היגוי הפוך. הסבר והדגמה

tedys strm

New member
הסרטון הזה משובח.

באיזו נקודת זמן בסרטון הזה מצאת שטות?
 

noy fb 22

New member
אתה חייב לרענן את המשמעות של המלה "משובח". הסרטון פשוט רע.

 

tedys strm

New member
ודוגמה אין?

האם כל כך קשה לשמוע עברית במבטא רוסי? לי זה לא הפריע. העברית אינה משובחת אבל מובנת והתוכן משובח.
חשבתי שכשאבקש ממך למנות שטות אחת אתה תירה בצרורות...
 

noy fb 22

New member
אז זהו שלא שווה לצפות שוב בבבל"ת שלו ע"מ ללקט את כול ההבלים

אם "משובח" לך, תיהנה...
 

tygger

New member
בערך בנקודת זמן 0:01 זה מתחיל.

הבעיה שזה ממשיך עד לסוף הסרטון.
 

noy fb 22

New member
זה ספין. אימוץ וטיפוח פטישיסטי של אלמנטים לא ראויים, אינו

מעיד על נאורות או פלורליזם ליברלי נשגב ומתקדם. בד"כ, זה הפוך.
כאן עסקינן ברכיבה על אופנועים. נקודה. שום יוהרה דימיונית.
ספינים הם מפלטם המקובל של חסרי ארגומנטים עינייניים. הפוליטיקה רוויה בספינרים ואין שום צורך להביאם גם לכאן. הבחילה היום יומית, עזה דיה...
 

tedys strm

New member
ומה עם אומנות השרשור?

כשרשמתי את "בחיאת, האם היהירות לא (ה י ת ה) אמורה להתמתן מתי שהוא?.." זה כוון לאותו אחד שלפני שנים, הלך וחסם פורום מוטורי שלם כי חשב אחרת ממנו.

ומהצד השני לכל אחד היו כנראה את "השריטות" שלו, ולמשל, האם אתה עדיין בעד להכנס לסיבובים השונים ברכיבה יחסית מהירה באיזור נס הרים בהילוך 1 כשמהירות המנוע על גבול הקו האדום? מעולם לא הבנתי למה אתה התעקשת על הילוך 1 על אף שקראתי שהסברת, שזה חסך ממך הורדת הילוך במידת הצורך...

נראה לי שהמוטו-למד הזה מדבר לעניין
 

noy fb 22

New member
לא יודע מי חסם פורום שלם כי כך וכך... למרות שאני פה שנים לא

מעט.
אשר לאגדות נס הרים שהפקת מן הגורן ומן היקב. מעולם לא דיברתי על חיסכון בהורדת הילוכים. זה שקר או בעיית זיכרון או סתם פייקניוז.
אפילו ה"מורה" שאינו אופנוען (הבנת הנקרא), שאינו בדיוק נמנה על מוקיריי, לא יצליח להביא לך את האמירה הזו.
כן אמרתי, שבסיבוב נתון, ככול שאני מגיע אליו מהר יותר, ההילוך שאני מכין לביצוע הסיבוב ל פ נ י כניסה לסיבוב, נ מ ו ך יו ת ר! למה? כי כיוון שאני לעולם איני משתמש בבלם הקדמי במהלך הסיבוב עצמו (אין סוף סיבות לכך), בהילוך נמוך, נוח מאד לבלום מעט את האופנוע אם ממש רוצים, פשוט ע"י הורדת הגז מעט והעזרות בבלימת המנוע, מה שאינו מזקיף את האופנוע, ב נ י ג ו ד מוחלט למה שעושה ה ב ל ם ה ק י ד מ י, אם בולמים בהטייה.
אגב, ממש לא מפתיע, שידידינו במוטו ג'י פי, מבצעים את הסיבובים הכי חדים, ....בהילוך הראשון. איך אתה מסביר את זה?
כך שהזכרונות שלך, רלוונטיים בדיוק כמו הקשר של דבריך בסיפא שלך, להצדקת דבריו של הקשקשן ההוא.
 

