היהדות שלי כחילונית

היהדות שלי כחילונית

היא לא היהדות האורתודוכסית, ואני לא מרגישה צורך לתת לאורתודוכסיה דין וחשבון. מה דעתכם על העובדה שרגשות החילונים נרמסים השכם והערב אבל בכל הנוגע לרגשות הדתיים ישנה זהירות רבה, וגם על חשבון רמיסת זכויות דמוקרטיות ועקרונות של שוויון? בבית הנבחרים שלנו לא איפשרו לנשים במקהלת הכנסת להשתתף בשירת התקווה לכבוד ראש ממשלת בריטניה בגלל שהן נשים ומדובר בפגיעה ברגשות החרדים במליאה. ואני טוענת שאם כך הוא אז צריך להמנע משירת התקווה בפני, ואולי בכלל, ערבים ישראלים שהרי מדובר בפגיעה ברגשותיהם כפי שיוכל להעיד כל אחד ואחד מהם. בין פלורליזם וכיבוד האחר לבין ביטול העצמי וכבוד חד צדדי יש מרחק רב. האזינו ל-15 הקות הראשונות בתוכניתו של רזי ברקאי בנושא זה. למה אני לא יכולה להתיישב בשכונה חרדית כי יתעללו בי מילולית וכנראה גם גופנית אבל מקרי השתלטות מכוונת על שכונות (ולא מתוך אהבת הדת או האדם ומה חשוב הוא הערך שבין אדם לחברו!!!) ואף מסיבות ברורות שנאמרות בפה מלא, כמובן שלא בתקשורת, דוגמת מניעים כלכליים - נדל"ן למשל, לגיטימיות ומקבלות גיבוי מצד נבחרי ציבור וראשי ערים? לראייה, שכונת רוממה הישנה בחיפה.
 

arriy80

New member
יהדות <> חילונית

גם צמחוני יכול לקום ולומר שהוא אוכל בשר מפני שהוא קובע את הצמחונות שלו והוא לא מרגיש צורך להתחשב בכללי הצמחונות. גם אדם יכול לומר שבשבילו "אוכל בריא" זה קפה עוגות וממתקים. הוא הרי לא רואה צורך להתחשב בדעות מבוססות. >רגשות החילונים נרמסים השכם והערב < הכצעקתה ???? הרי בדת החילונית לא קיים איסור על שירת גברים בלבד! כך שלחילוני אין שום בעיה לשמוע שירת גברים. בעוד שלאדם הדתי תהיה בעיה לשמוע שירה מעורבת. ההתחשבות בכנסת יכולה להוות דוגמא להתחשבות מינימאלית בדעתו ובהשקפותיו של האחר. >טוענת שאם כך הוא אז צריך להמנע משירת התקווה בפני, ואולי בכלל, ערבים ישראלים שהרי מדובר בפגיעה ברגשותיהם < טענתך נכונה כפי שמספרים חברי הכנסת בשיחה עם רזי ברקאי. פשוט הם קמים ויוצאים. אני מאמין שאם חברי הכנסת החרדים היו קמים ויוצאים היתה קמה זעקה גדולה על "פגיעה בכבוד ההמנון הלאומי". כנראה שבכל זאת יש מעט חכמה והתחשבות בכנסת, וכאמור, דבר זה יכול להוות דוגמא. >אני לא יכולה להתיישב בשכונה חרדית כי יתעללו בי מילולית וכנראה גם גופנית < הרי בשכונות חרדיות החילונים צריכים ללכת עם שומרי ראש... הם לא יכולים לשלוח ילדים לבד מחשש שידביקו להם כיפה לראש... הם לא יכולים ללכת בחוסר צניעות מחשש לחייהם... כמובן שהכל הבל ורעות רוח. יש הרבה שכונות מעורבות של חרדים וחילונים שחיים - לרוב - בשלום. הראיה שהבאת אינה ראיה מפני שהיא מקרה קיצוני. גם בחיפה עצמה יש שכונות אחרות שתושביה מעורבים, ואין שום בעיה מיוחדת שם.
 
