היי חברה יש לי בעיה רצינית...

Da Jackel

New member
היי חברה יש לי בעיה רצינית...../images/Emo122.gif

אתם בטח זוכרים את המודל של אנג'לינה גולי שהראתי פה לא מזמן בכול אופן התחלתי לטקסטר אותו (זאת הפעם הראשונה שלי) והדמות לא ניראת מציאותית .אני מנסה ללכת כמה שיותר על הצד הפוטוריאליסטי. קראתי מספר מאמרים באינטרנט ואני עדיין לא בטוח איך לבצע את העבודה. בכול אופן אני משתמש ב SKIN שיידר של BRAZIL במקס. ציירתי כבר מפה ל COLOR SLOT, ורציתי לבקש ממכם עזרה. יש מישהו שיכול להסביר בצורה דיי מפורטת, לאיזה סלוטים אני עוד צריך לצייר טקסטורה ואיך היא אמורה להראות (מה היא מבליטה באובייקט וכו'). אם קשה לרשום גם הפנייה לטוטוריאל טוב תעזור, ובכלל אשמח לשמוע תגובות והצעות איך לשפר תודה DA-JACKEL
 

zman3d

New member
תשתמש במנטל ריי !

השיידר שלו הרבה יותר טוב מזה של ברזיל. בקשר לאיזה מפות לצייר איפה, אני יוכל להראות לך כשאני יסיים את הראש שאני עובד עליו. בינתיים עשיתי בוקמארק לדוגמא מצויינת ממקס פורומס - http://maxforums.org/thread.aspx?TID=282857&P=1
 

Da Jackel

New member
או זה עוזר קצת אבל...

תוכל אולי לפרט קצת יותר בקשר למפות SPECULAR, SSS, SSS MASK ? ואם אפשר גם איך לצייר אותם ? כי בעקרון כשאני מצייר בפוטושופ, המפת BUMP לדוגמא יוצאת יותר מיידי חזקה ומוקצנת כי נוראה קשה לצייר עם העכבר יש איזו שיטה לעניין ? או שצריך לשחק עם ה FLOW של הכלי בכול פעם שמציירים ? דרך אגב המודל שלך יצא ממש טוב לדעתי גם הטקסטור נראה דיי מציאותי.
 

t3h d00d

New member
זה די טוב

יש משהו לא בסדר עם הפנים. זה די דומה, אבל משהו לא כשורה... אני לא מצליח להבין בדיוק מה... אני הסתכלתי על תמונות שלה, ולדעתי יש משהו בסנתר של המודל שלך שלא מסתדר. (לא, זה לא הצלקת שיש לה) לא יודע, אולי אני ימצא מתישהו מה בדיוק לא בסדר. תכלס, יפה מאד!
 

Da Jackel

New member
תודה אני גם חושב שיש עיוות מסויים

אבל אני חושב שהבעיה שהעלת נובעת דווקא מהטקסטור שלי כי בעקרון אני חושב שהמודל יצא דיי דומה והטקסטור הגרוע שלי הורס את המודלץ הנה לדוגמא המודל ללא טקסטורה והוא נראה הרבה יותר קרוב למציאות
 
המודל די דומה

אבל עוד מוקדם מדי לדעתי לגשת לטקסטור, בעיקר אם הכוונה שלך היא להגיע לפוטו-ריאליזם. יש לך בעיות אנטומיות בפנים. האף מוזר, בעיקר האף והנחיריים. לא ברור לי מה קורה שם בדיוק, אבל זה בטוח לא נראה כמו הנחיריים של אנג'לינה, וגם האף חלק מדי וחסר צורה. נק' המפגש בין השפה העליונה לשפה התחתונה בצידי הפה לא נראית הגיונית. השפה התחתונה צריכה "להיבלע" מתחת לשפה העליונה וצריך להיות שם קפל עור עדין. תסתכל על אנשים, או על עצמך במראה, אתה תבין למה אני מתכוון. נראה לי שיש גם בעיה טופולוגית באיזור צידי הפה. קמט ההבעה בצידי הפה צריך להמשיך כלפי מעלה ולהקיף את הנחיריים, ולא להעצר באמצע. עוד דבר, יש חריץ בין האף ללחיים. זה לא נכון מבחינה אנטומית. עצם האף ממשיכה את עצמות הלחיים. אין ביניהם חריץ. המרחק בין העיניים נראה לי קצת גדול מדי, אבל יכול להיות שאני טועה בגלל זוית הצפייה. החריץ בשפה התחתונה מיותר. תעשה את זה באמצעות dissplacement map או משהו כזה, אין סיבה לרדת לרמת פירוט כזאת במודל. האוזן נחמדה, אבל גם היא לא בנויה בצורה ריאליסטית. בקיצור מה שאני אומר הוא שיש בעיות אנטומיה. שים לב: יכול להיות שאתה עובד עם רפרנסים טובים, והמודל שלך דומה לכל אחד מהם כמו 2 טיפות מים, זה כן אומר שאתה יודע איך הפנים נראות מזוית כלשהי אבל זה לא אומר שאתה מבין למה הן נראות ככה. אני ממליץ לך במקביל לעבודה על הפנים, לקנות ספר שמלמד רישום אנטומי, ולהבין בדיוק היך בנוי ראש אנושי. החל ממבנה הגולגולת, מבנה השרירים ובסוף הצורה החיצונית של הראש. זה יעזור לך גם "להעתיק" טוב יותר - מתוך הבנה ולא מתוך התרשמות שטחית, וגם יעזור לך כשתעצב דמויות בעצמך, לדעת איפה הכל מתחיל, ואיך השינויים שעשית משפיעים על הדמות.
 

