איך הגענו...
ליותם היו בעיות עם הגן הראשון. כשעברנו לשוויץ יותם (בדיעבד הבנו) סבל מאד מהשינוי, בין היתר הוא חזר לאכול בבקבוק במקום אוכל מוצק. אחת הבעיות היתה חוסר במסגרת אחרי מלחמות הצלחתי להכניס אותו לגן מאד יוקרתי של האונברסיטה אבל לא עבר הרבה זמן והתבררו בעיות. הגן היה מאורגן כמחנה צבאי עם פעיליות מתוקתקות ועל בשרנו למדנו שכהילד לא מתאים הוא נבעט החוצה וילד אחר מרשימת ההמתנה נכנס... בכל מקרה גן גרוע יכול לגרום אסונות לילד! כך שאם לילד שלך יש בעיות שווה לשקול להיות בלי גן, באמת . הילד שלי במלחמה שלו לשמור על עצמאות הפך לאפטי כלפי כל העולם כולל אותנו. עד כדי כך שהגענו לאבחון היה חשד רציני שהוא אוטסיט. חשד שנרגע מאז שהעברנו אותו לגן חדש - הגן הזה שאנחנו לא רק מרוצים אבל ממש מאושרים ממנו. יותם הוא ילד מאד מאד מוסיקלי. היה ככה מההתחלה ורק הולך וצובר כשרונות בתחום כך שבשבילו ליצור תקשורת עם הגן דרך מוסיקה היה רעיון טוב. ואולי עם את מחפשת פתרונות לא קונבנציונלים שווה לשקול מה מעניין את הילד אם כי זה אפשרי שגן קונבנציונלי אחר יעשה את העבודה... אולי המסגרת אולי הגננת לא מתאימים... הגן שלנו מנוהל על ידי אישה מדהימה וזה הדבר החשוב ביותר לגביו. לדעתה התפקיד של גננת הוא לעניין את הילד ולצרף אותו לקבוצה ולתת לא חופש לגלות.... הם חוללו ניסים עם יותם אומנם גם אנחנו מתאמצים אבל אין ספק שהם עושים עבודה נהדרת. את הנזק של הגן השני הם בפירוש תיקנו. לגבי המוסיקה על זה שאלת ואני פה משתפכת... לכל הגננות הכשרה מוסיקלית והם עושים פעילות מוסיקלית פעמיים ביום. הפעילות מערבת בין היתר כלים נגינה רבים ושונים - חלק מהם את רואה בתמונה... הם מלמדים יסודות במוסיקה כמו קצב וסולמות לפי הקליטה של הילד - כמו שאמרתי יותם קולט וקולט... מצטערת על האורך אבל בעיקר דיבר לליבי בעיות הסתגלות בגן. ילדים בגיל הזה לא מדברים טוב ולא יכולים להסביר את עצמם לכן חשוב כהורים להיות מאד רגישים. אם המסגרת עושה לכם בעיות כדי לשקול להחליף.. את חלק מסיפורי הצרות שהיו לי ספרתי כאן ואני אחסוך לשאר... אם את רוצה עוד מידע תשלחי לי מסר. ענת