נעים מאוד

שמי שירה, ואני פעילה פוליטית וחברתית. יהודיה חילונית גאה ביהדותי, בערכי ההומניזם ובמיוחד בדגש על חשיבות הקשר התקין שבין אדם לחברו בתוך הספרות התרבותית-היסטורית והפילוסופית של היהדות.
גם צמחוני יכול לקום ולומר שהוא אוכל בשר מפני שהוא קובע את הצמחונות שלו והוא לא מרגיש צורך להתחשב בכללי הצמחונות. גם אדם יכול לומר שבשבילו "אוכל בריא" זה קפה עוגות וממתקים. הוא הרי לא רואה צורך להתחשב בדעות מבוססות.
תשובתי: אני טבעונית, ואני בהחלט רואה זרמים שונים ומגוונים של צמחונות וגם טבעונות, וגם ביקורת בין הזרמים הללו והמחזיקים בדעות שונות, אני לא רואה פסילה, אני לא רואה כפייה, ואני לא רואה הסתרה של דיון לגיטימי דוגמת ההתנהלות הבריונית שגרמה לרשות הדואר להחזיר את הכסף ללקוח משלם (דעת אמת) ולהמנע מלחלק את הפליירים שלהם בתיבות דואר. שזה בברור לפגוע בחופש המידע, והפרסום. ובחופש הבחירה של פרטים הגרים באותן שכונות האם לקרוא או שלאו. מדובר גם בבריונות למול רשות הדואר - עליהום. דבר מה נוסף, האורתודוכסיה החרדתית פועלת באופן בו "דרכי היא היחידה", זה לא פלורליזם וזה פוסל אפשרות של כבוד הדדי וקבלת קיומם של זרמים אחרים ביהדות (רפורמים, דתיי לאומיים, חילונים ועוד) בפרט ושל אחרים בכלל. זה יוצר מצב לא מאוזן של התחשבות חד צדדית וכפויה מחד וביטול האחר המתחשב מאידך. לעומת הדוגמה שנתתי שבה ישנם זרמים שונים של תזונה ויש פעילות יוזמת (כמו הפגנות למען זכויות בעלי חיים, והסברה לאנשים פרטיים- אני עושה זאת כל הזמן, ועוד) אבל יש גם דיון פתוח, ומרבית האוכלוסיה לא תפסול את הזרמים האחרים בצורה קטגורית, כמובן שיש גם קיצונים. יש נטייה באורתודוכסיה החרדית לשמוע רק מה שהיא רוצה ופוסקת להתייחס לאמירה X של פרשן Y ולהתעלם מאמירה Z של אותו פרשן Y. התעלמות מהלך הרוח וזרם ההשכלה והעבודה שמייצג הרמב"ם מחד ומאידך הצמדות עיוורת לדברים אחרים שהוא כתב. ועוד.
>רגשות החילונים נרמסים השכם והערב < הכצעקתה ???? הרי בדת החילונית לא קיים איסור על שירת גברים בלבד! כך שלחילוני אין שום בעיה לשמוע שירת גברים. בעוד שלאדם הדתי תהיה בעיה לשמוע שירה מעורבת. ההתחשבות בכנסת יכולה להוות דוגמא להתחשבות מינימאלית בדעתו ובהשקפותיו של האחר.
תשובתי: כן, זו פגיעה. החילונות רואה בעקרון השוויון עקרון חשוב. עבורי כאישה זה משפיל מאוד כשמונעים ממני לקחת חלק שוויוני. ומבחינתי כאישה, אני מאוד מודאגת מסירוס כזה של זכות הנשים נציגות בית הנבחרים במעמד מכובד וייצוגי כזה. הרי מדובר בתהליך רב שלבי ומקצין. אולי כדאי שנציגות הציבור ממין נקבה תהיינה בעזרת נשים? הרי זה מקשה עליהם את הישיבה במליאה, וגורם להם להתקבץ לפינה הרחוקה מהנשים הללו. למען האמת אני חושבת שבשלב מסוים לא יתכן כי יותר לנשים להיות נבחרות ציבור, הרי זו לא מדינה דמוקרטית שמהות שאיפתה למימוש הפרט, לשוויון ולחופש דת. הרי זו מדינה המגבילה את אזרחיה בעקבות מיעוט שהולך ומתרבה כי הוא עסוק בהתרבות במקום בלקיים את צאצאיו, על זה אמונים אלו שמרוויחים את הקצבאות, הציבור העובד בארץ הזו. אז מה עם התחשבות מינימלית ברגשותיי כאישה חופשיה בעלת זכויות שוות ונציגות ברשות המחוקקת??? הא, כרגיל הרגשות שלי לא חשובים, הרי ההתחשבות היא חד צדדית והצד הנגדי אמור לספוג ולספוג ולספוג כי אין לו זכות לזהות ועליו לבטל את עצמו.
>טוענת שאם כך הוא אז צריך להמנע משירת התקווה בפני, ואולי בכלל, ערבים ישראלים שהרי מדובר בפגיעה ברגשותיהם < טענתך נכונה כפי שמספרים חברי הכנסת בשיחה עם רזי ברקאי. פשוט הם קמים ויוצאים. אני מאמין שאם חברי הכנסת החרדים היו קמים ויוצאים היתה קמה זעקה גדולה על "פגיעה בכבוד ההמנון הלאומי". כנראה שבכל זאת יש מעט חכמה והתחשבות בכנסת, וכאמור, דבר זה יכול להוות דוגמא.
תשובתי: הכנסת מייצגת את כלל האוכלוסיות בישראל, ואם הם לא מסוגלים לקחת חלק בדברים שמבוססים על השותפות והדמוקרטיה ולכבדם, אז יש להם בעיה קשה. אם הם כ"כ חלשים באמונתם ואין ביכולתם להיות בסביבה אחרת כנראה שמקומם לא בבית נבחרים של מדינה דמוקרטית. אני מקווה ורוצה שיקחו חלק, אבל לא תוך ביטול ופסילת האחר והתנשאות אלא תוך שותפות אמיתית וכבוד -הדדי-.
>אני לא יכולה להתיישב בשכונה חרדית כי יתעללו בי מילולית וכנראה גם גופנית < הרי בשכונות חרדיות החילונים צריכים ללכת עם שומרי ראש... הם לא יכולים לשלוח ילדים לבד מחשש שידביקו להם כיפה לראש... הם לא יכולים ללכת בחוסר צניעות מחשש לחייהם... כמובן שהכל הבל ורעות רוח. יש הרבה שכונות מעורבות של חרדים וחילונים שחיים - לרוב - בשלום. הראיה שהבאת אינה ראיה מפני שהיא מקרה קיצוני. גם בחיפה עצמה יש שכונות אחרות שתושביה מעורבים, ואין שום בעיה מיוחדת שם.
תשובתי: תן לי דוגמא אחת שבה יש שכנות בין חרדים לחילונים שבה אין כפייה מצד החרדים ואין מאבק על אופי השכונה ואין ניסיון להכפיף את הכללים והתקנות החרדיים אם זה מבחינת חיצוניות השכונה או אופי הפולחן הדתי (כן, גם לחילונים יש צרכים דתיים וגם צרכים קהילתיים ותרבותיים! והם לגיטימיים ויש להם מקום). תתפלא לאילו תגובות זוכות נשים שלכאורה אינן צנועות (ומי קבע זאת? הרי יש דרגות צניעות שונות שהן תלויות זרם דתי ותלויות מוסר ובחירה אישית). כן, גם לאלימות, גם אלימות מילולית וביזוי הינם אלימות. הראיה שהבאתי אינה קיצונית, היא מצב קיים של תוקפנות. ואם לציבור הדתי על זרמיו באמת היה חשוב שגם לציבור החילוני, על זרמיו, תהיה שלוות נפש וזכות לחיות כראות עיניו ושיובהר כי מדובר במקרה קיצוני אז הייתי מאוד שמחה לו הציבור הדתי על פלגיו וזרמיו היה פוסל את ההתנהגות הפושעת בשכונת רוממה הישנה בחיפה. את חיפה אני מכירה היטב, אני חיפאית, את הבעיות בשכונות מעורבות שהן יותר שכונות שעוברות התחרדות, היינו יציאה של אוכלוסיה חילונית/דתית לאומית, וכניסה של אוכלוסיה חרדית, גם את הבעיות בשכונות כאלו אני מכירה. בוא לא ניתמם. [ראה קובץ תמונה מצורף, וכמובן שלא חסרות עוד דוגמאות] מדוע מסיונרים של היהדות האורתודוכסית רשאים לפנות לבני נוער וילדים בפתח בתי ספר ועוד, ואילו לארגונים חילוניים אסור לחלק חומר הסברה? זוהי אפליה. יתר על כן, הדת היהודית לא דוגלת במסיונריות, זה אפיון של הדת הנוצרית. עוד דוגמה לצורה הדמגוגית בה מאפיין X של דת אחרת מאומץ אבל מול מאפיין Y יש התמרדות קשה. אני יהודיה חילונית, ואני רוצה שהמיסים שלי ילכו למטרות שחשובות להתנהלות תקינה של המדינה, ביניהן לא נמצאת המטרה של מימון בחורי ישיבות מחד וקיצוץ פושע ונפשע באבן השואבת שלנו, הלא היא מערכת החינוך וההשכלה הגבוה שהינן רצף משלים, מאידך. ראוי לציין כי יש לי חברות דתיות לאומיות ואני והן אוהבות זו את זו אהבת נפש. אנחנו חוגגות ביחד ימי הולדת, את יום העצמאות ועוד אירועים. הכבוד הוא הדדי וההליכה זו לקראת זו גם הן הדדיים. הדו שיח הוא פתוח, ואחת הסיבות לכך הוא כי הן בטוחות בדרכן ולא חוששות מדרכי או מדעותיי ואני לא משלהן כי גם אני בטוחה בדרכי. רק עם שותפים כאלה אפשר לבנות עתיד משותף והדדי!
 
