היי,אני לומדת בקורס מטפלות לגיל הרך

blueberries

New member
היי,אני לומדת בקורס מטפלות לגיל הרך

ואני מאוד רוצה להיות מקורית ולעבוד על הצגה בתיאטרון בובות לקראת המבחן המעשי שלי בגנון. העניין הוא שאני לא רוצה להסתבך בהפקה שתתפרק לי ,כי תיאטרון בובות כולל את המסך,הרקע לסיפור וכמה דמויות בסיפור,וסביר להניח שדי אתרגש מכל המעמד הזה. האם מישהו יכול להציע לי רעיון להמחזה של סיפור לילדים עד גיל שלוש שכוללת בובה אחת שאפעיל מלמעלה,רצוי על חוט ושימוש ברקע מתחלף?איך בונים רקע מתחלף,האם זה ע"י שימוש בגלגלת? אםשמח לקבל קישור ויזואלי לכל דבר שיעזור לי בצעדיי הראשונים בתחום הזה.
 
מה דעתך על "סיר סירים"? ספר מקסים לילדי גנון

ולגבי הטכניקות- מריונטות (שמפעילים מלמעלה) הן הבובות שאולי הכי קשה להפעיל מכולן. צריך המון נסיון וטכניקה. מה דעתף להשתמש בבובות כפפה, או בובות שולחן שמפעילים מאחור? וגם לא חייבים רקעים מתחלפים- אפשר להשתמש פשוט בכמה אלמנטים ששמים על הבמה/שולחן ומחליפים. במקום רקע אפשר גם להשתמש בכל מיני בדים עם או בלי דוגמאות, בעלי חומריות שונה (פרווה לעומת סאטן לעומת שק יוטה...) וצבעוניות ונה לסימול מקומות שונים. אפשר גם- כמו בתאטרון היפני להשתמש רק בחפץ אחד אשר מסמל בכל סצנה משהו אחר (בתאטרון היפני מניפה מסמלת גם חרב, גם שמש זורחת, גם מושכות סוס בלתי נראה וכו'). דרך אגב לגיל הרך אפשר לקחת דוגמאות נפלאות לתאטרון בובות מפרפר נחמד הישן והטוב (האמת- את החדש לא ראיתי.) אפשר גם להמחיז בעשרת בובות שירי הפעלה לילדים (שוב נזכרתי בפרפר נחמד: "הסבתא של אפריים קוראת לברווזיים..."). בכל אופן- בהצלחה וברוכה הבאה
 
תראי הכי חשוב

זה התוכן עצמו- מה יהיה בסיפור? האם הוא יעניין את הילדים? חושבים על שאלות כאלה. צריך לעשות הצגה קצה ומעניינת- לילדים קטנים אין סבלנות אז לא למרוח את הסיפור. אני יכול להמליץ לך על שימוש באגדות (אם ההצגה לילדים יותר גדולים אפשר קצת לשנות את הפרטים ולהכניס דברם מצחיקים- שלא יחשבו שהם כבר מכירים את הסיפור והוא לא יעניין אותם). סיפורים טובים: הדייג ודג הזהב, העצם של חומי, פינוקיו וכ"ו. בקשר לבובות- לא הייתי ממליץ לך לעבוד עם מריונטות כי מנסיוני אם את לא יודעת איך מפעילים אותם הילדים מאבדים עניין. עדיף לך לעבוד עם בובות איכותיות לעבודה עם ילדים - בובות כפפה. את הדמות הראשית בסיפור הכי חשוב שיהיה לך בגודל סביר לא קטנה ולא ענקית. אם את רוצה להשקיע בזה ולעסוק בזה עוד הרבה תקני את הבובות שאת צריכה מחנויות או בובנאים- בהזמנה. אם לא את יכולה לקחת בובות רגילות אבל שיהיו נראות יחסית כמו שהדמות צריכה להראות ולשחק אתן בהזזת הידיים והראש שלהן. הדמויות המדניות יכולות להיות כל דבר - בובות כפפה, בובות רגילות, חפצים שתהפכי אותן לדמויות אם תוסיפי להם פה עניים וכו. תפאורה- התפאורה צריכה להיות ניידת וזמינה. כמו שגילי אמרה את לא חייבת מסך את יכולה להשתמש בחפצים קטנים לדוגמא: בית- כסא, שולחן ואת יכולה להוסיף עוד כיד הדמיון. יער- כמה עצים עומדים על שולחן ולפזר אותם. אם את רוצה שהתפאורה שלך תהיה תואמת לבובות שלך ולגדלים שתרצי את יכולה להזמין מאחד האנשים באתר שיבנה לך תפאורה כפי שתרצי בצבעים, בגדלים, ע"פ רצונך ודעתך. נחמד יהיה להוסיף מוסיקת רקע לסיפור או שירים מתאימים. נ.ב- כדי לחמם אותך מהתרגשות ופחד ואת הילדים להצגה את יכולה לשבת לפני הילדים ולשאול אותם אם הם יודעים על מה יסופר הסיפור, תוך כדי אם מספרת להם שיש לך חבר שמתבייש והבאת אותו איתך את מביאה בובת כפפה ומדברת עם הילדים ויצרת איתם יחסים טובים להצגה אחר כך את עושה איתם חימום 0 לסובב את הידיים, למצמץ בעניים, להוציא לשון וכו - כל הסיפור הזה צריך לקחת לא יותר מ-10 דקות. אני מקווה שעזרתי לך ובהצלחה.
 
