הייתי ביעוץ בחברת יואל גבע

הייתי ביעוץ בחברת יואל גבע

הייתי ביעוץ אצל יועצת ונאמר לי שבמכינה האוניברסיטאית יש את המורים הכי גרועים שהמכינה בשבילם זה סטאז וכולה.... עוד דבר שרק 5% מאלה שהולכים למכינה נכנסים לפקולטה המבוקשת שלהם... כלומר נגיד יש 50 תלמידים זאת אומרת שרק 2-3 תלמידים עוברים את המכינה ? לא נראה לי ממש הגיוני... מישהו מוכן להסביר יותר טוב ?
 

vinney

Well-known member
הסבר קצר

יואל גבע מתחרים במכינות אקדמיות ישירות. אין שום סיבה שבעולם שיגידו משהו טוב על מכינות, בהגדרה. אני ממליץ לך לשאול בפורום סטודנטים, אני בטוח שיש שם אנשים שמכירים אישית מכינות אקדמיות, ויוכלו להגיד לך משהו יותר מועיל מ"המורים הכי גרועים".
 

ron369

New member
יש שלושה סוגים של שקרים,

שקרים, שקרים לבנים, וסטטיסטיקה. need i say more?
 

טום הוק

New member
זה פשוט שטויות במיץ עגבניות..

עשיתי מכינה בטכניון לפני כמה שנים והיו לי שם מורים מדהימים. אני לא יודע במדויק כמה חברה מהכיתה הצליחו להכנס לפקולטה שהם רצו אבל בטוח (בלשון המעטה) שזה מעל 5 אחוז. זה לא אומר שלמכינה אין חסרונות (השקעה היסטרית, ארוכה מידי) ביחס להשלמת בגרויות, אבל המורים (לפחות אלו שהיו לי) הם לא אחד מהם. בקיצר יש שיקולים לכאן ולכאן.. מקווה שזה עזר במשהו
 

sf8f

New member
תלוי מאד איזה מכינה

המכינה של הטכניון זה משהו אחד (שעבורו מה שאמרו לך ממש לא נכון). יחד עם זאת לאונ' העברית יש 2 מכינות. ידוע לי בודאות לגבי אחת מהן (זאת שבקמפוס גבעת רם) שבודדים מאד ממשיכים בכלל ללימודים אקדמאיים באוניברסיטה (חלק גדול אפילו לא מסיים את הבגרות). לגבי המכינה השנייה של העברית (ברמה יותר גבוהה, בהר הצופים) גם שם כמות המתקבלים לא מזהירה - אולי 15% מגיעים לאן שרצו. בכל מקרה כל מקום זה סיפור אחר אז כדאי שתברר ספציפית לגבי האוניברסיטה שנותנת את המכללה. בטוח יש כאלה, כמו הטכניון, שבהם הרמה גבוהה ורבים מאד מבוגריה מתקבלים לאן שרוצים.
 

ron369

New member
איזה מכינה? מכינה מיץ. של עגבניות.

האמת, אבל, נזכרתי שראיתי כמה דוגמאות לשאלות של מכינות. במתמ'. זה היה פשוט מפחיד. זה לא שהחומר הכיל דברים שלא לומדים בתיכון (כמעט, היה מד"ר, אבל נתעלם). זה פשוט שהתרגילים כללו כל כך הרבה תחומים ביחד, בשאלה אחת, כמעט בכל סעיף. למשל, סדרות חשבוניות, של גורמים לוגריתמיים, ש (המשך) שלא לדבר גם על הזמן הקצר מאד יחסית שניתן לפתור את המבחן, והעובדה ששלושה שאלונים הוחלפו באחד. אבל מה? המרצה היה אקדמאי. הוא באמת ידע ללמד, והוא באמת לימד טוב. אני לא יודע, ואף בספק, אם זה תמיד ככה, ואני גם בספק גדול אף יותר אם לא היה פקטור למבחן. אבל בלי קשר לכל הגורמים האלו, אני חושב שזה עדיף. מי אתה מעדיף שילמד אותך, מסטר או דוקטור במתמ', או איזה אחד מיואל גבע, ש(אני מניח) לא מזמן התקבל לאוניברסיטה בתור סטודנט? נכון שהמבחן בסוף אולי יהיה יותר קשה, אבל עדיין. ככה לומדים, לא?
 
למעלה