היחידה הבסיסית של המטריקס

חזוקה

New member
היחידה הבסיסית של המטריקס

אהלן זו פעם ראשונה שאני מעלה הודעה פה ויכול להיות שהנושא כבר עבר דיון, אבל רציתי לדעת האם יש לכם תשובה לשאלה האם הפיסיקאים שקיימים בעולם (נניח כמובן שאנחנו במטריקס) וחוקרים את אבני הביניין של האטומים לא נחסמים ע"י הרזולוציה של המטריקס??? הכוונה ליחידה הקטנה ביותר של המטריצה של המטריקס. אפשר כמובן לומר שלרשת רזולוציה מספיק טובה, אבל הפיסיקאים מצד אחד והאסטרופיסיקאים מצד שני (שחוקרים את החלל) מיתפרסים על יותר מידיי סידרי גודל אפילו בשביל הגאונות של המטריקס. |ותחשבו על זה :) |
 

TomerZimmermann

New member
זה לא עקרוני

גם אם אנחנו בעולם מאטריקס וגם אם לא, ישנם מגבלות מסויימות למדע. אין לנו אפשרות לראות חלקיקים קטנים מידיי, ולכן יכול להיות שיש חלקיקים יותר קטנים ממה שידוע לנו. דבר זה לא משפיע בכלל על הידע הפיסיקאלי שלנו. אפשר גם לתת תשובה כזאת: פעם ידענו שהחלקיק הקטן ביותר הוא אטום. דבר זה הוא כמובן לא נכון אבל בגלל שהרזולוציה של המאטריקס לא הייתה מספיק טובה אז לא יכולנו לראות חליקיקים קטנים יותר. מאז המאטריקס עברה שדרוג (אנחנו כעת בגירסת 2.3.111.1A) וכעת הרזולוציה שופרה משמעותית. מאז התגלו למדענינו כמה דברים חשובים וביניהם שישנם חלקיקים קטנים יותר מאטום... או במילים אחרות the truth is in the eye of the beholder ________________________________ תומר, שכבר הרבה זמן לא דיבר בפורום מרגיש הנאה מסויימת לחזור לכתוב כאן (אבל אל תתרגלו לזה... אני בקושי מחובר לאחרונה).
 

קורווין

New member
גם לא מחייב...

התפיסה היא הלא בעיני המתבונן, כפי שציינת, נכון? המתבונן בלאו הכי רואה רק את מה שהמטריקס מאפשרת לו לראות, נכון? אם כך, מה כל כך קשה למטריקס ליצור במיקרוסקופ את התמונה כמו שהאדם אמור היה לראות אותה בעולם אמיתי?
 

nights

New member
נסו לא לחשוב במונחים שלנו...../images/Emo29.gif

מה אם הרזולוציה של המאטריקס וקטורית ואז אין מגבלה של פיקסלים...
 

TomerZimmermann

New member
אפשר הסבר?

רזולוציה זה מספר הנקודות (במקרה שלנו פיקסלים אבל זה יכול להיות נקודה בכל גודל) שנכנס לאורך ולרוחב של ריבוע בגודל מסויים. איך רזולוציה יכולה להיות וקטורית?
 

nights

New member
אז ככה../images/Emo29.gif

לפי פיקסלים (השיטה הסקלארית) כשמציירים תמונה המחשב מכיר את הכתובת של כל פיקסל ויודע באיזה צבע לצבוע אותו. צירוף פיקסלים במקומות שונים ובצבעים שונים נותן תמונה. השיטה הוקטורית משתמשת בנקודות על המישור (או במרחב) ואז שולחת קווים לכיוונים שונים. בשיטה זו ההגבלה לפיקסלים נובעת רק מהעובדה שככה המסך של המחשב עובד. כאן אפשר להגדיל ולהקטין תמונה כמה שרוצים. כל זה לא משנה בכל מקרה כי המגבלות שהוצבו כאן הן מגבלות המוח האנושי. אם מישהו אחר היה חושב על זה ייתכן שהיה עובד בשיטה אחרת...
 
למעלה