היה זה יום בהיר והקבוצה הרויחה...

aFish

New member
היה זה יום בהיר והקבוצה הרויחה...

לא יודע איך עבר הזמן מאז הטיול עצמו אבל כמו שאומרת הקלישאה מוטב מאוחר מלעולם לא. מעלה עקרבים הרומי. כמו פטרה בזמנו, מרעיד את דמיון הרוכב הטכני המצוי...הו...מ-ע-ל-ה ה-ע-ק-ר-ב-י-ם ה-ר-ו-מ-י...ה-ה-ר-ו-מ-י עוד ישיר אריק לביא בקולו הסדוק. התכנסנו למסע שבעה, כשבלב התקוה...לחזור בשלום. טאן-טא-טא-טאן טא-טא-טאן טא-טא-טאן (מוזיקה של גבעת התחמושת...) "היה אז בוקר יום שישי. האופק החויר במזרח. היינו בעיצומו של המסע אל מעלה העקרבים הרומי. הוא נמשך יותר משבע שעות. התנהל מסע עקשני. מפרך. הדרדרת נלחמה בעקשנות. זו ירידה טכנית מבוצרת בצורה בלתי רגילה. בשלב מסוים של המסע נשארנו ארבעה רוכבים בלבד. עלינו לשם בכח של שבעה רוכבים. לא ידענו היכן האחרים (אבל היינו בטוחים שהם נסעו לארגן לנו את הארוחה בנאות הכיכר)." בתשע, תשע ושלושים נכנסנו דרך הטרשים לסינגל המדרגות והאבנים של מעלה העקרבים מול שיפועים מטורפים דרדרת ואין סוף סלעים שבעה רוכבים מוטרפים על מעלה העקרבים ...כדי לא לפגוע בקדושת אותו קרב, אעצור כאן עם ההשוואה האומללה ואגיע לסיפור עצמו. טיול שכבר נטחן כאן מכמה זויות. למה לא להוסיף את שלי? לוגיסטיקה מטורפת. נסיעה של שעתיים וחצי בממוצע (תלוי מאיפה יוצאים). הורדת הכבודה כולה בכניסה לנחל ימין על הכביש המחודש שמוביל למעלה העקרבים המנדטורי. קחו בחשבון שאותו יום היה בוקרו הראשון של שעון קיץ. נקודת ההתחלה של כולם היתה שעה אחת פחות של שינה מתוקה. תפירה של 50 ק"מ מזרחה לנאות הכיכר להקפצת רכבים. תפירה חזרה של 50 ק"מ להקפצת נהגים חזרה לנקודת ההתחלה. זה המקום לציין לחיוב ולהודות מקרב לב ליעקב, מנהל פאטה מורגנה, טיפוס מיוחד, אשר שלח את אחת העובדות החינניות שלו להקפיצנו לנקודת ההתחלה מפאטה מורגנה + הוקפץ לבצע הסעה של חלק מהקבוצה שויתרה על 14 ק"מ אחרונים (דבר שלא תואם או תוכנן איתו) וכל זאת ללא תשלום כלשהו!!!! ואם כבר בסימן שירים: "איפה ישנם עוד אנשים כמו איש ההוא..." למותר לציין ש"הכבודה" כבר היתה די עיפה בשעה זאת (10 בבוקר), עוד לפני שנשמע צלילו של הדיווש הראשון. הכבודה כללה: עופר – Heckler נועם – Cannondale M700 (עם שדרוגון לבולם בסיסי) דוד – Sugar 3+ אורי – Trek Fuel ניר – Trek 4500 ערן – Cannondale M700 (זר"ק – זנב + ראש קשיחים לחלוטין = תוצאה לסוף הטיול, צ"ק – צוואר קשיח) אנוכי – KHS FXT כולנו צמאים לקצת ACTION (ואולי הרבה...).
 

