היי האם גם אתם מופיעים עם בגדים שחורים..

kecem5

New member
היי האם גם אתם מופיעים עם בגדים שחורים..

האם כך מדריכם בבית הספר לתיאטרון שצריך למשוך כמה שפחות תשומת לב .. כך אני מבינה אשמח לדעת עוד מה הרציונל. אני מופיעה עם בגדים צבעוניים אך לאחרונה הלכתי לראות הצגות בכדי שאלמד מהן וכל הבובנים לבשו בגדים שחורים .
 

קרנובה

New member
אצלי אין שחור בד"כ

אני מתלבשת להצגות במיטב מחצלותיי,מתאפרת,מיתבשמת כמו לאירוע, כי עבורי כול הצגה היא אירוע! ואני אוהבת להיות חלק מההצגה ויש משקל גם למימיקה שלי לג"סטות במהלך ההצגה, ככה זה אצלי,כול אחד ומה שמתאים לו ולקונספט של התיאטרון שלו,תילבשי מה שמרגיש לך נכון.
 
אני לובש שחור כי זה מרזה... וברצינות:

אני אסביר על הרציונאל - יותר מאוחר ביליה.
 
גם אני לובשת שחור ,למה?

השחור כידוע הוא איננו צבע, הכוונה שכשאין אור אנו לא רואים צבע ולכן קראו לו שחור. בגלגל הצבעים אין שחור. לכן הבובות והתפאורה לוקחים את כל הפוקוס ותשומת הלב איננה מועברת אל הבגד הצבעוני של המפעיל או אל העגילים של המפעילה. מקווה שהסברתי נכון.
 

kecem5

New member
תודה לך אין נטע וקרנולה על תשובתכם

אילן אשמח לשמוע עוד בוודאי. אילן האם יש במרכז לימודים לשנת שבתון אני ושתי חברותיי רוצות להגיע בשנה הבאה ללמוד. קיבלתי חוברת עם הקורסים אך הלימודים לשנתיים השאלה אם יש קורסים לשנה לשבתון.
 
אז ככה...

הבגדים השחורים כר מזמן הפכו למסורת. הם מסייעים לבובנאי/ת להפוך ל"לא נוכח" מאחרוי הבובה. אבל... אני הייתי בוחר בגד שמתמזג עם התפאורה שמאחור. אין מניעה, למשל, ללבוש לבן עם הרקע לבן, למשל. בסופו של דבר, זה לא הבגד שיעשה את ההבדל אלא אם הבובנאי יכול להקטין את נוכחותו המשחקית כדי להעצים את נוכחות הבובה. ולגבי קורסים בביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות בחולון, את לא חייבת לבחור מסלול של שנתיים. את יכולה להרכיב לך תכנית ממגוון הקורסים. רק ש... קורסים בודדים לא יהפכו אותך לבובנאית מיומנת.הקורסים יקנו לך עוד ועוד כלים, ויש לזה ערך. את מוזמנת להתקשר לליז 03-6516848 שלוחה 3 והיא תשמח לפרוש בפניך (ובפני חברותיך) את מגוון האפשרויות.
 

קרנובה

New member
שאלה לאילן מקרנובה

בתיאטרון שלי שעובד בקונספט של תיאטרון מיזוודה,הבובנאי,שחקן במקרה שלי שחקנית מיתמזגים עם ההצגה.אני לא רואה צורך להקטין את נוכחותי המישחקית בשביל להעצים את הבובה,אנחנו עובדות יחד,לפעמים הבובה בפוקוס המרכזי ולפעמים אני,מה דעתך על הקונספט הנל?אני מאוד נהנית מצורת העבודה הזאת והתגובות בהתאם.אני ניזכרת שאתה בעצמך אמרת שתיאטרון בובות הוא קודם כול תיאטרון ואחכ תיאטרון בובות.אשמח לתשובה ממך,שיהיה סופש נעים,קרנובה.
 

shir300

New member
אני חושבת

שמזמן נשברו החוקים. לכל הצגה מתאים משהו אחר וכל יוצר מרגיש את מה שנכון עבורו. היום לעומת בתיאטרון הבובות המסורתי יש "שקיפות", כלומר מה שהיה מוסווה מאחורי הקלעים- המפעיל ואופן ההפעלה, היום גלוי ויש יותר חשיפה של מערכת היחסים בין המפעיל לבובה, שהיא כשלעצמה הופכת לנושא ההצגה לעיתים. זה בעיקר תלוי בהצגה, בדמויות, בתימה של המופע. לפחות בעיני.
 

