החלפת פירמות אופניים בפרו טור?

  • פותח הנושא Gad86
  • פורסם בתאריך

Gad86

New member
החלפת פירמות אופניים בפרו טור?

אהלן לכולם האם קבוצה מקצוענית מחליפה את פירמת האופניים כמו המעבר מספונסר למשנהו לדוגמה קבוצת גרולשטיינר החליפו השנה פירמה מוויליר לספשלייזד טרמק.? האם זה מקובל? והאם זה לא מוכיח שהרוכב הוא החשוב ולא החומרה ? (הכוונה היא לנו הלא מקצוענים) תודה גדי
 
אני לא יודע מה זה אומר

מבחינתנו כרוכבים חובבנים. אבל צריך להבין שאופניים זה עסק, וזה עסק עם המון כסף בו. יצרניות האופניים מוכנות לשלם המון כסף על מנת שקבוצת פרו-טור תרכב על האופניים שלה, והמניע האחרון לבחירת אופניים ע"י קבוצה הוא איכות האופניים. דוגמא: בשנים האחרונות הקבוצה האיטלקית הטובה ביותר רכבה על פירמה אמריקאית. מבחינתה של קנונדייל שווה להשקיע ולשלם לסאקו (היום ללאמפרה-קפטיטה) מיליונים בשביל שהם ירכבו על קנונדייל. כאשר קבוצה איטלקית בסדר גודל כזה, רוכבת על אופניים לא איטלקיות, זה מעביר מסר בולט לכל מי שחושק בקנונדייל. דוגמא 2: במשך שנים רכבה טלקום על פינארלו. שנה שעברה השתלם לג'יאנט לשלם המון כסף לקבוצה, על מנת לנטוש את פינארלו ולהחליף פירמה. בכל מקרה כאשר קבוצה מחליפה אופניים, ההתייעצות באיזה פירמה לבחור, מתבצעת עם רואה החשבון של הקבוצה ולא עם הרוכבים של הקבוצה.
 
אבל...

אף רוכב, מהדרג הבכיר,לא יזנק למרוץ עם אופניים שמפריעים לו למצות את הפוטנציאל שלו. דוגמאות לא חסרות- במקרה של סקו על קנונדייל העובדה היא שחברת קנונדייל בנתה מחלקה ליצור שלדות קאסטום והמשוב שקיבלה מהרוכבים סייע להם לשפר את המוצר פלאים וזה מחברה שעוד טרם אימצה קבוצת אופניים מקצוענית כבר הייתה מהמהפכניות והמובילות באיכות המוצר. באחד הפורומים הגדולים בחו"ל נטען כי רוכבי סקו רכבו על שלדות של דה רוסה בתחילת הקשר בין הקבוצה לקנונדייל ועד שקנונדייל ייצרו שלדות שסיפקו את הרוכבים. בטור דה פראנס של שנת 2001 צילמתי אופניים של טיילור המילטון. הייתה זו שלדת קומפאקט. את שלדות הקומפאקט החלה טרק למכור רק לאחרונה ובאותה תקופה היו לה שלדות כאלו בדגמי הנשים. אתם חושבים שהמילטון קיבל אופניי נשים?. בטור דה פראנס של שנת 1999 רכב לאנס ארמסטרונג על שלדות לייט ספיד ורק בשנת 2000 סופקו לו שלדות נג"ש מטרק. בטור של 2001 השתמש לאנס ארמסטרונג במזלג שונה מאשר רוכבים אחרים בקבוצה לפי תמונה,עם הסבר, שהוצגה במגזין צרפתי מוביל. בטריאתלון אילת האחרון הצהיר אדי מרקס כי בנו, אקסל (מדליסט הארד מאתונה) ירכב על אופניים שייבנו במיוחד עבורו במפעלים של אבא. שאר הרוכבים ירכבו על אופניים שיסופקו על ידי חברת רדליי - Ridley. החברה התמחתה בשיטת ה"ספק לצרכן את מה שהוא רוצה במחיר הנמוך ביותר" לא יעבור רוכבים של 1000 ק"מ בשבוע. באם את טי מובייל הזכרנו - לא שלדה אלא החלקים- הקבוצה עברה מקומפי שימאנו. עבור רוכב כאריק צאבל הייתה זה, כנראה, חתיכת טראומה. לאחר 10 שנים כמקוצוען עם קומפי הוא נאלץ להתמודד עם כבלים של ההילוכים שעושים לו שלום כל הדרך. מה הוא עשה? ביקש מהטכנאי של הקבוצה למצוא את הדרך להסתיר אותם על ידי סרט הכידון, בדיוק כפי שזה מורכב בקומפי. הרוכבים לא ישתמשו במה שלא נוח להם וחברות המאמצות תמיד שמחות להיענות לדרישות הכי מטורפות של הרוכבים משום שאלו בדיוק הסיבות שלהן לשפר מוצרים. בעבר זה היה קיצוני ומוחצן יותר והיום זה פשוט מוסתר טוב יותר. +++++ כל שכתבתי כאן היא דעה המושתתת על הידע האישי שלי בלבד ואין להסיק מכך לשימוש שמעבר לקריאת ההודעה הזו וההערה הזו נועדה בעיקר ליבואנים משועממים שבא להם להגיש תביעות קטנוניות, מטופשות וחסרות טעם, שיבזבזו את כספי משלם המיסים של ארץ זבת+++++++++
 
זה לא סותר את מה שאמרתי

בבחירת הפירמה שיקולי הרוכב (היום) הם לא השיקולים העיקריים. אבל אח"כ אחרי שהפירמה נבחרה ע"י הקבוצה (בזכות הכסף שהיא משלמת לקבוצה), אז יש משמעות אדיר לידע, לניסיון ולרצונות של הרוכבים, ויצרניות האופניים קשובות לרצונות של המקצוענים.
 
ברור שזה לא מה שאמרת

אבל זה מה שאני שמעתי אותך אומר או יותר נכון זה מה שבחרתי להבין ממה שכתבת (אין כמו שמיעה\קריאה סלקטיבית
).
 
למעלה