aFish

New member
התחלה

עוד למותר לציין שעד שחזרו הנהגים הספיקו המחכים לבצע נסיעות מבחן מקיפות על כל אחד מהדגמים הנ"ל בכל קומבינציה של אנשים X אופנים (קומבינטוריקה רבותי, קומבינטוריקה...) תחילת המסלול בשביל המסומן כחול של נחל ימין. ההתחלה כוללת קטעי הליכה קלילים של ירידה לתוך הנחל, מעבר מכשולים, ירידות תלולות ושאר מעוררי פחד. אחרי מאמץ לוגיסטי כזה, הנכונות לקחת סיכונים בשלב כל כך מוקדם שואפת לאפס. זה באמת יכול להיות מדכא מאד לקטוע הכל בשלב כל כך מוקדם. למרות זאת, נועם מתלהב יתר על המידה, כולנו עדין קרים והוא מחליק באחת הירידות המהירות ומשייף באלגנטיות חלקים נבחרים מגפיו. דם על אדמת המדבר!
 

aFish

New member
חניה ראשונה

תחנה ראשונה. על שפת המפל הצופה אל נחל חתירה. המדבר כבר מנגן עלינו. הקסם כבר אופף והשלווה כבר מתגנבת...נכנסנו לזה.
 

aFish

New member
סדק

תראו מה קרה? נועם התיישב לו על סלע, התמתח וטרררררראאאאאאאאאאאאאחחחחחחח...הסלעים נבקעו ונוצר סדק אדיר. עדין על שפת המפל. עומק הסדק כ-30 מטר, הרוחב ממש צר. מי מנסה לעשות איזה וילי?
 

aFish

New member
אל מיצד צפיר

נפרדים מהמפל ומתחילים בטיפוס מתון למיצד צפיר. לא יודע למה העליות האלו שממש אינן מרשימות נותנות Fight רציני? מזג האויר אידיאלי, אין רוחות. אולי זה האנטיביוטיקה הנבזית שהתחלתי היום לשסות אותה בסינוסיטיס המגעיל שדווקא אתמול התחיל לתקוף.
 

aFish

New member
מעלה עקרבים

לא יודע מה חושבים אלו שעוד לא היו במעלה עקרבים על האתגרים בירידה הזאת. זה לא בדיוק סינגל אלא ירידה בשביל לא מוגדר מרוצפת בולדרים מגדלים שונים. אין כאן ממש מדרגות בעיתיות או מכשולים לא עבירים והאתגר האמיתי הוא משטחי סלע רציפים בשיפועים די קשים והרבה אבנים שצריך לנווט בינהן גם בסיבובים חדים. לא סוף העולם, מצד שני רחוק מאד מלזרום בהנאה. האמת זה קצת מזכיר את הבוקרים האמריקאים בתחרויות על הסוסים המשתוללים. ותודה למהנדסי Rock Shox שהביאו אותי עד הלום. לקראת הסוף יש באמת סינגל קשה שיורד כשמימין התהום. אולי זה רכיב, תספרו לי, אבל גם כאן, השאיפה לא לקחת סיכונים. רק אורי מנסה....איפה יש כאן תהההההההההההווווווווםםםםםםםםםם... האופנים נעצרים על שפת המצוק, אורי שוכב בתנוחה שלא מאפשרת לא לזוז נאחז בגלגל האחורי כדי שהכלי לא יברח למטה. עוד פעם התקלף קצת צבע מהשלדה? שיט.
 

aFish

New member
סיום חלק ראשון

אחרי הכל, בקושי מרגישים את הידים (לאופנים לא צריך רק כושר ברגלים?). איזה שיפוע!!! עברנו רק שליש מהמסלול הכולל? המממממממ, אם אנחנו כל כך עייפים עכשיו מה יהיה אח"כ? הבעיה הגדולה במסלול הזה היא הקושי הטכני הנובע מהמאמץ העצום להשאר רכובים בשלל המקפצות הטבעיות והשיפועים. זה מקרין על כל הגוף ומתורגם לבסוף לקושי פיזי גבוה. התוצאה היא טיול מ פ ר ך. למרות שכמעט כמעט כולו הוא במגמת ירידה.
 

aFish

New member
עין עקרבים

לתוך נחל צין, עין עקרבים. ממשיכים. סוף סוף רכיבה זורמת. משתעשעים במעברי מים, מדרגות סלע ומהירות.
 

aFish

New member
מים מינרלים במדבר

נחל צין הוא מקור מצוין למים מינרלים. איזה מינרלים? כנראה פוספטים, המקנים למים צבע ירוק זרחני נהדר. איך לא חשבו על זה קודם?
 

