היום בתבור

y u v 12

New member
היום בתבור

הגענו לעמדה בערך בשעה 11 (אסי, אורן ואני - יובל), היו שם המון צנחנים מאוכזבים (בגלל התחזקות הרוח) ושני גלשנים (אלישע וגולש נוסף שיסלח לי כי אני לא יודע את שמו), רוח מערבית דרום מערבית עם משבים (של טרמיקות), הרבה עננים ומעט גשם. הרכבנו בזריזות וחיכינו שהתנאים ירגעו מעט, באזור 12:30 המראנו לתוך מה שמבחינתי היה "אפקט תבור", לא משנה לאן אתה טס אתה רק עולה ועולה - מדהים! אחרי 45 דקות התעייפתי (לא רגיל לטיסות כאלו) ולקחתי כיוון לשדה הנחיתה עם אורן, מצאתי את עצמי מעל שדה הנחיתה בגובה כ 800 מטר מעפ"ש בתוך טרמיקה חזקה שלא מאפשרת לי להנמיך למרות התמרונים, אחרי דקות ארוכות של מאבק למדתי את השעור היומי שלי - ניתן להשאר באזור השקיעה שבשולי הטרמיקה לצורך הנמכה, (זה אולי ברור לותיקים אבל עבורי זו הייתה סוג של הארה). נחיתות מושלמות למטה - תענוג של טיסה, כן ירבו! תודה לדוד שהגיע מאוחר וויתר על הנסיון הרכבה בכדי לעזור לשלושתינו להמריא בעמדה המתרוקנת.
 

David Gerby

New member
קפיצת מדרגה

בהחלט טיסה שתפתח לכם את התיאבון ותגדיל מכם את הציפיות להבא. אך זהירות, לעיתים עילוי כפי שתיארת מוביל היישר לתוך ענן קומולוס גדול ואפור שממנו לצאת כבר לא קל ודיי מלחיץ. זכור שבגלשן אין מד אופק ומצפן, איבוד אוריינטציה וכניסה לעילוי חזק בלתי נשלט יכולים לקרות תוך שניות בתוך הענן. ביום כזה, חשוב להביט מדי פעם מעלה ולראות לאן אתה עולה, נחמד לשמוע את הוואריו צועק, אבל אז יש שלב שאתה מבין שזה טוב מדי - זה השלב שהעילוי הופך להיות בלתי נשלט (במיוחד עם גלשן מתחילים שלא יכול להנמיך בקצב שקיעה גדול). מה עושים: ברגע שרואים את הבסיס האפור קרוב, תרמיקה של +2 או +3 קבועה - זה הזמן להתחיל לנוע לכיוון קצה הענן במהירות. אם כבר נכנסת, טסים ישר, מעט מהר יותר ממהירות הגלישה המייטבית (משיכה בינונית) כדי למנוע לחצים חזקים על הגלשן.
 
למעלה