הייי כולם אני חדשה-אורחת אולי

ישמש

New member
הייי כולם אני חדשה-אורחת אולי

ראיתי חלק מהסרט "החומה" ואני צריכה לנתח אותו ורציתי לדעת אם יש למישהו איזה שהוא כיוון ללכת בוא או קצת חומר על הסרט עצמו?! תודה מראש, נטע
 

Miss CB

New member
בגדול

אם אני מבינה נכון, יש את הדמות הראשית שהיא, כמה מפתיע, "פינק" (ש"מ פלויד) והיא מבוססת על שילוב של רוג'ר ווטרס וסיד בארט, שני מנהיגי הלהקה בשלבים שונים אם את לא מכירה את הסיפור, סיד השתגע בגלל מחלת נפש וסמים. בקיצור, יש את פינק, וכל דבר קטן משגע אותו והוא שונא פחות-או-יותר את כל העולם: אשתו בוגדת בו, אבא שלו מת במלחמה (כמו אבא של ווטרס), אמא שלו חונקת אותו מאהבה (אהבה...?!), בבי"ס משתיקים את היצר שלו להיות מיוחד וכל זה, כל דבר קטן הוא מעיין לבנה. והלבנים ביחד יוצרות חומה שמבודדת אותו משאר העולם. זה פחות או יותר החלק הראשון, בקיצור כמובן. את החלק השני - זה כבר מישהו אחר יצטרך להסביר, אני לא בטוחה שהבנתי אותו לגמרי ואני לא רוצה להטעות אותך.. איזה חלק ראית מהסרט?
 

bujored

New member
אין טעם לנסות ולנתח בקצרה..

יש ליצירה הדי ביקורתית הזו המון זוויות וראיות שונות, ככה שבקצרה זה די פספוס לנסות ולהגדיר אותה. בעיקרון, מה שניסית להסביר לשואלת, הוא, שהיצירה מחולקת לשני חלקים עיקריים אשר בין היתר מופרדים באופן פיזי אחד מהשני, בשני התקליטים\דיסקים. בחלק\תקליט הראשון מתואר כל המצב מלידתו של הגיבור, התפחותו והרקע שלו עד לכניסתו למצב הבידוד. כאשר החלק\תקליט השני מתאר את ההתרחשויות מרגע זה ועד ויציאה ממנו בקטע הסופי.. המשפט ושבירת החומה ויצאת הגיבור לחופשי.
 
אין טעם להגיד שאין טעם

לנתח בקצרה את "החומה" - ואז לעשות בדיוק את זה. אני ממליצה לכולם לקרוא שרשורים קודמים בנושא "החומה", כמו גם שרשורים המופיעים בטגליינס של הפורום.
 

Miss CB

New member
נו בסדר...

בגלל זה לא ממש התעמקתי, נראה לי שברור שיש עוד ה-מ-ו-ן מה להתעמק, אבל ביקשו קצת רקע או מידע אז הסברתי בקטנה על מה זה.
 

ישמש

New member
קודם כל, תודה לך!

דבר שני, ראיתי את החלק שקצת לפני ואז את החלק של השיר: "We dond need no education" ואת הקטע הזה אני צריכה ךנתח: שיש שלושה ילדים ליד מסילת רכבת ואז פינק שם כדור (של רובה) על המסילה ואז עוברת רכבת ורואים פרצופים של ילדים וידיים ואז כל הקטע בבי"הס ועם מטחנת הבשר ועם זה שהמורה צועק עליו או יותר נכון מזלזל ביצירה של פינק..... הקטע שראיתי נגמר בזה שרואים את דגל אנגליה שהופך של צלב אדום שהופך לדם שזורם לביוב ואז כל הקטע של הילדים על המסילה חוזר חלילה.... זה מה שאני צריכה לנתח....
 

Miss CB

New member
קטע חזק, הא?

מה בדיוק את צריכה לנתח? את המשמעות, את האפקטים שהבמאי השתמש בהם, להסביר או מה?
 

ישמש

New member
כן למה ו...

אני צריכה לכתוב מה מסמלים הסמלים בהם התשמשו הפינק פלויד כמו מה מסמלת מטחנת הבשר (שכבר ניתחתי) ומה אומר הצלב האדום על הרקע הכחול או השלד או דגל מדינת אנגליה וכו'
 

PINK FLOYD FAN

New member
כי כולם מהבית ספר שלך (חברים שלי

משם) ביקשו ת'סרט וביקשו הסבר עליו אז הייתה לי הרגשה
 

bujored

New member
תשובה קצרה.

היי, אפשר להגדיר את הקטע הקלאסי שתיארת מהסרט כצורה של מטאפורה שבה רואים את הגיבור, כותב שיר, ואז מגיעה דמות "סמכותית" ומזלזלת ביצירה שלו, מונעת ממנו להביע את עצמו ועושה ממנו צחוק על כן. יש כאן ביקורת ברורה על מערכת החינוך האנגלית הישנה. הילדים שניתחנים לבשר זה אפילו עוד יותר קלאסי, המון תלמידים, כל אחד בעל פרצוף שונה, כלומר כל אחד בעל ייחודיות, נעים על סרט נע, כביכול מערכת החינוך שלאט לאט הופכת אותם למוצר זהה, בהתחלה רק הפרצופים הופכים זהים, כאשר רואים את הילדים עם המסכות הורודות, ושלב הטחינה מייצג את סוף התהליך, הכל נהיה אותו הדבר, כל הילדים שהתחילו שונים נהפכו בעצם לאותו הדבר, והדבר הזה דיי מגעיל :) עוד סצינה? אביב.
 
למעלה