היי חבר'ה, חזרתי.
מה עם הנמל?

Azazel

New member
היי חבר'ה, חזרתי. ../images/Emo13.gif מה עם הנמל?

חזרתי
ורציתי לדבר על השביתה בנמלים (שהסתיימה לעת עתה) . נכון שעל פני הדברים, מעשי הועדים הם בלתי נסלחים, אבל, קל לראות שיש משהו הרבה יותר אפל, וזה העברת נכסי הציבור לבעלי ההון. לכן, לאחר התלבטויות רבות, החלטתי שאני תומך בשביתה, במיוחד כי אני רואה שהסיבות ששר האוצר מראה כדי להעביר את תוכניותיו הן שקריות.
 

idoz

New member
אתה מודע לעובדה שהם מונפול מושחת?

תתחיל בקריאת מוסף שבעה ימים של ידיעות אחרונות. האם השביתות השנתיות של עובדי הנמלים לא קצת מפריעות לך? ומה עם השכר המופרז שהם מקבלים? או אלו שמקבלים 25,000 ש"ח על בטלה? ומה עם אלו שמקבלים עבודות נחשקות כי יש להם קשרים? צריך לשבור את המונפול שלהם, צריך שבין הנמלים תהיה תחרות. אם אפשר אז עדיף שימכרו מניות בנמלים לציבור במחירים נמוכים.
 
אני מסכימה עם עזאזל

לא יודעת אם הסיבות הן שקריות או לא, אבל גם אם לא הן לא לא מצדיקות. עדיף שהעובדים יקבלו הרבה כסף מאשר איזה בעל הון, חבר של ביבי, שיקנה את הנמלים, ישאיר את המחירים כפי שהם לצרכן, יעסיק את העובדים בתנאי עבדות ויישב לו בוילה בקיסריה ויזמין את ביבי לברביקיו בבריכה... אני מנסה לצרף תגובה של מישהו לכתבה בווי-נט בקשר לשאלת הסיבות. הכתבה של שחר גינוסר שפורסמה בידיעות שכביכול חושפת את כל הרע בנמלים. בכל מקרה, אם זה לא עובד, כדאי להכנס ולהסתכל על תגובה מספר 8...
 

idoz

New member
הנה הקישור הנכון

תגובה מספר 8 . לא נראה כ"כ אמין בהתחשב בעובדה וכתובת הדואל שלו לא נראית הכי אמיתית... (ותקנו אותי אם אני טועה)
 

Azazel

New member
הבעיה: הנמלים הם נטל על הקופה.

הפיתרון הוא פשוט מאוד: - אני מסכים בהחלט עם הפיכת הנמלים לחברות ממשלתיות. - אני לא מסכים להפרטתם, ולהקמת נמלים פרטיים, שלמרות זאת יסופסדו ע"י משלם המיסים ( ע"ע צים, כביש 6). - ביבי אומר שהנמלים הם נטל כלכלי? שיעלה את מיסי הנמל הנמוכים! אבל זה יפגע באחים עופר שליט"א, ואסור לתת לזה לקרות...
 

idoz

New member
יש לי רעיון,

במוסף ממון נכתב שרצו למכור מניות בחברות ממשלתיות במחירים נמוכים לציבור. מה דעתך על רעיון ההפרטה הבא: מדינת ישראל תפריט את הנמלים ע"י מכירת רוב מניות הנמלים לציבור הרחב (אזרחי ישראל בלבד!) בגרושים כאשר לכל אדם תהיה הגבלה על כמות המניות שהוא יכול לקנות (כדי שבעלי ההון שאתה לא אוהב לא "ישתלטו על הנמל"). המדינה תשאיר בידה כ25%-49% מהמניות (כי אחרי הכל הנמלים הם אחד משערי הכניסה לישראל). לעובדי הנמל תיערך מכירה מוקדמת של מניות הנמל של בה ימכרו עד כ10%-15% ממניות הנמל כדי לדרבן אותם לעבוד טוב. תאסר החזקת מניות ביותר מנמל אחד. הנמלים יהיו נתונים לפיקוחה המתמיד של רשות-הנמלים כדי לשמור על הסדר (כמו שבענף ההסעדה המסעדות נתונות תחת פיקוח מתמיד של משרד הבריאות). תאסר החזקה של יותר מ5% ממניות הנמל בידי אדם פרטי\חברה מסחרית. אני יודע שמה שכתבתי לא נראה הגיוני ביותר אך זוהי הדרך למנוע 'השתלטות' על הנמל.
 

Azazel

New member
אהבתי את הרעיון של לא יותר מ 5%לאדם

אבל זה רעיון לא רלוונטי. כי אם ההפרטה תיעשה, היא תיעשה, ואז, טיפין טיפין, אנשים מסוימים מאוד יקנו את כל המנויות שבידיים פרטיות.
 

רטוש

New member
אין כאן צדיקים גמורים בשני הצדדים

העניין מתרכז באפקט הדומינו שהולך ומתגלגל כאן כבר כשני עשורים בהם כוחות הימין הכלכלי (המווסתים ע"י איילי הון) המנסים למחוק את כוחה של העבודה המאורגנת. לכך אסור לנו להסכים בשום אופן.
 

Azazel

New member
חשוב להדגיש ששום מפלגה גדולה

לא נקייה מהשפעתם.
 

רטוש

New member
עזאזל -אתה כמעט צודק

כל המפלגות הפוליטיות מחד"ש ועד האיחוד הלאומי מנווטות ע"י בעלי הון.
 

Azazel

New member
לא יודע לגבי חד"ש ומר"צ.

אבל כל השאר, בהחלט כן. בגלל זה, אני חסר בית פוליטי במדינת ישראל.
 

EverMan

New member
חד"ש אולי לא.

מר"צ כן. אבל להזכיר לך משהו מאוד בסיסי , שאתה משחק במדינה דמוקרטית קפיטליסטית - עליך לשחק בקפיטליזם בשביל לנצח. אתה לא יכול לנצח במשחק בלי לנצח אותו , אחרי שניצחת אתה קובע את החוקים. אבל קודם תנצח.
 

Azazel

New member
אני מבין את זה.

אבל כמפלגה פוליטית, היא אמורה לשאוף לקבוע את כללי המשחק. כמו כן אפילו ליהיות מפלגה קפיטליסטית זה לאו דווקא להיות כפוף, כמפלגה, לשלטון ההון. הרי אדם סמית', אבי הקפיטליזם של השוק החופשי, ידע ואמר פעמים רבות, שקשר בין הון לשלטון הוא קשר אסור ורע למדינה. בכל אופן, מרצ היא לא מפלגה סוציאליסטית ( למרות שיש בה גורמים מפ"מניקיים), בדיוק כמו שהעבודה היא לא מפלגה סוציאליסטית ( למרות שיש בה גורמים מפא"י-ניקיים). אין לנו מפלגה oldschool-סוציאליסטית, וזה חבל, חבל מאוד.
 
למעלה