החרדים לא מבינים

לעומק

Active member
לא כולם שונאים מסורת.
יהיה מסורתים, דתיים לברלים.
ומצד שני חרדים וערבים.

ובקטנה אתאיסטים.

כי צריך לריב על משהו
זה מלחמה על תקציב. אפאחד לא ילחם אם יהיה דוכן תפלין או לא יהיה
 

1ספי11

Well-known member
רוצים שיהיה מסורת.
לא הרבה. כמו אצל הערבים שמכבדים את הדת אבל לא שומרים עליה.
ופה האתאיסטים הם קבוצה קטנה יחסית. שנגד כל הדת

על תקציבים וגיוס רוב הציבור מתחלק מסורתיים מול חרדים
מי זה רוצים?
כל אחד שיתחבר אם מסורת כפי הבנתו ורצונו.
אף אחד לא נגד דת אלא נגד ההתערבות של הדת בחיינו.
 

לעומק

Active member
בשאלה מיהו יהודי.
ונישאים
וכשר לפסח בבית חולים
שבת בפרהסיה.
רוב הציבור בעד הדת
זו שאלה מורכבת ורגישה, שמערבת נושאים של זהות, דת, מדינה, ויחסי רוב ומיעוט. נפרק אותה לשלבים וננסה להבין מהי עמדת רוב הציבור בנושאים השונים:




1. מיהו יהודי?


רוב הציבור בישראל (כולל חילונים) תומך בהגדרה מסורתית-הלכתית של "מיהו יהודי" (כלומר: מי שנולד לאם יהודייה או התגייר כהלכה). זה נובע מהרצון לשמור על אחדות בעם בנושאים של נישואין וקהילה. אבל יש קולות גוברים התומכים גם בגיורים לא-אורתודוקסיים (רפורמים וקונסרבטיביים), בעיקר בקרב חילונים ומסורתיים.




2. נישואין אזרחיים


בעניין נישואין – כאן התמונה שונה:
סקרים מראים שכ-60–70% מהציבור בישראל תומכים באפשרות של נישואין אזרחיים או מסלול נישואין חילוני, לצד האפשרות הדתית. זה כולל רבים מקרב הציבור המסורתי. כלומר, רוב הציבור רוצה חופש בחירה, גם אם הוא עצמו מתחתן דרך הרבנות.




3. כשר לפסח בבתי חולים / מרחב ציבורי


כאן הדעות חלוקות. רוב הציבור לא רוצה כפייה דתית, אבל גם לא רוצה פגיעה ברגשות דתיים. לדוגמה, סקר של חדו"ש מצא שרוב הציבור מתנגד לאכיפת איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, אך בעד גישה של "שיקול דעת והתחשבות".




4. שבת בפרהסיה (תחבורה ציבורית, חנויות וכו')


הדעות פה משתנות לפי מיקום ואוכלוסייה:


  • בערים חילוניות כמו תל אביב – רוב גדול בעד תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת.
  • בערים מעורבות או דתיות – יש רצון לשמור על אופי השבת הציבורית.
    בסך הכול, רוב הציבור תומך בהפעלת תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת, תוך שמירה על כבוד השבת ואי-הפרעה לציבור הדתי.



סיכום כללי


רוב הציבור לאו דווקא "בעד הדת" במובן של כפייה דתית, אלא בעד מסורת, זהות יהודית, התחשבות הדדית, וחופש בחירה. ניתן לומר:


  • זהות יהודית חשובה לרוב הציבור.
  • יש התנגדות לכפייה דתית.
  • הציבור תומך בפשרה: דת ומסורת כן, אבל בגישה מכילה ולא מחייבת.

רוצה שאביא נתונים וסקרים עדכניים?
 

Cranio

Well-known member
זו שאלה מורכבת ורגישה, שמערבת נושאים של זהות, דת, מדינה, ויחסי רוב ומיעוט. נפרק אותה לשלבים וננסה להבין מהי עמדת רוב הציבור בנושאים השונים:




1. מיהו יהודי?


רוב הציבור בישראל (כולל חילונים) תומך בהגדרה מסורתית-הלכתית של "מיהו יהודי" (כלומר: מי שנולד לאם יהודייה או התגייר כהלכה). זה נובע מהרצון לשמור על אחדות בעם בנושאים של נישואין וקהילה. אבל יש קולות גוברים התומכים גם בגיורים לא-אורתודוקסיים (רפורמים וקונסרבטיביים), בעיקר בקרב חילונים ומסורתיים.




2. נישואין אזרחיים


בעניין נישואין – כאן התמונה שונה:
סקרים מראים שכ-60–70% מהציבור בישראל תומכים באפשרות של נישואין אזרחיים או מסלול נישואין חילוני, לצד האפשרות הדתית. זה כולל רבים מקרב הציבור המסורתי. כלומר, רוב הציבור רוצה חופש בחירה, גם אם הוא עצמו מתחתן דרך הרבנות.