שלום עליכם שלום עליכם יש בפי כמה דברים שהנם השתתפות בדיון אלא שבשל שכך אעשה אטול חלקי עלי ראשית לודא שאנו מדברים מבסיס שוה דהיינו שאין החרדים הם והחילונים אנחנו או לחילופין אנו החרדים והם החילוניים כפי שעלי לודא שכול אשר מובא בדיון הנו על בסיס של אהבת חינם של אמת של כלל ישראל באם בסיס זה מובן והנו מקובל שאין מדובר בהם ואנחנו של איזה צד ביהדות הרי שאטול חלקי בדיון ויחדיו נבחן את רגשותינו ואת ההארות לנצרך לקרוב הלבבות שבמילא לב אחד אנו בברכה אלה מורז
 
שלום אלה

"ראוי לציין כי יש לי חברות דתיות לאומיות ואני והן אוהבות זו את זו אהבת נפש. אנחנו חוגגות ביחד ימי הולדת, את יום העצמאות ועוד אירועים. הכבוד הוא הדדי וההליכה זו לקראת זו גם הן הדדיים. הדו שיח הוא פתוח, ואחת הסיבות לכך הוא כי הן בטוחות בדרכן ולא חוששות מדרכי או מדעותיי ואני לא משלהן כי גם אני בטוחה בדרכי. רק עם שותפים כאלה אפשר לבנות עתיד משותף והדדי!" אני עומדת מאחורי דבריי, מי שרוצה בגורל ושותפות מדינית איתי, ולא שם לעצמו למטרה להשפיל אותי, ולבטל אותי ואת ערכיי שהם ראויים ונעלים לדעתי, הוא מבורך. אני אוהבת אדם, רגשותי נהירים לי. אני אוהבת את מי שמסוגל לבוא איתי בדין ודברים או לכל הפחות לא לבטל אותי ולהתייחס אליי מנקודה של שוויון ולא של ביטול וכפייה. אני לא נוצריה ואני לא מתכננת להגיש את הלחי השנייה, מי שסטר לי יצטרך להוכיח שהשתנה בכדי שאהיה מוכנה לאמצו אל ליבי ולפעול למענו.
 
שלום וברכה לך שירת הים שלום ראשית הייתי כן מציעה לך לתת את הלחי השניה אולם לא באופן ההבנה הנוצרית של כך ומשמעות שתרשי שיכו בך חלילה אלא במשמעות תנועה שמובנה הבנת האחר או הנקרא להיות במקומו של האחר זה המאמץ הנדרש ממך דהיינו ראיה כוללת של שני הצדדים ומכך גם ידיעת הוצאת המוץ במה יש להלחם למה אין להסכים או להרשות על מה להשיב מלחמה שערה ואיזה נקודות הנן של הבנה של שתי הלחיים דהיינו בסיס משותף לשני הצדדים מצד אור זאת כדאי גם כדאי שתאמצי ללבך ואז תוכלי לומר "אני אוהבת אדם," לא כסיסמא ריקה מתוכן אולם לכך על האדם ראשית להיות ואהבת את יהוה אלוהיך בכול נפשך לבבך ובכל מאודך (מאודך היותך אדם מאד=אדם ) דהיינו חול ללא קדושה אין בו אהבת אדם כמה חילונית את? בברכה אלה
 
אני חילונית גמורה

ואני בוחלת ברעיון כי ללא אהבת האל, שמוגדר כישות היוצרת והמביימת, אהבת האדם שבי ריקה מתוכן. אני טבעונית, הרגישה לסביבה ולאחר. אני מתנדבת ולומדת מקצוע טיפולי. אני מוכנה להקשיב לבני אדם רבים וגם לבטל את זמני בדו שיח עם בני אדם רבים וזרים. הקדושה מבחינתי היא אהבת האדם והפלא שהינו האדם. אין מבחינתי כל קשר לישות אלוהים. מבחינתי הערכים (טבעונות, כבוד לאחרים ושמירה על ערכים נוספים) שואבת מתוך ערכי החברה אבל בעיקר על בסיס בחינה ושיקול דעת של ערכים שנתפסים אצלי כנכונים אוניברסלית וטבעיים. ובזאת אסיים את הדיון הזה, כי הוא מעייף ומטלותי רבות. ואני רואה כי אין בדיון בפורום זה כל מטרה או יעד של הכרות בי וביהדותי שלי אלא "יהדות לחילונים" ולא יהדות חילונית... אני רואה שיש בפורום הזה משוא פנים שמהותו אנו צודקים ואת טועה ואת בורה. אני רואה שיש התייחסות בפורום הזה לערכיי כבטלים וזה לא נושא חן בעיניי וזו לא נקודת מוצא לתקשורת ודו שיח ראויים לטעמי. שאי ושאו ברכה בעמלכם, בתקווה שמדובר גם בעבודה שמביאה פרנסה על שולחנכם. אני בספק שאם יש אלוהים הוא יעריך ויכבד אוכלי חינם, כי האוכל לא מהאל ובזיעת אפך תאכל לחם! אני מאמינה שבזאת אסור מהפורום הזה.
 
רגע רגע שלום לך שירת הים את אומרת ש: " אני רואה שיש התייחסות בפורום הזה לערכיי כבטלים וזה לא נושא חן בעיניי וזו לא נקודת מוצא לתקשורת ודו שיח ראויים לטעמי" אז רגע רגע לפני שאת סרה אני רוצה שתדעי שיש מי שמעריך ואינו מתיחס בביטול לחילוניותך וכו למשל אני מאוד מעריכה את רגישותך לעצמך והכרת עצמך אשר בהחלט תורם לסביבתך המשתקף מדבריך "אני טבעונית, הרגישה לסביבה ולאחר." לפני שנים מספר כתבתי מאמר בנושא צמחונות טבעונות אכילת בשר וכו ולא אכתבו בכאן אולם דעי למשל לפני מספר ימים אמרה לי מישהי שאחרי אכילת בשר הנה מרגישה מאוד כבדה וכו ואכן הבשר יש בו מקרקע לכן בני אדם אשר האנרגיה שלהם אינה מספקת ברוחניות והנם גשמיים במהותם הרי שאכילת בשר אכן תורמת לבהמיותם כבדות וכו שכן במקום קרקוע של הרוח הנו שקיעה לתוך החומר ולך לפחות יש הכרה בכך ובכך הנך תורמת לסביבתך ועל כך תבוא עליך הברכה ישנם כמןבן צמחונים אשר אכן כך מתאים למי שאין ביכולתו להתמיר את החומר ויש כאלה אשר ביעודם שהנו התמרת החומר מחוייב שיאכלו בשר לפחות עד שישוב העולם לטרום חטא ועל כך מגיעה להם הברכה ותודה עמוקה גם אני אוהבת אדם ואדמה אז הנה יש לך שותפה לדרך של אהבת אדם ואדמה אמנם נקודות המוצא שלנו שונות למשל לפני למעלה משבוע חברה של כנתי שבאה לבקר אף אותי והנה הנקרא מתקשרת מאוד אוהבת אדם רגישה מאוד וכו והחיים קדושה ממש הקדושה מבחינתה היא אהבת האדם והפלא שהינו האדם. ספרה לי איך בתקשוריה לוקחים אותה לקודש הקודשים וכו שכך אפשר רק למי שאין אגו כשבקשתי ממנה לומר את הדיבר הראשון אמרה כך :" אני אנכי אלהיך " כששאלתי היכן ניתן למצוא את הדברות כי אני יודעת שזה כתוב באיזה מקום אמרה אולי בתנך" אז פתחתי התורה חיפשתי הדיברות וראי זה פלא כלל לא כתוב אני אנכי אלוהיך אלא ............ כן חברתי גם כן טבעונית אוהבת אדם רגישה לסביבה אפלו שהיא אנכך אלהיך בברכה סעי לשלום והמשיכי לעשות טוב אלה
 

