היום בתבור

היום בתבור

הגעתי אחרי השעה 10 ואין איש בעמדה. התחזית הבטיחה צפ' מז' אך מאחר ולא נשבה כמעט כל רוח החלטתי להמר על התבור, מה שהסתבר בדיעבד כהימור נכון. ההנחה היא שבהעדר רוח דומיננטית, התחממות צלע ההר הפונה אל השמש, ייצר משבים שיאפשרו המראה. שעה לאחר שהגעתי, הצטרפו ראובן וליאור. בינתיים המריאו מצנחים שחלקם "גירזנו" וחלק אחר תפס גובה ויצא לקרוס. בשע 1.00 החלטתי להמריא ראשון מבין הגולשים, כשאני מנסה לדהדחיק המראות רבות אחרות בהן סבלנותי לא עמדה לי, ובהן שילמתי את המחיר הכבד של צפיה באחרים חוגגים בשמים. המראה טובה במשבים קלילים בעלי רכיב מזרחי, ו... נאדה. פה ושם פיפסים קטנים, חלקים אפילו מרים אותי קצת, אבל בסה"כ ראיתי את העמדה רק מלמטה. בדיוק לאחר שבע דקות אני מוצא את עצמי במהירות על קולית בפיינל ארוך המאיים לשבור לי את כל העצמות. כנראה שהיה משב גבי. זיהיתי את הבעיה והגברתי מהירות ככל יכולתי. מצנח העצירה ששחררתי התדלדל מאחור כמו סמרטוט שאין בו כל חפץ. החלטתי שהדרך הטובה ביותר להאט את המהירות המטורפת הזאת תהיה להנמיך כמעט עד לגובה התלתן ולתת לרגליים להשתפשף הצמחים. כך, בשכיבה הצלחתי להאט בהדרגה ולהמרח קלות על התלתן הרך שמנע נזקים וצבע את נעלי ורתמתי בירוק. אני מניח שנחיתה דומה על אדמה ללא תכסית, הייתה מסתיימת רע. ראובן וליאור שהמריאו כמחצית השעה אחרי, לא הצליחו לשפר את הרושם על אף אחד. ראובן נחת כחצי ק"מ בתוך השדה. עד היום נדמה לי שהוא הבריז בשיעורים של הנחיתות. בשעת צהרים מאוחרת הגיעו לעמדה אלון שוויצר, אלון ברטוב וגיא מתנאל והפליאו בקרוסים בגובה טיסה של 1500 מ'. שוויצר נחת בגילבוע והאחרים בצמח. בינתיים אני מכיר מספר גולשים המנסים לבנות את נוסחת הטיימינג, (ללא הצלחה כמובן) שמסתבר תמיד (בדיעבד) שהיא, ללא ספק אחת מאבני היסוד של ההצלחה (גם בחיים ובכלל). טוב, עכשיו קראתי שוב את המשפט האחרון. למי שהתקשה להבין, הנה גרסה פשוטה יותר: (ציטוט מדברי נפולאון):"בתזמון (טיימינג) הנכון - אפשר לכבוש כל אשה" ! ומי ששואל מה הקשר, שילך לאפסנות ויחתום על IQ
 
בעניין ה IQ

היום, אתמול, מחר, מחרתיים, גבוה, נמוך, בכל מקום. אין דבר כזה טיסה לא מוצלחת.
 

Hawk17

New member
גם אין שקט.

אם הכוונה לרתמה ממונעת- גם אין שקט. זה כבר לא באמת לעוף- אלא יותר לטוס. זו מעין הגדרה שלי למילים האלו,כאשר לעוף זה הדבר האמיתי יותר.. כלומר "ציפור האמיתית"
 
טוב האמת היא

שאני קטונתי מלהתפלמס עם כאלו שהם כל כך מנוסים בגלישה, עם או בלי, רתמה ממונעת. אז אקבל את ההגדרה של זה שנראה לי מנוסה יותר הן עם והן בלי מנוע, האומרת שזה לא הדבר האמיתי.
 

natyh

New member
אמיר

אני לפחות מחכה לרגע שיהיה לי את הניסיון שיאפשר לי להיות ממונע.
 

ליאור KO

New member
כל סיבה .

אשר קשורה לטיסה היא סיבה מוצדקת לחלוטין ולא משנה באזה דרך . שיהיה לכולם טיסות בטוחות ומהנות .
 

Hawk17

New member
ווכן, אינני מתיימר ולא התיימרתי ...

ווכן, אינני מתיימר ולא התיימרתי בנסיון כלשהו,כך שמיותר לדעתי לקרוא לי "מנוסה", אפילו כעקיצה. סה"כ באמתחתי מעט טיסות בגלשן, 2 טיסות כנוסע בטנדם מצנח, וטיסות כנוסע\"תלמיד" באולטרה-לייטים , פתוחים בין היתר, טרייק,דריפטר וכו', ו-0 טיסות ברתמה ממונעת.... ועל סמך זה, ועם קצת דמיון והגיון, לגיטימי שאגיע למסקנה שהרעש מקלקל את החוויה. לא?
 
הבנתי, אבל לא קונה...תמשיך

לשרוף דלק ולהרעיש. כבר מזמן ברור שלכל אחד השריטה שלו.
 
למעלה