היחס המיוחד שמקבל נהג חדש

Helena11

New member
היחס המיוחד שמקבל נהג חדש ../images/Emo131.gif

קודם כל שלום, אני בת 18 ונהגת מעל לשנה. אני שמחה שיש עוד אנשים כמוני שמתקוממים אל מול תרבות הנהיגה הישראלית. ידוע שנהגים חדשים, כמו "לָמֶדים" מקבלים יחס שונה. במקרה שלי, השלט מאחורה אומר "נהגת חדשה" - לא רק חדשה, אלא נקבה. אתם לא תאמינו איך נהגים וותיקים שרוצים לעשות רושם מתעקשים לעקוף אותי, לחתוך אותי ועושים נגדי "פתיחות" ברמזורים. חתכו אותי בערך מטר לפני כיכר, ועוד בבירור הנתיב שממנו הגיע הבחור היה מסומן בתור זה שממנו צריך לעבור לשלי - אבל לא, מה פתאום לתת זכות קדימה למי שנוסע נכון ומי שכבר חצי גלגל בכיכר. הרי כתוב מאחורה "נהגת חדשה", אז יאללה בואו נראה לה מה זה להיות נהג 'אמיתי' ונחתוך אותה בפתאומיות, ועוד נעשה לה פרצוף וננפנף לה עם היד.. זה רק מקרה אחד מרבים. אפילו אבא שלי עובר על החוק בלי שום איכפתיות, כשאני מעירה לו הוא אומר שכולם נוהגים ככה, ועדיף לנהוג כמו כולם מאשר להדחק לשוליים. (את זה אני לא מבינה, אני לא נדחקת לשוליים...) למזלי, בעיר שלי לאחרונה התחילו לבצע בדיקות שגרתיות של רשיונות ובדיקות לרמת האלכוהול, המשטרה התחילה להלחם נגד עבירות התנועה בצורה משמעותית הרבה יותר. גם העונשים הדרקוניים לטובה. אך עדין, אין יום שעובר בו איני חוזה בעבירות על חוקי התעבורה.. יום נעים לכולם.
 

isra533

New member
אמנם ישנם נהגים כפי שציינת

אבל הם המיעט שבמיעוט, רוב הנהגים נוהגים כן לפי הכללים אבל לצערי אנחנו נוטים לראות את התנהגות המיעוט כמיצגת את הרוב. הבעיה היא לא עם הנהגים שמתנהגים בצורה לא נכונה בכביש, הבעיה העיקרית היא עם רובנו שאנחנו לא יודעים תמיד איך לנהוג בסביבה העלולה לסכן אותנו. במקרה שלך, היא לזהות התנהגות של נהג העומד לחתוך אותך כדבריך ולמנוע ממנו להביא אותך למצב של סכנה. ברוב המקרים אנחנו נוטים לראות את ההתנהגות הלא נכונה של הנהג האחר במקום למצוא את הדרך כדי לא להכנס למצבי סכנה. לרוב העונשים הדרקוניים לא קשורים למניעת תאונות, כפי שנוכחת כבר , אלה מהוים אמצעי בידי אלה שלא יודעים איך להתיחס בצורה שתביא לשינוי המצב אבל הרושם הוא שנעשים דברים בפועל.
 
כיצד אתה סופר? מיעוט שבמיעוט???

ולא ניכנס לענייני סטטיסטיקה, אבל העובדות לדעתי מצביעות על טעות חמורה בהנחותיך. אנו קוראים ושומעים בחדשות על נהגים שגרמו לתאונות, ואשר ביצעו עבירה מסוכנת שגרמה לאסון, וגם בעברם יש להם הרשעות רבות.אז אולי הם מיעוט מבחינה סטטיסטית ומספרית אולם הם גורמים לתאונות קטלניות רבות. ולמעשה חבל! שהטיפול בנהגים אלה מתחיל רק לאחר האסון. בדיוק כפי שאתה טוען יש למנוע את התאונה הבאה! וזאת יש לעשות על ידי החרמת רשיונות / רכבים והטלת עונשים כבדים בגין עבירות חמורות. נהג שמרשה לעצמו להשתולל ולסכן את עצמו ואחרים ובעברו התעבורתי עבירות חמורות מקומו לא!!! על הכביש. אסור! לחכות לתאונה הבאה, ביצוע של עבירות מסוכנות חייב לגרור אחריו סנקציות חמורות! הלואי והיינו מצליחים במניעה על ידי חינוך והסברה. מי יתן והציבור המאזין להרצאות של פעילים בתחום יפנימו ויטמיעו בקרבם את הנושא וכך ייטב מצבנו. אני מבקש להציע לך (בלי! ציניות) להצטרף לאותה חברה המשווקת את המכשיר לבדיקת האלכוהול כפי שציינת בידיעה הסמוכה, אני בטוח שתוכל לסייע להם ולתרום לחברה במניעת תאונות של צעירים.
 

isra533

New member
חינוך והסברה איפה?