3. כשר לפסח בבתי חולים / מרחב ציבורי


כאן הדעות חלוקות. רוב הציבור לא רוצה כפייה דתית, אבל גם לא רוצה פגיעה ברגשות דתיים. לדוגמה, סקר של חדו"ש מצא שרוב הציבור מתנגד לאכיפת איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, אך בעד גישה של "שיקול דעת והתחשבות".




4. שבת בפרהסיה (תחבורה ציבורית, חנויות וכו')


הדעות פה משתנות לפי מיקום ואוכלוסייה:


  • בערים חילוניות כמו תל אביב – רוב גדול בעד תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת.
  • בערים מעורבות או דתיות – יש רצון לשמור על אופי השבת הציבורית.
    בסך הכול, רוב הציבור תומך בהפעלת תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת, תוך שמירה על כבוד השבת ואי-הפרעה לציבור הדתי.



סיכום כללי


רוב הציבור לאו דווקא "בעד הדת" במובן של כפייה דתית, אלא בעד מסורת, זהות יהודית, התחשבות הדדית, וחופש בחירה. ניתן לומר:


  • זהות יהודית חשובה לרוב הציבור.
  • יש התנגדות לכפייה דתית.
  • הציבור תומך בפשרה: דת ומסורת כן, אבל בגישה מכילה ולא מחייבת.

רוצה שאביא נתונים וסקרים עדכניים?
קשקוש
 

1ספי11

Well-known member
בשאלה מיהו יהודי.
ונישאים
וכשר לפסח בבית חולים
שבת בפרהסיה.
רוב הציבור בעד.
במדינה פשיסטית יכולה המדינה לקבוע לי עם מי להתחתן
למה שרוב הציבור יקבע לי מה לאכול כשאני בבית חולים בהנחה שזה באמת מטריד את רוב הציבור.
ובדמוקרטיה לא יכול "רוב הציבור" להיכנס לצלחת שלי ו\או למיטה שלי.
 

לעומק

Active member
במדינה פשיסטית יכולה המדינה לקבוע לי עם מי להתחתן
למה שרוב הציבור יקבע לי מה לאכול כשאני בבית חולים בהנחה שזה באמת מטריד את רוב הציבור.
ובדמוקרטיה לא יכול "רוב הציבור" להיכנס לצלחת שלי ו\או למיטה שלי.


לא רוצים לכפות עליך. אבל רוצים שתאפשר לדתי אורח חיים סביר. ובבית חולים. האוכל משותף.

לגבי נישואין, גם זוג הומאים סבבה.
אפשרות לממזרות, אנשים פחות סבבה
 

1ספי11

Well-known member
לא רוצים לכפות עליך. אבל רוצים שתאפשר לדתי אורח חיים סביר. ובבית חולים. האוכל משותף.

לגבי נישואין, גם זוג הומאים סבבה.
אפשרות לממזרות, אנשים פחות סבבה
לא רוצים אבל כופים כי חוקי המדינה כפופים לחוקי הדת.

אין בעיה שבבית החולים ישמרו על כשרות ה"מזון" שהם מספקים אבל שלא יקבעו לחולה הפרטי מה הוא אוכל.
 

לעומק

Active member
לא רוצים אבל כופים כי חוקי המדינה כפופים לחוקי הדת.

אין בעיה שבבית החולים ישמרו על כשרות ה"מזון" שהם מספקים אבל שלא יקבעו לחולה הפרטי מה הוא אוכל.
נכון ופה לדעתי הדתיים יתפשרו לצד החילוני.
כאילו הם מחפשים את האיזון.

שאלות דת ומדינה. אם אחד לא שונא את השני הם די פתירות לדעתי..

אנחנו חברה שמרנית.
 

1ספי11

Well-known member
נכון ופה לדעתי הדתיים יתפשרו לצד החילוני.
כאילו הם מחפשים את האיזון.

שאלות דת ומדינה. אם אחד לא שונא את השני הם די פתירות לדעתי..

אנחנו חברה שמרנית.
לדעתך??? אהבתי.
הרי עד היום הם מוכנים לפשרות מכל סוג ועניין.
אל תשכח שהם מרוויחים לא מעט מהשליטה שלהם בכל מה שעובר על האדם בין הלידה למוות . אף אחד לא מוותר על כוח כזה.
 

לעומק

Active member
לדעתך??? אהבתי.
הרי עד היום הם מוכנים לפשרות מכל סוג ועניין.
אל תשכח שהם מרוויחים לא מעט מהשליטה שלהם בכל מה שעובר על האדם בין הלידה למוות . אף אחד לא מוותר על כוח כזה.
חחח כן אם תקרא את פייגלין, ודתיים אקדמאים הם מאוד בעד פשרה. או חופש דת.

החרדים השתלטו על הרבנות ככה שלא אכפת לדתיים מזה. הם לא מרוויחים כל כך משרות מזה
נניח צוהר זה ארגון כשרות דתי ופרטי.

מה לדעתי,
יש את אירופה ששנאה את הכנסיה הקתולית
ויש את הערבים שמחבבים את הדת.

אנחנו שילוב של שניהם
 
למעלה