feyoula

New member
חושבת שאילן מתכוון

ותקן אותי אם אני טועה...להצגות בהן הבובות הן השחקנים והאדם הוא רק בגדר מפעיל ואז צריך להפוך אותו לחלק מ"אחורי הקלעים" ולהסוות אותו עם הרקע כדי לא להטעות ולצקת לו משמעות שאין לו או להסיח את דעת הצופים מהבובות, שהן המרכז. כשיש אדם לבוש על הבמה, הצופים מניחים שהוא שחקן ומצפים ממנו לעשות משהו. מחפשים את ה"תפקיד" שלו בתוך העסק וזה יכול לבלבל. .אבל יש גם הצגות בהן שחקן אדם ושחקן בובה משחקים יחד בשיתוף פעולה וזה כבר סיפור אחר לגמרי... נראה לי שכאן נעוץ ההבדל כי באמת כמו שכבר ציינו פה, המסורת דיי נשברה. כמו שבתאטרון הרגיל יש "הצגות מודעות לעצמן" בהן מתייחסים לקהל או אפילו למה שקורה על הבמה וזה כבר לא הכרח שתהיה אשליה מוחלטת שהצופים רק "מציצים" כמו פעם... אני חושבת שלבובה יכולות להיות כל מיני פונקציות בהצגה ולכן אין כאן שאלה של מה טוב או רע באופן כללי, הבגדים של השחקן פשוט מאוד ישרתו את הקונספט, כמו כל שאר הדברים על הבמה.
 
ואני חושב....שכולכם צודקים../images/Emo70.gif

בעיני לפחות כל תשובה ודעה שהועלתה כאן נכונה וצודקת לחלוטין ישנן כ"כ הרבה דרכים ואפשרויות ובמבחינתי בתיאטרון בובות ובתיאטרון בכלל אין נכון ולא נכון מוחלטים ולא חלים עלינו חוקי מתמטיקה או פסיקה מדוייקים נכון הוא גם שכל החוקים שהיו נפרצו כבר מזמן וטוב שכך ומנגד גם בחוקים הישנים אין כל רע או פגם והם נכונים למי שזו דרכו או מתאים לעבודתו... פעם מי שלא שיחק בסגנון המשחק הרוסי מלא הפתאוס וההיגוי החזק או בשיטת סטניסלבסקי- לא נחשב שחקן " ראוי " ומאז תודה לאל גדלנו, התפתחנו, נולדו אין ספור שיטות ושפות תאטרליות חדשות כך שכל אחד יכול לבחור את המתאימה לו או להמציא בעצמו דרך חדשה מבלי להחשב לא מיקצועי או מכובד פחות בשל כך. בהצגות שהעלתי בעבר: " הברווזון המכוער " שהיתה הצגה בביצוע 4 שחקנים ובשילוב בובות ובהצגה: " גינה לי " שהוצגה ע"י 2 שחקנים והמווון בובות, מסכות ואביזרים - לא לבשנו שחור או בגדים בצבעי התפאורות מאחר והשחקנים היו דמויות מעבר לבובות שהפעילו ולכן הולבשו בהתאם לדמויות ששיחקו, ב "מקס ומריץ" שתמונות ממנה ראיתם ובה שיחקנו והפעלנו בו זמנית אני ועוד שחקן לבשנו חולצות פסים וטייצ'ים שחורים- שוב בהתאם לצרכים הבימתיים מעולם לא שמעתי או קיבלתי הערה על כך וההצגות קיבלו ביקורות ושבחים מאנשי מקצוע ואושרו ע"י אמנות לעם בהצגה החדשה " הנסיכה והצפרדע " אני לבוש במכנס שחור ולסירוגין חולצה כחולה בצבע הבד האחורי או שחורה יש לי מה לומר גם בעניין המשחק ואעשה זאת בהמשך - חייב לצאת לעינייני בנתיים שבת שלום והכי חשוב שנמשיך לעשות וליצור הפקות טובות ומוצלחות ללא קשר לצבע הבגד
 

kecem5

New member
תודה לכולם על ההתיחסות אילן ,דודי ושאר החברים

תודה חברים, טוב לשמוע את דעתכם ,והכי כייף לדעת שזהו עולם ומלואו שפתוח לכל כך הרבה יצירתיות.
 
ואני אומרת שכולכם צודקים וגם אני ../images/Emo13.gif

התמונה צולמה בחוג תיאטרון סיפור לפני שנה.
 
למעלה