היה משהו רע היום ....

מיכל153

New member
היה משהו רע היום ....

מאיפה להתחיל ? קשה לי לדבר בלי לבכות. המורה להסטוריה ולמוזיקה של ליאור דורש מהילדים בכיתה שלו לעשות סיכומים, דבר שלליאור מאוד קשה. סיכום למשל על היידן, מוחמד, החיפושיות וכו´. על מוחמד אני סיכמתי לו, על היידן הוא לא עשה, על החיפושיות הוא האשים שזה בגללי שלא עשה. אתמול ישבנו הוא הקריא ואני מסכמת (3 משפטים) בשעה 22:00 בלילה ואז החלטנו שאין לנו כוח ונבקש הארכה למחר. הכנתי פתק והוא שכח אותו. המורה שלח אותו לספריה וליאור לא נכנס אליה אפילו. הוא לא יודע לסכם ,גם על פי קלינאית התקשורת. להכנס לספריה, למצוא ספר, לבקש עזרה ברישום לקיחת הספר או משהו של נוהלים בספריה גדול עליו. התקשר אליי מליד הספריה לעבודה. לי כבר לא היה מה לעשות. אז הבנתי שצריך לדבר עם המורה המחנכת ועם קלינאית התקשורת שתאשר את דבריי על הקושי. דברתי עם המורה המחנכת והיא אמרה שהיא תדבר עם המורה למוזיקה ולהסטוריה. הקלינאית אישרה את הקושי של ליאור. בשיחה עם המורה כבר פרצתי בבכי. ליאור שאל למה אבל לא ידעתי מה להגיד לו. המורה אמרה שאני בוכה בגלל שקשה לי עם הקשיים של ליאור(נכון). נראה אם זה יעזור. להשתמע מיכל153
 
אני שונאת מורים מתנשאים שכאלו ../images/Emo46.gif

(זאת הרגשתי מההתנגהות וההתיחסות שלה אליך ואל בנך !!) אל תתיאשי מהם.. בסוף ליאור יצא יותר גדול מהם !!
 
../images/Emo24.gif

מיכל היי אני מכירה מקרוב את הנושא - יש לי אחות עם הפרעות קשב, אני זוכרת שאמא שלי רצה ממורה למורה בהסבר על הקושי של רעות ותחינות להתחשבות - זה לא תמיד הצליח אבל רעות למדה לעמוד על שלה , להסביר למורה שהיא לא סיכמה אבל היא יכולה לספר לו קצת מה שהיא זוכרת בעל פה - לפעמים זה עבד, לפעמים לא זה לא קל- החזיקי מעמד וחבקי חזק את ליאור - הוא זקוק לזה..
יעל
 
היי מיכל

נראה לי שאולי כדאי לידע את כל המורים בבעיה של ליאור כדי שלא יקרו מצבים כמו מה שקרה היום. בטח לליאור מספיק קשה גם ככה בלי שמורים שלא מודעים לבעיה שלו יקשו עליו עוד יותר. אולי כדאי גם ליזום פגישה בין קלינאית התקשורת למחנכת , בנוכחותך כמובן כדי להבהיר את המצב לאשורו. שיהיה לליאור המון המון בהצלחה וגם לשלי ואייל
 
למיכל ../images/Emo39.gif

אני מכירה את התיסכול הזה. הבת של אחותי עם הפרעות קשב וריכוז ועוד כול מיני קשיים. אני רואה את אחותי מתזזת בין הקלינאית תקשורת פעם בשבוע מעקבים אצל פסיכאטר ילדים, מדי פעם נוירולוג וכו´. יש לה עוד שני בנים שצריך לקחת לחוגים, לעזור לפעמים עם השיעורים, אסיפות הורים וכו´. לקחת את הקטנה גם לחוג כי זה חשוב עבורה גם מההיבט הטיפולי, בקיצור העומס הוא לא רק פיזי אלא בעיקר נפשי. שהדברים לא זורמים כמו אצל כולם. שמתמודדים לא רק עם קשיים טבעיים של הגיל ההתפתחותי, אלא גם עם קשיים נוספים, אחרים. התיסכול הוא עצום. אצלה בבית דברים נרגעו כשהיא הרשתה לעצמה לקחת ייעוץ. לקחת לעצמה מקום לפרוק את התיסכול והכעס המצטבר. כן, כעס על עצמה, כעס על הילדה שהיא "לא רגילה" שדורשת הרבה. וזה היה מילוי המצברים האמיתי עבורם (היא ובן זוגה). לקחת גם לעצמם מקום. מאחלת לך המון כוחות להתמודד בדרך הארוכה והמפותלת
 

