היום ערב יום הזיכרון

dafgol

New member
היום ערב יום הזיכרון ../images/Emo16.gif

מדליקה
לזכר 6 מיליון נספים בשואה , לזכר בני משפחתי שנרצחו כי היו יהודים
ששת המיליונים האלה ציוו עלינו את החיים
יהי זכרם ברוך
 

frige

New member
../images/Emo16.gifגם אני מדליקה

לזכר 6 מיליון הניספים בניהם גם בני משפחת אימי (המון). יהי זיכרם ברוך
. שרית
 

S r 35

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

 

frige

New member
לזכור ולא לשכוח

לעולם לא לשכוח. את השינאה, השינאה הזו שגרמה להירצחם של שישה מיליון יהודים. את השינאה, השינאה הזו שגרמה להרס משפחות, להרג ילדים, נשים, גברים, זקנים. את השינאה, השינאה הזו שקטפה כל פרח, שהרגה כל חיי, ששרפה את בני עמינו. את הקנאה הזו, הקנאה בעם שלנו שגרמה לשינאה הזו ולהרס הזה. היום, כשעמדתי בצפירה ושמעתי את הצחוק של ילדיי שמשחקים לידי, מתחבקים, מתנשקים, אוהבים, בכיתי ואמרתי: "ניצחנו" כן, כן, למרות הכל ואף על פי - ניצחנו. ניצחנו את כל השונאים שלנו, את כל האוייבים שלנו, את כל הרעים, ניצחנו, בזכות זה שאנחנו ממשיכים את חיינו, ממשיכים להתקיים, הילדים שלנו הם, הם ההוכחה, שאנחנו כאן ואנחנו נישאר כאן, מאוחדים, חזקים, מאושרים, תמיד. הילדים שלנו, הם ההוכחה לדור ההמשך של הסבים והסבתות, של המשפחות שלהם, של כל מי שחרף נפשו בגלל קינאה, בגלל שינאה. אוהבת אתכם סבא יעקב וסבתא אהובה שנמצאים עכשיו למעלה וכשהייתם פה למטה, בארצינו המובטחת, הייתם כל הזמן לבד, כל המשפחות שלכם נישארו שם, נטבחו שם, נספו שם, נשרפו שם, הלכו שם. אתם הגעתם לכאן ובניתם משפחה, משפחה לתפארת, שאם רק יכולתם היום להיות כאן, לראות את הנינים המקסימים שלכם, לשמוע אותם, להריח אותם ולדעת שלמרות הכל באמת ניצחתם. עשיתם זאת. בניתם משפחה לתפארת. משפחה שתמשיך ותגדל, משפחה שלדורי דורות לא תישכח ולו לרגע אחד את מה שעשו למשפחות שלכם. היום אתם מסתכלים עלינו מלמעלה, שומרים עלינו, אוהבים אותנו ומחייכים, היום אתם איתם אבל אתם איתנו, בליבנו לעד. תודה, תודה לכם שבזכותכם אנחנו כאן, שבזכותכם יש לנו את הילדים שלנו, שבזכותם אנחנו זוכרים ולא שוכחים ולעולם, לעולם, לא נישכח.
לזכר כל 6 מיליון היהודים שניספו, נטבחו, נשרפו בשואה. יהי זיכרם ברוך. שרית
 

frige

New member
ולהבדיל

אתמול שאלתי את הראל אם הוא יודע מה עושים בצפירה, הוא אמר לי :"כן, מקשיבים ליהודים" אז שאלתי: "למה מקשיבים?" אז הוא הניף את ידו למעלה ואמר: "הם אומרים: להחזיר את מדינת ישראל ליהודים". הוא אמר את זה בכל של זקן ממש. אני ניקרעתי מצחוק, לפתע ראיתי את בן גוריון ניצב לנגד עיניי ועוד רגע יכריז על הקמתה של מדינת ישראל. הקטע הוא ששאלתי אותו מי אמר לו והוא ענה שאף אחד. איזה דימיון יש לילד הזה.
 

shinon28

New member
איזה ילד מקסים

הייתי מצרף אותו לישוב היהודי בחברון , אני שמח שגדלים ילדים שמחוברים למדינה ויודעים שהיא של היהודים בלבד
 

