היי אנשים-שאלה בנושא יוגה וכישופים

fear dark

New member
היי אנשים-שאלה בנושא יוגה וכישופים

יש לי שאלה אנשים...אני לא מזמן התחלתי להתעסק בכישופים וכו...כידוע הכישופים (בתכלס בהכי כללי שיש..)עובדים על אנרגיה,ובשביל לרכז ,להוציא את הנרגיה צריכים להיות רגועים ולכן אני עושה מדיטציה וכו-אך אני חושבת להירשם יש לנו פה מקום שנקרא "רפאל סנטר"(אם מישהו במקרה מכיר...)אז רציתי לשאול אם זה במת מרגיע ואם זה כדאי... תודה רבה יום טוב אנשים!
 
כישוף זה ההפך מיוגה

יוגה היא כל דרך לחיבור מחדש עם העליון. יוגה נועדה להסב את תשומת הלב מהעצמי אל העליון, המקור של הבריאה, ולפתח מחדש יחסים עם העליון בהם העצמי הוא המשרת והעליון הוא המרכז. המונח הסנסקריטי לכישוף הוא "טנטרה". טנטרה היא ניצול של כוחות טבע שונים לתועלת אישית. מי שעוסק מיוגה לא אמור להתעניין כלל בטנטרה מכיוון שהוא אינו שואף לפיתוח כוחות מיסטיים אלא להתעלות מעל הטבע החומרי ולהיות במצב בו הוא אינו המרכז ובו העליון הוא המרכז. בוודות גם מצויין כי פיתוח כוחות מיסטיים עשוי להפריע לתרגולו של היוגי ושהוא בכלל לא אמור להתעניין בדברים מאין אלו.
 

fear dark

New member
אתה יכול להסביר יותר...

אני לא ממש הבנתי...סורי על הבילבולי שכל אחי....
 

18אבי

New member
טנטרה = כישוף !!! מעניין ביותר.

באיזה מילון סנסקריטי בדיוק מצאת את ההגדרה ??? בחייך בהקטה ממך לא ציפיתי. פשפש שוב בגיטה... ליל מנוחה. אבי.
 
הפירוש המילולי הוא טקס

לאנשי "העידן החדש" יש רעיונות שונים בקשר למושגים וודים. זאת מכיוון שהם באים מתוך תפיסה אקלקטית שמעוותת את המושגים בהתאם לרצונם. להרבה מאוד מושגים וודים שהם מגדירים אין הרבה קשר עם המציאות. המושג טנטרה קשור בסגידה לכוחות הטבע, הדווים (אלים למחצה), וניצולם לטובתו האישית. התפיסה הטנטרית, להבדיל מהתפיסה היוגית, מדברת על אחדות (מוניזם) ורואה את סך כל האנרגיה של הבריאה כאחד (ברהמן). יש שני סוגים של טנטרה: טנטרה של צד ימין וטנטרה של צד שמאל. טנטרה של צד ימין כוללת טקסים של סגידה לכוחות הטבע במטרה לניצולם לטובתו של האדם בחיי היומיום. טנטרה של צד שמאל, אשר אינה מומלצת בוודות, קשורה בנטילת סמים, שחיטת בעלי חיים למאכל ומיניות מופרזת. לעומת אלו, יוגה נועדה להסבת תשומת הלב מהעצמי לעליון וההבנה שהעצמי אינו המרכז ולחידוש מערכת היחסים הפרסונאלית שלנו עם העליון בהיבטו המקורי כאישיות. זאת להבדיל מהטנטרי ששואף להיטמעות באספקט הברהמן של העליון.
 

18אבי

New member
טנטרה יוגה וכישוף.

