היי היי

sha na na revol

New member
היי היי

אז אני חדש כאן מכל הבחינות
שאלת תם (כלומר זו לא ממש שאלה תיאולוגית, אלא שאלה של הגיון מופשט) - עד כמה המשיחיות לדעתכם היא אמונה מחמירה
אומרים שעיקר האמונה בישוע היא לקבל שהוא היה בן האלוהים ו"שה האלוהים", וזה מה שאני הבנתי עד לאחרונה. אבל
מתוך קריאת הברית החדשה, אני מקשה ואומר שזהו לא החוק היחיד שאנחנו מצווים בו (כמו חוקים בעד אהבת הזולת, נגד הצביעות ואהבת הממון), זאת למרות שלכאורה אנחנו צריכים רק לקבל אותו כמשיח. זה נשמע טרוויאלי, אבל אף פעם לא קיבלתי הסבר מופשט בנושא
ישוע בא כדי לכפר על חטא ולקרב אותנו אל מלכות השמיים, ומהצד השני אנחנו צריכים להתרחק מחטא (גם אלה שבמחשבה, זה חלק מאוד יפה לדעתי) - אז השאלה שלי אליכם היא, עד כמה אתם מחמירים עם עצמכם בקטע של טוהרה ושאיפה לעשיית רצון האל
עד כמה חשוב להקדיש זמן לעשיית הטוב בעיני ה', כשחלק מהזמן שלנו על פני הארץ מוקדש למחשבה לכאורה 'חילונית' - אנחנו יכולים לבזבז חלק מהזמן שלנו בדאגות או בבטלה או בחקירת הסביבה שלנו ע"י תחומי עניין שונים (אני כדוגמה קיצונית יכול אפילו לקרוא את ההוראות על שמפו - אפשר להסכים שזו פעולה שלא משרתת דבר
) - לא כל דבר שאנחנו עושים מקדש את השם, גם אם לכאורה מדובר בפעולה נייטרלית. גם אתה מצווה לאהוב את שכנייך - כמו למשל את החברים שלך, ולא תמיד אנחנו רואים עין לעין אם חבר מבקש מאיתנו משהו, ואנחנו מסלפים ואומרים חצי אמת כדי לא לפגוע בהם. בכל רעיון שיש לנו אנחנו יכולים לבחור בכל שלב או בהמשך הדרך אם אנחנו רוצים ללכת עד הסוף עם הבחירה שלנו או לשנות כיוון, ואנחנו לא תמיד יודעים מה תהיה התגובה לפעולה שלנו, ואנחנו יודעים רק לאחר מעשה אם בחרנו בטוב
אני אגיד את האמת, אני אדם שנמשך לכל מני חוקים ותקנות, וזו הייתה הסיבה שמשכה אותי מלכתכילה לה' - קשה לי להיות ה'שוטר' של עצמי
אבל אדם *כן* מחוייב לשמור על נפשו. אני נוטה לחשוב בצורה שכלתנית, ולכן לקבל על עצמי את רוח הקודש ולפעול מתוך אמת נשמע לי חסר צורה ומסגרת, מצד שני הבנתי מהכתובים שאם אני לא מאמין ופועל מהלב אני אשפט על זה ולא על המעשים שלי.... סליחה עם עיותתי משהו, אני טרוד בשאלות, במיוחד כי אני לא מחזיק מעצמי קאליבר רוחני בימנו, ולכן אני סומך על השכל (שכמו שאפשר להבין, שלי לא ממש משהו, אז אני סומך על שלכם.
) בקריאה לעזרה
- sha na na revol
 
