היום בחוף תל-ברוך (+שאלה).

husam11

New member
היום בחוף תל-ברוך (+שאלה).

אז הגעתי למזח בשבע בבוקר בערך, היה מלא דייגים לאורך כל המזח כמעט, הים היה שקט, רוב הדייגים הוציאו ארסים וטלוויזיות בעיקר, מה שראיתי. אני נכנסתי עם הרובה לים, היה לי קצת קר וטיפה קשה, פעם ראשונה אני צולל ליד שובר גלים, הייתי בים כמעט שעה וחצי רק, הוצאתי שני סרגוסים בינוניים אבל ראיתי כמה סרגוסים ממש ענקיים, הבעיה שהם מתחבאים ממש מטר אחד מהמזח וקשה להיכנס בגלל הסלעים, בהתחשב שהמים מגדילים את הגופים אולי הם סרגוסים של 700-800 גרם וראיתי טרולוס בינוני אחרי להקת טלוויזיות, אז בעיקר ראיתי דברים יפים וקצת פחות הצלחה. וגם שתי שאלות: 1. יש למישהו טיפים לגבי צלילה ליד שוברי גלים? 2. לפני חודשיים קניתי רולר, השתמשתי בו כמה פעמים, אתמול רציתי לבדוק את הציוד והנה הרולר לא מסתובב, הוא מסתובב אחורה רק ומשמיע קולות "חריקה", אפשר לתקן את זה ואיך אם אני יכול? תודה ודייג מאוד נעים
 

ramihann

New member
לגבי הרולר

מנסיוני, נושא התחזוקה ברולרים הוא ממש קריטי. להוכחה - יש לי שני רולרים צרפתיים מתוצרת Crystalis (פירמה שכבר לא קיימת למיטב ידיעתי), שיחד עם החכות נמצאים אצלי בשימוש 32 שנה (!!!) והם במצב כמו חדש. לפי התיאור שלך נראה לי שנתפס חוט בתוך המנגנון של הרולר, או שגלגלי השיניים נתפסו בגלל סיבה כלשהי. פרק את הרולר עד כמה שאתה יודע. הסר את השפולה מהגוף ובדוק אם מדובר בחוט שנתפס בפנים. שטוף את החלקים היטב במים מהברז ונסה לאתר את הבעייה. לאחר מכן נגב קלות במטלית או נייר מגבת והנח לכל החלקים להתייבש. אל תפתח את המנגנון הפנימי שכן בדרך כלל החלל המכיל אותו מלא בגריז (ככה זה אמור להיות). אם לא הצלחת לאתר את הבעייה - גש לחנות ששם קנית את הרולר - בתקווה שהם יודעים לבצע תיקונים. אם אתה זקוק להמלצות: ארמנדו ביפו, שש (ששון יחזקאל) בדוגית (בן יהודה פינת ירמיהו) ואחרים שהמליצו עליהם כאן בפורום. במהלך הפירוק וההרכבה, הקפד להשתמש בכלים מתאימים כדי לא "לדפוק" ראשים של ברגים ולא לשרוט את גוף הרולר. לגבי שימון בשמן - שמן את מפרקי הידית, את המפרק של היפוך הפיק-אפ (הזרוע המחזיקה ומגלגלת את החוט על השפולה), את ההברגה של הידית לגוף (אם קיימת כזאת) ואת ההברגה של השפולה ושל האום המחזיקה אותה. יש להשתמש בשמן מכונות עדין (כמו שמן מכונות תפירה) ובשום אופן לא בשמן מאכל (!!!). לגבי שימוש בתכשירים "חודרים" כמו WD-40, כדאי להימנע או לעשות זאת בזהירות (כלומר לקרוא את הוראות היצרן ולהתייעץ עם המוכר), שכן תכשירים כאלה עלולים לפגום בציפוי או בחומר עצמו, בעיקר במקרים של פולימרים. יש לפרק, לשטוף ולשמן את הרולר לאחר כל שימוש - בעיקר במים מלוחים!!! לאחר סיום העונה (נאמר בסוף החורף, או בסוף הקיץ) - מומלץ להחליף את החוט בשפולה לחוט חדש. מומלץ גם לנגב את הטבעות על החכה וגם את התושבת של הרולר במטלית לחה, שכן במקומות האלה מצטבר המון מלח, והמלח גורם לקורוזיה. אגב, את ההוראות האלה לא אני המצאתי - אלה המלצות של היצרנים. מקווה שתפתור את הבעייה ללא קושי ובמהירות. ברכות.
 

