היום עורכים דיון נוסף בקשר לכיכר

היום עורכים דיון נוסף בקשר לכיכר

רבין...חניה או לא? מה דעתכם?
 

ש מים

New member
מה האפשרויות?

אם החניה היא תת"ק - אני בעד! יש מצוקת חניה באזור. יש צורך בחניה, לצורך הפיתוח הכלכלי ואיכות החיים של התושבים. יש צורך בכיכר פתוחה ולא מופרת. יש להקים חניה תת"ק בתנאי שלא יפגע המרחב העירוני הפתוח הקיים כעת.
 
חניה תתקרקעית, אבל התנוע גורם

לפגיע בסביבה... גרה בסביבה, ויכולה להגיד, שבשבתות יש חניה בשפע... הפקק נובעה ממכנוניות הפרטיות, שנכנסות לעיר...בכל חלק המתקדם של העולם הבינו, ניצול גרוע מאוד של הכבישים והשטח הדרוש לחניה, עבור מכוניות, שנוסע בה אדם אחד ב: 90% מהמקרים!!!! לכן, במקום לבנות חניה במרכזי ערים, משקעים את כל המשבים לתחבורה ציבורית טובה כל-כך, שימשוך את האנשים להשתמש בהם, כי חניה לא תיהייה במרכז העיר, מעבר יש היום! כך עשו בלונדון, ועושים בכל עיר, שהמנהיגים הבינו, שמה שמושך את האנשים לעיר, לגור או להסתובב שם, זה בידיוק נחניה... תל-אביב עיר עם פוטנציאל גדול, בתפיסה הזאת, אם ישפרו את מצבם של שטחי הירוק, את נוחות הרחובות לחולכי רגל, כי אז, אנשים ביזמתם העצמאי יפתחו עסקים, שמתאימים...כמובן בתנאי, שמשבים רבים משקיעים בתחבורה ציבורית זריזה ויעילה...יש על כך דוגמאות טובות בעולם.
 

ש מים

New member
אז מה האלטרנטיבה?

ביטול כניסת כלי רכב לעיר? עיר ללא רכבים?? אין ספק שיש לבנות מערכת תחבורה אמיתית ומשולבת! אבל מה יקרה עד שמערכת כזו תיבנה?? (אני יודע שהרכבת התחתית נמצאת בעבודה כבר...)
 
