הטעיית הסוכר של שטראוס במעדני גמדים - כמות הסוכר בכל גביע גמדים גבוהה פי 3 מהכמות שהוצגה בגדול על גבי חזית האריזה!

Hiler.1

New member
הצטרפו לקבוצת המחאה נגד הטעיית הסוכר של שטראוס. יחד אנו כוח!


https://www.facebook.com/groups/gamadim/?ref=share




הטעיית הסוכר של שטראוס במעדני גמדים - כמות הסוכר בכל גביע גמדים גבוהה פי 3 מהכמות שהוצגה בגדול על גבי חזית האריזה !


קוראים לי עילי הילר נשוי ואב לארבעה ילדים שאוהבים מעדני גמדים.
הגשתי תביעה ייצוגית, ת"צ 17226-09-20, בתאריך 07.09.2020 כנגד חברת שטראוס גרופ בע"מ ושטראוס בריאות בע"מ באמצעות עו"ד פינחס מיכאל אור, עו"ד אביעד אופיר ועו"ד מורן שרביט מינס, בגין הטעיה ציבורית במוצרי "גמדים" – פרסום מטעה של כמות הסוכר שמכיל כל גביע.


כמות הסוכר בכל גביע גמדים גבוהה פי 3 מהכמות שמוצגת בגדול על גבי חזית האריזה.


בעקבות החקיקה לטובת הצרכנים המחייבת את היצרנים לכתוב את כמות הסוכר הכוללת (סוכר לבן+סוכר בחלב+סוכר בפרי), התחכמה חברת שטראוס והחלה לפרט במעדני גמדים את כלל המרכיבים בגדול ובבירור על גבי חזית המוצר כדי ש"הצרכנים יידעו בדיוק מה הילדים שלהם אוכלים".


אלא שמדובר במהלך ציני, שכל מטרתו היתה "להסיט את תשומת ליבם של הצרכנים מטבלת הסימון התזונתי" (המופיעה בתחתית המוצרים).


שטראוס בחרה למקם על גבי חזית המעדן 'רשימת רכיבים'. ברשימה (המנוקדת והמודגשת כביכול לילדים) על גבי החזית נטען כי גמדים הוא מוצר המכיל 0.5 כפיות סוכר לבן בלבד, אלא שבפועל, הסתירה שטראוס את "תכולת הסוכר האמתית הכוללת והגבוהה של המוצר העומדת על פי שלושה (!) מן המוצהר ברשימת המרכיבים".


שטראוס "הגדילה" לעשות ובמקביל לשינוי שערכה בעטיפות המוצרים מסדרת גמדים היא פתחה במסע פרסום אינטנסיבי באינטרנט ובטלוויזיה "לצרכי שקיפות".


בקמפיין הפרסומי ( בטלוויזיה ובאינטרנט) הדגישה שטראוס את העובדה כי כל הרכיבים שבמוצרי גמדים "מופיעים מלפנים", כך שלצרכנים אין צורך לחפש אותם ב"אותיות הקטנות" המופיעות מצידו האחורי או התחתון של המוצר. "כך תוכלו לדעת בדיוק מה הילדים אוכלים", טענה שטראוס בקמפיין.


מטרת התביעה לחייב את שטראוס לתקן את כל התוויות והפרסומות המטעות וכן להחזיר לציבור את הכספים שהיא הרוויחה שלא ביושר בכל תקופת הפרסום המטעה. שטראוס תיקנה את התוויות לאחר שהגשתי את התביעה עכשיו היא צריכה להשיב לציבור הצרכנים את הפיצוי על ההטעיה המכוונת.


אני בטוח שאם מאות אלפי צרכנים ( אימהות ואבות) היו מודעים לכמות הסוכר האמתית במוצרי גמדים לא היו רוכשים אותו.


פתחתי קבוצת מחאה צרכנית בפייסבוק, כדי שכל הצרכנים בישראל ידעו על ההטעיה שמבוצעת על ידי שטראוס. אני קורא לכל מי שקרה לו מקרה כזה להצטרף לקבוצת המחאה!


רכשתם מוצר גמדים של שטראוס בשנתיים האחרונות הצטרפו לקבוצת התביעה הייצוגית:
https://www.facebook.com/groups/gamadim/?ref=share



https://www.facebook.com/groups/gamadim/permalink/545687439521222/?sfnsn=mo


פרסום בעיתון yet

בקשה לתביעה ייצוגית: כמות הסוכר ב"גמדים" מגיעה לביהמ"ש
הבקשה, המוערכת בכ-45 מיליון שקל, הוגשה בשבוע שעבר נגד קונצרן המזון שטראוס גרופ, בטענה להטעיה צרכנית בהצגת כמות הסוכר במעדן הפופולרי לילדים "גמדים". לטענת המבקשים, המוצרים הוצגו כבריאותיים ודלי סוכר באופן מוטעה
Ynet-ליטל דוברוביצקי | פורסם 07:05, 14/09/2020

https://m.ynet.co.il/Articles/57972390
 
למעלה