היגוי מטוס עם גלגל זנב בעת מחיתה

אלדר א

New member
היגוי מטוס עם גלגל זנב בעת מחיתה

שלום, אני מנסה להנחית Pitts ב- FS2002, ובכל פעם לאחר שגלגל הזנב פוגש בקרקע, ממש לקראת עצירה, המטוס מתחיל להסתובב סביב צירו ואני מאבד היגוי. האם התופעה מוכרת גם במציאות ? אם כן - כיצד ניתן להמנע מכך ?
 

אלדר א

New member
אני יודע (מן אינסטינקט שכזה...../images/Emo13.gif )

שלום יאיר, אני לא איש עם הרבה שעות טיסה וניסיון עשיר כפי שיש לך. יחד עם זאת, אני יודע שכאשר נוחתים צריך ללחוץ על המעצורים (מעין אינסטינקט שכזה). אני עושה כך - אך בכל זאת - המטוס מסתובב. כמו כן ווידאתי שהמעצור לא מפעיל רק גלגל אחד מהגלגלים הקדמיים. האם יכולה להיות סיבה אחרת ? או שפשוט המודל של המטוס בסימולטור דפוק ?
 
לא מבין אין דוושה נפרדת לכל גלגל?

היטסתי מעל מאה שעות סופרקב, ההיגוי על הקרקע מתבצע בדוושות וגם במעצורים אולי יש לך רוח צד בסימולטור, זה אפשרי? בכל מקרה אם אין מעצור נפרד לכל גלגל כמו במציאות, אני לא יודע לעזור לך.
 

אלדר א

New member
יש בלם נפרד לכל גלגל

ויש גם כפתור בסטיק שלמעשה מפעיל את שניהם. ניסיתי גם כך וגם כך. נראה לי שהבעיה היא שלא ניתן לשלוט על עוצמת הבלימה בסימולטור- כאשר אתה לוחץ על כפתור במקלדת הוא מדמה לחיצה מלאה על הבלמים ואולי זה מה שיוצר את הבעיה של סיבוב המטוס - בלימה חזקה מידי (כפי שטוען אריאל אריאלי). אני מניח שבמציאות עוצמת הבלימה היא פונקציה של עוצמת הלחץ שמפעילה הרגל על הדוושה - אם אני טועה אנא תקן אותי.
 
שליטה על נחיתה עם גלגל זנב

בשום אופן אל תיגע במעצורים ברגע נגיעת הגלגל האחורי בקרקע! - מתכון בטוח ללולאת קרקע. שמור כיוון עם הגה הכוון עד שמהירות המטוס תרד למהירות שלהגה הכיוון השפעה מינימאלית ורק אז התחל בניהוג קרקע ע"י שימוש במעצורים. אני לא יודע אם בסימולטור יש לך מעצור נפרד לכל גלגל אבל, לעולם אל תצפה משני מעצורים שיהיו יעילים במידה שווה ולכן הלחיצה על המעצורים מצריכה רגישות רבה ולמעשה מחייבת אותך לצפות את סטיית המטוס מנתיבו עוד לפני שהתחיל לסטות. הלחיצה חייבת להיות עדינה ובהתאם למידת התיקון שאתה רוצה לתת. יש לאנשים תכונה ללחוץ על המעצורים הרבה יותר חזק ממה שנחוץ. כל מה שכתבתי נכון למטוס גלגל זנב. מקווה שנכון גם לסימולטור. אריאל אריאלי
 
אני לא מומחה גדול

למטוסים עם גלגל זנב, אבל ידוע לי שיש להם נטיה לאבד היגוי סיבסוב לקראת עצירה בנחיתה עד כדי "גראונד לופ" - וזה קורה רק כאשר יש רוח צד חזקה. התופעה מוכרת לי מהדריפטר שיש לו גלגל זנב. (לא קרה לי אישית אבל אני רואה את זה קורה על המסלול) האם בסימולטור יש כיוון רוח ועוצמת רוח?? אם כן "תעצור" את הרוח ותנסה לנחות אורי
 
תנסה...

כל הזמן סטיק לבטן (על מנת להצמיד את גלגל הזנב לקרקע) ואם יש רוח, אז לבטן ולתוך הרוח. אורי אמיתי צודק, למטוסי גלגל זנב רגישות גבוהה לרוח והפתרון הוא תמיד - סטיק לרוח (גם בהמראה וגם בנחיתה) תנסה ונראה... יוסי
 

אלדר א

New member
תודה - קיבלתי, ניסיתי - לא עובד.

כנראה שיש משהו דפוק במידול של המטוס הזה בסימולטור. ניסיתי להוריד את הרוח ולהדביק, כמו שאמרת, את הסטיק לבטן - עדיין המטוס מסתובב סביב צירו ועושה סיבוב של 180 מעלות על המסלול לפני עצירה. תודה בכל מקרה. דרך אגב, ניסיתי לטוס אפילו עם רוח שאמורה לסובב את המטוס לכיוון השני - עדיין מסתובב תמיד באותו כיוון - ימינה. אולי זה סימן שאני צריך לעזוב את הסימולטור ולעבור לדבר האמיתי ?!?...הירהורים.
 
