היום לפני 34 שנה

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
היום לפני 34 שנה


היום לפני 34 שנה

מלחמת הקווים ,הפגנות ותגרות בין נהגי אגד לדן ,8 נהגי אגד נעצרו ב 3.12.78 .

הכל בגלל שהוחלט להעביר את קווים 43 ו 48 מאגד לדן.

זה מתכנית הבוקר במסגרת נוסטגליה כולל הידיעה מהעיתון ופרסום מטעם דן ואגד בעיתונים על השיבושים דאז .
 

orchilit

New member
וואלה? קו 43 היה של אגד ? (וזה 36 שנים, אני שנתון 78
)

היום לפני 34 שנה

מלחמת הקווים ,הפגנות ותגרות בין נהגי אגד לדן ,8 נהגי אגד נעצרו ב 3.12.78 .

הכל בגלל שהוחלט להעביר את קווים 43 ו 48 מאגד לדן.

זה מתכנית הבוקר במסגרת נוסטגליה כולל הידיעה מהעיתון ופרסום מטעם דן ואגד בעיתונים על השיבושים דאז .
וואלה? קו 43 היה של אגד ? (וזה 36 שנים, אני שנתון 78
)
 

אוהדא11

New member
את 43 לא העבירו מאגד לדן, כי אם דן קיבלה את הפעלת הקווים

היום לפני 34 שנה

מלחמת הקווים ,הפגנות ותגרות בין נהגי אגד לדן ,8 נהגי אגד נעצרו ב 3.12.78 .

הכל בגלל שהוחלט להעביר את קווים 43 ו 48 מאגד לדן.

זה מתכנית הבוקר במסגרת נוסטגליה כולל הידיעה מהעיתון ופרסום מטעם דן ואגד בעיתונים על השיבושים דאז .
את 43 לא העבירו מאגד לדן, כי אם דן קיבלה את הפעלת הקווים
הללו. אגד התנגדה למתן זכיון הקווים הללו לדן. אגב, היום לפני 34 שנה הופעל גם קו 9.
ראוי לציין, כי כאשר הופעלו הקווים 47 ב- 1985 ו- 149 כעבור שלוש שנים אגד לא פצתה את הפה
 

orchilit

New member
מה היה לה להתנגד? בגלל שזה קו שנוסע בחולון/בת-ים ?

את 43 לא העבירו מאגד לדן, כי אם דן קיבלה את הפעלת הקווים
הללו. אגד התנגדה למתן זכיון הקווים הללו לדן. אגב, היום לפני 34 שנה הופעל גם קו 9.
ראוי לציין, כי כאשר הופעלו הקווים 47 ב- 1985 ו- 149 כעבור שלוש שנים אגד לא פצתה את הפה
מה היה לה להתנגד? בגלל שזה קו שנוסע בחולון/בת-ים ?
 

alantan

New member
זה היה המשך של התרחבות של דן שאיימה על הטריטוריה של אגד

מה היה לה להתנגד? בגלל שזה קו שנוסע בחולון/בת-ים ?
זה היה המשך של התרחבות של דן שאיימה על הטריטוריה של אגד
(כפי שאגד הבין זאת, הטריטוריה הייתה "שייכת" לו.)

זה התחיל עוד באמנצע שנות השישים כשתושבי בת ים דרשו קווים לתוך מרכז תל אביב. עד אז קווי דן הסתיימו לרוב ברחוב הגבול (הגבול בין תל אביב-יפו לבת ים). למשל קו 18 שהושק ב-6 באפריל 1967 ואפשר הגעה ישירה לתוך מרכז תל אביב לעומת קווי אגד לתחנה המרכזית.

ב-21/11/1972 המגמה התגברה עם השקת קו 25, שהוגדר קו מטרופוליטני וביטול קו 7 ו-25 ה"ישן".
קו 26 הוארך ב-4 בספטמבר 1973.

ב-2/1/1977 הוארכו קווים 40, 42 ו-44 לתוך בת ים, וב-30/1/1977 הוארך קו 1 לתוך חולון ופוצל לקו 1 וקו 2. בהתחלה שולבו מספר מכונות של אגד בקווים אלה אבל ב-9/1/1978 ההפעלה הועברה כליל לידי דן, בהוראת משרד התחבורה.

כך שאפשר להבין את מצוקת אגד באיזור המרכז בסוף שנות השבעים. עם זאת, השינויים היו בזמן של דיונים על איחוד בין אגד לדן שהתקיימו בשני הקואופרטיבים החל משנת 1976.

