היה לי חלום להיות טייס וזה עדיין קצת קורץ לי, ללכת על זה?

hochdorf1

New member
היה לי חלום להיות טייס וזה עדיין קצת קורץ לי, ללכת על זה?

אני מפרסם גם כאן, כי זה פורום שמוקדש לטיס ולבטח יהיה לכם יותר מה להגיד:

לפני מספר חודשים החלטתי שאני עוזב את הלימודים בטכניון אחרי 3 שנים.
התלבטתי רבות והלכתי להכוונה מקצועית. אמרו לי שיכולותי האנליטיות נמוכות ולכן לא אחזיק מעמד בלימודי מהנדס (משם באתי), ולכן כדאי לי ללמוד הנדסאי כלשהו (חוץ מהנדסאי תוכנה). גם טכנאי מחשבים מתאים.

אני מתלבט בין הנדסאי אלקטרוניקה למנהל רשת. בזמן האחרון נזכרתי, שהיה לי חלום להיות טייס ב-2013, כשהתחלתי ללמוד בטכניון, ושבעצם נכנסתי ללמוד רק כדי שיהיה לי מקצוע טוב ויוקרתי שיוכל לממן לי את שיעורי הטיס והקורסים היקרים. נזכרתי גם בהתלבטויות שהיו לי במהלך הלימודים, בעיקר בהתחלה, על המסלול המוזר של ללמוד 4 שנים מהנדס רק כדי לממן משהו אחר שאני רוצה לעשות. בזמנו נועצתי בנציג של בי"ס ישראלי בארה"ב ללימודי טיס. סיפרתי לו על התלבטותי. הוא ענה שמי שטיס לא זורם אצלו בדם, לא ישרוד את המסלול עד שנהיים טייסים, והמליץ לי לסיים תחילה את התואר. באותו זמן לא הייתי בטוח אם טיס זה שיגעון ילדות חולף או משהו קבוע.

הזמן עבר ואני בן 27, והשנה היא 2016. עכשיו הרעיון להיות טייס כבר לא כזה חלום, אבל עדיין אם להסתכל על אפשרויות התעסוקה, זה הדבר שאני הכי רואה את עצמי עושה (למרות שלתקופה, אחרי הכשלון בטכניון, הרגשתי כאילו אני רוצה להתרחק מכל דבר שקשור למטוסים- למדתי בטכניון הרי אווירונאוטיקה וחלל, עכשיו רעיון הטיס כן קורץ).
בניגוד לאחי שהיה בונה מודלים אלקטרוניים בצעירותו, מפרק כל מכשיר אלקטרוני אפשרי כדי לתקן, ועד היום מתקן כל תקלה באוטו ובבית לבד והוא הנדסאי אלקטרוניקה מבוקש, אני בצעירותי נחשפתי לסימולטורי הטיס האזרחי, בהן הייתי משחק שעות.

הייתי נוהג להתחיל טיסה ממקום מסוים, להעביר לטייס אוטומטי כשאני מתייצב על גובה שיוט, וחצי שעה לפני נחיתה לנתק האוטומט ולנחות. היה לי עולם דמיוני ומעין "מיקום ווירטואלי" והייתי טס ברחבי העולם בסימולטור- ארה"ב, סין, סעודיה, ישראל וכו'.
הייתי די מכור לזה, ואם למשל הייתי מתחיל טיסה בערב מניו יורק לכיוון לוס אנג'לס, והמטוס היה אמור להגיע לחוף המערבי באמצע הלילה או לפנות בוקר, הייתי קם באמצע הלילה כדי להנחית את המטוס.

אם להסתכל על זה, אולי זה הייעוד שלי. התרגלתי לטיסות בסימולטור. אני אמנם כבר לא משחק בהם שנים, אבל זה היה העיסוק שלי בגילאים צעירים יותר. למדתי שם עם הזמן להנחית גם מטוסים גדולים.
התוכנית שלי היא ללמוד משהו קצר יחסית כמו מנהל רשת ולעבוד תוך כדי, ומפעם לפעם לטוס לארה"ב כדי להוציא את רשיונות הטיס השונים כל פעם שיש לי כסף (עלות משוערת של הקורסים ושיעורי הטיס, עד שיהיה לי רשיוןמדריך טיסה- ואז אוכל לעבוד בזה ולצבור שעות טיסה ולהתקדם יותר בקלות עד לטייס בחברת תעופה- כ160 אלף שקל לא כולל עלויות מחייה (אבל כולל מגורים)).