arriy80

New member
תגובה

>ואני בוחלת ברעיון כי ללא אהבת האל, שמוגדר כישות היוצרת והמביימת, אהבת האדם שבי ריקה מתוכן< התשובה לדעתך זו, תהיה בצירוף משפט מהמשך הודעתך: >מבחינתי הערכים (טבעונות, כבוד לאחרים ושמירה על ערכים נוספים) שואבת מתוך ערכי החברה אבל בעיקר על בסיס בחינה ושיקול דעת של ערכים שנתפסים אצלי כנכונים אוניברסלית וטבעיים< גם מייסדי תורת הגזע חשבו שערכיהם נובעים מתוך בחינה ושיקול דעת והם נכונים אוניברסלית. זה לא אומר שכל ערך שנחשוב לאמת יהיה מקביל לתורת הגזע, אך זו דוגמה עד כמה האובייקטיביות שלנו אינה אמיתית, אלא נתונה להשפעה. >ואני רואה כי אין בדיון בפורום זה כל מטרה או יעד של הכרות בי וביהדותי שלי אלא "יהדות לחילונים" ולא יהדות חילונית< אני חושב שבזה את צודקת. שם הפורום מעיד על תוכן הדיונים בו: יהדות. יהדות כמו שהיא, כמו שהיתה ידועה בעולם מאז ומתמיד. "יהדות חילונית" היא המצאה חדשה הקשורה בקשר רדוד ליהדות הנ"ל. אין באמור לפגוע אישית באדם החילוני - כאדם ככל האדם. >אני רואה שיש בפורום הזה משוא פנים שמהותו אנו צודקים ואת טועה ואת בורה< לא כך הם פני הדברים ולא זו מטרתם. דבריי כוונו להעמיד את דעתי ואת הבנתי לעומת דעה והבנה שלדעתי היא מעוותת הנובעת מחוסר ידע. מי שמרגיש מושפל מכך שמעמידים בפניו דעה אחרת, או שמצביעים על חוסר ידע, באמת קשה לו לעמוד בפני דו-שיח נרחב ועמוק. >אני בספק שאם יש אלוהים הוא יעריך ויכבד אוכלי חינם< מהם "אוכלי חינם"??? יש כאלו שיגדירו את שחקני הספורט כאוכלי חינם, יש כאלו שיגדירו את שדרני הרדיו והטלביזיה כאוכלי חינם. יש כאלו שיגדירו את החוקרים בתחומי מדע שאינו שימושי כאוכלי חינם. כל אחד ונקודת מבטו. גם מנקודת מבט חילונית - אין אמת מוחלטת. הצליחי בהמשך דרכך, ואני מקווה שתצליחי לבחון בצורה אובייקטיבית את הדברים.
 