כמובן, זה לא זבנג וגמרנו ../images/Emo88.gif

ולא מדובר, שאסור להכנס לעיר עם כלי רכב פרטי, לאלה, שלא גרים בעיר... בשלב ראשון, צריך לתכנן מערכת תחבורה ציבורית יעילה מאוד! בשטח עיר תל-אביב ישנם קוים רבים מסובחים של דן ואגד... צריך לעשות ראורגניזציה של כל הקווים, כאשר לתוך העיר לא נכנסים אוטובוסים גדולים, אלא עם 20 מושבים מקסימום, מיועדים ממש לתוך העיר. הקווים צריכים להיות ישרים, כמו איזה רשת שנותן אפשרות לאנשים להגיע לכל מקום בצורה מהירה ביותר. על אוטובוסי תל-אביב צריך למכור כרטיס יומי, שהבן-אדם יכול לנסוע בכל הקווים, אך שרוצה. מעבר לכרטיס יומי, כמובן אפשר לשווק כרטיסים שבועיים וחודשיים, אבל העיקר, שגם כרטיס היומי לא יהייה יקר מדי, בכל אופן פחות מכל כרטיס חניה יומי. במכביל צריך להכין מערכת ממוחשבת בכניסות לאזור מרכז תל-אביב (עם הזמן האזור יכול להתרחב, לפי התקדמות השיטה), כאשר לוקח את הפרטים של המכונית, אשר לכנס לעיר. לתושבי האזור יש כניסה חופשית, כמובן, גם למוניות, אבל לכל מכונית, בבעלות תושב עיר אחר, צריכים לשלם דמי כניסה...שמאוד הגיוני, כי הם משתמשים במערכות עירוניות, שלא משלמים עבורם בארנונה...כאן צריכה לציין, שיש אבסורד בתשלומי ארנונה בתל-אביב: העסקים חייבים לשלם סכומים אסטרונומים - לא פלא, שהרבה מהעסקים ברחו מהעיר, אבל בעירייה עדין לא מבינים שאי אפשר לגבות ארנונה גבה, ולא לתת שרות תמורה. לכן, במקביל היו צריכים להריד את גבה הארנונה לעסקים, אבל לא לתת כניסה לכל מכונית פרטית ללא תשלום לעיר, מפני שבעל המכונית עובד כאן. גבנ דמי הכניסה לעיר צריך להיות כפול מאשר כרטיס יומי לאוטובוסים, כך יבצר מצב, שבעל המכונית יחשוב פעמיים, לנסוע באוטו הפרטי שלו, כי דמי הכניסה + תשלום עבור החניה יעלה לו יותר מאשר לנסוע אפילו במונית. מפינת העיר טוב יותר, אם הוא נוסעה לבד במונית, כי, נכון, ניצול כלי הרכב בכביש אותו הדבר, אבל אין צורך בחניה... מצד שיני, יהיו יותר אנשים שבוחרים לנסוע באוטובוסים הזריזים, כי גם יותר דול, וגם יותר מהיר, מאשר המצב היום. חשוב לציין, שהשיטה עובדת רק במידה, שכל הכנסות מדמי הכניסה, וחניה עירוני משקיעים בתחבורה ציבורית עירונית! רק דמי כניסה לא יעזור, רק תחבורה ציבורית טובה יותר לא יעזור! לכן, לגמרה מיותר לדבר על רכבת תחתית, או קלה, כי ברגע, שמורידים מהעיר את כמות הרכבים הפרטיים, יש מערכת כבישים סבירה מאוד לתחבורה! אפשר ללמוד מערים אחרים, אבל לא להתיק מצבים, היו בתקופה מסויימת שם, אבל היום, כבר לא נכונים גם שם! כעסתי מאוד על מהנדס העיר, שלא מבין, שחניה במרכז ברלין לא מצדיק את החניה בכיכר רבין, כי תל-אביב עיר שונה מאוד מברלין, גם בהסטוריה שלו, גם מצבו היום...המגלומניה עלה על ראשם של מנהלי העיר, ולא רואים, שלתל-אביב יש איכויות אחרות, שלא פחותות מברלין, אבל אחרים לגמרה! כאשר רוצים לעשות שונוי, כי המצב לא טוב, כדאי לבדוק מה עשו עד עכשיו במקומות אחרות - אף אחד לא הזכיר את דוגמת לונדון, למראת, שלונדון תמיד הייה בראש השינויים החיוביים, שם בנו את רכבת התחתית הראשונה בעולם, ב: 1882, וב: 2002 התחילו את דמי הכניסה למכוניות פרטיות, זרות - וכאשר למדנו מאחרים, צריך להתאים את השיטות לעיר שלנו, לעתיד, ולא שיטה שעבר זמנה... רכבת תחתית בסדר גודל של עיר, כמו תל-אביב, ממש מיותר, אבל הייה אפשר לבנות מערכת אוטובוסים ומוניות מיוחדות לתל-אביב, עם גג פתוח בכל הקיץ! לנו אין גשם בקיץ, ואם אין פקקים, ממש נעים לשבת באטובוס או במונית פתוח...גם גימיק תיירותי, נגיד אוטובוסים ומוניות בגוון טורקיז, שאין - כמה שיודעת - בכל העולם... כמובן, בשביל זה צריך ללמוד, דרוש דמיון, כוח רצון, והתמדה! לא כסף! לשם שינוי, אלא שכל!
מה שעצוב, שיושב חבורת אנשים כאלה אימפוטנטים בעיריה, שעוד 20 שנה יכולים לכתוב על דברים נכונים, לראש שלהם זה לא מגיע...
 
במפה :

אזור הראשון- שדרות רוקח - ים - דרך פ"ת - אלנבי אזור השיני - (לאחר זמן מה) עד האיילון וקיבוץ גלויות
 
מערכת אוטובוסים למרכז תל-אביב

שחור – רכבת ישראל בקו איילון 1. קו הים (כחול) – בין נמל תל-אביב לבין נמל יפו 2. קו דיזנגוף (אדום) – בין עזריאלי לבין נמל תל-אביב 3. קו אבן גבירול (טורקיז) – בין הירקון לבין יצחק שדה 4. קו אלנבי (תפוז) – בין מגדל האופרה לבין לוויסקי/איילון (תחנה מרכזית החדשה – אוטובוסים מחוץ לעיר יכולים להגיע לכאן, בדרך מבוקרת מחדש) 5. קו שלמה (חום) – בין נמל יפו לבין תחנת הרכבת מס' 2. 6. קו ארלוזורוב (ירוק) – בין תחנת רכבת מס' 6. לבין פרק העצמאות 7. קו נורדאו (ברוש) – בין תחנת רכבת מס' 7. לבין חוף ים נורדאו 8. קו בגין (צהוב) – בין נמל יפו לבין פרק הירקון דרך פ"ת (היום בשם בגין) 9. קו השוק (סגול) – בין חוף הים דלפינריום, דרך שוק הכרמל, עד תחנת רכבת מס' 3. 10. קו קיבוץ גלויות ( אפור) – בין תחנת רכבת מס' 1. לבין נמל יפו, דרך קיבוץ גלויות קוים מעגליים: מעגל הדרומי 1 בין קיבוץ גלויות לבוגרשוב, דרך הרצל, יהודה לוי מעגל הצפוני 2 שאול המלך קונג ג'ורג' בן-גוריון, ז'בוטינסקי כיכר המדינה הקווים פועלים 24 שעות, את מרווח הזמן בין אוטובוסים בשעות הסי מצמצמים לפי הצורך, אפילו לדקה בלבד. ברגע, שאוטובוסים אחרים לא מזהמים את השטח, התנועה זורמת.
 