אם אני אמור ללכת על מסלול טיס, הרי שהנדסאי אלקטרוניקה הרבה פחות קורץ לי. כי מובן שאני בעצם הולך ללמוד מקצוע רק כדי לממן לימודי טיס, וזה סוג של לחזור על הטעות של הטכניון (אולי זו לא טעות כי אם התואר היה מצליח הייתי מוציא רשיון יותר בקלות כי היה יותר כסף אבל גם ככה המסלול הזה נכשל).
אולי הנדסאי אלק' מרוויח יותר ממנהל רשת אבל זה ללמוד שנתיים בלי אפשרות לעבוד תוך כדי. ומנהל רשת זה 11 חודש לימודי ערב. כלומר אדחה את לימודי הטיס בעוד שנתיים שלוש, ויכול להיות שעד אז החלום הזה, שגם ככה עכשיו הוא כבר לא כזה חלום כמו שהיה ב2013, יתפוגג כבר לגמרי.

דיברתי עם נציג של בי"ס טיס ישראלי אמרקיאי, הוא אמר לי שאם לא אתחתן עם מקומית או אזכה בהגרלה של גרין קארד- אין לי סיכוי שיקחו אותי לעבוד כטייס בארה"ב. הוא פוסל גם מדינות אחרות בעולם, פרט אולי לוויטנאם, זה נשמעת לי תחזית שחורה מאוד.

אציין שהייתי כבר בטיסת נסיון על צסנה ועל דאון (בעולם האמיתי כמובן), והיה סבבה לגמרי.

התוכנית- אחרי שנה חסכתי כסף כי עבדתי ולמדתי גם ניהול רשת ואבטחת מידע. בשלב הזה אטוס לארה"ב להוציא רשיון טיס פרטי (השלב הראשון). אחרי זה אעבוד כמנהל רשת בארץ (בארה"ב בעיה לקבל וויזת עבודה), אחסוך עוד כסף.
אחרי שנה אקח חופש לארה"ב להוציא רשיון הגדר מכשירים, אחזור לארץ לחסוך עוד כסף וכך חוזר חלילה, עד שאהיה מדריך טיס, ומשם אעבוד כמדריך טיס בדרך לעבודה בחברת תעופה כטייס של מטוסים גדולים. אם אגיע לשלב הזה, הדבר כנראה יכלול מעבר למדינה אחרת ואצטרך כמובן להתפטר מעבודתי כמנהל רשת, או למצוא עבודה דומה במדינה האחרת בנוסף להיותי מדריך טיס, מה שכן כאמור המקצוע הזה שימש אותי רק כדי לחסוך כספים לקורסי טיס השונים.

*התוכנית כרגע לא מתייחסת לקושי להוציא וויזת עבודה וכולי', אלא לייעוד שלי, בהסתמך על עברי כנער שמשחק בסימולטורי טיסה.
 

mike300L

New member
לך ותגשים את מה שאתה חולם להיות! רק תזכור שהחיים זה מה

שבאמת קורה בזמן שאתה מתכנן תוכניות
 
חלומות

אדם חכם אמר שצריך לשאוף לכך שרשימת החלומות תמיד תהיה ארוכה מרשימת ההישגים.
ואם להיות פרגמטי, לך על השלב הראשון בתוכנית שלך- למד לטוס בארה"ב, זכה ברישיון-PPL ואח"כ תוכל לחשוב ולהעריך את המשך התוכנית.
לעניות דעתי הקפיצות הלוך\חזור מארה"ב ארצה בין השלבים השונים רק ירחיקו אותך מהשלמת המסלול.

בהצלחה!
 

chenmosko

New member
אחרי שלוש שנים ?

כנראה שאני בדעת מיעוט, אבל בכל זאת....
גם אם חלום חייך הוא להיות טייס, לעזוב לימודים לאחר שלוש שנים ???
בחרת מסלול קשה במוסד מאוד מוערך, את הקורסים הקשים כנראה שכבר עברת, שני הסימסטרים האחרונים שברו אותך?
אם יש לך עוד אפשרות, הייתי מציע לך להשלים את התואר ובמקביל / בהמשך להתחיל את מסלול ההכשרה בעולם התעופה.
תואר זה דבר חשוב, ישנם מקומות שלא קולטים ללא תואר אקדמי, לא תמיד משנה במה התואר, אך כן חשוב שיהיה כזה.
דבר נוסף, כמעסיק שקולט עובדים, לא רואה בעיין יפה עובד שעוזב בשלב כל כך מתקדם לימודים, להוציא סיבות מוצדקת כגון מחלה / בעיות משפחתיות וכו׳, למה שלא יעזוב אותי לאחר תקופה קצרה וירוץ לדבר הבא שמעניין אותו.... אבל זה רק אני
מציע לך לחשוב שוב
שנה טובה ובהצלחה
חן
 

רן בג

New member
גמור את הלימודים בטכניון קודם...

אח"כ סע לארה"ב תגמור את כל הרישיונות ב6-8 חודשים ותמצא את מקומך שם או כאן..
 
למעלה