arriy80

New member
נעים מאד

>ואני בהחלט רואה זרמים שונים ומגוונים של צמחונות וגם טבעונות, וגם ביקורת בין הזרמים הללו והמחזיקים בדעות שונות, אני לא רואה פסילה, אני לא רואה כפייה< לא. אני לא דיברתי על כפיה. אני דיברתי על בסיס אמיתי כלשהו. כשתורת הצמחונות מורה לא לצרוך מוצרים מהחי, וקם אדם ואומר "אני צמחוני אבל צורך מוצרים מהחי" הוא סותר בכלל את דרך הצמחונות. או שבעצם הוא ממציא "צמחונות חדשה". כמובן שאין שום טענה על "אמת" שהוא מחזיק בה למושג "צמחונות" בשעה שהמושג ידוע ומוכר מזה שנים. את בהחלט יכולה להיות גאה ביהדותך. אך יש לזכור שהמושג "יהדות" ידוע ומוגדר היטב כבר למעלה משלשת אלפי שנים. ממציאי הדרכים החדשות שקמו לפני 200 שנה, השתמשו במושג קיים ומוגדר ועיוותו אותו לפי צרכיהם. אין שום הגיון בהתיחסות רצינית לגחמותיהם, אך מה לעשות שהתאוות חזקות מההגיון... >האורתודוכסיה החרדתית פועלת באופן בו "דרכי היא היחידה", זה לא פלורליזם וזה פוסל אפשרות של כבוד הדדי וקבלת קיומם של זרמים אחרים ביהדות < כנכתב לעיל, היהדות האורתודוכסית אינה יהדות חדשה, אלא היא שם חדש ליהדות המוגדרת מאז ומתמיד. בעת שקמו הזרמים הרפורמים - לפני 200 שנה - קראו ליהדות הוותיקה "אורתודוכסית" בכדי להגדירה בשם. זו אותה היהדות שהיתה מאז ומתמיד, והמחדשים הם אלו הרפורמים והשאר. >יש נטייה באורתודוכסיה החרדית לשמוע רק מה שהיא רוצה ופוסקת להתייחס לאמירה X של פרשן Y ולהתעלם מאמירה Z של אותו פרשן Y. התעלמות מהלך הרוח וזרם ההשכלה והעבודה שמייצג הרמב"ם מחד ומאידך הצמדות עיוורת לדברים אחרים שהוא כתב< ביהדות - כמו בכל תחום אחר - קיימים האנשים המוסמכים לפרש את חוקיה וללמד את הגדרות הדרך. האנשים המוסמכים הוסמכו ע"י המוסמכים לפניהם, וכן הלאה. הם היודעים את הכללים להבנת הדברים, והם היודעים את הכללים לקביעת ההגדרות. העומד מבחוץ, שלא למד לעומק את הכללים ולא קיבל את ההסבר מהמוסמכים, אין באפשרותו להבין את הדרך. לכן, טבעי שהוא יצביע על סתירות ובעיות. לאחר לימוד מעמיק וקבלת הסבר על הדרך והגדרותיה, אין שום בעיה להבין את כללי ההבנה והפסיקה. >החילונות רואה בעקרון השוויון עקרון חשוב< אם כך, יש להתחשב ברגשות כולם בכדי שיתקיים השוויון בשמיעת המקהלה. אז נכון, אולי יהיו כאלו שיעדיפו גם את הישיבה נפרדת (אולי...), ולכן הם במשך כל השנה מוותרים על רצונם, ולא מביעים אותו כלל. לכן ראוי להתחשב פעם ברגשותיהם ולבוא לקראתם. >תן לי דוגמא אחת שבה יש שכנות בין חרדים לחילונים שבה אין כפייה מצד החרדים< אני מכיר את חיפה, ממגורי בסביבה ומחברים שגרו וגרים בה. על שכונות כדוגמת נוה שאנן, לא ידוע לי על מקרים של כפיה או תוקפנות. גם אם לא נח לתושבים חילונים שחרדים "משתלטים" על שכונתם, הרי אין שום טענה כנגד היהדות, אלא כנגד הדמוקרטיה שמאפשרת לקבוצה להתאכלס בשכונה וכך היא משתנית לפי תושביה. >נשים שלכאורה אינן צנועות (ומי קבע זאת? < בקצרה: ההלכה היהודית. (וכנ"ל - היהדות מוגדרת כבר לפני המחדשים והמעוותים) >אז הייתי מאוד שמחה לו הציבור הדתי על פלגיו וזרמיו היה פוסל את ההתנהגות הפושעת בשכונת רוממה הישנה בחיפה< אז אני שמח לשמח אותך, ולהביע את התנגדותי האישית לכל פעולה של תוקפנות וכפיה. כמו שכתבי בתגובתי הקודמת, הדוגמא היא דוגמא קיצונית (של קבוצה מאד שונה), ואינה מייצגת כלל את רוב הציבור החרדי. >היינו יציאה של אוכלוסיה חילונית/דתית לאומית, וכניסה של אוכלוסיה חרדית< זו בעיה שהציבור החרדי יוצר? זו מדינה דמוקרטית המאפשרת זאת! מה? יש מקומות מוגדרים למגורי חרדים? (באירופה קראו לזה גיטאות) כמובן שאין זו בעיה של "חילונים" מול "חרדים", אלא של נוחות (וגם כדאיות כספית). כמו שאם בשכונה מסויימת החלה לגור קבוצה שלא מתאימה לאופי המקום, תושבי המקום יעדיפו לעבור ממנו. אם היו חושבים על אפשרות כזו, היו צריכים לחייב את בעלי הדירות לא למכור ולא להשכיר דירות לתושבים שאינם מתאימים לרוח המקום. כאן נכנס הגורם הכספי, שכן לרוב המחירים שקבוצה מוכנה לשלם, גבוהים ממחירים של פרטיים, ולכן תושבי המקום עצמם מוכנים למכור ולהשכיר דירות. בקיצור, זוהי בעיה של תושבי שכונה שמעונינים בשמירה על צביון השכונה, אך אין להם דרכים לגיטימיות למנוע שינוי, אלא אם יקימו ועד שיחייב את התושבים הישנים למנוע השכרה ומכירה של דירותיהם (השאלה אם המוכרים יענו לדרישה). >מדוע מסיונרים של היהדות האורתודוכסית רשאים לפנות לבני נוער וילדים בפתח בתי ספר ועוד, ואילו לארגונים חילוניים אסור לחלק חומר הסברה? זוהי אפליה< פשוט. בדת החילונית אין איסור להיות דתי, בעוד שלפי היהדות יש איסור להיות חילוני (ליתר דיוק: לא לשמור תורה ומצוות). יותר מכך. החילוניות דוגלת בחופש בבחירת הדרך וחופש במעשה. היהדות - כדת - לא דוגלת בחופש בבחירת הדרך, אלא הדרך מוגדרת היטב. היהדות גם אינה דוגלת בחופש המעשה, שהרי יש חוקים איזה מעשה רצוי ואיזה מעשה אסור. מכאן, שהחילוני האוסר על ילדו או על תלמידו לעשות מעשה דתי, סותר את השקפתו שלו - חופש הבחירה והמעשה. חילוני המשדל יהודי לעבור על חוקי דתו, סותר את הפלורליזם בו הוא דוגל. >יתר על כן, הדת היהודית לא דוגלת במסיונריות, זה אפיון של הדת הנוצרית. עוד דוגמה לצורה הדמגוגית בה מאפיין X של דת אחרת מאומץ אבל מול מאפיין Y יש התמרדות קשה< אם בדמגוגיה עסקינן, זו בעצמה דוגמה לדמגוגיה זולה שנובעת מחוסר ידע בסיסי. היהדות בהחלט מתנגדת לשיכנוע נכרים בהמרת דתם ליהדות. היהדות מעודדת ומחייבת הסברה של ערכי היהדות ליהודים הרחוקים ממנה (כמובן הכל בצורה ראויה ומכובדת). [שמות יט יז] >אני יהודיה חילונית, ואני רוצה שהמיסים שלי ילכו למטרות שחשובות להתנהלות תקינה של המדינה, ביניהן לא נמצאת המטרה של מימון בחורי ישיבות מחד וקיצוץ פושע ונפשע באבן השואבת שלנו, הלא היא מערכת החינוך וההשכלה הגבוה שהינן רצף משלים, מאידך.< גם יהודי חרדי יכול לקום ולומר שאינו מעונין שהמיסים שלו ילכו למימון פעולות תרבות הנוגדות את השקפתו ולדעתו מזיקות לכלל הציבור ובמיוחד לנוער. הוא אינו מעונין לממן חילולי שבת, או תחרויות ספורט וכדומה. גם היהודי החרדי מעונין שבכספו לא יממנו מערכת חינוך מתפוררת שאינה מצדיקה את שמה וממילא גם לא את תקציבה. אמנם התקציב צריך להתחלק לפי רצון הציבור. לכן המימון של מוסדות הציבור החרדי - ברובו - פחות מהמוסדות הכלליים.
 
