היום בתבור, או unflyble conditions

היום בתבור, או unflyble conditions

לאחר שברגע האחרון הצלחתי לשכנע את סביבתי הקרובה שאני חייב לטוס, וגירדתי גם חבר של הילד +האבא שלו, לבוא איתנו, הגעתי בשעה 11 ורוח זלעפות (וגרוע מכך, חלונות שבהם הרוח יורדת מ-40 ל - 15 קמ"ש)קיבלה את פנינו. כולם מורכבים ואיש לא ממריא. הליגה (בצדק) מתבטלת והעדר מתחיל לברוח מהמכלאה. מלמטה זה נראה לא נורא. החלטתי להמריא כשהכוונה לטוס לצמח. המראה מחייבת רגש רב והצבת הגלשן על הכתפיים לבד (!!!) לאחר שמבקשים מהעוזרים לזוז קדימה ואחורה בהתאם ללחץ שהם מרגישים. במקרה שההמראה לא מאוזנת, הכל מתרחש במהירות כ"כ גבוהה, שיש סכנה שגם גדולי הגולשים, לא יספיקו לאזן את הגלשן בזמן. המראה מאוזנת, הישאבות מהירה ל750 מטר, עוד 4-5 סיבובים בטרמיקוה חזקה וגדולה ואני כבר ב 1000מ'. היי, מה הולך פה, רק כרגע המראתי. בדר"כ נדרשת חצי שעה להגיע לגובה הזה. אני כבר נסחף לצידו האחורי של ההר ויודע שעוד סיבוב אחד בטרמיקה הזאת, פירושו שאני כבר לא יכול לחזור. כל גלשן במרחק של 100 מטר מפחיד כי תוך שניה הוא יכול להגיע אלי. לא נעים באוויר, חדירות כמעט אפס ואני מחליט לוותר תוך ידיעה שאני חוסך למלווים שלי לפחות שעתיים. ואז התקדמות איטית עם גיאומטריה משוכה עד הסוף. חוצה טרמיקות לרב, אבל הן לא מעניינות אותי. בתחילת שדה הנחיתה הרגיל, אני עדיין בגובה 550 מ' ואני מושך לכיוון העץ הגדול בצידו המערבי של השדה. העסק פעיל ואני כבר רואה שלעץ אני לא מגיע... בכל זוא מתעקש, ולקראת הנחיתה האוויר כל כך טורבולנטי שאני לא מסוכל לעזוב את הבר. אני מחליט לסיים את העניין בשכיבה, כי מהירות הקרקע היא כמעט אפס. בכל זאת, בגובה שני מטר אני איכשהו מעביר ידיים ונוחת נחיתה עדינה, על קצות האצבעות. במז"א כזה, המרחק בים תאונת נחיתה לבין נחיתה אידיאלית הוא לפעמים שניה אחת לשם או לכאן. התברר שבצמח גם היו "חגיגות" נחיתה. אילן כבר נגע בקרקע והתרומם שוב. היום - לאחר כ-20 שעות, אני עדיין מרגיש כל שריר בגופי הדואב, כאילו טסתי לפחות 4 שעות ולא 20 דקות. לסיכום: יום די מיותר לטיסה. לדעתי טיסה בגלשן סינגל המוטס ע"י גולש שאיננו לפחות דרגה 3 מנוסה, אסורה ביום כזה.ואם אני לא טועה היו כאלה שהמריאו. חגי, בחרת יום טוב לחלות, קום כבר על הרגליים יש לך ארבעה בלונדינים + בלונדינית להאכיל.
 

חגי

New member
מה שתיארת זה לא בדיוק

אנפלייבל קונדישנז אז עדיין לא הבנתי מדוע ביטלו- עובדה שאפשר היה לטוס והטיעון שלא היה כייף באוויר הוא לא כל כך רלוונטי. חוצמזה שלחתי 2 בלונדיניות לאסטוניה - שיאכלו קצת שם. בסוף החודש שאר הבלונדינים יסעו על חשבוני ואני כנראה אצטרך להצטרף....אולי יבטלו לכבודי את הליגה?
 

ג ל נ ט י

New member
מסכים עם מיקי

היתה רוח מאד חזקה, שהתחזקה בהמשך. היו קטעים שטסתי 60 קמש וראיתי את הצל שלי עומד במקום - למזלי הגלשן איפשר חדירה. לקח לי 30 דקות רק להבין איך אני מקפל ואיך נקלעתי למצב כזה.
 
