היום הבינלאומי נגד מקדונלד'ס

פרם שי

New member
היום הבינלאומי נגד מקדונלד'ס

יום שישי הקרוב: יום של פעילות מחאה בינלאומית נגד מקדונלד'ס, גם בישראל זה למעלה מעשרים שנה שתאריך ה-16 באוקטובר (יום המזון הבינלאומי של האו"ם) מצוין ברחבי העולם כיום הבינלאומי נגד מקדונלד'ס, במחאה על חלקו של התאגיד בהרס הסביבה וכריתת יערות גשם, ניצול עובדים והתנכלות לאיגודים מקצועיים, קידום תזונה קטלנית ע"י מסעות פרסום אגרסיביים, שטיפת מוחם של ילדים, עינויים ורציחתם של מיליוני בעלי-חיים ופשעים רבים נוספים. ביום שישי הקרוב (14.10.2005) יצוין יום זה גם כאן, בישראל. ראו עצמכן/ם מוזמנות/ים בחום ואהבה! פירוט התוכנית: יום שישי, 14 באוקטובר: החל מהשעה 12:00 יתקיימו בגינת שינקין פעילויות בנושא ההשפעות ההרסניות של תרבות הצריכה ושלטון התאגידים על חיינו, על כדור הארץ ועל בעלי-החיים. בין הפעילויות: סדנא לילדים וילדות; מיצגים; תיאטרון רחוב; מופע דראג חייתי; גלריות בנושא זכויות בעלי-חיים, פגיעה באיכות הסביבה וזכויות עובדים; הדפסת חולצות נגד תאגידים בשיטת עשי זאת בעצמך; חלוקת אוכל טבעוני בחינם; דוכני מידע, חלוקת פלאיירים ועוד. בשעה 14:00 נצא משם להפגנה מול סניפי מקדונלד'ס ברח' שינקין ובכיכר דיזנגוף. יום ראשון, 16 באוקטובר: פעילויות מול סניפי מקדונלד'ס ברחבי הארץ – הרצליה - 15:00 סניף מקדונלד'ס בצומת הסירה חיפה - 16:00 סניף מקדונלד'ס במרכז הכרמל כפר סבא - 16:00 סניף מקדונלד'ס ליד קניון ערים ירושלים - 16:00 סניף מקדונלד'ס ברח' שמאי, מרכז העיר בסלון מזל (רח' סמטה אלמונית 3, ת"א), החל מהשעה 20:00: כיבוד טבעוני והקרנת הסרט "McLibel 2005" (עם כתוביות בעברית). כניסה: 10 ש"ח תרומה. למידע נוסף ברשת על היום הבינלאומי: www.bdidut.com/mac (עברית) www.mcspotlight.org (אנגלית) לפרטים נוספים: [email protected] כל טוב לכולן/ם.
 

פרם שי

New member
שימו לב - כפר סבא על המפה!

ביום ראשון ב16:00 יערך מיצג מיוחד של קבוצת שב"י מול המקדונלדדס במרכז אהרוני. זה אחד מבין שלושה מיצגים מתפזרים בארץ, שכולם קשורים. ראו עצמכם הוזמנתם לצפות ולהשתתף!
 

פרם שי

New member
זה יום בינלאומי שקיים הרבה שנים

תשמע, קשה להלחם באחד התאגידים החזקים ביותר שאי פעם היו על פני האדמה. אבל הישגים קטנים תמיד קורים. תסתכל על מה שהשיגה תביעת הדיבה נגד הפעילים בבריטניה ("mclibel"), או הסרט "לאכול בגדול"(סרט מצוין!), שגרם לצניחה במכירות של מקדונלדס, ולבעתה שלהם מכך, עד כדי שהם הוציאו פרסומות שקריות בדבר בריאות המזון שלהם (לא ייאומן, אבל יש מעטים שנופלים בפח הזה). מודעות ציבורית וחרם צרכנים חשובים מצאוד. זה הכלי הכי חשוב שיש לצרכנים כדי להשפיע על חברה מסחרית.
 

פרם שי

New member
שימוש מוטעה בבורות הציבור

קודם כל, במנות ה"בריאות שלהם, הם מפרסמים נתונים על קלוריות וכו', שנבדקו ונמצאו כלא נכונים. אבל אני לא זוכר מתי ואיפה קראתי את השוואת הנתונים, לכן אל תתפסי אותי במילה. מה שאת יכולה להיות בטוחה לגביו, זה שהם מייצרים תודעה מוטעית בציבור כאילו הם מסעדת מזון בריא ולא מזון-זבל, בכך שהם העלימו את ההמבורגרים והצ'יפסים מהפרסומות, ועברו לפרסם את הסלטים ואת השטות הזו של "עברנו לשמן בריא יותר" שזה ממש הטעיית הציבור (בטיגון עמוק כל שמן נהרס והופך למזיק ולכן אין משמעות לענין הקנולה). הם משתמשים בצבעים "בריאים" (גווני ירוק) ופשוט משחקים על הטיפשות של הצופה. אגב, שנה שעברה נעשתה בישי אנטי-פרסומת מעולה של התלמידים על הפרסומות הללו. אראה לך בהזדמנות.
 
למה רק נגד מקדונלדס?

ראיתי גם את לאכול בגדול- הסרט נפלא בעיני ומשרת את המסר שהוא רוצה להעביר נאמנה. יחד עם זאת למה רק מקדונלדס?
 

juggernaut

New member
../images/Emo6.gif

נסו רק עוד פרסום יהיה לרשת הזאת. היא מונופול לא תצליחו להפיל אותה.
 

פרם שי

New member
הכוונה אינה להפיל אותם

מקדונלד'ס היא סמל למאבק נגד כל הרעות שהגלובליזציה והקפיטליזם מביאות עלינו. היא סמל למאבק נגד הניצול, כל ניצול. מקדונלד'ס הוא תאגיד שעשה דברים בצורה הכי קיצונית ופרועה, וגם התאגיד הכי גדול למזון מהיר, ולכן הוא מטרה. סיבה נוספת - תביעת הדיבה שהם הגישו נגד פעילים סביבתיים, תביעה שהמיטה אסון יחסי ציבור על מקדונלדס בשל המידע שהובא במשפט לגבי הדברים שמקדונלד'ס עושים. מקדונלד'ס כבר היום נלחצים ועושים דברים לשפר את התדמית הציבורית שלהם, ולכן מנסים לחתום על כל מיני הסכמי עבודה, בריאות וכד'. דבר אחרון - מקדונלד'ס אינה מונופול. היא תאגיד בינלאומי ענק, אך לא בארץ ולא בארה"ב היא מונופול.
 

פרם שי

New member
כמובן שאתה אוהב. אין סתירה.

אפשר לאהוב משהו ולהחליט שלא צורכים אותו כי הוא א. מזיק לבריאות ב. פוגע בסביבה. ג. פוגע בבעל-חיים אחרים ד. פוגע בנו ד. נמכר על ידי תאגיד שמחסל כלכלות ותרבויות מקומיות ה. מנצל עובדים, בעיקר בני נוער ו. נחשב כגורם לכריתת יערות גשם למטרה של גידול בקר (מה שמשפיע על בריאותנו מאוד) חרם צרכנים - הכח הכי חזק של האזרח בעולם המודרני, כדי לגרום לחברה לשפר דרכיה.
 
למעלה