t3h d00d

New member
כשאתה מעלה את זה כך, זה די נכון

שים לב לתמונה הבאה. ניסיתי למצוא משהו לא ממגזינים או רקעים למסך או כל מה שעשו לו EDITING. http://infohxc.free.fr/Marie/diverses%20bonnasses%20plus%20ou%20moins%20connues/Angelina%20Jolie%20-%20Showing%20Tatoo%20.jpg זאת תמונה אמיתית, בלי PHOTOSHOP עליה. שים לב, שהעיניים שמידלת ממש לו דומות לה. וגם הלחיים לא ממש. שים לב לעצם שם. מקווה שזה עוזר.
 

Da Jackel

New member
את האמת אני מנסה להתקרב

כמה שיותר לתמונות אבל זה כמעט בלתי אפשרי... כמעט בכול תמונה שאני מוצא ברשת היא נראית אחרת כנסו לקישור הבא ותראו את המגוון הרחב שאני מדבר עליו... יש אולי איזו דרך למדל בדיוק בצורה הנכונה את הדמות ?
 

t3h d00d

New member
כמובן שהיא נראת אחרת

למה, אתה שואל? איפור שונה. תיסרוקת שונה. איכות תמונה שונה. צלם שונה. והכי ברור, הבעה שונה. אלה אם כן תבוא אליה הביתה ותצלם אותה מקדימה ומהצד, היא תמיד תראה שונה. שים לב לתבומה מלמטה. יש לך תמונה מצויינת מ90 מעלות. זאת תמונה מ TOBM RAIDER, ז"א שאם תחפש עוד תמונות המסרט, תוכל אולי למצוא אותה עם אותה הבעת פנים בזוית אחרת. אבל, הלכתי ועשיתי את זה בשבילך. שים לב לתמונה הזאת: http://www.bikemenu.com/photos/famous/Angelina%20Jolie01.jpg לא בדיוק מתמקד בפנים, אבל שים לב, שהיא מסתכלת באותה זוית כלפי מטה, עם אותה תסרוקת והבעה. אם תגזור את מה שמסביב ותעשה ZOOM, זה יכול להצליח.
 

Da Jackel

New member
בעקרון במידול השתמשתי

בשני תמונות רפרנס טובות (אלה שצירפתי) אבל בכול זאת כנראה שזה לא מספיק טוב. אני אנסה להמשיך ולשפר ורק אח"כ אני אטקסטר שוב
 
הן ממש ממש לא טובות

התמונה מהצד היא לא בדיוק 90 מעלות ולהבדלים הקטנים הללו יש השפעה עצומה. התמונה מקדימה לא סימטרית לגמרי, והראש מוטה קצת הצידה. יכול להיות שזה הכי טוב שהיה אפשר למצוא, אבל זה ממש לא טוב אם אתה מתכוון להתבסס רק על זה ולא על ידע "מהבית"... עוד עצה - תמצא תמונה של ראש מלמעלה. לא חייב של אנג'לינה, יכול להיות כל אחד, כי יש לך בעיות רציניות במבנה החלק האחורי והעליון של הגולגולת, וזה נראה לי בגלל שאין לך רפרנס לראש מלמעלה ומאחורה.
 

t3h d00d

New member
שים לב רק

שאין אדם סימטרי 100% בעולם. אז, אם תשכפל חצי, זה לא יהיה 100% מדוייק. (ז"א, אם זה מה שאתה מנסה לעשות - לדייק לגמרי) חוץ מזה, למה אי אפשר לסובב את התמונה טיפה כדי שראש כן יהיה ישר?
 

