היחס לדברי אגדה
לאור ויכוח שנוצר פה החלטתי להביע את עמדתי בנוגע לדברי אגדות חז"ל ולפירושי ימי הביניים המיוסדים עליהם. ראשית עלי לציין שאני מאוד אוהבת את אגדות חז"ל והן ממלאות את נפשי. בלימודי (אני לומדת תנ"ך , תחום העיסוק העיקרי הוא פרשנות חז"ל וימה"ב) אני אוהבת את התחום , הוא ממלא את ליבי ושכלי אולם יש סייגים. ואני גם דתיה אם זה משנה משהו. הרמב"ם בהקדמתו לפרק "חלק" (סליחה שלא מצאתי את זה מכוון , אם אתם רוצים אני אוכל פשוט להעתיק את זה כי יש לי את זה בדף רגיל) , כותב שישנם שלוש קבוצות של אנשים , אלו שמקבלים את דברי האגדה כאמת לאמיתה (ואלו הם פתיים וגורמים לזלזול באגדה) , אלה שחושבים שבעלי האגדה הם פתיים ומזלזלים בבעלי האגדה והקבוצה השלישית והמועדפת אליה אנו צריכים לשאוף והיא הקטנה ביותר, היא אלו שרואים באגדה משל אלגוריות לחיים ,ושצריך להפעיל את השכל הישר בהתייחסות לאגדות, הדרכה מוסרית לקחים וכיוצא בזה שנלמדו מתוך התורה שבכתב אל תוך התורה שבע"פ כדי להדריך אותנו לחיים טובים יותר. המשיך לכתוב על כך רבי אברהם בן הרמב"ם והגאונים גם כתבו על כך ואני אצרף מאמרים על כך. בכל מקרה , מה שאני רוצה להגיד הוא שבעקבות הויכוח שהיה לי עם MGB שרואה באגדות חז"ל אמת מחייבת , רציתי להגיד שיש גם דרך אחרת להסתכל (ולפעמים היא עדיפה) כי לפעמים האגדות מתנגות עם הפשט והשכל הישר. ומעבר לזה , דעה אישית , היא ישית ומות שיהיו גם אחרות. זו האמת שלי.
לאור ויכוח שנוצר פה החלטתי להביע את עמדתי בנוגע לדברי אגדות חז"ל ולפירושי ימי הביניים המיוסדים עליהם. ראשית עלי לציין שאני מאוד אוהבת את אגדות חז"ל והן ממלאות את נפשי. בלימודי (אני לומדת תנ"ך , תחום העיסוק העיקרי הוא פרשנות חז"ל וימה"ב) אני אוהבת את התחום , הוא ממלא את ליבי ושכלי אולם יש סייגים. ואני גם דתיה אם זה משנה משהו. הרמב"ם בהקדמתו לפרק "חלק" (סליחה שלא מצאתי את זה מכוון , אם אתם רוצים אני אוכל פשוט להעתיק את זה כי יש לי את זה בדף רגיל) , כותב שישנם שלוש קבוצות של אנשים , אלו שמקבלים את דברי האגדה כאמת לאמיתה (ואלו הם פתיים וגורמים לזלזול באגדה) , אלה שחושבים שבעלי האגדה הם פתיים ומזלזלים בבעלי האגדה והקבוצה השלישית והמועדפת אליה אנו צריכים לשאוף והיא הקטנה ביותר, היא אלו שרואים באגדה משל אלגוריות לחיים ,ושצריך להפעיל את השכל הישר בהתייחסות לאגדות, הדרכה מוסרית לקחים וכיוצא בזה שנלמדו מתוך התורה שבכתב אל תוך התורה שבע"פ כדי להדריך אותנו לחיים טובים יותר. המשיך לכתוב על כך רבי אברהם בן הרמב"ם והגאונים גם כתבו על כך ואני אצרף מאמרים על כך. בכל מקרה , מה שאני רוצה להגיד הוא שבעקבות הויכוח שהיה לי עם MGB שרואה באגדות חז"ל אמת מחייבת , רציתי להגיד שיש גם דרך אחרת להסתכל (ולפעמים היא עדיפה) כי לפעמים האגדות מתנגות עם הפשט והשכל הישר. ומעבר לזה , דעה אישית , היא ישית ומות שיהיו גם אחרות. זו האמת שלי.