הליגה נידחתה,ותווסף מתי שהוא במהלך השנה

יש לי כמה הערות בנושא בטיחות לגבי אתמול... וזה בעצם המשך למה שכבר כתבת מיקי,בשעה כלשהי אתמול התנאים כבר היו מעבר למגבלות דרגה 2 המשבים נעו בין 20 קמ"ש ל-40 קמ"ש בשלב הזה ראיתי גולש דרגה 2 מתארגן להמראה בעמדה. ניגשתי כדי להביע את עמדתי בעניין...בשלב הזה לא היו משבים גבוהים ומצאתי את עצמי בתפקיד השוטר הרע...(בעזרתו האדיבה של צדר שחלק עליי...
) נתתי צנס נוסף לעניין,וכשזהיתי שהפיקים עדיין מגיעים ל 40 קמ"ש ביקשתי מהגולש לבטל. המסקנה מבחינתי בעניין הזה שיש צורך ברענון מגבלות דרגה,שתמנע פרשנות אישית כמו "היום הזה נראה לי בסדר..." ועוד נושא:שיובל עינבר האיר את תשומת לבי לעניין הזה,לכך שאין נוהל נוהל קבוע לתקשורת בין עוזרים על הכבלים לממריא(מה שכמעט יצר מצב שבו גולש המריא כשהעוזר עדיין לוחץ על כבל צד...) נראה לי ששווה לדבר על זה...
 

David Gerby

New member
קצת קשה לקבוע נוהל

כיוון שאף אחד לא מבטיח שיהיה גולש בסביבה לעזור ויכול להיות שזה יהיה גם ערבי מדבורייה. כל גולש צריך באחריותו לתת הוראות ברורות לעוזר/ים שלו אם להחזיק או לעזוב את הכבל ואף לוודא שכך נעשה לפני ההמראה. אם תרצה אפשר לקרוא לזה נוהל. בענין המגבלות - אני מניח שהגולש יודע את מגבלות הדרגה שלו. בד"כ הבעיה היא ביטחון עצמי גבוה.
 
בכלל לא קשה..

ברור שהגולש בסופו של דבר הוא זה שאחראי לתפעול עוזריו,ואמור לוודא שהעוזרים לא משפעים על הכבלים. אבל במבחן התוצאה זה לא תמיד קורה.יש המון לחץ לפני ההמראה והנטייה המיידית היא לסיים עם ההמראה כמה שיותר מהר(גומרים הולכים...
).אפשר להעביר אחריות גם לעוזר ובכך לעשות דאבל צ'ק.
 

y u v 12

New member
אני מסכים עם גיא בעניין זה

תדריך של הגולש חייב להתקיים בכל מקרה (עם נוהל או בלעדיו) אבל בפועל (ממה שראיתי עד כה וזה לא הרבה) זה לא קורה. נוהל מסודר אמנם לא יפתור בעיה כאשר העוזרים אינם גולשים בעצמם אבל הוא יכול לעזור למנוע תאונות שנגרמות בגלל חוסר זמן או רצון לתדרך.נוהל יכול לפשט מאד את העסק אם הנוהל יתוכנן נכון. אני כגולש מתחיל מתקשה להבין לפעמים מה רוצים ממני בכל שלב כעוזר, למי עלי להקשיב? לאדם שעומד ליד כבלי האף או לגולש עצמו? גם כגולש הרגשתי חוסר בטחון כאשר העוזר היה חניך כמוני. אם קיים נוהל בין לאומי בחו"ל אלוי נכון יהיה להתחבר אליו ולהשתמש במונחים באנגלית. בעיות שנוהל יכול לפתור (רעיונות): איך מתדרכים את העוזרים - על מה צריך לעבור וכיצד עושים זאת בדרך הכי קצרה? (כי כולם מכירים). טכניקה - איך מחזיקים כבל? מאיזה כיוון? מה הבעיות שיכולות להגרם? טרמינולוגיה ברורה ואחידה (ברוח חזקה קשה לשמוע ולכן צריך מילים בעלות טונציה שונה למצבים השונים כגון "חופשי" ו"עצור"), היכן עומד הגולש הבכיר? תקשורת של הגולש עם עוזר אחד בלבד שאחראי לתת אישור רק אם שאר העוזרים מוכנים - מקל מאד על הגולש (המלצתי העוזר בכבלי האף), דודו - חשבתי על כמה קווים מנחים אבל אני מעדיף לשתף פורום קטן של גולשים מנוסים לפני שאני שופך עוד שטויות בפורום , ערב הבטיחות השבוע יכול להיות מקום טוב להציג רעיונות אם זה מסתדר בלו"ז.
 