aFish

New member
אקרובטיקה

עופר במספר ביצועים אל תוך המים. איך אמר מישהו: זה הזמן לבדוק את חומציות המים – לפי נשירת אצבעות ברגלים של עופר בהמשך. איך אמר עופר כמה ימים למחרת: אני מחזיק אצבעות (את כולן).
 

aFish

New member
גבי שיש

גבי שיש – כאן פגשנו חבורת גברים כרסתנים בשיירת ג'יפים אימתנית. הם נאבקו בכמה עליות שהיה נראה לנו שיסתיימו באסון. מה שכן, לפעמים זה נראה שמטרת שיירות הג'יפים במדבר היא לספק מי שתיה לרוכבי האופנים. מן תחנות שתיה ניידות כאלו. אז מילאנו. גם אנחנו לא לקחנו מספיק מים כנראה.
 

aFish

New member
מנוחה

מנוחת צהרים. אפרופו התה המפורסם של טימון, ידעתם שתה תפוחים אולטימטיבי מכינים ממים רותחים, רבעי תפוחים ומקלות קינמון? כמו שאמרתי, אולטימטיבי. זה הזמן גם לייבש את תוצאות הווילי. עוד הערה על עייפות שלמדתי בדיעבד מצוות דיאטניות שכינסתי במיוחד לדיון. חוסר בשתיית מים (בלי קשר להתייבשות דווקא) משפיע בצורה מיידית על העייפות. חוסר יכולת של הגוף לקרר את עצמו מביא לנפילת היכולת האנרגטית בצורה משמעותית. למרות שלא הרגשתי סימני התייבשות ומעבר לעייפות הכל היה בסדר, עצם העובדה שבמשך 7.5 שעות לא הטלתי את מימי (השתנתי!) ולו רק פעם אחת. אומר דרשני.
 

יורם חן

New member
אפרופו פיזיולגיה.....

בוינגייט למדנו שכל ירידה של 5% בנפח הנוזלים בגוף ובשרירים גורמת לירידה של 30% ביכולת הגופנית !!
 

aFish

New member
מלכות המדבר

לפמיניסטיות שבקירבנו קצת זריקת עידוד. קרוב לכביש הערבה, נתקלנו בחבורה נכבדת של ג'יפים. לשמחתנו...הסתבר שרובם ככולם מאוכלסים בנשים בלבד. מועדון/חוג ג'יפים לנשים בלבד (חוץ מגבר אחד בודד וגלמוד האחראי על בטחון החבורה) מסתובבות בשבילי המדבר בחדוה רבה. היינו קצת עייפים מדי להשתתף בשמחה אבל זה בהחלט עודד את רוחנו. הנה סיפורון על אצילות נשית: לקראת כביש הערבה יש שתי עליות קצרות מאד אך תלולות. אני השתרכתי מאחור ולפני נראו שלוש מחברות מועדון הג'יפים שהחליטו לצאת לפני הג'יפים שלהן לטיול רגלי קצר בכיוון כביש הערבה עד שיאספו אותן. לקחתי תנופה לפני העליה...בשלב הזה השרירים שלי היו במצב קטסטרופלי שכן מיד בתחילת המפגש עם העליה, בגלל המאמץ של התנופה, כמו קפיץ התכווץ לו השריר בירך השמאלית והימני עשה סימנים של כמעט. למי שמכיר את ההרגשה התוצאה היא צניחה מיידית למדי של הרוכב עם אופניו. שלושת הבחורות נחלצו מיד לעזרתי בדאגה רבה נתנו לי הוראות מדוייקות איך למתוח את השריר חזרה, לקחו ממני את אופני והזמינו אותי לבלות בהליכה נעימה לצידן את שארית העליה. הסתבר שהיתה זו עיצה מצויינת וכך אנחנו הולכים בפטפוט עליז כשהן מגלגלות את אופני ואני לוקח אויר. לקראת סוף העליה כששאר הקבוצה החלה להיראות שוב הן האיצו בי לקחת שוב את האופנים...שלא יהיו לי בושות...מכאן המשכתי בעצמי מודה להן מקרב לב.
 