husam11

New member
תודב רבה על התשובה המושקעת

אני אנסה לעשות את מה שכתבת ולא אזניח את הרולר יותר.. תודה
 

rondadon

New member
מה? WD40?

מה זה פולימרים? אני תמיד משמן עם WD40 את הרולר שלי כאשר הגוף מגרפיט אם אני לא טועה והשפולה ממתכת... זה לא טוב?
 

HelloweeN

New member
לא. הספריי הזה חזק מדי ואגרסיבי מדי

לרולרים. תשתמש בשמן מכונות עדין, או בספריי יותר עדין ששכחתי את שמו ברגעים אלו....
 

ramihann

New member
rondadon

אני לא יכול להישבע, אבל לדעתי ספריי WD מכיל ממס (Solvent) שאמור לסייע בשחרור ברגים תפוסים, חלקים חלודים ושמן/גריז שנקרש והתקשה. אם זה נכון (ויש לי חשד כבד שזה נכון), זה עלול להזיק לחלקים שאינם מתכתיים (פולימר זה כל סוג של פלסטיק/חומר סינתטי על בסיס נפט). למי שהציוד שלו חשוב ויקר לו, עדיף לא להסתכן (לדעתי). ברכות.
 

husam11

New member
תוצאות ראשוניות חברים...

אז ככה, קודם כל פירקתי את השפולה ולא היה חוט שם, אחרי זה פירקתי את החלק שנכנסת בו הידית (סליחה על הבורות לגבי השמות), הייתה שם קצת חלודה וגריז יבש יחסית, ניגבתי עם חומר להורדת חלודה וניקיתי את האזור, ייבשתי את החלקים והרכבתי מחדש והרולר חזר לפעול
. אני צריך לפרק את זה שוב כדי לשמן את הגלגלים וכל השאר. אז תודה רבה רמיחן. איפה אפשר לקנות את חומרי השימון? ביי ביי
 

ramihann

New member
שמן מכונות עדין

בכל "טמבוריה" (חנות לחומרי בניין) ניתן להשיג מיכל קטן של שמן מכונות שמתאים למכונות קטנות (מכונות תפירה וכו´). אם לא תשיג בחנות השכונתית - נסה ב-"אייס", "הום סנטר" וכו´. ברכות. השם הוא רמי האן
 

ericd

New member
wd 40 ופולימרים ../images/Emo19.gif

ובכן רון פולימר או ברבים פולימרים הם סוגים שונים של פלסטיקים לדוגמא בקלית לתעשיית הרכב או היי טק פולימר (סוג של פלסטיק משוריין שמייצרים ממנו את אקדח הגלוק המפורסם) WD 40 זה סוג של שמן נפוץ ביותר (ניתן להשיגו בכל חנות חומרי בניין) ההבדל בינו לבין שמן רגיל הינו בכך שה wd40 מאדה כל שמן קודם. לדוגמא נניח שיש לי מערכת גלגלי שיניים משומנת באופניים אם אני ארסס שמן wd40 עליה השמן הישן יתאדה בגלל השימוש ב wd 40 ותשאר עליה שכבת wd40 wd40 טוב במיוחד גם כמסיר חלודה וכמשחרר מנעולים תקועים נ.ב. אחרי התשובה המושקעת הזו דחילק, מה עם התגובה בקשר לאיך להכין פתיון נוצה שפעם הבטחת לי??????
 

rondadon

New member
אני עובד על זה...