שלום שלום../images/Emo140.gif

וברוכים הבאים לפורום הצנוע שלנו, בכל מקרה, עיקר עיקרי האמונה, וישוע ענה לשואלים אותו יפה לשאלתם "מֶה עָלֵינוּ לַעֲשׂוֹת כְּדֵי שֶׁנִּפְעַל אֶת פָּעֳלֵי אֱלֹהִים?" הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: "זֶהוּ פֹּעַל הָאֱלֹהִים -- שֶׁתַּאֲמִינוּ בָּזֶה אֲשֶׁר הוּא שָׁלַח." הוא להאמין בישוע המשיח, לקבל אותו ואת הכפרה המושלמת שהוא נתן לנו על הצלב בגולגלתא ובתקומתו מבין המתים. כשאתה מאמין ומקבל את ישוע המשיח, המצוות של אהבת הזולת לשפוט אחרים ולסלוח ושאר המצוות הבריאות, באות מתוך האמונה. הן נכתבות בלב של המאמין, ורוח הקודש פועל בליבו של המאמין ומטהר אותו - זהו תהליך שנקרא תהליך ההתקדשות. השאלה ששאלת היא שאלה טובה מאד, ולגיטימית. עלינו לנהוג בקשיחות עם גופנו ולשעבדו למשיח, מצד שני זוהי פעולה של רוח הקודש. אנחנו בעצמנו לא יכולים לטהר את עצמנו ולא יכולים להיהפך לטהורים ע"י כוח המחשבה או באיזשהו מעשה. זוהי מתנת אלוהים, זהו חסד שאלוהים נותן, הוא נותן את הכוח. מה שעלינו לעשות הוא להיכנע, לקבל ולציית - מה שהבשר שונא, אך הרוח חפצה. וכן ישנו מאבק. בכדי להימנע ממשים בטלים ולהימנע מהליכה בבשר, עלינו ללכת ברוח, מה המשמעות של ללכת ברוח? כשאנחנו מקיימים מערכת יחסים עם אלוהים, כשאלוהים הוא המלך על חיינו כשבכל רגע מחיינו אנו משווים אותו לנגדנו תמיד, כשאנו מתייעצים איתו ומערבים אותו בכל דבר שמתרחש בחיינו, כשאנחנו פותחים את ליבנו להקשיב לו - ומצייתים, כשאנחנו מאמינים לדבריו ומאמינים בו, כשאנו הוגים בדבר, מתחברים עם הקדושים(המאמנים בישוע) ומצפים לבואו בפעם השנייה בענני השמים, אנחנו מתהלכים ברוח ומטהרים את עצמנו. עלינו למסור את גופנו יום יום כקרבן חי קדוש ורצוי, כך אנו עובדים אותו עבודה שבלב. כתבת: בכל רעיון שיש לנו אנחנו יכולים לבחור בכל שלב או בהמשך הדרך אם אנחנו רוצים ללכת עד הסוף עם הבחירה שלנו או לשנות כיוון, ואנחנו לא תמיד יודעים מה תהיה התגובה לפעולה שלנו, ואנחנו יודעים רק לאחר מעשה אם בחרנו בטוב דברים נכונים כתבת, אך עם זאת ישנה דרך אחרת, כשאנחנו מצייתים לאדון כשאנחנו מאפשרים לו להיות המלך שלנו, להיות הרועה הטוב שלנו, אנו שומעים את קולו כשאנחנו עושים זאת, אנחנו יכולים להיות בטוחים שכאשר אנו נמצאים בהדרכתו תמיד אנו בוחרים בטוב. נכון יש לנו בחירה בכל שלב ובכל רגע בחיינו. הבחירה היא אם לציית לאדון או לציית לבשר שלנו. והשטן אוהב מאד לראות אותנו במצבים בהם אנחנו פושרים, כיוון שאז הוא יכול לשחק איתנו ולהטעות. זו הסיבה שישוע דורש מאיתנו להיות או חמים או קרים, או ללכת אחריו ולהיות רדיקלים בהליכתנו או לא ללכת אחריו כלל. עבודת אלוהים, היא עבודה שבלב, היא עבודה ברוח הקודש ובאמת. אני מודה לך על הכנות שלך, אך על כולנו כל בני האדם, להבין שאלוהים נמצא הרבה מעבר לשכלנו, אנחנו מוגבלים בשכלנו, אלוהים לא מוגבל. אנחנו מורכבים משלוש - גוף, נפש ורוח הקודש ואנחנו אחד. ממש כמו אלוהים שמורכב משלוש - האב, הבן ורוח הקודש והוא אלוהים אחד. בגופנו, אנו חשים את חמשת החושים, מישוש, ראייה, ריח, טעם, שמיעה. בנפשנו נמצא את הרצון שלנו, הרגשות שלנו והאינטלקט - המחשבות - השכל. ברוחנו נמצאת האמונה. כשאדם מתחיל להאמין בישוע המשיח, רוחו מתעוררת לתחייה ממות רוחני, היא מתחברת עם בורא העולם ולכן עלינו להכניע את נפשנו וגופנו לרוחנו שמחוברת עם רוח הקודש, עלינו לאפשר לרוחנו שמחוברת עם רוח הקודש, להנהיג את חיינו. הנפש והגוף חשובים, אלוהים נתן לנו אותם, ועם זאת בנפשנו יש גם דברים שהם לא מאלוהים, משהו שנפל יש שם חטא יש שם בשר שנוגד את רוח האלוהים. רוב האנושות חיה מתוך הנפש. רק המאמינים בישוע המשיח, אלו שהולכים בדרכו, חיים מתוך הרוח - וזהו יתרון עצום.
 
אחי ורעי../images/Emo13.gif

בס"ד דברת על כך שעלינו להשמר,אז על זה נאמר בתורה,ספר דברים,פרשת ואתחנן:ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. לגבי הצד הרציונלי שלך,אז ספר משלי,פרק ג',פסוק ה':ואל בינתך(קרי שכלך)אל תשען. גם בתפילת השחרית נאמר:ונבונים כבלי השכל וחכמים כבלי מדע. לבוא מאהבה לאמונה זו הדרגה והמעלה הגדולה ביותר,שכן נאמר בקריאת שמע:ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך. שים
כמה אינטליגנציה רגשית מתקיימת כאן. ולסיום כולנו מנסים להאבק בחטא שבוער בקרבנו,אז נאמר בפרקי אבות:מי שיראת חטאו קודמת לחכמתו,אזי חכמתו מתקיימת. ראשית חכמה-יראת ה',אבל שזו תהיה יראת כבוד שבאה מאהבה,ולא ממשהו שמשתק אותך ואת/ה כבול. שכן הלא נאמר:והעיקר לא לפחד כלל פורים שמח שיהיה לכולנו-אמן!
 
למעלה