החתול אינו יכול לאכול כל מזון לח

אלישבע777

Well-known member
החתול אינו יכול לאכול כל מזון לח

מיש מיש הוא חתול פעיל בן 8, בריא ומלא חיים. כשהיה גור, הוא ביקש לטעום כמעט מכל מה שאכלתי אפילו בננות... עד היום הוא נמשך דווקא לאפרסקים ומלקק אותם במרץ ואפילו אוכל פרורים זעירים, ללא בעיה.

אחרי גיל חצי שנה או קצת יותר, התחלתי לשים לב ,שהוא מקיא תוך חצי דקה, מכל סוג של בשר בין אם הוא מבושל, או לא: עוף ובקר, כולל שימורי בשר לחתולים ואפילו אם אכל פרור זעיר. עד מהרה, הוא החל לסבול מהקאות גם מטונה או משימורי דגים לחתולים. כעבור זמן הוא החל לפתח רגישות למזון יבש מורטב. כשהוא אוכל מזון יבש שהורטב מעט במים הוא מקיא אותו תוך שניות אחדות.

אין לחתול בעיה מיוחדת לגבי מזון חלבי. הוא אוהב מאוד יוגורט, ומקבל קצת מדי יום ( כשהוא מבקש...) הוא אוכל גם מעט גבינה לבנה או מותכת ללא שום בעיה.

למזון יבש יש לו רגישות מסויימת. על פי רוב, כשהוא אוכל מעט, אין לו בעיה. כשהוא אוכל הרבה או מהר ( אם הצלחת שלו היתה ריקה זמן רב) הוא מקיא, גם מהמזון היבש שלו וחוזר לאכול שנית.

החתול נוהג לאכול מצמח הירקה שגדל בעציץ על אדן החלון, כדי להקיא בכוונה. כמעט כל יום הוא מבקש ביללות, לפתוח לו את אדן החלון לשם כך והוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ואינו נוגע בעציצים אחרים.

מאחר שהוא חתול בריא, אין התופעה הזו מהווה בעייה, רק קצת אי נוחות. אולם, כשהוא פעם יהיה חולה ויצטרך תרופות, לא אוכל להחביא לו את התרופה בתוך נקניקיה או מזון בשרי לחתולים. התופעה מסקרנת אותי ואשמח להסבר.

 

Potatoe

New member
באיזה אוכל מאכילים אותו?

באיזה אוכל אתם מאכילים אותו?
 

אלישבע777

Well-known member
אוכל- נטורל בלאנס (מופחת קלוריות)

בעבר אכל "פריסקיס" שהוא מאד אוהב. כשהוא נמצא בפנסיון לחתולים ( פעם בשנה, כשבועיים), זה מזונו שם. עברתי למזון מופחת בגיל 5 בעצת הווטרינר. מקבל לפי בקשתו, כפית - שתיים ליום של יוגורט לפעמים גם קוטג'
 
למעלה