היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים

היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים

הנכם/ן מוזמנים/ות לעצרת שתתקיים ב 25- לנובמבר 2009 בשעה 12:00 ברחבת הסינמטק, רח’ שפרינצק 2 תל-אביב צעדת אבלות של ויצו תצא בשעה 10:00 מפינת הרחובות ארלוזרוב ודרך נמיר, מול תחנת הרכבת סבידור מרכז לאורך הרחובות: ארלוזורוב, ויצמן, שד’ דוד המלך, אבן–גבירול, קרליבך עד רחבת הסינמטק. הציבור מוזמן פרטים נוספים ועדכונים - בלוח האירועים של הפורום, באתר ויצו ובדף האירוע בפייסבוק
 

הכוכב33

New member
האם רק נשים סובלות מאלימות ??

זה ניראה לי אגואיסטי. לטפל בסבל של הנשים ולהתעלם מהגברים.
 
לא אגואיזם אבל התעלמות

או חוסר ראייה של התמונה בכללותה. ואולי גם חוסר הבנה של מהי אלימות. מקריאה בפורום הזה ובפורומים אחרים אני לומדת שיותר מדי אנשים מפרשים את המילה "אלימות" כמשהו פיזי בלבד. למרבה הצער אין מודעות לגבי ההתעללות/אלימות המילולית, רגשית. ולדעתי היא הנפוצה ביותר, ואולי בגלל זה יש נטיה להקל ראש לגביה ולפעמים אפילו לא לראות בה אלימות. כשאני באה וצועקת שגם גברים סובלים מאלימות, תמיד יהיה איזה יפה נפש שיבוא ויגיד "אבל אי אפשר להתעלם מכמה נשים נרצחות ע"י בעליהן" או "רוב מקרי האלימות הן כלפי נשים". זה אולי מה שאנחנו שומעים עליו, קוראים עליו בעיתונים. על אלימות כלפי גברים לא קוראים ולא שומעים, והרי מה שלא מדברים עליו לא קיים... אלימות נפשית לא מותירה פצעים חיצוניים, אין בה דם, היא לא אדומה מספיק, לא מזעזעת מספיק ולכן לא מקבלת מספיק "רייטינג". אבל זה לא אומר שהיא לא קיימת וזה לא אומר שהיא מזיקה פחות מכל אלימות אחרת. וכשמדובר באלימות נפשית יש יותר גברים שסובלים ממנה ממה שאוהבים לגלות לנו. ונכון, גם נשים סובלות ממנה ועוד לא דיברנו על ילדים... ובכלל, אם כבר הפגנות ועצרות, למה אני לא שומעת על הפגנות נגד אלימות כלפי ילדים? אישה או גבר הם אנשים בוגרים, הם אלה שצריכים לקחת אחריות על חייהם. ילדים לא יכולים להגן על עצמם. למה אף אחד לא צועק את הצעקה שלהם? אני מאוד אשמח לצעוד או להשתתף בעצרת נגד אלימות, נקודה. לא רק נגד אלימות כלפי מגזר או ציבור מסוים. אבל לא אשתתף בהפגנה שמשמיעה קול אחד ומשתיקה קול אחר. כזאת שאומרת בעצם שנשים הן תמיד הקורבן והגברים הם תמיד התוקפים. ומה הפלא שכאשר אב מטביע את ביתו באמבטיה או זורק את גופתה לירקון אז הוא פושע נתעב ואם שרוצחת את ילדה בדיוק באותה הדרך, "היא בסך הכל הייתה אמא טובה" ובטח היו לה סיבות... מה הפלא שגם כאשר מכירים בכך שיש גם נשים אלימות, מתייחסים אליהן יותר בסלחנות מאשר לגברים אלימים. אפשר לחשוב שהן לא פושעות בדיוק כמו גברים שמתנהגים באותה דרך.
 
