הטיפ היומי- בחירת כיסא לאופניים חשמליים

הטיפ היומי- בחירת כיסא לאופניים חשמליים

כיסא האופניים , במיוחד החשמליים הוא מרכיב חשוב לנסיעה בטוחה ונוחה לאורך זמן.
בבחירת כיסא לאופניים החשמליים רצוי לשים לב לכמה דברים בסיסיים:
צורה-
צורת הכיסא כגון רוחב ואורך חשובים להתאמה פיזית של הרוכב ולפי נוחות. (רחב/צר, אף קצר/ארוך וכד')
סוג- הכיסא משמש גם כבולם זעזועים רך לגב ולכן סוגו חשוב כגון - כיסא ספוגי ,כיסא ג'ל (יש גם ציפוי ג'ל שאפשר להלביש על קימים ) .
גובה- כיוון גובה הכיסא ישפר את נוחות הנסיעה שאמורה להיות זקופה ( לעומת רוכבי ספורט הנשענים קדימה).
יש למצוא את הגובה המתאים בין הורדת הרגליים בעמידה לבין קיפוף ברכיים קל בעת רכיבה. ברוב האופניים ניתן לכיוון לבד עם שחרור מהיר של מוט הכיסא.
כיוון זווית הכיסא- ישנה אפשרות להטות את זווית הכיסא וכך למנוע החלקה קדימה וחוסר איזון בישיבה.



 

Panda01

New member
תודה.

אני משתמש באוכף קשה שהעברתי מהאופניים הרגילים שלי. כשהכיסא רך נרדם לי התחת.
ובקשר להדרכה על הגובה של המושב, מידה נכונה של השלדה לרוכב מאפשרת להתאים את גובה המושב לדיווש איכותי ובו בזמן להימנע מכיפוף הגב בזווית קיצונית.
 

SivanTA

New member
שאלה לגבי הכיסא

כשאני רוכשת אופניים, זה לא מגיע כבר יחד עם הכיסא? יש חנויות שאפשר להתאים את הכיסא לפי מה שאני בוחרת? (כלומר אופניים בהרכבה עצמית?)

תודה.
 
כיסא לאופניים חשמליים

סיון שלום,
כשקונים אופניים חשמליים ברור שמקבלים כיסא. מטרת הטיפ היומי הייתה להבהיר מהם הסוגים של הכיסאות וכיצד אפשר לשנות את חווית הרכיבה במידה ולא נוח.
כל כיסא ניתן לשליפה מיד ולהחלפה והכל צריך להתאים לנוחות הלקוח.
 

enigo

New member
השם המקובל הוא מושב (כי אין לו רגליים משלו) וגם הכינוי אוכף

נפוץ בהשאלה מסוסים, שגם עליהם רוכבים.
גובה המושב נקבע בעיקר לפי מצב הרגליים בדיווש - בנקודה התחתונה הברך צריכה להיות כמעט ישרה, אבל לא לחלוטין. כל מיקום אחר של המושב יגרום לשחיקה מואצת של הברכיים. אם כאשר המושב בגובה הזה תנוחת הישיבה לא נוחה לכם, ניתן לנסות ולכוון פרמטרים אחרים (בחלק מהאופניים ניתן לשלוט במיקום הכידון, אפשר גם להזיז את המושב מעט לפנים ולאחור). אם גם זה לא עוזר - סימן שהאופניים במידה שאינה מתאימה לכם.
אגב, תנוחת ישיבה זקופה היא ממש לא זו המומלצת בדרך כלל. במצב זה כל העומס הוא על הגב, וזה מתכון לכאבי גב לאורך זמן. התנוחה המומלצת נוטה מעט קדימה ומעבירה חלק מהמשקל והעומס אל הידיים. כך גם יש יותר משקל על הגלגל הקדמי ומקבלים היגוי יציב יותר.
בניגוד למה שנראה הגיוני, הרבה פעמים דווקא מושב צר וקשיח יחסית יהיה נוח יותר לאורך זמן. למה? אין לי מושג, אבל זה נכון לא רק עבורי אלא באופן כללי. העיפו מבט בהזדמנות על מושבי האופניים של רוכבי טור דה פרנס, או אלו שעל המכוניות בדרך לבן שמן בשישי בבוקר, ותראו בעצמכם.
 
למעלה