הנה מאמרון בענין טנטרה. הנאמר מתייחס לחלק ה"בעייתי" שבגינו ובגללו נובע הבלבול, ואתו חלק הוא חלקיק זעיר שגישה גדולה ונרחבת המכילה כתבים, זרמים וגישות שונות. משמעות המילה טנטרה גזורה משושר המילה "טאן" להרחיב, ו"טאנו" - גוף. משמע, להרחיב מעבר למגבלות הגוף, או בתרגום חופשי: "טנטרה היא זו היכולה לשחרר מהגוף" פאנצ'ה מאקאר – חמשת ה-M . שעשוע נאה בעיניהם של כמה מוחות בלתי אחידים הוא להתענג בחירופים וגידופים נגד הטנטרה בגלל השימוש בחמשת ה"טטוות" (המרכיבים) הידועים גם כ- חמשת ה-M (פאנצ'ה מאקאר), ואלו הם: יין, בשר, דגים, דגנים, ואיחוד מיני. לחמשת מרכיבים אלה משמעויות שונות עבור הסוגים השונים של השואפים הרוחניים. יש לציין שמה שנדרש מאדם להגיש/להציע, זה את ה"טטווה" ( המהות, העיקרון) ולא את הפריט עצמו. מטרת השימוש בחמשת הטטוות בתרגול היא, שע"י תרגול חוזר של קיום המצוות הטקסיות, אדם רוכש טבע שבו כל דבר הנעשה על ידיו בחיי היום-יום, הופך לפעולה של "פולחן" ותפילה. ש'נקרהצ'אריה מסיים את מזמוריו הנהדרים על ה"שקטי" הראשונית באומרו: או גברת נעלה, הלוואי וכל תפקודי הכרתי יהיו זיכרונותיי בך, הלוואי וכל מלותיי יהיו בשבחך, הלוואי וכל פעולותיי יהיו קידה לרגליך. הלך רוח כזה נדרש בתפילות ובטקסים לחמשת הטטוות. השואף הרוחני הנוטל חלק בעבודה על חמשת הטטוות כדי לרצות את האל שבתוכו, אינו צובר מגרעות. אדם כזה מסתכל על יין ובשר כעל שיווה ושקטי, והוא ער לגמרי לעובדה שהיין אותו הוא עומד לשתות יגרום להתגלמות האושר, שהוא-הוא הברהמן בתוכו. כל כוס יין שנלגמת עם הטקס המתאים, ועם שינון המנטרה התואמת, ולפני שתיית הכוס הראשונה הוא אומר: אני מעריץ את זה, כוס הנקטר הראשונה המונחת בידי, זה המפעפע עם נקטר הירח הזורח במצחו של ה"באיירווה" הקדוש. זהו אוקיאנוס האושר. זה מרומם את ה"אטמן". כל האלים, כל האלות וכל הקדושים, כולם מעריצים את זה. זהו אוקיאנוס האושר. שואף רוחי שהורשה לשתות עשר כוסות, ממודט בזמן שתייתם על הגורו ב"סהסררה" בראש, ועל האלה בלבו, הוא נושא על קצה לשונו את ה"איש'טה דוואטה (האל הנבחר על ידו) וחושב על אחדותו עם שיווה. אדם השותה את הכוס האחת עשרה משנן את המנטרה: אני איני הגואל, ואף איני גואל אחרים, ואיני הדבר הנגאל. אני איני הנהנה, ואף איני גורם הנאה לאחר, ואיני מושא ההנאה. איני סובל מכאב, ואף איני גורם כאב לאחר, ואיני הכאב עצמו, אני הוא-הוא (סו-הם) אני צ'יט, אני אטמן. למנטרה זו משמעות משולשת: הגסה היא שתיית היין עצמה, המעודנת היא שטיית הנקטר הזורם מאיחוד הקונדליני עם שיווה, בסהסררה: השלישית או הנעלה היא נקטר האושר העולה מההגשמה והתפיסה של האיחוד בין שיווה ושקטי. ה"קאוולראנווה" טנטרה אומרת: שהיין שאושרו הוא הנקטר הזורם מהאיחוד בין הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה בראש, וזה השותה את זה שותה נקטר, והאחרים הם סך הכל שתיינים. אדם זה ההורג בחרב ה"גייאנה" את חיית המעלות והמגרעות ומוביל את הכרתו לשיווה העליון, עליו נאמר שהוא אוכל הבשר האמיתי. אדם זה שבאמת אוכל דגים הוא זה השולט בחושיו וממקם אותם באטמן. אחרים הם סך הכל הורגי חיות. השקטי של ה"פוש'ה" ( הרמה הנמוכה ביותר של השואף הרוחני) אינה ערה, אלא זו של ה"קאוליקה". אדם זה הנהנה מהשקטי, אליו נאמר שהוא הנהנה האמיתי של השקטי. הוא "מאושר" ע"י האושר הנובע מהאיחוד בין השקטי הנשגב והאטמן, שהוא האיחוד האמיתי: אחרים אינם טובים יותר מנואפים. ראוי לציין שהמונח לטטווה החמישית נגזר משורש המילה "מיטונ(ה)" שמשמעותה- זוג. מכיוון ששום דבר מעולם החוויות אינו מתרחש ללא העירוב של שני דברים-אפילו מודעות אינה אפשרית בלעדיו-"מיטונ(ה)" מסמל את האחדות הקושרת את כל השניות (דואליות) הזו, שהיא מעבר לתפיסתו של האדם ה"רגיל", ושה"ג'יווה מוקטה" (משוחרר בעודו בחיים) לבדו יכול לתפוסה. הכוונה בתרומת טטווה זו לאל הנבחר היא הקרבת תחושת הדואליות, כך שהאחדות החבויה תיתפס ותוכר. זוהי המשמעות האמיתית של הטטווה החמישית. מתוך: studies on the tantras בהוצאת "ראמהקרשינה מישן". כל M- מחמשת ה-M מייצגת יסוד. דגנים מקבילים ליסוד האדמה, דגים למים, אלכוהול לאש, בשר לאוויר, ומין לאתר. בדרך זו היקום עצמו משמש כפריטים ל"פולחן". הטנטרי יכול לומר: "חרות מושגת ע"י שימוש בזה הגורם לשעבוד". בדרך כלל השימוש בבשר, דגים ומזונות "מגרים" אחרים, אלכוהול ומין, כובלים אותך חזק יותר אל העולם, אך אם תשתמש באותם חומרים בדיוק בדרך הטנטרית הם יכולים להיות המקור לשחרורך מהשעבוד, ע"י גירוי התנועה החופשית של הקונדליני. המפתח כמובן הוא להשתמש בהם בדרך הנכונה. בצורה הפיזית של ה"פאנצ'המאקאר" רוב הגירויים מגיעים מהחומרים עצמם. בכמויות קטנות, אלכוהול מגביר את התאבון: זהו חומר חם מאד, וחומרים חמים תמיד מעוררים את זרימת הדם בגוף. בדג יש כמויות גדולות של זרחן. זרחן מגביר את התאבון ע"י הגברת זרימת הדם לכל האברים, כולל המוח. גירוי תאבון זה הופך אותך רעב מספיק כדי לאכול בשר ודגנים, המגבירים עוד יותר את זרימת הדם. כל זרימת הדם המוגברת הזו מרחיבה את כלי הדם במוח, ממלא את תאיו באנרגיה נוספת. זה הופך את המין עשר פעמים טוב יותר מהרגיל, מכיוון שכעט האדם נמצא בהתרגשות מלאה. התרגשות מלאה משפרת את המצב ועוזרת להפנות את ההכרה ממחשבה על המין לשם המין עצמו. המין כשלעצמו כמובן מגביר את ההתרגשות אף יותר. אם אתה יודע מה אתה עושה, כל ההתרגשות הזו תעזור לך להעיר את הקונדליני. " רק מעט מאד אנשים מתאימים לצורה זו של תרגול". אנשים אחרים יכולים להשתמש בחומרים, או עדיף, אם הם מתקדמים, הם יכולים לבצע את ה"פאנצ'המאקאר הרוחני בצורה ישירה. בפאנצ'המאקאר הרוחני "מאמסה" היא הלשון. אתה "אוכל בשר" ע"י שמירה על שתיקה. "מאטאסיה" היא הנשימה, ו"אכילת דגים" משמעותה החזקת הנשימה דרך פרנייהמה. "מודרא", "אכילת דגנים" היא החזקת הגוף בתנוחה מסוימת כדי לעודד תנועה חופשית של הקונדליני בתוכו. "מהדירא" היא ה"יין" של ה"אמריטה"(נקטר) המטפטף מהבלוטות הממוקמות בתוך הראש לתוך הגוף. ו"מיטואן" הוא האיחוד של הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה. מתוך: "קונדליני" מאת רוברט ש'אוובודהה. קריאה נעימה. אבי.
 