מיכל153

New member
כן, אני לוקחת יעוץ פסיכולוגי מצוין,

אבל מאז שאני פה בפורום הזה ובהפרעת קשב ולקויי למידה אני מקבלת המון תמיכה וזה עוזר מאוד. חוץ מזה נחמד ונעים לברוח אליכם. הדברים לא נרגעים יותר מדי , אבל אני זקוקה לזה (ליעוץ ולכם כמו אויר לנשימה. אני רוצה למסגר ולתלות את כל מילות התמיכה שלכם. להשתמע מיכל153
 

iris & ben

New member
הי מיכל

היום אני לא מתמצאת בקשור לבתי ספר אבל האם אין גורם בבה"ס כמו יועצת שתדבר עם המורים של ליאור ותנחה אותם לתת לו עבודות שאותן הוא כן מסוגל לעשות? עפ"י ההשתתפות שלך בפורום נראה כי הנטל עליך גדול, אולי היועצת יכולה לארגן חונך שיעזור לליאור בשעורי בית (ידוע לי שסטונטים עושים פרוייקטים מסוג זה-שווה לברר) שולחת לך חיבוק מחר שיהיה לך יום נפלא!
 

מיכל153

New member
את צודקת. הנטל גדול....

אנחנו מחפשים חונך לא רק לשיעורי בית, אלא כאח גדול (כמו פרוייקט פר"ח). האם למישהו ידוע באיזה מסגרת אפשר למצוא חונכים בי-ם? להשתמע מיכל153
 
פר"ח- באונב´ העברית בהר הצופים

אולי יש גם מרכז בגבעת רם. אפשר לנסות במכללת מורים נדמה לי ששמה דוד ילין.
 
הבעיה עם פר"ח היא

שצריך לברר האם ביה"ס של ליאור שייך לפרויקט. אם לא - אז אין סיכוי לפר"ח וצריך למצוא חונך/אח גדול במסגרת אחרת, אם שייך לפרויקט אז אין שום בעיה. שהמחנכת תפנה אותו ושיועצת הביה"ס תפעיל לחץ לכיוון הזה. אין ביה"ס היום ללא יועצת, יסודי ותיכון.
 

mom&shaked

New member
למיכל153

חברה שלי יועצת באזור המרכז ואני יודעת ממנה שבמקרים כמו שאת מתארת כל המורים מעודכנים ויודעים על בעיות וקשיים שיש לילדים ואיך צריך להתנהג במקרה כמו שתארת. לא ברור לי למה המורה למוזיקה/להיסטוריה לא מודע לקשיים שיש לליאור ושלח אותו לעשות דברים שגדולים עליו (כמו שאמרת). לפי דעתי את צריכה לקיים שיחה רצינית עם יועצת בי"ס על מנת שמיקרים מסוג זה לא יחזרו על עצמם ומורים לא יציקו לליאור במקום שגם ככה מאוד קשה לו ולכם. שמעתי על מיקרים של ילדים שמתקשים בכתיבה, מכינים שיעורי בית על קלטת של טייפ ומגישים אותה במקום להגיש סיכומים, תבדקי אם זה אפשרי גם בבי"ס של ליאור. חיזקו ואימצו
 
סיכומים

גם מורים מתקשים בהכנת סיכומים, זה נראה לי ממש מעוות לתת לתלמידים כלכך הרבה נושאים לסכם. כמעט כל ילד מתקשה בזה, ומה שהילדים עושים זה בד"כ להעתיק מהאנציקלופדיה. אני לא יודעת בן כמה ליאור אבל היום מבקשים סיכומים כבר בכיתות ג´-ד´, וזה ממש לא ריאלי. הקץ לסיכומים!!!!!
 

noa_f

New member
בית ספר לא מאורגן

עד כמה שידוע לי, כמו שגם אמרו כאן, כאשר יש לילד בעיה מאובחנת, כל צוות בית הספר אמור להיות מודע לעניין, ומונחה ע"י המחנכת והיועצת לגבי היכולות הלימודיות. כמו כן, סביר להניח שמגיעות לליאור שעות עם מורת מתי"א (נדמה לי שכך כותבים, הרעיון הוא מורת חינוך מיוחד), שיושבת איתו מידי פעם בכתה או בחדר שלה לעזרה נקודתית. תבדקי עם מנהלת בית הספר ועם מחלקת החינוך בעיריה שלכם. זו עוד פונקציה שיכולה לעזור. לגבי פר"ח - נדמה לי שאם תפנו עכשיו, זה מאוחר מדי לשנה הזו, אבל כדאי לנסות, ולו גם לשנה הבאה. עוד אפשרות (קצת קלושה) - לפנות לשירות לאומי, כדי לקבל סיוע מבת שירות לאומי. שוב, כנראה לשנה הבאה. ועוד אפשרויות: בבתי ספר תיכוניים נהוגה בד"כ תכנית "מחויבות אישית" בכתה י´. כדאי לפנות לתיכונים הקרובים ולברר. (אם אתם חילונים, אל תהססו לפנות גם לתיכון דתי, לעיתים רמת ההתנדבות אצלם גבוהה יותר. והבנות במיוחד, נהדרות.) כמו כן יש את "נוער לנוער" שזו תנועת נוער של מתנדבים, והם בד"כ מקסימים. כמובן שבני נער מתאימים יותר לשעות אחה"צ. בכל מקרה, בהצלחה.
 