אני פשוט מסדר את הסורק כדי לאני יוכל ממש לסרוק את כל שלבי ההכנה של הנוצה...
 

ericd

New member
סיפור על גרפיט בן פולימר../images/Emo19.gif

גרפיט: הגרפיט מיוצרת מסיבים פולימריים סינטטים על ידי תהליך בן שלושה שלבים : א- חימום לטמפרטורה של 300 מעלות ומתיחת הסיבים. ב- חימום שני ל 1000 מעלות בשלב זה מאבד הסיב את מרכיביו הנדיפים. ג- בשלב זה חימום ל 1650 מעלות פיחום הסיב בשלב זה משנה הסיב את מבנהו הגבישי (במידה ומעוניינים להקנות לסיב אלסטיות גבוהה הוא יחומם לטמפרטורה של כ-2500 מעלות). וקצת נתונים , גרפיט משובחת חוזקה כשל פלדה ומשקלה קטן פי חמישה.
 
WD40-אסור בשמוש לציוד דייג

חברים השמן הזה תוקפני ביותר. מעבר לפגיעה בציפויים הוא תוקף אטמים , גומי ופלסטיק ולכן כל דיסקיות הקלאץ ברולר עשויות להפגע לחלוטין. כבר היגיעו אליי לידי לתיקון כמה רולרים שעברו הטבעה בשמן הנדון וכל מה שנותר מהקלאץ ברולר זה עיסה חומה ודביקה....לקח לי הרבה זמן לשחזר ולייצר דיסקיות לקלאץ בייחוד כשאין שרטוטי הרכבה של הרולר,משמע שגם על זה צריך לשמור(השרטוטים שעל אריזת הרולר כשהוא חדש). קשה להשיג חלקים לרולרים פשוטים,ולמסובכים לא תמיד מחזיק היבואן חלפים,אלא הוא "שוחט" אחד או שתיים לחלפים הקשים להשגה. בשוק קיימים 2 סוגי גריזים מומלצים לשימון רולרים. האחד גס יותר לחלקים החיצוניים של הרולר. השני עדין יותר לחלקים הפנימיים של הרולר. למיטצל ולפן יש גריזים כאלו. בעלות של 10 ש"ח קונים שפופרת אחת שתספיק למאה שנה. אם מתעקשים לשמר רולרים בתרסיס שמן,יש להשתמש בשמן על בסיס טפלון או כל חומר אחר שלא תוקף חלקי פלסטיק או אטמים ואו פולימרים אחרים. בהצלחה.
 

אנטיאס

New member
הבעייה הגדולה של הרולרים היא

כניסת חול למנגנון הפנימי והתערבובותו עם הגריז דבר שמיתקשה ותוקע את המנגנון ואז הידית לא מסתובבת או חורקת.אני משתמש ב-WD40 ספריי להישתחרר ממצבים כאלו. שום שמן מכנות עדין לא משחרר תקיעה של רולר שניכנס לו חול.
 

אנטיאס

New member
עדיף תמיד לקנות רולר מתכתי כולו

ולא עשוי מפלסטיק. ישנם רולרים מתוצרת גרמניה עשויים כולו מתכת שעדיפים על רולרים מתוצרת אקומה שהם עשויים מפולמרים .
 

topo

New member
שוברי גלים-למתקדמים בלבד...

שוברי גלים בנויים מסלעים מאוד גדולים ויש בתוכם המון חללים המשמשים לדגים מקומות מסתור מצוינים.בד"כ הדג בורח עמוק לתוך הסלעים למקומות חשוכים וזה אומר שצריך פנס.צריך גם לדעת לצלול יותר טוב כי לוקח יותר זמן להוציא את הדג.
 

husam11

New member
שאלה לטופו ולמי שיודע

יש בתל-אביב מקומות סלעיים שהם לא שוברי גלים? ואיפה כמובן.
 
למעלה