היום ברק"ל -יפו.

Ccyclist

Well-known member
האם זו התדירות הראויה למלכת התחבורה הציבורית בגוש דן? צפה בקובץ המצורף 97478

לצערי זו התדירות ההתחלתית בקו.

לא פתחו את הקו בתדירות מלאה, מה שנכון גם בפרוייקטים אחרים. גם קו האליזבת' נפתח בחצי תדירות וגרוע יותר - ב"מירוץ שליחים" של 3 מקטעים נפרדים. כדי להגיע לתדירות שתוכננה - רק"ל כל 6 דקות או 10 רק"לות בשעה במקטעים הקרקעיים צריך להגיע לתיאום עדיפות ברמזורים מול הרשויות השונות בגוש דן, תהליך שבירושלים לקח שנה - שנתיים מול עירייה אחת.

בגלל הקיבולת הגבוהה של הקו רק"ל כל 10 דקות שוות ערך למפרקית כל 5.

אינני יודע מתי תוכנן במקור להגביר את התדירות, או מה השפעת המצב על היכולת להתקדם לשלב הבא שדורש כ 8-10 רק"לות נוספות לכיוון בשעה (4 ב R1 ולפחות 4 ב R3 אם לא 6 אם הכוונה להגיע ל 20 רכבות בשעה, אחת כל 3 דקות במקטע התת קרקעי).
 

Ccyclist

Well-known member
אחר הצהוריים הייתה רקלת כל 6 דקות. בדקת בשעות השפל.

צודק, וזו הפתעה נעימה

R1 בבת ים, שעות שיא מוקדם בבוקר (גוגל מראה טווח נסיעות מוגבל), תדירות של כל 6 דקות לכיוון מ 7 בבוקר בערך.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240121-230629_Maps.jpg
    Screenshot_20240121-230629_Maps.jpg
    KB 318.9 · צפיות: 5
האם זו התדירות הראויה למלכת התחבורה הציבורית בגוש דן?
בתחילת מרץ צפויה עוד פעימת העדפה ברמזורים בבת ים, אני מנחש שהיא לא האחרונה כי דיברו על לפחות שנה של פעימות כאלה.
כרגע פועלים רק R1 במקטע העילי+תת"ק וR3 במקטע התת"ק בלבד (עד ת. קרית אריה).
כלומר בשפל יש תדירות משולבת של כל 5 דקות במקטע התת"ק ותדירות של כל עשר דקות במקטע העילי. כאשר בשעות השיא R1 עד מתוגבר מעבר לכך. והתדירות קצת לא אחידה אבל לא נדיר לראות כל 6 דקות. (שתי R1 על כל R3).

מה שחסר לנו זה בעצם R2, שיעשה את כל בת ים ויפו ויסיים בקרית אריה. הוא אמור להיות מופעל בהמשך במסגרת ה-ramp-UP. ואחרי שיתקדמו עוד עם ההעדפה ברמזורים בבת ים ויפו. (כנראה לא יקרה במרץ הקרוב אבל כן יקרה במהלך השנה).
R2 בעצם יתלבש על חלק ( או אולי כל? ) הנסיעות של R3.ו-R3 יישאר במערכת ויופעל רק במקרי קיצון בייתים של רכבות תקועות במקטע העילי. ואולי לעוד קצת תגבורים בשיא ככל שיידרשו.
 

Ccyclist

Well-known member
הם התחילו בלו"ז חלקי ועם העדפות חלקיות ברמזורים וצריכים לאט לאט לעלות לרמה המלאה המוגדרת במכרז. התהליך הזה (שמוכר מכל העולם) נקרא ramp-up

אינני חושב שיוותרו על R3. המקטע התת קרקעי מסוגל לרק"ל כל 3 דקות (ואף פחות מכך, באוקטובר ראיתי לוחות תחנה עם הפרש של דקה בין רק"לות) בעוד שהמקטע הקרקעי מתוכנן להעביר רק"ל כל 6 דקות.