מקשים ומעצורים

תנסה F11/F12 בהתאמה למעצור גלגל ימין/שמאל. זה עבד אצלי פעם (אולי קראתי את זה באיזה מקום ???). אורי אלוני.
 

laronpilot

New member
אפרופו סימולטורים - מי יודע?../images/Emo108.gif

איך יוצרים תמונה. אתה במהלך טיסה ואתה רוצה להנציח מצב מסויים ראיתי שחלק מפרסמים תמונה מה FS איך עושים זאת? תודה יפתח לרון
 
באמצעות מקש Print Scrn

עצור את מהלך הטיסה באמצעות Pause. הקש Print Scrn ופתח את תוכנת הצייר. הקש Ctrl + V (הדבק). ענה "כן" על השאלה שתשאל ולאחר מכן גזור את החלק של התמונה אותו אתה רוצה לפרסם והדבק שוב לתוך קובץ חדש בצייר. שמור את התוצאה כקובץ Jpg ולא Bmp על מנת לקבל קובץ בגודל מתאים למשלוח באינטרנט. בהצלחה.
 

אלדר א

New member
עוד טיפ קטן אחד...

לגבי הטכניקה עצמה - ראה תשובתו המצויינת של יואב הלל. עוד טים קטן - כאשר אני רוצה לתפוס תמונה מסויימת אני לעולם לא מבצע pause באמצע הטיסה. אני קודם מסיים את התמרון ואז מריץ אותו מהתחלה. במהלך הריצה אני לוחץ על pause מתי שאני רוצה ואז שומר את התמונה. שיטה זו מאפשרת שליטה טובה יותר בזוויות הצילום שאותן אתה רוצה לתפוס. בהצלחה ו...דרך אגב, זה בשבילך - ממני...
 

אלדר א

New member
צור \ צביקה - הצילו !!!

בכל פעם שאני מנסה לשלוח מסר חדש לפורום אני מקבל הודעה שהשליחה נכשלה ולוחץ על הקישור "לחץ כאן על מנת לנסות לשלוח שוב" (או משהו כזה). אז אני כותב שוב את הכל מחדש (כבר למדתי לעשות "העתק" לפני שאני שולח בכדי שזה יהיה יותר קל) ושולח עד שזה מתקבל. אח"כ אני מגלה שלמעשה שלחתי את זה יותר מפעם אחת. אנא הורידו את הכפילויות - זה סתם תופס מקום. תודה. אלדר.
 
אלדר-בעיות תקשורת ???

ידוע לי כי באזור השעה שניסית לשלוח הודעות היו בארץ בעיות תקשורת בקוי חיוג מסויימים ייתכן כי בגלל סיבה זו נכשל שיגור ההודעה,או,בעייה באתר "תפוז" אל דאגה,הכל יבוא על מקומו בשלום
 
אפרופו אפרופו סימולטורים,

מישהו מהטייסים שגם טסים מחוץ למסך, התקין לעצמו דוושות וסטיק כבר? (או יוק, אם אתם מתעקשים, אבל אני באז"מים). האם זה הגדיל במשהו את התועלת של הסימולטור ככלי לאימון לטיסה האמיתית, (אני מתכוון רק VFR, טיסת מכשירים לא רלבנטי לגביי בזמן זה) מהתחושה שלי (אבל רק עם מקלדת בינתיים) אין הרבה תועלת בכך חוץ מהקניית מושגים בסיסיים על הטסה למי שמעולם לא הטיס, שאותם יש לי ממילא.
 

umbo

New member
דוושות לסימולטור

אני התקנתי דוושות לסימולטור טיסה (של CH). בדרך כלל זה דורש דוושות וסטיק שמתחברים ל GAME PORT ולא USB זה מוסיף מאד למטוסים ומאוד מאוד נחוץ על מנת להטיס מסוקים (כמעט אי אפשר בלעדיהם)
 
איפה קנית וכמה עלה... בתודה מראש

והאם חייבים גם את הסטיק של CH או שהדוושות שלהם עובדות גם עם כל סטיק אחר (גם לא USB) ?? וקשה לראות מהתמונה ברשת... כמה מרחב תזוזה יש לדוושות? בדוושות אמיתיות יש, כמדומני, 10 ס"מ, פחות או יותר.
 
הד ארצי הם היבואנים

אנ ילא הצלחתי למצוא את זה בשום חנות... באתר של CH יש את הטלפון של מי שמתעסק עם זה בהד ארצי. תתקשר ותזמין! דוושות עולות למיטב זכרוני 600 שקל בערך.
 
למעלה