David Gerby

New member
תדרוך העוזר/ים

בהחלט יש מקום ללמד גולשים חדשים כיצד לתדרך אם העוזרים. עם זאת כאשר מדובר על תנאים בהם יש צורך ביותר מעוזר אחד כנראה שהתנאים הם מעבר למגבלות של גולש מתחיל. כרגיל יובל, כל רעיון שתעלה בערב הבטיחות או בכל פורום אחר ישקל ברצינות, ואם יש צורך לשנות, להבהיר או להוסיף נהלים - עבור זה אנחנו כאן.
 

atzmony

New member
מניסיוני המר

אני נוטה לקחת את המלצת עמירם לעניין: אתה לא יכול לבד אתה לא יוצא! אלא אם ישנם עוזרים שהם גולשים ויודעים אייך להחזיק קבל צד(צורת U פתוחה קדימה) ואף (מבינים שאף צריך להיות נמוך לא רק להחזיק) אבל עדיין כלל ברזל שאני אימצתי בעקבות התאונה האחרונה שלי (דודו תתקשר לקבוע ) אם אני לא יכול להחזיק גלשן לבד עדיף לא לצאת וזה מביא אותנו להמלצה של מיקי שביום כדוגמת זה רק גולשים מנוסים היו ממריאים.
 
יובל, מסכים עם כל מלה שרשמת../images/Emo45.gif, וכל הכבוד על

ששמת דגש על הנקודה הזו והעלית אותה לדיון. דודו, גם אני חושב שזה רעיון מצוין לנצל את ערב הבטיחות הקרוב לדיון בעניין, אבל לדעתי (אם כבר הועלה הנושא), רצוי שמי שינהל את הערב יגיע אם טיוטה/קוים כלליים של נוהל שכזה. לגבי השאלה עוזרים מנוסים או לא... לא רואה שום בעיה לתדרך בצורה ברורה כל עוזר פוטנציאלי (כן, כן, אפילו תושב דבוריה, שלא בדיוק הבנתי למה ההסתייגות ממנו), רק שהתדרוך יהיה הרבה יותר קל לשני הצדדים ברגע שיש נהלים ברורים.
 

חגי

New member
בארהב נהוג להגיד קליר לפני המראה

בארץ אפשר להגיד "המראה" או "סנו" בכל מקרה אנשים שממריאים בלי לשים לב שעזבו את הכבלים צריכים לעבוד על הראייה המרחבית שלהם או שהם ממריאים בלי שליטה על הגלשן
 

חגי

New member
לא נראה לי שאתה יכול להוסיף ליגה ככה במהלך

השנה....או ששוב זונחים את התקנון.
 
בכסף הזה יכולת להחליף גלשן+ציוד...

קשה מאוד להעביר את הקו האדום ולהגיד מראש, קיימים דברים שניתן לדעת רק בדיעבד וקשה מאוד לכמט אותם. בחכמה שלאחר מעשה אני יכול לקבוע, שלדעתי זה לא יום שמומלץ להכניס בו יותר מגלשן אחד בטרמיקה. נכון שאפשר היה לטוס ואכן טסו, אבל אם אני בעמדת מנהל הליגה, גם אני הייתי מבטל, ועל הביטול ברכותי. לגבי השארות באוויר, או נחיתה מיידית: כל אחד קובע לעצמו. אני בדיעה שאם אתה לא מרגיש שלם עם עצמך באוויר, וההפתעות רבות משציפית - נחת.
 

Hawk17

New member
תגובה.

פרט לחניך שטס בשעה מוקדמת לפני שהבלגאן פרץ, לא טס אף סינגל ביום הזה. התחרות של ליגה לדרגה 2 נדחתה למועד אחרר בעוד שבועיים או שלושה.
 
למעלה