אתה מגלם את חד הצדדיות[1] בתשובות שלך אליי

אתה מתעלם מהזכות הבסיסית לשוויון מעצם היותי אישה. ומתייחס לפגיעה ברגשות הדתיים כחשובה יותר מזכותי הדמוקרטית השוויונית ללכת כרצוני, לשיר כרצוני ולשמוח בכך שנשים מייצגות אותי בבית הנבחרים! גם בהצבעות וגם בשירת ההמנון הלאומי במעמד מכובד. אתה מבזה את התרבות החילונית, ופוסל על הערך והחשיבות של מערכת החינוך הממלכתית שבזכותה אנחנו איפה שאנחנו מבחינת הישגים כלכליים וטכנולוגיים. המערכת הזו מתפוררת מכיוון שהיא מפולגת ומכיוון שחסרים לה כספים רבים שמופנים למקורות לא ראויים!!! כנ"ל מערכת ההשכלה הגבוהה. אני שמחה שאתה מתנגד לאלימות ולהתנהלות בשכונת רוממה הישנה. לנופף בערכי החופש להתגורר בכל מקום בעקבות הדמוקרטיה זה ניצול ציני מתי שנוח של הדמוקרטיה, כאשר איכשהו יוצא שתמיד הדמוקרטיה משרתת את הדתי החרדי, ותמיד היא פוסלת ועוגבת על זכויות החילוני/ת. סיכמת זאת יפה: "מכאן, שהחילוני האוסר על ילדו או על תלמידו לעשות מעשה דתי, סותר את השקפתו שלו - חופש הבחירה והמעשה. חילוני המשדל יהודי לעבור על חוקי דתו, סותר את הפלורליזם בו הוא דוגל." לפיכך, הפלורליזם הוא חד צדדי ועל כן הוא לא אפשרי. פלורליזם חייב להיות לשני הכיוונים. איש לא מחייב את הדתי לעבור על חוקיו בעצמו, אבל בל יחייב את האחר לנהוג כמותו. אם החרדי לא מסוגל להתמיד בערכיו ובחוקיו בגלל שאחר לא מקיימם אז יש לו אמונה מאוד שברירית וחלושה. הפלורליזם שהוא עוגן בדמוקרטיה לא יתכן שיהיה בו שימוש ציני בעת הצורך ובעת צורך אחר יבוטל הפלורליזם. פלורליזם משמעו פתיחות וקבלת כולם. ולא פלורליזם של X שלא זוכה לאותו יחס מY כלפיו הוא נוהג בפלורליזם. בנוגע להיות הפוסקים אלה שהוכשרו לכך וכו' ע"י קודמיהם, ובכן היהדות היא לא מקשה אחת, והיא גם לא זהה למה שהיתה לפני אלפיים שנה. הטיעון כי אין בה התפתחות והשתנות הוא טעון שגוי. ואף שקרי. ------------ [1] אותה חד צצדיות אליה התייחסתי בהודעותיי
 

arriy80

New member
אי הסכמה עם דעתך נחשבת בעיניך חד-צדדיות...

כמו בכל סתירה בין שני אנשים, כך בתחום הזה. עצם הוויתור לא אמור לפגוע ב"שוויון מעצם היותך אשה". יש תקנות חברתיות שמטרתם לא לפגוע ברגשות האחר למרות שהם דורשות וויתור מצד אחד. כך בכל חברה מתוקנת. במקרה זה, הנשים נדרשו לוותר על שירתן בכדי להתחשב ברגשות חכי"ם החרדים, ובמקרים אחרים, החכי"ם החרדים מוותרים בכדי להגיע לעמק השווה. >פוסל על הערך והחשיבות של מערכת החינוך הממלכתית שבזכותה אנחנו איפה שאנחנו < אני מקווה מאד שאת מעודכנת ב"הישגי" החינוך הממלכתי. כמובן שלא מדובר על השגים כלכליים וטכנולוגיים. השגים אלו שייכים למערכת ההשכלה הגבוהה, שהיא בעצמם מערכת ידע (ולא חינוך) שנועדה לספק את הידע ואת הכלים להתקדמות בתחומים אלו. (היא קורסת בגלל משכורות עתק שהלומדים והמדינה לא יכולים לעמוד בהם). מדובר על מערכת החינוך הממלכתית, שפשטה רגל מזמן, ומתפוררת מבפנים. אין שום קשר לתקציבים או למשכורות. ההתפוררות היא עקב חינוך לקוי ואת תוצאותיו אנו פוגשים בצורת אגרופנים, סכינים, ושאר מרעין בישין המסתובבים בבתי הספר, והאלימות הגואה ברחוב. שלא לדבר על אלימות מילולית ושפה רדודה שמורידה את רמת הנוער לגמרי. זוהי התוצאה של ה"חינוך" הממלכתי. תוצאה שלא תלויה בכספים, אלא בשיטה. >זה ניצול ציני מתי שנוח של הדמוקרטיה, כאשר איכשהו יוצא שתמיד הדמוקרטיה משרתת את הדתי החרדי, ותמיד היא פוסלת ועוגבת על זכויות החילוני/ת. < אינני יודע על מה המהומה. אם היתה שכונה חרדית שתושבים חילונים התיישבו בה והפכוה לאיזור חילוני גם אז היית זועקת מרה? אני מניח שלא. מסקנתי במקומה עומדת שאין זה עימות בין "יהדות" ל"חילוניות" אלא בין קבוצה של אנשים לקבוצה אחרת, תהיה מי שתהיה. וכל עוד העימות הוא במסגרת אפשרויות החוק ולא ע"י אלימות ותוקפנות, הוא יכול להיות חלק מכל חברה מעורבת, ללא קשר לאמונתה והשקפתה. לפי דעתי האישית, הפלורליזם אולי חד צדדי ביחס לדעות, אך לא ביחס לרצונות. כלומר, היהדות אינה דוגלת בריבוי דעות השקפתיות, אך במצב הנוכחי היהדות דוגלת בהתחשבות ברצונות. אין שום יהודי דתי שיכפה על שכנו לשמור שבת *בביתו*. אך היהודי הדתי, ידרוש להתחשב ברגשותיו כמו שהוא מחוייב להתחשב ברגשות האחר. לדוגמה: אם קבוצת חרדים היתה עורכת מופע בידור ביום הזיכרון, החילונים היו נפגעים עד עמקי נשמתם - והם צודקים בהחלט. למרות שיום הזיכרון אינו יום דתי בהכרח, אך הצער המובע בו עוטף את כל שכבות העם ולכן כל אחד צריך להתחשב בו. לעומת זאת, אם קבוצת חילונים תפתח מקומות בילוי בתשעה באב (יום האבל הלאומי של היהודים), כאן יזעקו כנגד המתנגדים: חופש הביטוי, חופש הבחירה, כפיה דתית, ושאר מנטרות... זהו לא פלורליזם. זהו מצב של חוסר התחשבות בוטה. >אם החרדי לא מסוגל להתמיד בערכיו ובחוקיו בגלל שאחר לא מקיימם אז יש לו אמונה מאוד שברירית וחלושה< את הטענה הזו שמעתי פעמים רבות, ואני מניח שהיא נובעת - כמו הרבה טענות אחרות - מחוסר ידע בהבנת דרך היהדות. היהדות לא הציגה את עצמה כדרך שההולך בה עטוף בהגנה קסומה מוחלטת ולא פגיעה. היהדות מלמדת את הדרך להשמר מפגעי התאוות ולווסתם לשימוש מועיל - כל עוד האדם מתמיד לפי ההוראות. הטענה ש"האמונה שלך לא מספיק חזקה" היא חסרת הבנה בסיסית. שהרי גם המאמין הגדול ביותר יודע שאין לו שום ביטוח שיחזיק מעמד ועליו להתמיד ולחזק את שליטתו על רצונותיו. >בנוגע להיות הפוסקים אלה שהוכשרו לכך וכו' ע"י קודמיהם, ובכן היהדות היא לא מקשה אחת, והיא גם לא זהה למה שהיתה לפני אלפיים שנה. הטיעון כי אין בה התפתחות והשתנות הוא טעון שגוי. ואף שקרי.< אינני יודע אם כתבת זאת מתוך ידיעה, או מתוך תמימות. כל הלומד את דרך היהדות מאז ניתנה הדרך לעם ישראל במדבר, מבין שעיקרי המצוות לא השתנו כלל. בכל תפוצות עם ישראל חזרו עם אותה תורה ואותן הגדרות של מצוות. השינויים היו בפרטים ולא בעיקרים. התפתחות היתה בתוך מסגרת היהדות, לפי הגדרותיה. התפתחות בכיוון של "חנוכיה ועץ אשוח" - אינה יהדות! התפתחות בכיוון של עיוות המצוות וסילוק מה שלא נראה לנכון - אינה יהדות! התפתחות בכיוון של פרשנות שלא לפי הוראות הדרך - אינה יהדות! אין שום דרך שתסבול שינויים ועיוותים המתעלמים מכללי הדרך עצמה, ועוד שיתהדרו לקרוא לעיוותים בשמה של הדרך.
 