S r 35

New member
שרית כתבת כל-כך יפה וכל-כך נכון

את צודקת. בהחלט ניצחנו. אני נוהגת לתלות את הדגל על המרפסת כבר (ודווקא) ביום השואה ולא ביום העצמאות, כי בעיני זו התשובה שלנו לכל אלו שרצו להשמיד אותנו אז ורוצים להשמיד אותנו היום ... והראל ילד חכם ומקסים
 

frige

New member
../images/Emo51.gifאצלנו הדגל ממוצאי חג פסח-כל שנה

 

S r 35

New member
יום השואה ../images/Emo16.gif

מאז שאני אמא, יום השואה מקבל משמעות אחרת ועמוקה יותר עבורי. בדקה של הצפירה, אני חושבת על כל אותם ילדים שנקרעו מזרועות אימותיהם, על הילדים שהושמדו במחנות או גוועו בגטאות. אני חושבת על כל אותן אמהות אמיצות וגיבורות שעשו את הכל, כולל הקרבת חייהן שלהן, עבור הצלת ילדיהן. ביום השואה אני מעריכה יותר את כל מה שיש לי. אני מחבקת חזק חזק את שני האוצרות שלי. מתבוננת בהם, שמחים, צוחקים, ממלאים אל הלב ... חושבת על כמה הם בני מזל כי הם נולדו בתקופה אחרת. לא מעזה לחשוב על מה היה קורה אילו ... לכל אחד, ביום השואה, יש את ה"תמונה" האסוציאטיבית שלו: ישנן תמונות רבות שנכנסו כבר אל הזיכרון הקולקטיבי של כולנו - כולן מזעזעות ועצובות. את כולן השכל לא תופס והרגש לא מסוגל להכיל: תמונת הילד שמרים ידיים בגטו ורשה, תמונות ממחנות הריכוז ... התמונה שמתקשרת לי יותר מכל אל השואה היא תמונה של המון יהודים על הרמפה באושוויץ, זמן קצר לפני חיסולם. בשולי התמונה בין כל האנשים, עומדת אישה שמחזיקה בזרועותיה תינוק קטן. התינוק מחבק בידיו הקטנות את צווארה של האישה (כנראה אמו), כמו שתינוקות עשו ועושים בכל זמן ובכל מקום בעולם, מרגיש במקום הכי נכון ובטוח עבורו ולא מודע כלל לגורלו זמן קצר אחר-כך. ראיתי את התמונה במוסף "הארץ" ליום השואה לפני כמה שנים ומאז אני לא מסוגלת לשכוח אותה. הניגוד שבין החום והאהבה של אם אוחזת בתינוק לעומת הקור והזוועה של הרמפה באושוויץ הוא מעבר לכל מילים = הוא הסמל לשואה, עבורי. אני זוכרת שכשראיתי את התמונה חשבתי שאשרי התינוק הזה שמישהו אהוב חיבק אותו ברגעיו האחרונים ואשרינו אנחנו שלא התנסנו בהתנסות נוראה שכזאת.
 
יום עצוב בהחלט

המון אנשים ילדים וטף אבדו את חיים רק בגלל איותם יהודים ורק בגלל שלמישהו היה טרוף וכוח לעשות את זה זה חבל וכואב אפשר להגיד תודה שיש לנו מדינה וצבא שמגן עלינו כדי שדבר כזה לא יקרה יותר ולהגיד תודה שלא שוכחים את זה ותמיד מקדישים לזה יום כי מה שאנשים האלה עברו (גם אלה ששרדו בסוף ) חייב להשמע בעולם כולם ובמיוחד במדינה שלנו שבני נוער יבינו את זה ויפסיקו ולהשתמש במילים שואה נאצים גרמנים נגד אנשים אחרים כי זה פשוט נשמע לא טוב
 

frige

New member
שרה, כתבת מאוד יפה

משנה לשנה ככל שאנו מתבגרים זה נהיה יותר ויותר קשה ובלתי נתפס. גם אני מאז שאני אמא המשמעות הופכת להיות שונה לגמרי. שרית
 
למעלה