הטיסה בוטלה? השיטות של חברות התעופה לא לעזור לכם

דניאלה1311

Active member
מנהל
נוטרליש
 

לאונידס

Active member
ישראל מאוד לא אחידה ברמת הטכנולוגיה, נעה בין קיצוניות

במגזר הפרטי יצירת ואימוץ טכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר,
במגזר הביטחוני גם כן, הטופ של הטופ,
במגזר הציבורי ובמיוחד בשירות הממשלתי לאזרח? טוב שלא כותבים עם נוצה וקסת דיו על פפירוס, הלוואי והיינו מגיעים לרמה הטכנולוגית של יוון.
&nbsp
והטיפול בקורונה בהתאם, ברגע שמגיעים למשהו ממשלתי שאיננו בטחוני - החגיגה מתחילה
 

dudi4321

Member
איזו טכנולוגיה?

מתחילים לעשות ניסויים באנשים חיים חולים בתרופה נסיונית שהביאו בשוּשוּ מיפן.

רק מיום ראשון יתחילו לאכוף חבישת מסכות במרחב הציבורי
יפה שאפשר לאלתר עם בד מקופל ו2 גומיות לחיבור לאוזן

במקום לסגור מוקדי התפרצות "הרמטית" מרשים להם וסוגרים את כל המדינה באופן אחיד.
רק היום הגיעו חומרים שהיה מחסור בהם לצורך ביצוע בדיקות קורונה. מי שעושה בדיקה לא בטוחים שהיא נבדקה במעבדה, אם אמינה או שבדקו כשהאדם לא נשא בנתיים.

אין טיסות
. אין יוצא ואין בא. רק מטוסי מטען או בשרות מיוחד להביא קבוצות מטיילים תקועים. יש בודדים, ל ומ ניו ארק, מוסקבה ולונדון.
אתמול עבר רכב מטעם העיריה עם רמקולים ושירים בקול צורם ברחובות. חשבתי שיש עוד ספר תורה בתהלוכה.
שורה אחרונה מספר המתים המדווח בישראל פחות מ3 ספרות!

התחילו לייצר מכונות הנשמה בכמה מפעלים מתחרים. כמויות היצור כ-100 ליום. אני מכיר 2 מפעלים.
 

אספרסו2

New member
המעקב התמידי אחר כל סמארטפון

לצרכי מניעת הדבקה ובידוד בעת הצורך מקבל כאן כיסוי תקשורתי מפרגן.
הגרמנים אוהבים את מבחן התוצאה ונרתעים מפגיעה בחופש הפרט אבל את מי מעניין חופש הפרט אם הפרט יפסיק לנשום?
 

Bartleby

New member
מנצל"ש - החזר מאל על

קניתי כרטיס דרך האתר הרשמי של אל על. לפני 3 שבועות אל על שלחו SMS והודיעו שהטיסה מבוטלת ושאני זכאי להחזר מלא. התקשרתי לוודא עם נציג שאכן אישר את העניין. בינתיים אני רק קורא בכל מיני מקומות ברשת על כך שאל על "מתעכבת" בהחזרים בגלל בעיות כוח אדם. שתי שאלות בהקשר זה: האם יש פה מישהו בסיטואציה דומה שקיבל החזר? שנית, למיטב הבנתי החוק בישראל מחייב את חברת האשראי להחזיר לי את הכסף במידה ולא קיבלתי מהספק את השירות ו/או המוצר. אמת?

תודה!
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לפי המידע בידי אל על מושבתת והמוקד לא מאוייש בגלל הסגר
פורסם שברגע שהמוקד יחזור לפעול כלומר שיהיה מי שיקבל את הפניות, הכסף יוחזר. זה יקח כמה חודשים.
&nbsp
למיטב ידיעתי אין חוק כזה לגבי חברות האשראי ומיועצים משפטיים שדברתי איתם אין סיכוי כרגע שחברות אשראי יחזירו את הכספים. לאור המצב כיום ששונה מזמן רגיל, יש תקנות חדשות שמבטלות כל מיני תקנות קודמות בקיצור החזרת הכספים של אלו שקנו כרטיסי טיסה אינה בעדיפות ראשונה וההחזר יגיע מתישהו כשהעניינים יחזרו (בחלקם) למצב פעולה.
 