אתה מצטער שע"י חינוך והסברה לא מצליחים לשנות את הממצב. איפה בדיוק קיים אותו חינוך והסברה? האם בבתי הספר? האם בצבא לחיילים בחופשה? האם לכלל הנהגים קיים משהו המתקרב להסבר והדרכה? הרשויות בחרו בכלי האכיפה כדבר העיקרי להתמודדות עם המצב בכבישים למרות הידע שאמצעים אלה לא מביאים לשינוי בכביש. בכל מה שאתה מציין בתור אמצעים כבר משתמשים בעולם הרחב, האם במקומות בהם הם קיימים בעית התאונות לא קיימת? בכנס האחרון על נושא הגורם האנושי שנערך במכללה למינהל בראשון לציון, התחילו דיבורים על הסברה וחינוך רחב בקרב ציבור הנהגים, בעיקר הצעירים מתוך הבנה שזו הדרך לשינוי המצב. "האכיפה מיועדת לשמור על החוקים במדינה ולאו דוקא על מנת למנוע תאונות" זה נאמר ע"י קצין משטרה באותו כנס ואני מודע לו על כנות דבריו.
 
המיעוט שבמיעוט

חינוך והסברה הם באמת בהיקף נמוך מאוד באמצעים למניעת התאונות. כבר הופנם הנושא בבתי הספר ויש לכך תהודה - יש הרצאות בבתי ספר בנושא ויש מאמץ להגביר את העניין. מן הסתם תמיד אפשר לשפר ולהוסיף, ומי כמונו יודע מה חשיבותם של פעילים העוסקים בכך, ומביאים לאוזניהם של הצעירים את החשיבות של תרבות הנהיגה. גם בצבא יש לכך מודעות גבוהה וגם הוא עורך הדרכות קבועות לחיילים. לגבי דבריו של אותו קצין משטרה בכנס לגבי הגורם האנושי - האם את אותו נהג שעוקף בפס לבן ויש לו כבר לא מעט הרשעות קודמות, ניתן לחנך??? הרי גם אתה תסכים שלא (אני מקווה...) נהג כזה צריך לשבת בחדר סגור ומסוגר לתקופה מסויימת, כאשר על הקיר תצלום של רכב מרוסק לאחר תאונה, ורשיון הניגה שלו, וכך תימנע ממנו האפשרות להמשיך ולסכן אותנו. מה דעתך לבדוק את הסוגיה של אחוז הנהגים העבריינים בתאונות? כלומר במספר של תאונות שקרו בתקופה מסויימת, מה חלקו של הנהג הנורמטיבי, ומה האחוז של אותם נהגים אשר בתיקם התעבורתי כבר מספר עבירות חמורות? בברכת דרך צלחה,
 

isra533

New member
אמנם המודעות עולה

אבל הפעולות בשטח הן כל כך מעטות שעוד קשה אפילו להתחיל להתיחס אליהן. נהג שעובר עבירה צריך להענש כפי שכל אזרח העובר על חוקי המדינה חייב להענש אבל הענישה היא לא כלי למניעת תאונות דרכים, זה נראה כאילו כן אבל למעשה זה לא לצערי. קיים אמנם קשר ישיר בין נהג בעל מספר רב של עבירות ומעורבותו בתאונת דרכים, אלה שמספר "העברינים" מהווה כ 10-15% מכלל הנהגים בשעה שרוב המשאבים מנוווטים לאותו ציבור קטן כאשר רוב הנהגים לא זוכים לשום התיחסות, תאונות דרכים אי אפשר להפסיק רק ע"י איומים ועונשים כפי ששום תופעה ציבורית אחרת אי אפשר לשנות בשיטה כזאת. אני מעריך מאד את פועלך והלואי ויהיו עוד רבים כמוך ומקווה שכל ההבטחות שנתנו ע"י שר התחבורה ומקימי הרשות אמנם יתממשו.
 
עם הזמן הנסיון יגדל

לצערנו הנסיון שלך הוא אמיתי מדוייק ומצער. מה לעשות - זאת מדינתנו וכך אנו מתנהגים האחד אל השני. הייתי רוצה לראות את אותו "גבר" (הכינוי הוא מבחינה ביולוגית בלבד) נוהג אחרי הבת שלו . . . איך היה מתנהג כלפיה . . . גם אז הוא היה עושה תנועות מגונות? אני מציע לתרגל את נהיגתך בימי שבת בהם התנועה דלילה יותר, ועם הזמן תוכלי להשתלב טוב יותר בין אותם "גברים" / נהגים גיבורים קטנים. אל תתרגשי מהם, תמשיכי לנהוג באחריות ובמודעות שיש גם כאלה, ותצליחי בנסיעותייך. תרשי לי להעריך את המודעות שלך לנושא "תרבות הכביש", שלצערנו היא צריכה להיקרא "תת ....". אני שמח על כך שנערה בת 18 ערה להפקרות המתרחשת בכבישינו עד כדי שאותם נהגים משתוללים וכך ניתן לכנותם - פ-ו-ש-ע-י-ם! מי שמשתולל בכביש הוא מסוכן לציבור והתנהגותו אלימה בדיוק כמו כל אחד המפעיל אלימות בכל מקום, ואין לו מה לעשות בכביש! אשמח מאוד אם תוכלי להצטרף לפעילות למען הגברת המודעות לנושא תאונות דרכים בקרב בני גילך, המועדים לנהיגה "גברית", ובכך לסכן את כולנו. הצטערתי לקרוא שגם אביך אינו מכבד את חוקי התנועה ואני מקווה שתצליחי להשפיע עליו לשנות את התנהגותו. את מוזמנת להיכנס לאתר העמותה ו / או לשלוח לך מייל ואשמח לסייע לך במטרה להצלת חיים בדרכים.
 
למעלה