כמובן, זה לא זבנג וגמרנו ../images/Emo88.gif
ולא מדובר, שאסור להכנס לעיר עם כלי רכב פרטי, לאלה, שלא גרים בעיר... בשלב ראשון, צריך לתכנן מערכת תחבורה ציבורית יעילה מאוד! בשטח עיר תל-אביב ישנם קוים רבים מסובחים של דן ואגד... צריך לעשות ראורגניזציה של כל הקווים, כאשר לתוך העיר לא נכנסים אוטובוסים גדולים, אלא עם 20 מושבים מקסימום, מיועדים ממש לתוך העיר. הקווים צריכים להיות ישרים, כמו איזה רשת שנותן אפשרות לאנשים להגיע לכל מקום בצורה מהירה ביותר. על אוטובוסי תל-אביב צריך למכור כרטיס יומי, שהבן-אדם יכול לנסוע בכל הקווים, אך שרוצה. מעבר לכרטיס יומי, כמובן אפשר לשווק כרטיסים שבועיים וחודשיים, אבל העיקר, שגם כרטיס היומי לא יהייה יקר מדי, בכל אופן פחות מכל כרטיס חניה יומי. במכביל צריך להכין מערכת ממוחשבת בכניסות לאזור מרכז תל-אביב (עם הזמן האזור יכול להתרחב, לפי התקדמות השיטה), כאשר לוקח את הפרטים של המכונית, אשר לכנס לעיר. לתושבי האזור יש כניסה חופשית, כמובן, גם למוניות, אבל לכל מכונית, בבעלות תושב עיר אחר, צריכים לשלם דמי כניסה...שמאוד הגיוני, כי הם משתמשים במערכות עירוניות, שלא משלמים עבורם בארנונה...כאן צריכה לציין, שיש אבסורד בתשלומי ארנונה בתל-אביב: העסקים חייבים לשלם סכומים אסטרונומים - לא פלא, שהרבה מהעסקים ברחו מהעיר, אבל בעירייה עדין לא מבינים שאי אפשר לגבות ארנונה גבה, ולא לתת שרות תמורה. לכן, במקביל היו צריכים להריד את גבה הארנונה לעסקים, אבל לא לתת כניסה לכל מכונית פרטית ללא תשלום לעיר, מפני שבעל המכונית עובד כאן. גבנ דמי הכניסה לעיר צריך להיות כפול מאשר כרטיס יומי לאוטובוסים, כך יבצר מצב, שבעל המכונית יחשוב פעמיים, לנסוע באוטו הפרטי שלו, כי דמי הכניסה + תשלום עבור החניה יעלה לו יותר מאשר לנסוע אפילו במונית. מפינת העיר טוב יותר, אם הוא נוסעה לבד במונית, כי, נכון, ניצול כלי הרכב בכביש אותו הדבר, אבל אין צורך בחניה... מצד שיני, יהיו יותר אנשים שבוחרים לנסוע באוטובוסים הזריזים, כי גם יותר דול, וגם יותר מהיר, מאשר המצב היום.
חשוב לציין, שהשיטה עובדת רק במידה, שכל הכנסות מדמי הכניסה, וחניה עירוני משקיעים בתחבורה ציבורית עירונית! רק דמי כניסה לא יעזור, רק תחבורה ציבורית טובה יותר לא יעזור! לכן, לגמרה מיותר לדבר על רכבת תחתית, או קלה, כי ברגע, שמורידים מהעיר את כמות הרכבים הפרטיים, יש מערכת כבישים סבירה מאוד לתחבורה! אפשר ללמוד מערים אחרים, אבל לא להתיק מצבים,
היו בתקופה מסויימת שם, אבל היום, כבר לא נכונים גם שם! כעסתי מאוד על מהנדס העיר, שלא מבין, שחניה במרכז ברלין לא מצדיק את החניה בכיכר רבין, כי תל-אביב עיר שונה מאוד מברלין, גם בהסטוריה שלו, גם מצבו היום...המגלומניה עלה על ראשם של מנהלי העיר, ולא רואים, שלתל-אביב יש איכויות אחרות, שלא פחותות מברלין, אבל אחרים לגמרה! כאשר רוצים לעשות שונוי, כי המצב לא טוב, כדאי לבדוק מה עשו עד עכשיו במקומות אחרות - אף אחד לא הזכיר את דוגמת לונדון, למראת, שלונדון תמיד הייה בראש השינויים החיוביים, שם בנו את רכבת התחתית הראשונה בעולם, ב: 1882, וב: 2002 התחילו את דמי הכניסה למכוניות פרטיות, זרות - וכאשר למדנו מאחרים, צריך להתאים את השיטות לעיר שלנו, לעתיד, ולא שיטה שעבר זמנה... רכבת תחתית בסדר גודל של עיר, כמו תל-אביב, ממש מיותר, אבל הייה אפשר לבנות מערכת אוטובוסים ומוניות מיוחדות לתל-אביב, עם גג פתוח בכל הקיץ! לנו אין גשם בקיץ, ואם אין פקקים, ממש נעים לשבת באטובוס או במונית פתוח...גם גימיק תיירותי, נגיד אוטובוסים ומוניות בגוון טורקיז, שאין - כמה שיודעת - בכל העולם... כמובן, בשביל זה צריך ללמוד, דרוש דמיון, כוח רצון, והתמדה!
לא כסף! לשם שינוי, אלא שכל!
מה שעצוב, שיושב חבורת אנשים כאלה אימפוטנטים בעיריה, שעוד 20 שנה יכולים לכתוב על דברים נכונים, לראש שלהם זה לא מגיע...