אגד לא נותר לגמרי חייב, וב-14/1/1979 שיפר בין השאר את קווים 74 ו-89 שאף חדר לטריטוריה של דן ברחוב אבן גבירול עד מסוף רדינג. אבל יש להודות שקווים אלה היו לעג לרש לעומת ההרחבה של דן דרומה.
הסכם האיחוד נחתם ב-16 בדצמבר 1979 אבל טורפד על ידי גורמים, אולי בשני הקואופרטיבים במהלך שנת 1980.

יתכן שאלה היו אותם הגורמים שיצאו לקרב נגד קו 48.
 

orchilit

New member
מגניב תודה !!!!

זה היה המשך של התרחבות של דן שאיימה על הטריטוריה של אגד
(כפי שאגד הבין זאת, הטריטוריה הייתה "שייכת" לו.)

זה התחיל עוד באמנצע שנות השישים כשתושבי בת ים דרשו קווים לתוך מרכז תל אביב. עד אז קווי דן הסתיימו לרוב ברחוב הגבול (הגבול בין תל אביב-יפו לבת ים). למשל קו 18 שהושק ב-6 באפריל 1967 ואפשר הגעה ישירה לתוך מרכז תל אביב לעומת קווי אגד לתחנה המרכזית.

ב-21/11/1972 המגמה התגברה עם השקת קו 25, שהוגדר קו מטרופוליטני וביטול קו 7 ו-25 ה"ישן".
קו 26 הוארך ב-4 בספטמבר 1973.

ב-2/1/1977 הוארכו קווים 40, 42 ו-44 לתוך בת ים, וב-30/1/1977 הוארך קו 1 לתוך חולון ופוצל לקו 1 וקו 2. בהתחלה שולבו מספר מכונות של אגד בקווים אלה אבל ב-9/1/1978 ההפעלה הועברה כליל לידי דן, בהוראת משרד התחבורה.

כך שאפשר להבין את מצוקת אגד באיזור המרכז בסוף שנות השבעים. עם זאת, השינויים היו בזמן של דיונים על איחוד בין אגד לדן שהתקיימו בשני הקואופרטיבים החל משנת 1976.

אגד לא נותר לגמרי חייב, וב-14/1/1979 שיפר בין השאר את קווים 74 ו-89 שאף חדר לטריטוריה של דן ברחוב אבן גבירול עד מסוף רדינג. אבל יש להודות שקווים אלה היו לעג לרש לעומת ההרחבה של דן דרומה.
הסכם האיחוד נחתם ב-16 בדצמבר 1979 אבל טורפד על ידי גורמים, אולי בשני הקואופרטיבים במהלך שנת 1980.

יתכן שאלה היו אותם הגורמים שיצאו לקרב נגד קו 48.
מגניב תודה !!!!
תכל'ס בתור אחד שגדל בחולון בשנות ה80, ראיתי בעיקר את קווי אגד בקולנוע רינה (משם הייתי לוקח אוטובוסים לנסוע לסבתות שלי וכו'), ורק קו 1 ו-43 היו בתחנה הראשונה. שכנים שלנו היו ממש משפחת "אגד". הבעל תמיד נהג על קו 73, ואחרי זה בנו, חתנו ובניו הצעיר גם עבדו על קווים כמו 73, 87 ועוד. תמיד אהבתי לנסוע איתו עם 73 לתחנה המרכזית (שם סבתא שלי ז"ל גרה עד יום מותה, ממש מול הכניסה לתחנה החדשה , בסוף רח' וולפסון). עם דן יצא לי לנסוע עם 1 לאלנבי או הסנטר, ועם 43 לסבתי השנייה, שגרה בגבעתיים . זה תמיד כלל ירידה במשה דיין/ דרך השלום והליכה בעליית הנוער כמעט עד הסוף. אני עוד זוכר את העשן והפיח מהמפעלים של תע"ש בדרך השלום/עליית הנוער. משהו מחריד.
&nbsp
אח.... נוסטלגיה.
 

אוהדא11

New member
89 הוא קו ותיק עוד משנות השישים אלא שהוא פעל עד ז'בוטינסקי

זה היה המשך של התרחבות של דן שאיימה על הטריטוריה של אגד
(כפי שאגד הבין זאת, הטריטוריה הייתה "שייכת" לו.)

זה התחיל עוד באמנצע שנות השישים כשתושבי בת ים דרשו קווים לתוך מרכז תל אביב. עד אז קווי דן הסתיימו לרוב ברחוב הגבול (הגבול בין תל אביב-יפו לבת ים). למשל קו 18 שהושק ב-6 באפריל 1967 ואפשר הגעה ישירה לתוך מרכז תל אביב לעומת קווי אגד לתחנה המרכזית.

ב-21/11/1972 המגמה התגברה עם השקת קו 25, שהוגדר קו מטרופוליטני וביטול קו 7 ו-25 ה"ישן".
קו 26 הוארך ב-4 בספטמבר 1973.