לאונידס

Active member
נראה ששר התחבורה סמוטריץ' ישנה את חוק טיבי

כך שלא תראה את הכסף בקרוב.
לא ברור עם החוק באמת יעבור שינוי אבל נראה שחברות התעופה הישראליות נוהגות כאילו החוק שונה בפועל, זאת אומרת לא מחזירות את הכסף.
ככל שאני מבין את החוק, החוק מחייב את חברות האשראי להחזיר כספים שעדיין לא הועברו לחברת התעופה. חלק מחברות האשראי מגדילות ראש ומחזירות כספים גם אם הועברו - אבל החוק לא מחייב אותן לנהוג כך.
 

לאונידס

Active member
בטלפון מול חברת אשראי אם הכרטיסים נרכשו מחברה ישראלית

זאת אומרת אל על ישראייר או ארקיע והתשלום הועבר מרבית הסיכויים שחברת האשראי תעבוד לפי החוק ולא תחזיר כסף.
אם הכרטיס נרכש מחברה זרה חברות האשראי גם אם התשלום הועבר חברות האשראי מוכנות ללכת אחורנית עד תשלום שבוצע 3 חודשים קודם לדרישת ההחזר ולהחזיר כספים.
המדיניות הזו איננה ספציפית לכרטיסי טיסה אלא כללית לכל הרכישות.

זאת אומרת שאם רכשת מכונת כביסה או טלויזיה בכרטיס אשראי, הכסף כבר הועבר לסוכן, ולא קיבלת את המכשיר אזי,
אם רכשת את המוצר מסוכן ישראלי - אתה בבעיה, אם רכשת מחו"ל ועוד לא עברו 3 חודשים - יש מצב שתקבל את הכסף בחזרה.

הצהרת כיסוי ישבן: זו לא המלצה ואני לא איש מקצוע וכל אחד אחראי להתנהלות שלו עצמו
 

YosMan1

New member
אני במצב דומה, ביטלתי לפני שלושה שבועות טיסה לפי חוק הגנת הצ

הצרכן ויש לי אישור בווטסאפ מאל על שהם מחזירים לי את הכסף פחות 100 שח וכמובן שזה לא קורה.
פניתי לויזה כאל והם פתחו תיק, ואמרו לי שבמיקרים כאלה הם נותנים לספק 45 יום להשיב את הכסף, ושאני אפנה שוב עם המספר תיק 45 יום לאחר הביטול ויש מצב שהם יחזירו לי את הכסף, הם לא התחייבו.
 

לאונידס

Active member
המעקב אחרי כל טלפון (לא רק טלפון חכם) קיים בישראל כבר שנים

השירות עוקב אחרי כל טלפון בישראל כבר שנים ושומר את הנתונים, לשירות אין בעיה לשלוף מידע בן 5 שנים ולא רק מידע של איכון, גם למשל אם ביצעו שיחה מהטלפון ולאיזה מספר וכו'.
האיכון לטלפונים טיפשים מדוייק פחות כי נעשה לפי הצלבת מגדלי שידור/קליטה אבל בהחלט קיים, כמובן ששאר המידע כמו שיחות SMS וכו' קיים גם לטלפונים טפשים
&nbsp
המצב כרגע בישראל הוא שממשלה שלא נבחרה החליטה בהוראת שעה מיוחדת לשחרר ממאגר המידע של השב"כ מידע גאוגרפי על טלפונים של חולים מאומתים ומידע על טלפונים של אנשים אחרים שהיו בקרבה גאוגרפית לאותם חולים מאומתים - שבועיים אחורנית.
אותה ממשלה שלא נבחרה לתפקידה עושה כל שביכולתה ובינתיים גם מצליחה למנוע מהפרלמנט שכן נבחר דמוקרטית לפקח על הפעילות הזו.
יש שימוש תדיר בכלי הזה נגד טרוריסטים למניעת טרור, פעם ראשונה שהמערכת מנוצלת מול אזרחים נורמטיבים שאפילו לא חשודים בעבירה פלילית.
אלו הן העובדות, אני לא בטוח שהגרמנים יודעים אותן ואם היו מודעים להן אולי הפירגון היה פוחת.
&nbsp
לגבי הקדמה הטכנולוגית, אכן כוחות הביטחון הישראלים בעלי יכולת טכנולוגית משובחת ומתקדמת.
וכמו שהסביר דודי, שאר שירות המדינה נמצא טכנולוגית ברמה קרובה לעולם שלישי.
 

