היבטי מס הכרוכים ברילוקיישן

היבטי מס הכרוכים ברילוקיישן

עזיבת ישראל לצרכי רילוקיישן כרוכה, בין היתר, בשינוי סביבת המס של העובד ובני משפחתו, לרבות בהקשרים של מס ההכנסה, ביטוח לאומי, מיסוי מקרקעין, ביטוח פנסיוני, מיסוי שוק הון, מיסוי אופציות ועוד.
במישור מס הכנסה אם בהיותו עובד שכיר בישראל, העובד, לרוב אינו נדרש להגיש דוחות מס, מצב זה עלול להשתנות לאחר עזיבת ישראל. בהקשר לכך העובד ובני משפחתו צריכים לקבל החלטה אם לנתק את תושבותם לצרכי מס בישראל, או לחילופין להמשיך/להתחיל להגיש דוחות כתושבי ישראל גם לאחר עזיבת ישראל. החלטה זו צריכה להתקבל בין היתר על סמך מבחן מרכז החיים והשהות המתוכננת של המשפחה מחוץ לישראל.
גם בהיבט ביטוח לאומי צריכה להתקבל החלטה, אם לנתק תושבות לצרכי ביטוח לאומי או להמשיך להיחשב כתושב ישראל לצרכי ביטוח לאומי גם לאחר עזיבת ישראל. לכל חלופה יתרונות וחסרונות משלה.
עזיבת ישראל גם כרוכה בשלילת פטורים בגין מכירת דירת מגורים בישראל ובהעלאת מדרגות מס הרכישה בעת רכישת דירת מגורים בישראל. מובן, כי מכירת נכסים בישראל לאחר מועד העזיבה עלולה להקים חבות במס גם במדינת היעד.
עזיבת ישראל עלולה ליצור מצבים של כפל מס גם ביחס לאופציות שהוקצו לעובד טרם עזיבתו את ישראל.
על נושאים אלו ועוד נדון במסגרת מפגש שאלות ותשובות שייערך במשרדנו ברח' ז'בוטינסקי 7 רמת גן מגדל משה אביב קומה 39, ביום רביעי 22 ביולי 2015 בשעה 11:00.
המפגש ייערך בשיתוף עם עו"ד (אמריקאית) עינת ארבל, המתמחה בדיני ירושה, תכנון עיזבון, כתיבת צוואות ומינוי אפוטרופוסות לקטינים בקליפורניה.
המפגש אינו בתשלום אך כרוך ברישום מראש. המקומות מוגבלים.
לפרטים נוספים לחץ כאן
 
למעלה