ב-2/1/1977 הוארכו קווים 40, 42 ו-44 לתוך בת ים, וב-30/1/1977 הוארך קו 1 לתוך חולון ופוצל לקו 1 וקו 2. בהתחלה שולבו מספר מכונות של אגד בקווים אלה אבל ב-9/1/1978 ההפעלה הועברה כליל לידי דן, בהוראת משרד התחבורה.

כך שאפשר להבין את מצוקת אגד באיזור המרכז בסוף שנות השבעים. עם זאת, השינויים היו בזמן של דיונים על איחוד בין אגד לדן שהתקיימו בשני הקואופרטיבים החל משנת 1976.

אגד לא נותר לגמרי חייב, וב-14/1/1979 שיפר בין השאר את קווים 74 ו-89 שאף חדר לטריטוריה של דן ברחוב אבן גבירול עד מסוף רדינג. אבל יש להודות שקווים אלה היו לעג לרש לעומת ההרחבה של דן דרומה.
הסכם האיחוד נחתם ב-16 בדצמבר 1979 אבל טורפד על ידי גורמים, אולי בשני הקואופרטיבים במהלך שנת 1980.

יתכן שאלה היו אותם הגורמים שיצאו לקרב נגד קו 48.
89 הוא קו ותיק עוד משנות השישים אלא שהוא פעל עד ז'בוטינסקי
פינת דיזנגוף ורק בסוף שנות השבעים או בשנות השמונים הוארך עד מסוף רדינג.
היה גם 92 שהופעל ב- 1966 מחולון עד רחוב יהושוע בן נון ובשנות השמונים הוארך עד רדינג.
74 הופעל, כי היה בו צורך וחולון השתייכה אז ברובה לאגד,
זו היתה קביעה של משרד התחבורה, אם כי, בניגוד להיום, אז היתה לקואופרטיבים זכות המילה האחרונה בקביעת המסלולים והלו"ז
 

alantan

New member
תודה על התיקון - פירשתי באופן שגוי את המודעה משנת 1979 שממנה

89 הוא קו ותיק עוד משנות השישים אלא שהוא פעל עד ז'בוטינסקי
פינת דיזנגוף ורק בסוף שנות השבעים או בשנות השמונים הוארך עד מסוף רדינג.
היה גם 92 שהופעל ב- 1966 מחולון עד רחוב יהושוע בן נון ובשנות השמונים הוארך עד רדינג.
74 הופעל, כי היה בו צורך וחולון השתייכה אז ברובה לאגד,
זו היתה קביעה של משרד התחבורה, אם כי, בניגוד להיום, אז היתה לקואופרטיבים זכות המילה האחרונה בקביעת המסלולים והלו"ז
תודה על התיקון - פירשתי באופן שגוי את המודעה משנת 1979 שממנה
הבנתי כאילו הקווים הוארכו לתוך מרכז תל אביב.
 

ORENG200

New member
תודה על המידע- מעניין- כמה שאלות לגבי קווים 89-92

89 הוא קו ותיק עוד משנות השישים אלא שהוא פעל עד ז'בוטינסקי
פינת דיזנגוף ורק בסוף שנות השבעים או בשנות השמונים הוארך עד מסוף רדינג.
היה גם 92 שהופעל ב- 1966 מחולון עד רחוב יהושוע בן נון ובשנות השמונים הוארך עד רדינג.
74 הופעל, כי היה בו צורך וחולון השתייכה אז ברובה לאגד,
זו היתה קביעה של משרד התחבורה, אם כי, בניגוד להיום, אז היתה לקואופרטיבים זכות המילה האחרונה בקביעת המסלולים והלו"ז
תודה על המידע- מעניין- כמה שאלות לגבי קווים 89-92
קו 89 ההסטורי- מה היה מסלול במרכז תל אביב? האם היה נוסע דרך דיזנגוף כמו קו 39 היום ? ומסלולו חזרה לחולון?

כנל קו 92- האם נסע לאורך אבן גבירול עד נורדאו ואז היה מסיים בצומת נורדראו/ יהושע בן נון וחוזר בפרסה לאבן גבירול? או מסלול אחר?
 

אוהדא11

New member
89 נסע מהתחנה המרכזית דרך בגין (אז דרך פ"ת), שמאלה לקרליבך,

תודה על המידע- מעניין- כמה שאלות לגבי קווים 89-92
קו 89 ההסטורי- מה היה מסלול במרכז תל אביב? האם היה נוסע דרך דיזנגוף כמו קו 39 היום ? ומסלולו חזרה לחולון?