zman3d

New member
אני חייב להוסיף

2 דברים בקשר למידול - 1. התמונות שהשגת דיי טובות דווקא. אבל תסדר את הFRONT כך שהוא יהיה בדיוק 90 מעלות (כרגע הראש נוטה ימינה). אתה הרי ממדל חצי ראש ומשלים את החצי השני בסימטרייה. תנסה לעשות סימולצייה של זה בפוטושופ - תשכפל חצי מהראש שלה, תעשה מירור ותשלב את זה עם החצי המקורי. מה שתקבל זה יצור מפחיד. אתה צריך לעבוד הרבה עם פוטושופ, תעשה FREE TRANSFORM ותנסה להגיע כמה שיותר קרוב לראש שעומד ב90 מעלות ולא נשען לאחד הצדדים. בגלל שהיא לא צולמה 100% פרונטאלית אתה לא תגיע למשהו מושלם, אבל תגיע מספיק קרוב וזה ייתן לך בסיס יותר טוב ל2. 2. זה טעות שרבים עושים (גם אני עשיתי שהתחלתי את הראש שלי). ---- תמונות משקרות ----- (אלא אם כן הן צולמו ממש טוב ומדוייק) קודם כל יש אלמנט של פרספקטיבה כשמצלמים וזה מ א ד מטעה כשאתה מנסה למדל במדוייק לפי תמונה. חוץ מזה, היא לא פסל. היא צולמה מזווית שהיא לא 90 מעלות וגם לא תואמת בין 2 התמונות. גם ההבעה שלה לא תואמת במדוייק (לעולם) בין 2 התמונות. תמיד כדאי שיהיה כמה שיותר קרוב למדוייק אבל זה אף פעם לא יהיה מדוייק (כמו נגיד בלופרינט של מכונית). כל זה מביא לנקודה ש - התמונות הן רק מנחה בשבילך. אתה צריך לעבוד עם כמה שיותר רפרנס שלה כדיי להבין את האנטומייה עצמה ולמדל אותה איך שאתה מבין ולא 100% לפי 2 תמונות רקע. הדבר הכי חשוב הוא שתדאג שתיהיה לך טופולוגייה נכונה כי אז תמיד תוכל בקלות לתקן ולהזיז דברים. אני יכול עוד לכתוב מגילה על זה אבל נראה לי שהעברתי את הפואנטה. תחפש מודלים של ראשים טובים (לא חסרים בWIP FORUM של CGTALK וכאלה) ותלמד טוב את הטופולוגייה שעשו.
 

zman3d

New member
עוד דבר אחד

ראש זה דבר שלוקח קצת זמן להבין, והוא אף פעם לא יוצא טוב בנסיון הראשון. מאד מומלץ לך להתחיל מחדש אפילו אם אתה חושב שיש לך אחלה דבר, כי הכי חשוב שיהיה לך בסיס טוב (טופולוגייה). מאז שאני התחלתי עם הראש שלי אני מוצא את עצמי בוהה באנשים הרבה פעמים (יוצא לי להיות הרבה ברכבת לאחרונה), אני מציע לך גם לעשות את זה קצת. אתה תתחיל הרבה יותר להשים לב לכל האנטומיה (עצמות לחיים,מבנה העיניים, זרימה של המשטח וכו')
 

emage24

New member
לינק מעניין

שכבר פרסמתי בעבר. מישהו עשה בזמנו עבודת גמר (באנגלית) על מידול ראשים. טכניקות, גישות, דגשים. סה"כ מאד מעניין, בעיקר למתחילים-בינוניים. מומלץ.
 
כן

יש דרך למדל בדיוק בצורה נכונה - סריקה ממוחשבת תלת מימדית. אבל מן הסתם לא תעשה את זה כי זה יקר מדי, ואני לא בטוח שאנג'לינה תענה לך. האפשרות החלופית היא למצוא תמונות שצולמו בו-זמנית, מקדימה ו-90 מעלות מהצד (ורצוי גם מלמעלה). אם לא תצליח למצוא (מה שסביר להניח שיקרה), אתה יכול לצייר את התמונות הללו בעצמך. לא יודע לצייר? חזרת לנק' ההתחלה כי פה בדיוק הבעיה של המודל שלך - אתה לא למדת אנטומיה. אז שוב, הדרך הכי טובה למדל דמות בצורה הכי קרובה למציאות היא לדעת למה הדמות נראית כמו שהיא נראית - עצמות לחיים גבוהות, זוית גשר האף, עובי השפה התחתונה, אורך המצח, עיניים בולטות\שקועות, צורת הלסת התחתונה וכו'... צריך לשבת על התחת וללמוד, להשתמש בהרבה עופרת ולהעתיק רישומים של גולגלות מכל מיני זויות, במקביל לצייר חלקי פנים שונים, אף, עין, פה וכו'. ללמוד לצייר פנים, ללמוד את הפרופורציות, ללמוד את הקוים. אני ד"א לא דוגמא טובה למישהו שישב וחרש על זה כמו שצריך, אבל עשיתי את זה קצת וזה ממש עזר לי, ואני מכיר מישהו שעשה את זה לבד בבית במשך שנה וחצי והיום הוא מעצב דמויות שנחטף לעבודות (כמובן שהעובדה שהוא מוכשר כשד לא מזיקה). בכל מקרה, מצטער, אבל אין קיצורי דרך. אם אתה רוצה למדל דברים ברמה אופטימלית אתה צריך לדעת את הכל מהבסיס.
 

Da Jackel

New member
תודה

יש לי כמה ספרי אנטומיה טובים בבית אני אנסה קצת לעבוד על העניין ולעדכן נקווה שייצא יותר טוב (זאת בכול זאת הפעם הראשונה שניסיתי למדל ולטקסטר משהו אורגני
 
למעלה