לא אי ההסכמה עם דעתי אלא

העובדה שיש ויתור מצד צד אחד. אני לא רואה איפה יש ויתור מהצד השני. מוותרים לי כי מאפשרים לי להתלבש כרצוני? כי מאפשרים לי כאישה לדבר ולעבוד ולהיות נבחרת ציבור? וואו תודה באמת. רחומים.
 

arriy80

New member
יש גם וויתור מצד שני

בכל תחום יש וויתורים משני הצדדים. תמיד כל אחד יכול לומר שהוא יותר מוותר. כך בנויים החיים החברתיים.
 
מאד נעים היי שירת הים הנך אומרת : "הרי בדת החילונית לא קיים איסור על שירת גברים בלבד!" ובכן ראשית דעי שאין ביהדות או בעם היהודי דת הנקראת דת החילונים עמך כולם צדיקים בנשמתם אולם אם הולכים בדרך בה דרך ארץ נקראת דת החילונים אזי באמת לא רק שלא קיים איסור על שירת גברים אלא לא קיים איסור כמעט על שום דבר דהיינו אכול ושתה כי מחר נמות או במילים אחרות כאשר חופש כבר אינו חופש כי אם הפקרות כדי שחופש יהא חופש של אמת על האדם להיות ראשית בן חורין באמת חופש ללא היות בן חורין של הנשמה הנו הפקרות כפי שאין הרשות נתונה הכול מאללה = הפקרות למשל דומה הדבר שאדם יקח נר ישים אותו ברוח יכבה הנר ויאמר מן אללה אז אמנם הנר יכבה בשל שכך פועל עליו חוק טבע וכול חלוקי הטבע כפופים לחוק האלוהי אולם הרשות נתונה שכן האדם בחר באיזה אופן יפעל עליו החוק דהיינו לקיחת אחריות של אמת כעת ברשותך הנך מתיחסת ליהדות האורתודוכסית איני יודעת מה את חשה באמת ותקני אותי אם אני טועה אולם כאשר חופש שהנו הפקרות אף אם באופן לא מודע משמעותו שאין הכרת השם אין הכרת הטוב וודאי שאין הכרת הטובה (לכול היותר חשבונאות של הכרת טובה עשית לי אעשה לל ונגמר החשבון שאין חשבון נפש של אמת ) השבוע פרשת השבוע הנה פרשת מטות הבה נתבונן הפקדים אשר לאלפי הצבא שרי האלפים שרי המאות הם אלה המבקשים להקריב קרבן לכפר על נפשותינו בשל שלא נפקד ממנו איש " שבו מנצחים מהמלחמה ואיש מבני ישראל אינו נפקד אולם המפקדים מבקשים הבאת קרבן כדי לכפר על נפשותינו ונשאלת שאלה כמובן לשם מה האם חטאו ובמה חטאו ? פשוט שמא היתה איזו מחשבה לאיזה מהחיילים שכוחו ועוצם ידו היא זאת ועל כך מבקשים לכפר במדה וקרה כזאת כפי שזהו קרבן הודיה לזכרון עולם =הכרת השם המוביל מלחמות ישראל אפשר לומר יהוה צבאות ( "מפקד " כול המפקדים להמחשה בלבד שאין הכונה האנשת השם מושל עליון על כול הארץ ) ו בהשתלשלות ממעלה מטה השם מוביל ועשית הצבא -העם את חלקו בהתאם (יהוה צבאות ) הנס והמאמץ לכן מיד אחר כך הארץ אשר הכה יהוה לפני עדת ישראל ........ בהמשך גד וראובן בפניתם למשה שבתחילה בקשו הבקר לפני הנשים והילדים המלמדנו שאף על פי שישנה הכרת השם הכרת הטוב אין הכרה בחלקו של האדם לעשיה או לחילופין ממטה מעלה החומר מעל הנשמה לכן משה מתקן ואומר הילדים והנשים לפני הבקר הנשמה לפני הגשמי ומשתלשל ממעלה מטה השם הנשמה של עם ישראל עולם הגשמי והנם שבים ומתקנים ואומרים הילדים הנשים הבקר וכו (לא ציטוט מדוייק אולם בסדר הנכון ) כפי שממעלה מטה השם נשמת עם ישראל עולם גשמי כך גם ממטה מעלה על הנשמה להיות קודמת לחומר על הרוח להיות קודם לחומר =תחתונים כעליונים של מתחת לשמש מכיון ששמים וארץ של שמים אינם נפרדים משמי השמים וכך שמים וארץ של ארץ הנם כשמים וארץ של שמים גד = טבע מזל וכו מנשה נשמה שאינה נפרדת מכלל ישראל ומשמעות חצי שבט המנשה מכיר =הכרת השם הכרת הטוב נשמה מאירה יאיר בן מנשה חוות יאיר הנשמה המצויה עד לרובד התחתון שלה בעולם החוויה כול הלעיל מלמדנו על הכרת השם הכרת הטוב והכרת הטובה -האדם ללא הכרה זאת לא ניתן לחיות באופן של מלכות שמים על ארץ ללא הכרה זאת ממשמעות בן חורין ועד למובן חופש של אמת לא ניתן להיות אוהב אדם באמת אוהב שלום ורודפהו וכו שאין עולם החוויה מאיר כעת הביני ללא הזקנים אין קיום של אמת לנקרא בני החיל ללא לחם אין תורה אולם ללא תורה אין קמחא בזכות היהדות האורתודוכסית על כול גוניה את ואני משוחחות כאן כבנות העם היהודי בארץ ישראל בזכות היהדות האורתודוכסית את ואני והוא והיא אנחנו יכולים לומר זאת התורה אשר שם יהוה ביד משה אותה התורה זאת של אז וזאת של היום וזאת שלכול הזמנים יש לכבד להוקיר להעריך להכיר את שומרי משמרת הקודש לכך נדרשת הכרה כפי שזכרי שכך עשו בתנאים שאף עם שבעולם לא יכול היה לעמוד בו במצבי גלות בפרוגרומים במלחמות באנטישמיות הרחק מארצנו ובכול זאת שכן יד השם היא המובילה את כול העם היהודי על כול גוניו להכיר בכך משמעותו להכיר בטוב ובהקשר זה ביהדות האורתודוכסית ואין הדבר שאומר כעת בסתירה איזו שהיא לנאמר שהדת היהודית שאינה דת במשמעותה הרגילה היא המוליכה ההלכה כנדרש דהיינו התחדשות כשנדרש שחלילה מקבעון באותו אופן ומובן שהשמאל שבעם ישראל כלול בימין דהיינו בני החיל או לעניינו דרך ארץ ההולכים בדרכים וכו הפצת האור לגויים למידת המדעים החכמות וכו הנם הנדרש ליהדות האורתודוכסית להכרת הטוב והטובה שבכול עם ישראל &nbsp
 
