היום: אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים – גמרים נשים (ספורט 5)

trilliane

Well-known member
מנהל
היום: אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים – גמרים נשים (ספורט 5)

שידור חי ב-14:4, שידור חוזר ב-23:15.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התחרות לנבחרות, רובן די צעירות, בלי שמות גדולים ממש

רוב המתעמלות אינן השמות שפגשנו בריו או אפילו באליפות העולם האחרונה אלא בוגרות טריות, פחות מנוסות, על רבות מהן ניכרים חששות או עצבים...

מוסטפינה לא בנבחרת הרוסית (שבינתיים מסתדרת לא רע בלעדיה). הרומניות (שוב) בחוץ
; הבריטיות (בלי האחיות דאוני, פרגפנה או טינקלר) פישלו קשות בקורה; הצרפתיות (עם דוס סנטוס) עושות עבודה לא רעה; בנבחרת הולנד סנה ויברס היא השם הגדול באמת (אלופה אולימפית בקורה) ועשתה תרגיל יפה.

הולנדית אחרת (ששכחתי את שמה) הפגיזה בתרגיל קרקע אומנותי וחינני לצלילי CATS
(מירי ואילן לא זיהו את המוזיקה, מה הם מבינים
). איזה כיף לשמוע מוזיקה טובה בקרקע, לא מוזיקת מועדונים אלקטרונית או משהו חסר השראה אלא מחזמר (ולא חרוש כמו פאנטום האופרה, אם כי גם זה אנדרו לויד ובר). אהבתי גם את השילוב עם הכוריאוגרפיה. ייאמר לזכות ההולנדיות שהן שומרות על אומנותיות בקרקע. גם אם פסי האקרובטיקה שלהן לא בדרגות קושי בשמיים, הן פשוט נראות טוב, ולא כאילו הן מעבירו את הזמן בנפנופי ידיים בין פס לפס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא תחרות מסעירה או מרתקת... קצת מנומנמת, נדמה לי

אחרי שהתרגלתי להתעמלות האמריקנית (אפילו במכללות) ובפרט סימון ביילס המופלאה, קשה לי להתרגש מהרמה העולמית, ועוד בלי שמות מוכרים (כמעט).
&nbsp
קשה לי גם להתרגל לציונים הנמוכים במחזור האולימפי הזה (שלמען האמת נקרא אולימפיאדה, להבדיל מהמשחקים האולימפיים), בפרט אחרי הצפייה אתמול בתחרות הנבחרות מבייג'ינג 2018, אז ציונים בסביבות ה-16 (לנשים) לא היו מחזה נדיר.
&nbsp
אני מתקשה להתרכז בתחרות הזאת, מודה. השידור והפרשנות של ערוץ הספורט (מירי נבו ואילן גזית) די יבשה... התמכרתי לטים דאגט
(חופר חופר, אבל מכין ש"ב שאין דברים כאלה). התחרות עצמה גם ממש לא צמודה; הפערים בין המקומות הם של כ-3 נקודות אחרי שלושה סבבים, והבריטיות כבר מזמן איבדו את הפודיום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תוצאות סופיות, דירוג הנבחרות

זהב: רוסיה

כסף: צרפת

ארד: הולנד

&nbsp
4. בריטניה
5 אוקראינה
6. איטליה
7. ספרד
8. הונגריה
&nbsp
בסה"כ תחרות לא מבריקה וממש לא נקייה, כמעט כל הנבחרות פישלו, מי יותר מי פחות (אלה שפחות עלו על הפודיום). הרוסיות היו היחידות שלא נפלו מאף מכשיר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
והיום: גמרים אישיים לנשים. גמר הקפיצות מתחיל עכשיו בערוץ 55

 

trilliane

Well-known member
מנהל
גמר קצת מאכזב בעיניי... רוב הקפיצות לא קשות ולא נקיות...

הצרפתייה שזכתה בשנה שעברה התחילה בקפיצה טובה אך נפלה בשנייה. ההונגרייה זכתה בזהב, והקפיצות שלה היו קשות (יחסית לאחרות) אבל לא יפות. אני מתגעגעת לאמריקניות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גמר המקבילים היה מוצלח בהרבה לטעמי

אם כי לא הצלחתי להבין איך מתעמלות שביצעו (גם) שגיאות גסות קיבלו ציון ביצוע דומה למתעמלות שביצעו תרגיל די נקי...
&nbsp
ציוני הביצוע היו די צפופים כך שדרגות הקושי שיחקו תפקיד משמעותי. התפלגות הציונים בין המקום הראשון לשמיני נעה מ-14 ל-14.7 לערך (אני כותבת מהזיכרון).
&nbsp
נינה דרוול הבלגית, אלופת אירופה במקבילים מ-2017 הגנה על תוארה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גמר הקורה היה לא רע

סנה ויברס ההולנדית, האלופה האולימפית בקורה זכתה בזהב. אחריה כסף לדרוול הבלגית (אחרי הזהב במקבילים, תחרות מוצלחת עבורה) וארד למרין בויר מצרפת. פודיום צפוף מבחינה גאוגרפית (הולנד, בלגיה וצרפת) ולשם שינוי בלי שום ייצוג למזרח (או אפילו מרכז!) אירופה. יפה ומשמח (אותי).

