הידוק ברגים

hagayb1

New member
הידוק ברגים

חברים,

רוצה לשתף אתכם במשהו שחוויתי בסופ"ש האחרון.
בבד"ח לפני התנעה למדתי שיש לבדוק את הידוק הברגים, אבל מתי פעם עצרתם לבדוק אותם ממש?

אני חדש בתחום וקניתי לא מזמן דרים מאשין מיד שניה שעל פניו היה מתוחזק היטב.
בעת התקנה של מערכת קשר חדשה גיליתי במקרה בורג משוחרר במרכב.
מתוך סקרנות התחלתי לעבור באופן שיטתי ולהדק את כל הברגים.
להפתעתי גיליתי שלפחות 10 אחוז מהברגים היו משוחררים ברמה כזו או אחרת. לא מדובר בברגים שמחר היו מתפרקים באמצע טיסה אבל עדיין...

סתם אבחנה של טירון בתחום...
 
הרשו לי לחלוק אתכם מנסיוני בתעופה

בתעופה, מקובל לבצע ביקורות תקופתיות - 50 שעות, 100 שעות וביקורות שנתיות. מאחר ואין אפשרות פרקטית לבדוק "הידוק" של כל הברגים (כי כאלו יש רבים), נהוג לסמן כל בורג, לאחר הידוקו הראשוני, באמצעות פס צבע מיוחד - כתום, בדרך כלל, אשר עובר על גבי ציר הבורג, האום והעצם המהודק באמצעות הבורג.
אם אום הבורג השתחרר, הפס הצבעוני "יישבר" ולא יהיה רציף.
בביקורת התקופתית, מתבוננים בכל הברגים ובוחנים את שלימות הקו הצבעוני. והיה ונתגלה קו צבעוני שבור - יש להדק את הבורג ולסמנו שוב, ע"י פס צבעוני חדש.
טכניקה יעילה, שהייתי ממליץ לכם לאמץ.
אריאל אריאלי
סגן נשיא - EAA ISRAEL
בונה מטוס GA ועוד מספר אולטראלייטים
 

GIL BL1

New member
תוספת חשובה !!!

בעניין ברגים אומים ומה שבניהם...
אומים " ננעלים " לא אמורים להיפתח. במידה ואכן זה קורה לא מומלץ להשתמש באום זה שוב ולסגרו בשנית. מבנה האום ננעל לאחר שהשתמשו בו בנעילה הראשונה לעולם לא יחזור למצבו הקודם. לפיכך רצוי ומומלץ להחליף את האומים שנפתחו ואו שוחררו אפילו חלקית.
להזכירכם, כל האומים בכלים הללו מאופיינים כאומי נעילה. מי שמשתמש באומים אחרים עלול למצוא את עצמו בבעיה קשה יום אחד...
עלות האומים,שולית וזניחה.

טיסות בטחות.
 

ניר מיר

New member
בדח בדח בדח

שיתוף מעולה. אני גיליתי פעם בבדח שחסר לי בורג אחד מתוך ה 4 שמחזיקים לי את המנוע...
בנס הוא לא עף לי לפרופ ומשם כמו קליע עבר דרך המצנח...כמו לחבר שלי.

אחד הדברים שאני בודק בבדח שאגב נעשה לפני חימום המנוע! הוא לראות כריכות של בורג שבולט מכל האומים.
יש לזכור שעקב בלאי ושחיקה ייתכן מצב שבו הבורג לא נפתח אבל מה שמחובר אליו נשחק ולכן הוא הופך לחופשי. במקרה כזה חיזוק חיוני ואכן כדאי לעצור פעם או פעמיים בשנה ולגעת ולנסות לסובב ביד את כל הברגים בכלי. מה שזז זקוק לחיזוק דחוף..
נכונה ההערה של גיל שיש להשתמש באומי ניילוק בלבד. אומים אחרים חייבים להיות נעולים בטבעת קפיצית ודסקת חיכוך למניעת שיחרור.

טיסה נעימה.
ניר
 
למעלה