מאד נעים -ב שהדת היהודית שאינה דת במשמעותה הרגילה היא המוליכה ההלכה כנדרש דהיינו התחדשות כשנדרש שחלילה מקבעון באותו אופן ומובן שהשמאל שבעם ישראל כלול בימין דהיינו בני החיל או לעניינו דרך ארץ ההולכים בדרכים וכו הפצת האור לגויים למידת המדעים החכמות וכו הנם הנדרש ליהדות האורתודוכסית להכרת הטוב והטובה שבכול עם ישראל אולם מובן לי הקושי שבכך שכן בני החיל דרך ארץ ההולכים בדרכים וכו נקראים דת חילונית או סתם חילוניים ובזה מנתקים עצמם משאינו ניתן לניתוק הגיע העת שכפי שעל היהדות האורתודוכסית להוליך ההלכה כהדרש להתחדש על היהודים החילונים לחדול מלקרוא לעצמם בשם שאינו תואם את מהותם מהות כולנו הכרת השם הכרת הטוב הכרת הטובה כל ישראל ערבים וקיום 613 המצוות כיחידה אחת (620) והכול במקומו יהודי הנקרא חילוני ורואה בעצמו חילוני במילים אחרות אומר אני הולך בדרך הגויים דהיינו לא בקדושה ובכך ודאי שאינו אור לגויים איזה שם היית נותנת לחילוני היהודי ? כעת משזאת הובן ועל בסיס של הכרת הטוב ההכרה שללא הזקנים אין קיום לנקרא יהודי חילוני ובכול אחד ואחת מישראל הזקנים ובני החיל שזה על משקל הנס והמאמץ יובן שאין משמעות של אמת לדבריך שהיהדות האורתודוכסית יש לה נטיה מיסיונרית מיסיונריות הנה דרך של בקשה של איזה מי מבן איזו דת באיזה דרך של פיתוי ושדול שיאומץ איזה כתבי קודש של איזו דת מיסיונריות יכולה להייות גם בין העם היהודי באם מובנה שדול פיתוי וכו להאמין בכתבי קודש שאינם מיועדים לעם היהודי = כאומרים אמונה בגויים תאמין לעומת חכמה תאמין אמונה לא תאמין הוצאת היהודי ממקומו הפעילות שאת קוראת לה מיסיונרית אם כך אינה יכולה להיות לעולם של היהדות האורתודוכסית ת או אף של איזה מגזר אחר ביהדות כול עוד אינו מבקש שהאמונה תהא בדת אחרת אלא רק מחלוקות לגבי הלכות וכו שגם כפי שאנו רואים גם בכך קושי רב וודאי שלעולם לא ניתן לומר מיסיונריות על היהדות האורתודוכסית להשבת הגוף למקומו אולם ניתן ויש מה לומר על הדרכים שיש כאלה הנוקטים בדרכים שאינן ראויות וכו כמו גם חוסר הכרת הטוב של ממטה מעלה באופן אישי אני מתגוררת במושבה גדולה ונפלאה המורכבת מדתיים ציונים מהנקרא "חילוניים" ואף מחרדים ציונים ושאינם שהרי לא כול החרדים אינם ציונים ומושבה זו הנה אות ומופת ודוגמא לעם ישראל אחד והכול במקומו בברכה אלה אורייתא זה הדרייב שלי אחלה סטיקר לא?
 
אהבתי

"כל מה שכתבתי ואכתוב, היא דעתי בלבד, כפי שהבנתי מרבותי." אהבתי: את כותבת את דעתם של רבניך, אבל משלה עצמך שזו דעתך האישית. עוד הוכחה פיוטית לעובדה שהדת היא אבסורד.
"הרי בדת החילונית לא קיים איסור על שירת גברים בלבד!" הדתי לא יכול אלא לחשוב במושגים דתיים. בוקר טוב: אין דת חילונית. החילוניות היא המצאה של הדתיים, הבאים לתאר את מי שאינו כמותם. זהו משפט דמוגוגי ממדרגה ראשונה: בוודאי - בכל מה שהוא אינו דת או תיאוריה דמיונית אחרת כמו פשיזם או קומוניזם - אין איסורים מטופשים. אז מה, זה אומר שלחילונים אין רגשות? עצם העיסוק בכלל במותר או אסור לאישה לשיר הוא פגיעה חמורה ברגשות, הרבה יותר מפגיעה ברגשות הדתיים כביכול, שהיא למעשה לא יותר ממניפולציה פוליטית. ומי קובע מה מרגיש האדם וממה הוא נפגע? הדתיים. אדרבא, תביאי את אלוהים לפנינו, שידבר. נו, אני מחכה...
"יש הרבה שכונות מעורבות של חרדים וחילונים שחיים - לרוב - בשלום" ידוע לך כמה מחזירים בתשובה נכנסים לשכונות לא דתיות כדי לנסות ולהחזיר אנשים וילדים בתשובה? - נכון מאוד: בלי סוף. וידוע לך אם מישהו מהם פעם נפגע? אז אני אספר לך: מעולם לא. וידוע לך כמה פעמים ניסו חילונים להיכנס לשכונות חרדיות כדי להוציא חרדים בשאלה? - פעמיים. ובשתי הפעמים האלה הם חטפו מכות רצח. זה מה שנקרא הדדיות...
כל דבריך הם הבל ורעות רוח - דברים שנראה כאילו אחרים כיוונו אותך לומר.
"הרוצה ללמוד ולדעת את האמת ושורשה מוזמן לחפש ולחקור בעצמו, ולראות במו עיניו, ולחוש במו חושיו, ולהקשיב ולשחרר עצמו משטיפת המוח שחוללו בו אבותיו". (ב. ב. זוהנשיף, הספר החמישי) "הרוצה ללמוד ולדעת את האמת ושורשה מוזמן לחפש ולחקור בעצמו, ולראות במו עיניו, ולחוש במו חושיו, ולהקשיב ולשחרר עצמו משטיפת המוח שחוללו בו אבותיו".
 
למעלה