כנל קו 92- האם נסע לאורך אבן גבירול עד נורדאו ואז היה מסיים בצומת נורדראו/ יהושע בן נון וחוזר בפרסה לאבן גבירול? או מסלול אחר?
89 נסע מהתחנה המרכזית דרך בגין (אז דרך פ"ת), שמאלה לקרליבך,
אבן גבירול, ארלוזרוב, דיזנגוף, ז'בוטינסקי. בחזרה נסע בז'בוטינסקי לאבן גבירול, קרליבך ולתחנה המרכזית.
92 נסע בשדרות רוטשילד, כיכר הבימה, שדרות תרס"ט, שדרות ח"ן, שדרות בן גוריון (אז קק"ל), אד"ם הכהן, סוקולוב, שדרות נורדאו ויהושוע בן נון. בשלב מאוחר יותר העבירו אותו לדיזנגוף, לאורך אבן גבירול, נורדאו, דיזנגוף ומסוף רדינג ולבסוף ביטלו את הפניה לנורדאו
 

אוהדא11

New member
למען הדיוק, קו 18 הופעל בפברואר 1967, בשנת 1976 היתה כניסה

זה היה המשך של התרחבות של דן שאיימה על הטריטוריה של אגד
(כפי שאגד הבין זאת, הטריטוריה הייתה "שייכת" לו.)

זה התחיל עוד באמנצע שנות השישים כשתושבי בת ים דרשו קווים לתוך מרכז תל אביב. עד אז קווי דן הסתיימו לרוב ברחוב הגבול (הגבול בין תל אביב-יפו לבת ים). למשל קו 18 שהושק ב-6 באפריל 1967 ואפשר הגעה ישירה לתוך מרכז תל אביב לעומת קווי אגד לתחנה המרכזית.

ב-21/11/1972 המגמה התגברה עם השקת קו 25, שהוגדר קו מטרופוליטני וביטול קו 7 ו-25 ה"ישן".
קו 26 הוארך ב-4 בספטמבר 1973.

ב-2/1/1977 הוארכו קווים 40, 42 ו-44 לתוך בת ים, וב-30/1/1977 הוארך קו 1 לתוך חולון ופוצל לקו 1 וקו 2. בהתחלה שולבו מספר מכונות של אגד בקווים אלה אבל ב-9/1/1978 ההפעלה הועברה כליל לידי דן, בהוראת משרד התחבורה.

כך שאפשר להבין את מצוקת אגד באיזור המרכז בסוף שנות השבעים. עם זאת, השינויים היו בזמן של דיונים על איחוד בין אגד לדן שהתקיימו בשני הקואופרטיבים החל משנת 1976.

אגד לא נותר לגמרי חייב, וב-14/1/1979 שיפר בין השאר את קווים 74 ו-89 שאף חדר לטריטוריה של דן ברחוב אבן גבירול עד מסוף רדינג. אבל יש להודות שקווים אלה היו לעג לרש לעומת ההרחבה של דן דרומה.
הסכם האיחוד נחתם ב-16 בדצמבר 1979 אבל טורפד על ידי גורמים, אולי בשני הקואופרטיבים במהלך שנת 1980.

יתכן שאלה היו אותם הגורמים שיצאו לקרב נגד קו 48.
למען הדיוק, קו 18 הופעל בפברואר 1967, בשנת 1976 היתה כניסה
מאסיבית של דן לבת ים עם קווים 40/42/44 (ומאוחר יותר גם 46) וכן הופעלו גם 8 ו- 26 ו- 1/2 שנכנסו לחולון
 

alantan

New member
לגבי הכניסה המאסיבית. המודעה שיש לי מאפריל 1967 מדברת

למען הדיוק, קו 18 הופעל בפברואר 1967, בשנת 1976 היתה כניסה
מאסיבית של דן לבת ים עם קווים 40/42/44 (ומאוחר יותר גם 46) וכן הופעלו גם 8 ו- 26 ו- 1/2 שנכנסו לחולון
לגבי הכניסה המאסיבית. המודעה שיש לי מאפריל 1967 מדברת
בפירוש על הפעלת קו חדש 18 החל מהששה באפריל. יש את המודעה באתר העיתונות היהודית עם ארכיון די מסיבי של עיתון דבר ומעט מהעיתונים האחרים.
 

אוהדא11

New member
מקבל את התיקון לתיקון

לגבי הכניסה המאסיבית. המודעה שיש לי מאפריל 1967 מדברת
בפירוש על הפעלת קו חדש 18 החל מהששה באפריל. יש את המודעה באתר העיתונות היהודית עם ארכיון די מסיבי של עיתון דבר ומעט מהעיתונים האחרים.
מקבל את התיקון לתיקון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה