היי אני לא בטוח שהשאלה שייכה לפה

M007M

New member
היי אני לא בטוח שהשאלה שייכה לפה

אם לא אז תפנו אותי...בנהיגה, כשמגיעים לרמזור, מותר לעבור בצהוב?כלומר נגיד אני מגיע לקראת רמזור ואני רואה שהוא מהבהב ואני ממשיך לנסוע ועובר כשנדלק הצהוב, זה מותר על פי החוק?
 

אהובה.א

New member
נהיגה ברמזור

כל רמזור מובנה לפי הדרך. ומה הכוונה ב"מובנה"? זמן ההמתנה הוא לפי הדרך. למשל - בדרך בין עירונית , שבה מותר לנהוג 80 קמ"ש, ישנו רמזור. הרמזור הירוק יהבהב באיטיות בכדי לתת לנהג זמן מספיק בכדי לבלום. בדרך עירונית, שבה אסור לעבור 50 קמ"ש, אין כמעט "הבהוב" ירוק כי הרמזור מיד עובר לצהוב ואח"כ לאדום. ברגע שהרמזור מהבהב הנהג צריך להתחיל להאט ועד שהוא יגיע לרמזור הוא לא יצטרך לעבור אפילו בצהוב. הבהוב ירוק מסמן לך שתיכף הרמזור יתחלף לצהוב > אדום. אם אתה נוסע בדרך בין עירונית או בכביש עירוני מעל המותר - אין ספק שלא תצליח להגיע לרמזור בזמן ואז תיאלץ לעבור בצהוב ואולי אפילו באדום. יש נהגים שעושים את השטות של להאץ דווקא שהרמזור מהבהב ירוק כי "אולי יספיקו". לא תמיד זה עובד והמחיר יקר מאוד במידה ומגיע רכב מצד שני. אגב , זאת גם הסיבה שיש תקנה האוסרת להתחיל חציית הצומת באדום-צהוב ולחכות לירוק בלבד. זה לא סתם. התקנות באות להגן על הנהג ועל נוסעיו. וכאן בפירוש זאת הגנה כפליים.
 

isra533

New member
על פי החוק כן

על פי הנסיון לא. יש יותר מדי נהגים המתחילים את הנסיעה שלהם בצומת לפני שנהיה אור ירוק, לכן לא חכם במיחד לעבור בצהוב למרות שחוקית אתה לא עובר עבירה. רצוי להתרגל לעצור כאשר יש אור צהוב ואפילו ירוק מהבהב, כל זמן הרמזור הוא בערך דקה, כך שאם לא הספקת לעבור, תחכה עוד דקה ולא תסכן את עצמך ואחרים.
 

פרטנר

New member
על פי החוק -לא!

דינו של הצהוב הוא כדינו של האדום! כמובן שאם קיימת סכנה בעצירה (רכב קרוב \מהיר המתקרב מאחור או אין אפשרות לעצור מפאת הקירבה לצומת ) יש להפעיל שיקול דעת ולא לעצור.
 

isra533

New member
מי צריך להחליט

את ההחלטה אתה צריך לקחת, אל תנסה ללכת רק מה שחוקי או לא, כפי שהמלצתי לפני כן, גם בירוק מהבהב תעצור כדי למנוע טעויות של אחרים, גם אם זכותך המלאה לעבור במצב הזה. כל הדיבורים שצהוב מהבהב הוא כמו אדום אבל אפשר לעבור כאשר אתה לא יכול לעצור, רק מבלבל ולא עוזר כלל. הרגלים נכונים הם ערובה לבטיחות בדרכים, כך שההחלטה שלך צריכה להיות לפני המקרה, כלומר לקבוע לעצמך לעצור גם באור ירוק מהבהב ולא להלבט בזמן שאתה מגיע לצומת.
 

wil

New member
אל תגזים, לא עוצרים בירוק מהבהב

ירוק מהבהב = ירוק. לא רצוי לעצור בירוק מהבהב (כאשר ניתן להיכנס לצומת עוד בירוק) כי רכבים שנוסעים אחריך לא יצפו מהלך כזה.
 

isra533

New member
מפליא לשמוע את זה ממך

אם אתה חושב שאם אני אעצור בירוק מהבהב מישהו יכנס בי, אתה יוצא מתוך הנחה שלא יתכן מצב אחר. בתור איש משרד הרישוי ומשרד התחבורה, אתה צריך להבין שכאני עוצר אני בודק לפני כן אם הנהג הנמצא מאחורי נמצא במרחק מספיק כדי שלא יכנס בי. שמירת מרחק, זהו האמצעי בו אני נוקט כדי למנוע תופעות שלגביך הן בלתי נמנעות (לפחות על פי מה שאמרת). כאשר אני מסביר לנהגים שצריך לעצור בירוק מהבהב, אני יודע שלא בכל מקרה אותו הנהג יבצע את ההמלצה שלי אבל במקרה הגרוע הוא יעבור בירוק מבהבה אבל יעצור בצהוב. תמיד חייבים לקחת עוד מקדם בטחון כי המצב בשטח הוא לא לפי הספר וגם אנחנו רק בני אדם ועושים טעויות. אם צריך לשמור מרחק של 10 מטר במקרה מסוים, אני תמיד אמליץ לשמור 20 מטר כדי לתת לנהג את תווך הטעות למרות שמחינה מתמטית מספיק גם 10 מטר. כך גם לגבי האור ברמזור, אם יש אור ירוק מהבהב, לנו הנהגים הדבר צריך לומר- עצור כי משהו הולך להשתנות שלא יהיה לטובתנו. (עם בדיקה של הרכב שמאחור כמו בכל עצירה).
 

אהובה.א

New member
צודק בהחלט

בכל מצב, גם אם יש לך ירוק מהבהב ואתה בולם , עליך להסתכל במראה ולראות אם יש רכב מאחוריך ומה מצבו. למעשה, המבט במראה אחרי בלימה בדוושת הבלם נעשית אוטומטית במשך השנים , לא? כשאני מגיעה לרמזור או לצומת לא מרומזרת, המבט ימינה שמאלה נעשה בצורה אוטומטית ללא מחשבה נוספת. לפעמים, עדיף אפילו לעבור באדום מאשר לתת לנהג מאחוריך לפגוע בך. זה לא שאני ממליצה לעבור באדום , חלילה. אבל נהג שנצמד לי "לתחת" לא נותן לי הרבה אפשרויות תמרון. נכון שזה לא אמור לקרות - אבל תאונות נגרמות בשל מקרים כאלה.
 

פרטנר

New member
חבל שאתה מטעה

עם כל הדאגה שלך ליצירת מקדמי ביטחון, אתה עלול ליצור מצב שמקדם הבטחון ההיסטרי שאתה נוקט יצור מצב הפוך- מסוכן. בירוק מהבהב יש להמשיך לנסוע אם המרחק והמהירות מאפשרים לנו להשלים את הכניסה לצומת. אסור לומר לנהגים לעצור בירוק מהבהב -זו עלולה להיות המלצה כואבת ומסוכנת.!
 

NewUser4

New member
../images/Emo45.gif

עפ"י החוק, כאמור, אסור לעבור בצהוב. אולם, סעיף העבירה אינו אותו אחד. כלומר, לא מדויק כי דין צהוב כדין אדום, שכן העונש הוא אחר, אולם אכן יש חובת עצירה באור צהוב. ההסתייגות היא שניתן לא לעצור באור צהוב אם יש סכנה כלשהי בעצירה או אם אתה באמצע צומת, עלייך לפנותה. כלומר, אם את מגיעה ממרחק והאור הצהוב מופיע כאשר אין באפשרותך לעצור לפני קו העצירה, אז עוברים.
 

wil

New member
צהוב

משמעותו "יש לעצור אם ניתן לעשות זאת בבטחה, אחרת יש לפנות את הצומת. (כלומר לעבור)" אם אתה רואה ירוק מהבהב ויכול לעבור - עדיף כבר להאיץ ולעבור בהבהוב האחרון של הירוק. ירוק מהבהב הוא ירוק לכל דבר. אם אתה עוד רחוק ויכול בקושי לעבור בסוף הצהוב - מוותרים ועוצרים.
 
למעלה