פינוקיו והדייג ודג הזהב ל"דעתי" לא מתאימים

לגיל 3. ובכן....ראשית ברוכה הבאה אלינו
ושנית להלן דבריי......
לגיל 3 תוכלי להציג את: לבד על המרבד - את יכולה לשלב מוסיקה ושירים מהדיסק של ליאורה שלזינגר - "סיפורים מוסיקלים" אביזרים: מרבד רגיל [של אמטיה] לצייר דמויות על ספוג לגזור ולצבוע [ראי תמונה] בהתחלה לספר את הסיפור ולאחר מכן לשתף אותם עם האביזרים והשירים.... ברלה בים [פנינה קז] - תפאורה בד יוטה בצבע קרם ועליו מודבקים צדפים [חוף הים] בד שיפון תכלת [ים] מניחים על שולחן גן אפשר שניי שולחנות ומעל פורסים בד ירקרק או חום אפשר עם פרחים. חלק א'- מתרחש על האדמה אימא מבקשת להכין את הגלגל, כדור, כובע וכו' חלק ב'- בעזרת המוסיקה מרימים את הב וכולם הולכים לים. בקטע המציל הניכי על צוארך משרוקית וכובע רחב שוליים והצטרפי להצגה....
ישנו שיר מקסים על המציל למירב האוסמן " נרקוד בקיץ" - דיסק מוצלח ביותר..... הסיפור ממחיש את הסכנות בקיץ ...שמש...מקדם הגנה והכי חשוב לא ללכת רחוק מאבא ואימא. אני יכולה לספר שחגגתי יום הולדת לנכד של הסופרת פנינה קז [לפניי 10 שנים] והיא נכחה בהצגה ונתנה את הסכמתה להצגה. לי נודע רק לאחר ההצגה שזאת היא בכבודה ובעצמה
בכל אופן אפשר גם את: הפיל שרצה להיות הכי שמוליק קיפוד איפה פינוקי מיץ פטל ועוד......... מקווה שעזרתי דבוש
 

blueberries

New member
תודה לכולכם

כשיהיה לי משהו יותר מגובש אני אתייעץ איתכם שוב לפני הביצוע בגן. "איפה פינוקי" זה רעיון לא רע,כי הם רוצים עוד פעם ועוד פעם לחפש את פינוקי ויוכלו להשתתף בסיפור. הרעיון הבסיסי של שולחן על שולחן בכלל נהדר. חשבתי בכיוון של "לדוד משה הייתה חווה" עם מוזיקה ברקע,רקע תלת מימדי של טבע,וחווה ממקלות ארטיק שכל פעם מתווספים אליה חיות. או ללכת לכיוון אחר לגמרי כמו בובות שרוקדות ע"פי קצב של מוזיקה משתנה כמו "ריקוד הציפורים". יש לי גם רעיון לגבי השיר "שלושה פרפרים" של דתיה בן דור -לבנות תפאורה אביבית,ענף של עץ,ופרפרים. "גברת קרש ומר מערוך" והפומפייה וכו'...מ"פרפר נחמד" למי שמכיר נשמע לי רעיון חבל"ז,יש לי רק קובץ שמע של הקטע הזה.
 
גב' קרש ומר מערוך מותאם ומקושר לחנוכה.

שלש פרפרים מתאים יותר לסתיו ולאביב. את צריכה ללכת לכיוון של בעלי חיים , ים ,חברות. אני הייתי ממליצה לך על בעלי חיים מכיוון שחיות מתאימות לכל גיל מ-0 עד 80 והלאה
הפיל שרצה להיות הכי כספיון בסכנה איפה פינוקי - תוכלי לשנות בעלי חיים הסוד של חומי לבד על המרבד הבית של יעל חמישה בלונים זה משגע להיות צפרדע והרשימה עוד ארוכה ............................... בהצלחה ועדכני אותנו בהמשך..... דבוש
 
למעלה