aFish

New member
נחל אביה

בכביש הערבה הקבוצה התפצלה עקב עייפות. חלקנו הקפיץ רכב איסוף וחלקנו השני דבק במשימה והמשיך בקטע מהיר להפליא של 14ק"מ בנחל אביה ונחל אמציהו. קטע באמת יפיפה שאיפשר רכיבה מהירה ללא מאמץ על. במהלכו נתקלנו ביחנוק שכבר דובר עליו בטיול אחר (עיין ערך kraps במצפה רמון), בשלבי חייו האחרונים. צילום התמונה נתן לי תירוץ טוב לנוח עוד קצת...
 

aFish

New member
סיום

סיום בפאטה מורגנה בנאות הכיכר. לאחר 50ק"מ מספקים. דובדבן אמיתי היה הארוחה שהרימו לנו שם וחיכתה לנו במאהל המדהים של הארוחות (מקום מופלא!). ארוחת צמחונית טריה טריה וכללה מעדנים שהזכירו לנו כמה אנחנו רעבים (עוד חטיף אנרגיה אחד והייתי מקיא...): חומוס, לבנה, צזיקי ללקק את האצבעות. פיתות, לאפות חמות חמות. סלט ירקות, פלפלים קלויים בחומץ ולכו תדעו מה שכחתי. לקינוח...עוגיות ממולאות תמרים ושלל צלוחיות עם ריבות מ ד ה י מ ו ת (כמו ריבת עגבניות שרי ושאר הפתעות) וכמובן תה להשלמת החגיגה. מה אומר ומה אדבר. לא צריך יותר מזה לסיום מסע מוצלח. המקום מומלץ בחום, אנשים נפלאים ונראה לי שיכול לשמש בסיס מצויין ליציאה לטיולי אופנים עם לינה.
 

aFish

New member
לא פחות חשוב - תודות!

באופן מיוחד רציתי להודות לעופר. מעבר להיותו רוכב מצויין ומנוסה עופר מאנשי צוות "מייק בייק" הזכורה לטוב מארגן טיולים כאלו במשך זמן רב כבר. היתה לי הזכות בחודשים האחרונים להכיר אותו ולהצטרף לכמה מהטיולים, אשר כל אחד מהם הוא חוויה. הובלה בטוחה ומדויקת, הרבה רוגע, שימת לב לפרטים קטנים ודאגה למבחר נושאים שמטרתם השלמת הטיול בביטחון ובהנאה מרובה הם רק כמה מהמאפיינים שלו. גם טיולים קשים כמו הטיול שתיארתי כאן מאפשרים רכיבה בשקט נפשי. סביבו מתאספת חבורה נהדרת של אנשים שבאמת הופכים את הטיול חגיגה. אל הטיול הצטרף גם נועם תדהר. נועם הוא מדריך טיולים מנוסה, רוכב אופנים נפלא ומוביל היום את טיולי האופנים של חברה בשם "מדראפט". כחלק מהאפשרות לצאת עימם לטיול בתורכיה עופר הזמין את נועם לפגוש את האנשים כך שיכירו אחד את השני. נועם, שהצטרף כאחד הטיילים ידע לתת את עיצות נכונות וטיפים מהיכרותו את המסלול ללא הדחפות וכפיית דיעותיו. בצורה מאד מקצועית ונעימה שהותו השרתה ביטחון נוסף בטיול זה שלא היה מן הקלים שלא לדבר על הסברים קלאסיים של מדריך טיולים בשטח שתמיד מוסיפים המון צבע וענין. אינני יודע עם אצא בקרוב לטיול בתורכיה (למרות שמאד הייתי רוצה) אולם כשאדם כנועם מוביל טיול כזה בחו"ל אין לי ספק שזו יכולה להיות חוויה מלהיבה. מומלץ לנסות! ולכל שאר החברים שהשתתפו...היתה חויה משובחת. להתראות בטיולים הבאים...
 
וידאו שצילמנו במסלול הזה לפני חודש

אריה היי, אולי יעניין אותכם לראות וידאו שצילמנו במסלול שעשיתם לפני כחודש, בצילומים מרחוק ולפעמים מקרוב כולנו נראים אותו הדבר. דרך אגב ביום שישי פגשנו את נועם ברמה (עולם קטן) דוד
 

aFish

New member
ראיתי את זה כבר...תודה.

אתם כמדומני עצרתם בכביש הערבה, לא? לפחות לפי המפה שבאתר שלך.
 
למעלה