אי אפשר להפעיל את R1 ו R2 בלבד בלי להעמיס על המקטע הקרקעי ביפו ובת ים.

R3 ישאר, ולהבנתי R2 יהיה שירות משלים נדיר לרכבות מבת ים לדפו - במעבר לשעות השפל ובסוף היום.
 
האם זו התדירות הראויה למלכת התחבורה הציבורית בגוש דן? צפה בקובץ המצורף 97478
בא נדייק רגע.
הצילום הוא בקטע העילי שמראש לא תוכנן (משום מה) ליותר מרק"ל כל 6 דקות.
התצלום כנראה שלא בשעות עומס בו גם כבר מופעלות בממוצע בקטע זה רק"ל כל 6 דקות.
הרק"ל עדיין בהרצה ויש עוד המון בעיות עם רמזורים ומהירות באזור בת ים- יפו.
10 דקות הוא בהחלט תדירות מקובלת בעולם לחלק מקווי הרק"ל, ובשלוחות מסוימות בירושלים לאחר פתיחת המערכת המלאה זה גם יהיה המצב.

אין ספק שהמערכת בגוש דן צריכה להיות משמעותית הרבה יותר, ויש אפילו מקום בקטע זה לתכנן קו נוסף שימשיך צפונה לאורך החוף לאזור הכרמלית ויתחבר לקו הסגול ויאפשר תדירות גבוהה גבוהה בקטע זה. עם מערכת רמזורים מודרנית - ניתן להגיע עד רק"ל כל 3-4 דקות במקטע זה ללא הפרעה משמעותית לתנועה.
 
תדירות של 6 דקות לרכבת מפתח תקווה בשעות השיא זה ממש לא מספיק ולא יעביר אנשים מרכב פרטי. מה שכן, התעדוף קצת הורס. אם אני רואה פקק נוראי מהתחנות של הקניון הגדול בנתיב השמאלי ועד יצחק רבין זה בגלל שעברה רכבת אחת אחרי השניה בשני הכיוונים,שאז מתבטלים ומתקצרים שני מופעי רמזור של פניה שמאלה מזבוטינסקי ליצחק רבין. ואם רחוב קרול עמוס מאוד זה מכיוון שעברה רכבת...
 
תדירות של 6 דקות לרכבת מפתח תקווה בשעות השיא זה ממש לא מספיק ולא יעביר אנשים מרכב פרטי. מה שכן, התעדוף קצת הורס. אם אני רואה פקק נוראי מהתחנות של הקניון הגדול בנתיב השמאלי ועד יצחק רבין זה בגלל שעברה רכבת אחת אחרי השניה בשני הכיוונים,שאז מתבטלים ומתקצרים שני מופעי רמזור של פניה שמאלה מזבוטינסקי ליצחק רבין. ואם רחוב קרול עמוס מאוד זה מכיוון שעברה רכבת...
רכבת כזו יכולה לשאת 100 איש ,אולי יותר, מצדיק עומס שנגרם ע"י רמזור קצר.
באותו יום שצולמה התמונה הרכבת (שהיתה מלאה) חיכתה כמה דקות ברמזור קצת אחרי היציאה מהמנהרה ולפני שדרות ירושלים. לא כל הזמן הזה עברו מכוניות. זה לא הגיוני.
 

EHP12

Well-known member
תדירות של 6 דקות לרכבת מפתח תקווה בשעות השיא זה ממש לא מספיק ולא יעביר אנשים מרכב פרטי. מה שכן, התעדוף קצת הורס. אם אני רואה פקק נוראי מהתחנות של הקניון הגדול בנתיב השמאלי ועד יצחק רבין זה בגלל שעברה רכבת אחת אחרי השניה בשני הכיוונים,שאז מתבטלים ומתקצרים שני מופעי רמזור של פניה שמאלה מזבוטינסקי ליצחק רבין. ואם רחוב קרול עמוס מאוד זה מכיוון שעברה רכבת...
6 דקות זה לא וואו, אבל זה סביר בהחלט למערכת הסעת המונים.
 
למעלה