מיצו

New member
אהמממ

אני אמנם לא הבנת הנקרא ולרוב נמנעתי מהויכוחים האינסופיים האלה ביניכם, אבל האם אתה טוען שבאופנוע המשומש שקונה משה זוכמיר ברחוב המסגר מותקנת אותה טכנולוגיה ואותו מנוע כמו באופנועי מוטוג'יפי של ימינו (לא של שנות ה- 80, של ימינו)?
האם אתה טוען שמה שרוכבי המוטוג'יפי עושים על מסלול סגור דומה או אפילו קרוב למה שעושה פנחס זיביביר בכבישי נס הרים בעודו מרגיש שהוא רוכב מירוצים? האם הם רוכבים באותה סביבה? האם התנאים הם אותם תנאים?
 

noy fb 22

New member
זו התייחסות פופוליסטית שחוקה ורדודה. התשובה היא: "ברור שלא"!

מצד שני, ולעניין יותר, הפיסיקה אינה משתנה ע"פ השנים. ולכן הסיבה ש"הם" במוטוג'יפי ואני בארץ הקודש, יורדים לראשון בפניה ממש חדה, היא ממש אותה סיבה.
 

tedys strm

New member
נוי היקר, יש עוד הרבה דברים שאינך יודע למרות שאתה ותיק כפי ש

שהעדת כאן כעת.
&nbsp
אינך זוכר מי חסם? תשאל את מיצו.
&nbsp
"החיסכון בהורדת הילוכים", אמרתי כעת בציניות כדי להמליץ הפוך ממך, שאוהב להוריד הילוכים הכי הרבה שניתן אפילו עד הילוך 1 (אם מתאים) בסיבובים: הזיכרון שלי לא פיקשש וצדקתי שזכרתי שאתה זה שמבצע סיבובים מהירים בכבישים מהירים כגון נס הרים בהילוך הנמוך האפשרי מבחינתך [אני מניח שאינך עולה על הקו האדום]. לא הסכמתי איתך גם אז וגם עתה. ולמיטב זכרוני גם רבים אחרים לא הסכימו.
אתה רואה רק את הצד האחד של המטבע של היתרונות בשיטה "שלך" ואכן ישנן יתרונות אבל יש לה גם חסרונות:
אתה מעביר המון כוח לגלגל האחורי
התנועה פחות חלקה
בלאי גדול לכל מערכות האופנוע
בבלימת חירום, בלימת המנוע המוגבלת ביעילותה.
ברקס אחורי עובד יעיל יותר מבלימת מנוע
צריך לדעת להשתמש בבלמים השונים במידות הנכונות
צריך לקרוא את הדרך נכון.
 

noy fb 22

New member
כמו שאמרתי למיצו, אי אפשר להיות פופוליסט, כל הזמן, על כולם.

סיסמאות ריקות וקלישאות עובדות יופי עבור שוטי "כחול לבן".
1. אני לא רוכב בנס הרים. נקודה.
2. המון כוח לגלגל האחורי... אז מה? כל עוד אינך "נותן בגז", ההיענות של הגלגל האחורי גם להאצה וגם לבלימה, מעולה בעיניי.
3. התנועה חלקה להפליא. עסקינן ברוכבים המכירים את האופנוע שלהם כמובן ולא בטירוני דו"ג.
4.אין שום בלאי לשום מערכת באופנוע! מהיכן הקרצת את השטות הזו? כמובן שאין מה לחפש ליד הקו האדום. ב 12R שלי, הקו האדום הוא 140 בהילוך ראשון. מי לעזאזל מבצע פנייה חדה !!! במהירויות כאלה?
5. מי בכלל דיבר על בלימת חרום? ממתי בולמים בחרום בהשכבה עד הברך? אתה חסר יסודות בסיסיים של רכיבה ספורטיבית ורכיבה נכונה בכלל.
6. בלימת חרום באמצעות בלימת מנוע?!!! אתה על חומר טוב כנראה.
7. בלימת מנוע משמשת אך ורק לטיונינג עדין של המהירות תוך כדי ביצוע הפניה. בדיוק כך, גם גז עדין בהילוך הנמוך כשרוצים להתחיל לצאת מהפנייה.
8. יופי נחמה. נכון! צריך לדעת להשתמש בבלמים הנכונים. כך גם לגבי הדרך. צריך
לדעת לרכב נכון, צריך להתרחק מפולקלור של ידענים החושבים שכך וכך שעות רכיבה, מקהות להם זכות ליעץ.
9.
אשר ל"רבים אחרים שלא הסכימו", 15 מיליארד זבובים מתים על חרא טרי. אז????
 