dudi4321

Member
ובתוספת למצב המזעזע


מערכת המשפט תמשיך בהשבתה עד מאי, כפי שקבע שר המשפטים בממשלה שלא נבחרה.
 

לאונידס

Active member
שר המשפטים הזה מונה בניגוד לחוק ע"י ראש ממשלה שלא נבחר

לתפקידו.
והממשלה הזו שלא נבחרה השביתה באמצעות שר משפטים לא חוקי רק את בתי המשפט שאמורים כמה נוח לשפוט ראש ממשלה, למשל בתי הדין לעבודה לא הושבתו.
לא נראה לי שבגרמניה מודעים לדיקטטורה הקורמת עור וגידים בישראל
 

אספרסו2

New member
גרמניה לא מתערבת

בעינייני פנים של מדינות אחרות.על מנת לאכוף חוק לשעת חירום באוכלוסיה סוררת צריך להשתמש גם במקל ולא רק בגזר.לטווח ארוך יותר ייזכו להריח את הפרחים במקום להגיע למעמקי שורשיהם.
 

אספרסו2

New member
בהחלט,הגרמנים אוהבים תכלס

ואת מבחן התוצאה.
רק קשה להשוות את העורף הכלכלי האיתן של גרמניה לעומת המקביל בישראל.
 

לאונידס

Active member
ואוהבים דיקטטורה וצעדים לקראת דיקטטורה?

אני לא מכיר הרבה גרמנים, אבל רוב אלו שאני מכיר דמוקרטים הומניסטים, גם תוצאות הבחירות בגרמניה מאשררות את התחושה שלי
 

אספרסו2

New member
הם מעריצים הירארכיה מסודרת

שנבחרה בהליך דמוקרטי ואז מצייתים להוראות.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לגבי אל על והחזרת כספים יש מידע חדש (לא מעודד) היום בעתונות
צרכנים המעוניינים לקבל בחזרה כסף ששולם לאל על עבור טיסות שבוטלו נתקלו בהודעה הבאה: "בעקבות משבר הקורונה משרדנו סגורים ואנחנו עובדים במתכונת חירום בלבד. כל הכרטיסים של טיסות שבוטלו הוקפאו בשלב זה ועומדים לרשותכם למימוש עתידי. לבקשות בנוגע להחזרים כספיים עבור טיסות שבוטלו אנא פנו אלינו עם חזרתנו לפעילות רגילה".
&nbsp
הבעיה עם הודעת אל על היא שמועד החזרה לשגרה לא ידוע. בעיה נוספת היא שחברת התעופה עלולה להתחיל בהליך פירוק במקרה שבו לא תקבל סיוע מהממשלה.
&nbsp
עו"ד שחר בן מאיר מסביר כי "במקרה שבו צרכנים שילמו על מוצר או שירות שלא קיבלו, החברות והסוכנים מחויבים להחזיר כסף ואינם יכולים להכריח לקוח לקחת ואוצ'ר לזיכוי עתידי. אם חברות יפשטו רגל, הלקוחות הופכים לנושים לא מובטחים והסיכוי שיראו את הכספים אינו גבוה. הצרכנים יכולים להגיש תביעות קטנות או אם יש תלונות גורפות נגד חברה מסוימת, אפשר גם להגיש תביעה ייצוגית".
https://www.themarker.com/consumer/1.8761189
 
למעלה