מה שפחות משמח הוא הפער הגדול בשיפוט ובציונים בין הקפיצות והמקבילים לקורה ולקרקע. בקפיצות תמיד הציונים גבוהים יותר, ידוע, אבל הציונים כיום (מאז אליפות העולם 2017) בקרקע ובמיוחד בקורה נמוכים להחריד. בשני המכשירים הזהב ניתן בציון של פחות מ-14. בקורה מקום 5 עד 8 קיבלו פחות מ-13, ולא בגלל נפילות (אם כי היו גם כאלה). פולין שפר, אלופת העולם, נפלה וסיימה שישית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גמר הקרקע היה נחמד מאוד

בחירות מוזיקליות נעימות של המתמודדות ותנועתיות מוצלחת על המזרן (שתי תכונות שהאמריקניות לא מצטיינות בהן).
&nbsp
ראויה לשבח סלין ואן חרנר ההולנדית שרקדה לצלילי CATS (כבר הזכרתי) והפעם התאימה את בגד הגוף ואפילו התאפרה במיוחד! וכמובן הכוריאוגרפיה הייתה בהתאם. מהמם. זה אולי גימיק, אבל אני לגמרי בעד, הלוואי שגם אחרות ילכו בעקבותיה. תרגיל נקי ואומנותי, הגשה מלאת חן, אישיות וחתוליות, והיא קיבלה את ציון הביצוע הגבוה ביותר (משמעותית – 8.7) אך פסי האקרובטיקה (כדרכן של ההולנדיות) לא בדרגות קושי גבוהות והציון הספיק רק למקום הרביעי...
&nbsp
אגב, אילן גזית ומירי נבו, שלא זיהו את המוזיקה בתחרות הקבוצתית, לא קישרו אותה גם הפעם, וחשבו שהיא אמורה להיות אריה ושזה קשור למלך האריות או משהו כזה
. הם לא אמורים לקבל איזה מידע מאחורי הקלעים? להכין ש"ב? לשאול באיזו רשת חברתית ושמישהו יענה להם? משהו?

&nbsp
בזהב זכתה מלני דה חסוס דוס סנטוס (חת'כת שם יש לה...) הצרפתייה החמודה והמוכשרת ממרטיניק. היא התרגשה עד דמעות.
&nbsp
דניסה גולגוטה מרומניה זכתה בכסף (אחרי זכייה בארד בקפיצות) והצליחה להשיב מעט מהכבוד הרומני הרמוס בשנים האחרונות. עדיין קצת עצוב שממדינה עם מסורת התעמלות מפוארת נותרו לא יותר מהבלחות.
&nbsp
חתמה את הפודיום עוד בלגית – אקסל קלינקרט (מקווה שלא שיבשת את שמה).
&nbsp
לסיכום: אליפות אירופה מוצלחת מאוד לצרפת ולהולנד (הן בקבוצתי והן באישי) וגם לרוסיה (בעיקר בקבוצתי) ולבלגיה. שאר הפירורים נפלו בחיקן של רומניה, הונגריה ושוודיה. הבריטיות התרסקו בתחרות הקבוצתית, לגרמניות (שלא השתתפו בתחרות הקבוצתית) היה סיכוי למדליה רק עם פולין שפר וזה לא הספיק (היא נפלה); האיטלקיות עוד לא מצאו יורשת לוונסה פרארי, ולשווייץ הייתה בעיה דומה בעקבות הפציעה של ג'וליה שטיינגרובר. עם זאת, בתחרות הנערות (ג'וניור) הייתה הצלחה לנבחרות הבריטית והאיטלקית, כך שאולי הדור הבא יציל את הכבוד האבוד, או הוותיקות שיחזרו להתחרות באליפות העולם.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
יוטיוב הסירו את הסרטון; מצרפת אותו ממקור אחר



 

trilliane

Well-known member
מנהל
ומי שלא מכיר את המקור ורוצה לראות את ההשראה

כי קלטתי שהיא ממש עשתה שם קצת מחווה לכוריאוגרפיה של מקביטי בהתחלה (השיר האהוב עליי!
).

 
למעלה