מיכהWR

New member
'שטות' זו מילה קצת תוקפנית, אבל הדברים כן דורשים דיוק

הפסקתי להסתכל כשהסרטון הפך לסנאף, אבל שני תיקונים לגבי החלק הראשון:
היגוי הפוך קיים בכל מהירות, גם נמוכה שבנמוכות. זו הפיזיקה הבסיסית של רכיבה על דו גלגלי, כולל הרגע המופלא ההוא לפני שנים כשאבא שלך עזב את מקל המטאטא והצלחת להמשיך לרכב על האופניים בלי לפול.
ההנחייה 'לדחוף את הכידון למטה' לא מוצלחת במיוחד. על מנת לייצר פניה צריך לסובב את הכידון בכיוון ההפוך. נקודה. אפשר לעשות את זה ע"י משיכת צד אחד של הכידון, דחיפת הצד השני, שילוב של השניים (שזה הנפוץ מן הסתם) או לצורך הענין אפילו חיבור מנוע סרוו על ציר ההיגוי ובקרה מבוססת ג'יירו:
האופנוע נופל שמאלה? סובב את הכידון שמאלה והופ הוא מתיישר. רוצה לפנות ימינה? סובב את הכידון שמאלה להרף עין, האופנוע ייטה ימינה ואז החזר את הכידון ימינה מספיק כדי לעצור את ההטיה בזוית שאתה מעוניין בה.
 

noy fb 22

New member
יש בעיה עם "לסובב". נסה ל"סובב" ב 130 קמ"ש והאופנוע יכניס

אותך למסלול סביב השמש.
ההגדרה המתאימה יותר בעיניי היא להפעיל לחץ, בדיוק בכיוונים שציינת. זה מספיק טוב בכול מהירות שהיא מעל 30-40 קמ"ש. בנוסף לכך, קשה מאד פיסית, ל"סובב" את הכידון מעל 100 קמ"ש בגלל ההתנגדות הג'ירוסקופית של הגלגל. זו אחת הסיבות אגב, שמקצוענים וסתם ערסים חובשי "קאמל-פק" משקיעים אלפים בג'אנטים קלים, בדרך לאורטופדית.
אגב, הפיסיקה הבסיסית שלך, אינה מתפקדת במהירויות מאד נמוכות, לא בגלל שהיא לא קיימת אלא משום שההפרעות השונות (כביש, רוח, רוכב...)
המכניסות אי יציבות, מתגברות בנקל על ההיגוי ההפוך שעוצמתו קטנה מאד במהירויות האמורות.

ועוד דבר. ב"רגע המופלא" שהזכרת, כל כולו של ההיגוי ההפוך לא נבע מהרוכב אלא מזווית הכידון, שהיא האחראית הבלעדית לאפשרות הנתונה לנו לרכב "בלי ידיים" בכך שהיא מייצרת לנו היגוי הפוך באופן אוטומאטי. לפחות כול עוד המיתלה שלוח קדימה ולא ניצב לכביש.
 

מיכהWR

New member
אתה מבלבל בין תשומות לתוצאות

ההיגוי ההפוך מתקבל אך ורק אם ציר ההיגוי מסתובב (כתוצאה מהלחץ כמובן). לא יסתובב, לא יקרה כלום.
לצורך ההדגמה, סע על אופנוע עם ציר היגוי מרותך במצב אמצעי, תלחץ על הכידון כמה שתלחץ, לא תצליח ליזום פניה או לתקן את הפניה שהתחילה להיווצר.
ולגבי מהירות נמוכה, חבל על הוויכוח: קח זוג אופניים, סע שלושה קמ"ש וסובב את הכידון לאיזה צד, האופניים מייד יפנו לצד ההפוך.
מה שניסיתי להסביר הוא שלשמור על שיווי משקל ברכיבה על דו"ג, ולייצר פניה מכוונת ע"י היגוי הפוך, הם שני מופעים של אותה תופעה פיסיקלית בדיוק.
ההבדל הוא שהראשון אינטואיטיבי במהותו, השני דורש יוזמה מודעת של הרוכב.
 
למעלה