ובכן

המאמרים שהבאת מרתקים בפני עצמם אך יחד עם זאת הם מבטאים בצורה חריפה את הנקודה שהעלתי לגבי בלבול מושגים. ההגדרות שאני הבאתי מובאות מהוודות. כל המושגים שהובאו במאמרים שלך מבוססים על תורת האדוויתא של שנקרה ולא על הוודות. בתורת האדוויתא של שנקרה, שהיא למעשה בודהיזם לכל דבר המשתמש בפרשנות מסולפת של הוודות כדי לתת לגיטימציה לעצמו, מקובל הבלבול בין העליון לברהמן, אלוהים לברהמן, הנשמה לאלוהים ואלים למחצה כגון שיווה לאלוהים. תורת האדוויתא גורסת כי הכל אחד, זאת בניגוד לוודות שמדברות בפירוש על דואליות ומפריכות מכל וכל את הטענה שהעצמי הוא אלוהים. כמו כן, יש להתייחס לעובדות שכל תורת האדוויתא הופרכה במאות ה10 וה11 על ידי פילוסופים כגון מדהואצ'ריה ורמנוג'אצ'ריה וכי אפילו שנקרה עצמו שלל את האדוויתא עצמו בסוף ימיו.
 

יוגי בר

New member
הסחפות

היי לך. נסחפת קצת לגבי שנקרה והאדוויתא בכלל. בברכה ואהבה יוגי בר
 

dharmatal

New member
למרות ההסבר הממצה כביכול עדיין ...

למרות ההסבר הממצה כביכול עדיין אין ידיעתך נכונה בנוגע לטנטרה... אינך מדייק בעניין הטנטרה של צד ימין ואתה ממש טועה בעניין צד שמאל... מן הראוי שתבדוק את הנושא על מנת שלא תתפס עושה את הטעות הנפוצה של המערב... בנושא הטנטרה (כתוצאה של עודף מידע מוטעה). המערב עשה לטנטרה את אותו עוול שעשה ליוגה: את היוגה הוריד לרמת ההתעמלות ואת הטנטרה לרמת העיסוק בסקס. לכל המעוניין להבין מעט על טנטרה ויוגה ובכלל - נסו לחפש מידע על איורוודה (ayurveda), אך בעיקר חפשו פנדיטים אמיתיים - כאלה שכל חייהם-איוורודה. כי הללו הינם מתרגלי טנטרה אמיתיים. בברכה
 
למעלה