ירוד (נניח). כן - אני בחור בעייתי.
 

menzib

New member
תתפלא

אבל אופני הטרק יתנו תמורה טובה לכסף ויחזיקו לך יותר זמן מאשר תוכל לדמיין מה גם שהזמן הזה דרוש לך כדי להתגבש ולהחליט האם אופניים זה בשבילך ולאיזה סגנון רכיבה אתה נמשך. רבים מהרוכבים הבין עמיתי רכבו שנה אפילו שנתיים על אופני כניסה והגיעו להשגים טכניים ופיזיים של ממש. היום נהוג בין רוכבי הAM ואני בינהם להחזיק ז"ק נוסף לחווית הרכיבה ולחידוד הטכניקה, אז... אם מפריע לך רמת המכלולים קח 6500 כפי שאני עשיתי בזמנו מאותם טעמים, אצל עמוס מה"אופן" באור יהודה, אתה אפילו תתפלא לשמוע את המחיר.
 

timon1

New member
אם אנחנו כבר בטרק

למה שלא תעיף מבט על הג'ק 1? מחיר בין שני הדגמים שציינת אם אופציה לשדרוג עתידי לכיוון יותר אגרסיבי. אגב, לא בטוח שהשדרוג שרצית להציע ל4300 היה מביא לתוצאות המיוחלות, סיכוי יותר סביר שהיית מתאכזב מהתוצאה כיוון שלא שינית אף חלק קרדינלי בהתנהגות האופניים [כמו בולם למשל].
 

noamwax

New member
אופני כניסה הם אופני כניסה....

ידידי היקר. אופני כניסה נועדו לכניסה לתחום. ככאלה יספיקו לך לרוב אופניים עם חישוקים כפולים/ בולם 100/80 מ"מ, 24 הילוכים וכו' (גם באופני כניסה יש שילדות יותר ופחות אגרסיביות). לא צריך פה להשתגע מכיוון שאם לא תידלק תוכל למכור בלי להפסיד את המכנסיים ואילו אם תחליט להמשיך ולהתפתח (ואולי תחליט על כיוונים יותר אגרסיביים) יהיה לך קל להתפטר ממשהו זול יותר בפחות כאב לב. בכלל, אם יש לך חברים שמבינים טכנית באופניים תשתמש בעזרתם לקנות אופני יד שנייה. לקראת ובמהלך החורף ההיצע יותר גדול והמחירים נמוכים יותר. ועכשיו לעניינינו: כמו שאמרו לפני שידרוג בלמים כרוך בנאבות שמוכנות כבר לדיסק, החלפת קסטה תלוייה בכך שהפריילאוף בנוי לקסטת 9 הילוכים ובכלל אני לא רואה טעם למשל לשדרג בלמים לאופני טרק 4300 מעבר לבלמי וי טובים כדוגמת ה sd של אויד וזאת בתנאי שאתה לא מבלה 80 אחוז מהזמן בנסיעה בבוץ. עם 24 הילוכים ואופניים קלים מספיק אתה גם יכול לטפס כל סינגל בעלייה. 27 הילוכים הם עיניין של נוחות ומערכות יותר מדוייקות (לטעמי האישי בלבד). תקציב של בין 1600 ל-2000 ש"ח צריך להספיק מאוד לאופניים חדשים ולקנות לך כבר אופניים די טובים בתחום המשומשים. עזוב אותך משטויות ובוא לרכב נועם
 

smorag

New member
אם בשידרוגים של טרק חפצת

אז דווקא יש הבדלים משמעותיים בין 4300 ל4500: קודם כל, נושא הנאבות שעלית עליו לבד. ב4500 יש נאבות לדיסק מה שיאפשר לך לשדרג למעצורי דיסק בקלות יחסית (ללא צורך בהחלפת גלגל/נאבה) מערכת ההילוכים- ב4500 אתה מקבל דאור 27 שזו פלטפורמה הרבה יותר מוצלחת לשידרוגים מהאליויו 24 של ה4300. וגם ידיות ההילוכים יותר מוצלחות. אם שווה לשלם על זה עוד 1000 שקל.............את אתה תגיד. יש שיגידו שגם ככה אחרי שנה תתאהב בתחום ותקבל שידרוגיטיס חמור ותקנה אופני ש"מ עם "6 מהלך במקום לשדרג את הז"ק שיש לך ואז אולי כדאי את ה-1000 ש"ח הפרש לשם בתוכנית החיסכון "למשדרג". ואולי לא...................... יום טוב.
 
למעלה