מיכל1532

New member
ליאור בכיתה מקדמת עם מורה מחנכת

ובד"כ גם שאר המורים של חינוך מיוחד. היא מורה כמו מורה מתקנת. הכיתה קטנה של 10 ילדים. הוא בכיתה ח´. כיתה י´ נראה לי, למורה וליועצת בהפרש קטן מדי מליאור. להשתמע מיכל153
 

nonana

New member
זה פשוט מדהים כמה אני פוגשת

מקרים כאלו- ויש הרגשה של אוזלת יד במערכת החינוך. אבל לא לשם זה אני כותבת אלא- כרכזת פר"ח לשעבר יש כמה נתונים שאני יודעת. א. ההרשמה וההמלצה היא צריכה לבא מבית הספר בתחילת השנה. אבל שלא לטובתך- זה מיועד לילדים ביסודי. (כך זה היה כשאני הייתי תבררי איך זה לגבי היום למרות שלא נראה לי שנוצר שינוי). מה שכן לגבי הנוער המתנדב כמו שנעה הציעה כדאי שתבררי. מעבר לכך גם בבית הספר עצמו תדברי עם היועצת הם יודעים על פעילויות שונים שיש להם עם גורמים חיצוניים (בסגנון פר"ח אך עם ילדים גדולים יותר) ועם סטודנטים באוניברסיטאות). מחזיקה לך אצבעות בהצלחה
 
היי מיכל , פשוט נורא לשמוע על מורים

ללא רגישות לתלמידים. חבל שהם מתייחסים לתלמידים כעוד ילד במערכת ולא מנסים גם להשקיע קצת מעבר לכך. אכן עושה רושם שהנטל עלייך הוא כבד . אמא אחרת אולי כבר היתה מתמוטטת. אפשר בהחלט להבין שמדי פעם יש נקודות שבירה. תרגישי חופשי עם הבכי אם זה מקל עלייך ואל תדפקי חשבון לאף אחד. ואולי תשוחחי עם היועצת בבית הספר של ליאור ואולי היא תוכל לארגן חונך משכבה גבוהה יותר (במידה ולא יסתדר עם פרוייקט פר"ח) שולחת לך המון חיזוקים
אשרת
 
מיכל, מיכל, מיכל ../images/Emo24.gif ../images/Emo24.gif

אני לא מכירה את ההיסטוריה שלכם, ולפי המשתמע מדבריך, ליאור לומד בבית-ספר רגיל (תקני אותי אם אני טועה). מה שאינני מבינה, מדוע אין אותו מורה מיודע בקשיו של ליאור (ואני כולי תקוה שאין הוא מטיח בליאור: "אתה לא משתדל מספיק"...
). מי שצריך ליידע את המורים המקצועיים בדבר קשיו של ליאור, זוהי המחנכת והיועצת או המורה לחינוך מיוחדת או המורה התומכת. לצערי, השכלתי היא בחינוך הרגיל לגיל הרך, כך שלא אוכל להשיא לך עצות. אבל אוכל לומר, שע"מ שליאור לא ייצא מתוסכל ממערכת החינוך (ולילד עם בעיות כשל ליאור, לא נותנים לסכם!!! אפילו בלי ידע בחינוך מיוחד, אני יודעת את זה) על בית הספר להוות לו סביבה תומכת ולא הורסת. ליבי נכמר בקרבי כשאני קוראת את הזעקה שלך. אני יכולה לחוש שאת מפחדת מכך שבית הספר יהרוס את מערכת היחסים בינכם, וזה באמת לא שווה את זה. אף סיכום על היידן, לא שווה ריב עם אמא
אם המורה למוסיקה והיסטוריה לא יכול להתחשב במצבו של ליאור, שהוא ישתדל יותר. העזרה צריכה לבוא מהמורים ולא להפך. מאחלת לך שתדעי ימים מאושרים יותר עם בנך. סיגל
 
למעלה