"הטיפ" המקצועי של שגב ברעם

"הטיפ" המקצועי של שגב ברעם

רקע - אני שב ומעלה "טיפ" נוסף למעוניינים ולקהל הטייסים. אני מזכיר לכם שכל הטיפים מרוכזים באופן מסודר ב :
1. אתר הבית של אבי הרטמן "מבט על" http://www.mabat-al.com/2015/06/16/הטיפ-של-שגב-נחיתה-קצרה/ 
וזו ההזדמנות להודות לו מקרב לב על העצות, הליווי והאכסניה

2. אני מקווה שבהמשך הטיפים ירוכזו גם באתר העמותה ותודה לאחראיים אשר יאפשרו זאת.
בהצלחה,
שגב

הטיפ מקצועי 2/2015

הנושא : נחיתה קצרה.

רקע : לעיתים, מסיבות שונות, אנו מגיעים למקום שבו עלינו לנחות "קצר".
סרט המחשה מצורף.

הבעיה : אורך המקום בו אנו אמורים לנחות אינו מאפשר לנו הסעה ארוכה אחרי ה"נגיעה".

תיאור :
בהגיענו לגובה של 2-3 מטר לפני ה"נגיעה", ממש ברגע בו אנו בדרך כלל, מתחילים את הפלייר במקביל להורדת המצערת, נבצע דימום מלא של הכלי (סגירת המגנטו), ונעביר את הידיים אל המייתרים בדיוק כפי שאנו עושים בעת נחיתת חירום.
נתחיל ב"הצפה"/פלייר על ידיי שמוש במלוא מנעד מדרך הרגל ונוסיף לו על ידי שימוש הידיים בברקסים עד "חניקת" המצנח במלואו וירידתו אל מאחורי הכלי אל הקרקע.

לסיכום :
השתדלו לתרגל את הנחיתה כאשר אינכם מפריעים לסובבים אתכם.
תכננו מראש את פעולותיכם והגדירו מראש יעד גיאוגרפי סופי לעצירה מוחלטת.
לתשומת ליבכם, איחור בתזמון הפלייר המואץ שמוסבר לעיל יכול להעמיס על מרכב הכלי ואף עשוי לגרום לנזק במשככים ו/או בצירי הגלגלים.

https://www.youtube.com/watch?v=QQhJ2dmbIaY

 

avihart

New member
הפוך שאלה ואיחול

הי שגב
האם הפוך זה עובד גם הפוך? כלומר תוך כדי ריצה אלחץ קלות על הדוושות האם אקצר את ההמראה?
ובהזדמנות זו אני מאחל לליאנה המון מזל טוב להולדת הנכדה שבזכותה הצטרפה למועדון יוקרתי
אבי הרטמן
 

liana19

New member
סופסוף...

הצטרפתי למועדון החשוב באמת :)
נולדה לנו נכדה מתוקה - עפרי
הבת של קמה וגדי.
כבר התמכרתי...
תודה על האיחולים ומשתוקקת כבר להפגש באוויר.

שגב ידידי, מדור ה"טיפים " שלך נפלא,
תוספת נהדרת לשיח המחכים המתנהל בפורום.
איזה כיף לקרוא כשהכל מאוגד ומסודר באתר המרשים "מבט - על"
המשיכו בבקשה.
יום נעים,
ליאנה

 

Drill Bit

New member
האם מהלך....

זה לא יוריד את גלגל בכיוון תלול לכיוון האדמה?
כביכול הכלי נעצר/מאט מתנדנד אחורה והכנף קדימה.
תודה לכל תגובה.
וכמובן תודה רבה לשגב על ההשקעה והזמן.סחתיין!
 

flynesher

New member
לחיצת הגאים בהמראה

אתן תשובה מקוצרת כי לדעתי זה חומר בסיסי ולא לומדים בהתכתבות.
מהירות ההזדקרות של הכנף נמוכה בהרבה ממהירות הטיסה שלנו ולכן בריצת ההמראה יש נקודה שבה המהירות כבר מאפשרת טיסה. לחיצה בהגאים טיפה אחרי הנקודה הנ"ל (כלומר שהמהירות היא עוד 2-4 קמ"ש ממהירות ההזדקרות ) תנתק את הכלי מהקרקע,משתמשים ב"פטנט" האמור כשפתאום מגלים מכשול כלשהו בקו ההמראה.
אבל... ואבל גדול : צריך להבין את כל התהליך שתיארתי ולדעת שברגע שמנתקים עם הגאים לחוצים אנחנו בלי פוטנציאל (מי שלא יודע מה המשמעות של פוטנציאל של ישתמש בתהליך !).
ככלל יש דברים ששוכחים במהלך הזמן ,אני המלצתי וממליץ לכולם (טוב - כמעט כולם) לקחת פעם בשנתיים שלוש שיעור טיסה מתקדמת אצל אחד המדריכים.
 

avihart

New member
מסכים ושאלה

יובל
אני מסכים איתך לחלוטין .
גם טייסים מנוסים וטובים (שזה בעצם כולם אפילו חניך שסיים אמש) חשוב שייקחו שיעור
אצל מדריך אחת לשנתיים זה תמיד אבל תמיד עשוי לגלות דברים חדשים .
במטוסים זה חובה אחת לשנתיים ריענון
מה מהירות היזדקות של המצנח ? האם זה תלוי גם במזג האוויר ? ועוד גורמים?
הסיבה לסרטון היא שמלכתחילה יש שדה נחיתה קצר
סוף שבוע מהנה
אבי הרטמן
 
לחיצת הגאים בהמראה כשאין לנו מהירות מספיקה תגרום

להארכת מרחק הניתוק.כמו כן אם ניתקנו יש להחזיר רגליים לאט תוך צבירת גובה החזרה מהירה של הרגליים תגרום לשקיעה חריפה.אם ננתק עם רגליים לחוצות ויהיה לנו קאט זוהי בעית פוטנציאל .[יובל]
 

flynesher

New member
תוספת לדבריו של שגב

מי שהגיע למצב שבו הוא חייב לבצע נחיתה קצרה כל כך בלית ברירה -חייב לבדוק למה הגיע למצב כזה.
משהו בתכנון הגישה לנחיתה שגוי.
תמיד אפשר ללכת סביב ולהגיע בגישה טובה יותר.
 
למעלה