הידעתם שבעקבות תביעה ייצוגית נגד וולט מגיע לכם פיצויים על השנים 2023-2025?

ביטניקט

Well-known member
מנכ"ל וולט בישראל תומר כהן בעין הסערה | הסיבות לכישלון

חברת וולט ישראל, בהובלתו של המנכ"ל החדש תומר כהן, נמצאת בעין סערה צרכנית בשל החלטתו להעלות מחירים • ההחלטה המנותקת הובילה את החברה לחרם צרכני, נטישת לקוחות - וביקורת ציבורית עזה • התנהלותו של המנכ"ל, שנתפסת כיהירה ומתנשאת - גררה גם היא ביקורת חריפה • האם ישלם את המחיר?

לאחר ההחלטה של מנכ"ל וולט ישראל תומר כהן להעלות מחירים לפני כשבוע, חרם הצרכנים שרקם עור וגידים ברשתות החברתיות נותן את אותותיו. לפי דיווחים, אלפי ישראלים כבר מחקו את האפליקציה, כשבמקביל המתחרות המרכזיות של וולט מדווחות על זינוק משמעותי בהזמנות דרכן.

בשבוע שעבר כינס כהן מספר עיתונאים במשרדי החברה ופרש בפניהם את קונספט המשלוחים החדש של החברה, בתקווה לקנות את האמון שלהם – ואולי לגרום להם לחשוב שמדובר בצעד שמטרתו להוזיל עלויות וכל כולו נועד לשרת את הלקוח, מה שבפועל הוכיח את עצמו כצעד דורסני וחזירי כלפי הלקוחות, שנאלצים כעת להתלבט האם לשלם עלויות שילוח גבוהות פר הזמנה, או להירשם כמנויים – וכנראה להזמין יותר וממילא להוציא יותר כסף.
אחד מהעיתונאים שנכחו בהרצאה של המנכ"ל, התרשם מאד לרעה מההתנהלות שלו. "תומר כהן, המנכ"ל החדש והמאוד תקשורתי דיבר ודיבר והראה מצגת יפה" כתב לאחר מכן. "לבסוף הוא השאיר את הבשורות המעצבנות במיוחד, אבל סירב לענות על שאלות. סיים את דבריו – והלך. מביך". גם עיתונאים אחרים זעמו בשל ההתנהלות, והבחירה של כהן שלא לענות לשאלות על אף בקשותיהם.


ההתנהלות של המנכ"ל בהרצאה עשויה להצביע על היהירות שהשתלטה עליו, מין תחושת כוח שמאפשרת לו להתנהל כרצונו – מבלי לחשוש מההשלכות. הלקוח הישראלי ידוע כאחד כזה ששוכח מהר ולא יוצא למלחמת חורמה נגד חברות דוגמת וולט, שפועלות כך רק בגלל שיש להן את הכוח והיכולת, ונראה שהמנכ"ל עצמו שמבין כיצד הדברים עובדים, מנצל זאת לטובתו ולטובת החברה.
כאמור, בשל התנהלות זו, וולט משלמת בימים האחרונים מחיר כבד. לקוחות רבים נוטשים את האפליקציה לטובת המתחרות, כמות ההזמנות ירדה ואפילו האפליקציה ירדה בחנות ההורדות אל המקום השלישי. גם השליחים שעובדים בחברה בתנאים של עצמאיים (מהלך חכם של וולט, שוב – על חשבונו של השליח הקטן שלא יכול להתמודד), זועמים על החברה. "ירתה לעצמה ברגל" הם אומרים בראיונות לכלי התקשורת ובקבוצות פנימיות ברשתות.
וולט מצידה, מתכחשת לביקורת, לירידה בהזמנות, לזעם הלקוחות, השליחים והמסעדנים, ונצמדת למסרים יבשים ומנותקים: "גם השבוע, מאות אלפי ישראלים רכשו מבתי עסק מקומיים באמצעות וולט, וכך יצרו הכנסה נוספת עבור אלפי שליחים".
כאמור, התנהלותו של המנכ"ל משתקפת בקלות גם בתגובותיה של החברה – למרות הזעם של הקונספט החדש, החברה סבורה שהיא יודעת הכי טוב מה נכון עבור הלקוחות. "וולט הוכיחה את עצמה כמשתלמת עבור הצרכנים, ואנחנו בטוחים שכך יהיה גם פה בארץ" טוענת החברה.


ובמקביל לכל האירוע הזה, פורסם כי החברה תחויב לפצות את כל לקוחותיה בין השנים 2023-2025, בשל ההפרדה שעשתה החברה בין גביית דמי התפעול לבין גביית המחיר הכולל של ההזמנה – ובכך עברה הוראות חוק הגנת הצרכן המחייבות להציג מחיר מלא לצרכן. ההחלטה התקבלה במסגרת הסכם פשרה של החברה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, ומוכיחה כאמור, שוב, את ההתנהלות הקלוקלת של החברה ושל העומדים בראשה.

המנכ"ל החדש של החברה, תומר כהן, קיבל פניה אפילו מהמתחרות, שקראו לו לשנות מדיניות. "בטל את דמי התפעול, עוד לא מאוחר מדי" אמר מנכ"ל חברת משלוחה בריאיון לאתר אייס מוקדם יותר השבוע. לדבריו, "דמי התפעול זו פגיעה צרכנית מיותרת בכיס של הצרכן, שמטרתה להניב רווח לחברה ותו לא".

פנינו לחברת וולט לתגובה, וביקשנו התייחסות לדיווחים על ירידה בהזמנות החברה. כמו כן שאלנו האם החברה תשקול שינוי מדיניות בשל הביקורת הציבורית (לקוחות, שליחים ומסעדנים) ומספר שאלות נוספות. התגובה של וולט הוכיחה למעשה את הנקודה שאותה ניסינו להעביר בכתבה – תגובה יבשה, סדורה – מבלי להתייחס כלל לטענות שמעלים הצרכנים, השליחים, המסעדנים ואפילו המתחרים.
התגובה המלאה: "גם השבוע, מאות אלפי ישראלים רכשו מבתי עסק מקומיים באמצעות וולט, וכך יצרו הכנסה נוספת עבור אלפי שליחים. נמשיך לתת את הצעות הערך הטובות והמשתלמות ביותר עבור הלקוחות והשותפים שלנו דרך תוכנית הדגל וולט פלוס והטבות נוספות מדי יום. תכנית המנויים וולט פלוס הוכיחה עצמה כמשתלמת עבור הצרכנים ועבור בתי העסק כאחד בשווקי וולט באירופה ואנחנו בטוחים שכך יהיה גם פה בארץ".
 
למעלה