siviva

New member
אהבתי ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif

את הרעיון, המחשבה, התכנון והכי מהכל - את הראש שלך...
לא מבינה בתחום בכלל. האם קוי האוטובוס כמו ששרטטת יספיקו להגעה נוחה לכל אזורי העיר? נראה כאילו נשארו שם אזורים די רחבים ללא יכולת גישה עם קוי האוטובוס. שאלה שנייה - לגבי רכבת חשמלית בקו הקרקע. האם זו לא אפשרות יעילה יותר (וידידותית יותר לסביבה?), אז אני גם יכולה לדמיין את הגגות הפתוחים בקיץ שתיארת, בלי זיהום האויר מכלי התחבורה. בכל אופן - הצעתך נראית לי אפשרות הרבה יותר ידידותית יחסית למצב של היום. מקווה שהרעיון יתפס (ולכן גם כל הכבוד שאת שומרת על זכויות היוצרים!. צריך את זה בארץ...
)
 

ש מים

New member
מצטרף (למרות שלא התעמקתי מדי)

בעיקר משום שהמיקרא לא הווה חלק מן המפה (היה לי קשה "לתמרן" בין המפה למקרא...). בכל אופן, מן המעט שראיתי והבנתי - רעיון נחמד אבל "מעט בעייתי", מבחינת יישימות, בעיקר משום שהתכנית שלך מתבססת על עוד תחנות רכבת על ציר האיילון (אני לא יודע איך זה מסתדר עם תכניות הרכבת: הרחבת/תוספת מסילות - האם זה אפשרי טכנית? האם יש מקום?? כל זה מצריך בדיקה מעט יותר מעמיקה...). בכל אופן - תיאורטית - ההצעה שלך מאוד נהדרת!
 
הגיון של רשת תחבורה ציבורית...

כאשר מתכננים רשת תחבורה ציבורית, צריך לקבוע לאיזה מקומות חשוב להגיע ממש (אלה נקודות החיבור של כלי תחבורה השונים) ובאיזה מרחק מוכנים ללכת ברגל...כי בכל זאות לא מגיע לכל בית אוטובוס... לכן, הקוים מחברים את קו הרכבת לים (שלפעמים שוחכים, שיש לנו ים), את הקצבות בצפון לדרום בחוף הים, עוברים דרך רחובות רחבים, וקל לעבור מקו אחד לשיני...מרחק המקסימאלי של הליכה ברגל לקו הקרוב 1000 מטר, באזורים, שאופים מתאים להליכה (אזורים מגוריים בשתי צדדי שינקין למשל), אבל בכל מקום, שיש אינטרס ציבורי, מרחק הליכה יורד למתיים מטר בלבד. הייה חשוב להשאיר מקומות לחולכי רגל, בלי אוטובוסים, ורשת מסלולי אופנים!
 

ש מים

New member
נהדר../images/Emo70.gif

אווה, הרעיון/התפיסה/הפילוסופיה המנחה - הכל נכון!
ואסיים בדבר שגרם לי לחיוך הכי גדול (מקווה שלא תיעלבי, ואם כן - אני מרשה לך לרדת עלי בחזרה!): להשאיר מקומות לחולכי רגל... (אני מת על החונגרים האלה!
 
רשת מסלולי אופניים

בקוים כלליים, העיקר, שברחובות רחבים, בלי תחבורה ציבורית, אבל על הכביש, לא ביחד עם חולכי רגל...
 
העיקר לא הכיכר... לפי דעתי

כיכר רבין לא כל-כך יפה, שיפוץ קטן לא הייה מזיק, אבל ש סכנה, להכניס למרכז העיר כמות מכוניות טרנד לא נכון...
 
למעלה