לנטע ולכולם

שלום נטע, אני מעריכה מאד את התרומה העיקבית שלך לפורום זה בהעלאת עניין האלימות של נשים כלפי בני זוגן. החוויה האישית שלך היא לא מקרה בודד. יותר ויותר מדברים היום על קיום סימטריה ביחסים אלימים - גם גברים וגם נשים אלימים. הסימטריה הזאת לא קיימת בכל מה שקשור בשעורי פציעה ו/או רצח. זאת אולי הסיבה העיקרית שהזרקור מופנה כבר עשרות שנים לקורבנותן של נשים. סיבה אחרת היא העובדה שהיקף תופעת האלימות כנגד גברים לא מספיק ידועה וזאת כיוון שגברים (הרבה יותר מנשים) אינם ממהרים לחשוף את עצמם (בגלל בושה, בגלל פחד מתגובת הסביבה). גם החברה והרשויות (משטרה, רופאים,מטפלים) בהתייחסותם, לא מעודדים גברים לחשוף את עצמם. סיבה נוספת היא שאירגוני נשים פמיניסטיים, אשר במשך כמעט מאה שנה שמו דגש על מעמדן החלש של נשים בחברה ונלחמו למען זכויות נשים, השקיעו רבות להעלאת המודעות לבעיית האלימות כנגד נשים (תנועות אלה השקיעו רבות בהעצמת נשים בכלל). בזכות פעילותן (וכן, בגלל שנשים נרצחות)) הוכרז התאריך 25 בנובמבר כיום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים.מטרת היום הזה היא לא דיכוי קול/קולות אחרים. כמה מילים בנוגע לילדים - הוכרז גם יום בינלאומי לזכויות הילד, קיימת אמנה בינלאומית לזכויות הילד שישראל חתומה עליה. אבל יותר מכך, קיימים בחוק גופים ובעלי תפקידים אשר מטרתם היא הגנה על ילדים. כאשר גופים כאלה קיימים (בלי קשר כרגע, לאיכות הטיפול שלהם, שיכול להיות שנוי במחלוקת) יש פחות צורך בעצרות.
 

BellA עלמה

New member
אבל מבחינה סטטיסטית נשים סובלות יותר מאלימות

ונראה לי שהקביעה נשעת לפי סטטיסטיקה ולא לפי מקרים בודדים שבסך הכל די יוצאי דופן. ישנם גברים שסובלים מאלימות אבל אלה מקרים יוצאי דופן
 
סובלות יותר או מדווחות יותר?

יצא לך פעם לקרוא מאמר/כתבה על גבר מוכה? מדי פעם מתפרסמים מאמרים כאלה. ומה התגובות בדר"כ? "איזה נקבה" "נמושה" ועוד "מחמאות" שכאלה שמכוונות אל הגבר המוכה. לעומת זאת אישה מוכה היא מסכנה ואומללה... עם תגובות כאלה, אין פלא שגברים מדווחים פחות ומכאן פחות נכנסים ל"סטטיסטיקה". ולא, גם אלימות כלפי גברים היא לא יוצאת דופן. אולי שומעים עליה פחות אבל כשלא מדברים על משהו, זה לא אומר שזה לא קיים. מעבר לכך הבעייתיות שיוצרת התופעה הזאת של לצאת נגד אלימות כלפי נשים היא שהחברה מקבלת מסר שגברים הם תמיד התוקפים ונשים הן תמיד הקורבן. וזה כשלעצמו נותן המון כוח ולגיטימציה לנשים אלימות. נשים אלימות משתמשות בשטיפת המוח החברתית הזאת וכשאישה מתעללת בבעלה, מאוד קל לה להציג את זה כאילו היא זאת שסופגת התעללות ולא ההיפך. ולצערי אני מדברת מתוך ניסיון ולא רק האישי שלי.
 

BellA עלמה

New member
סטטיסטית יש יותר נשים שסובלות יותר

מאלימות זה לא אומר שאין גברים שסובלים מאלימות אבל פחות. סטטיסטית וגם אני מדברת (1) מניסיון (2) מאמרים שקראתי
 
למעלה