משחקים קצרים
שלום, הנה לך כמה משחקים שאני מאמינה שיעזרו לך - חלק מהם דורשים טיפה הכנה אבל זה שווה! 1.סדר קבוצתי - הקבוצה צריכה להסתדר לפי סדר שהמדריך קובע. כגון: סדר האלפית של שמות החניכים, גובה, מידת נעליים, תאריכי לידה ועוד.. 2. כדורגל סיני - (דרוש כדור) : החניכים יעמדו במעגל כאשר רגליהם מפוסקות. עליהם להכניס את הכדור בין הרגלים של חניך אחר. חשוב לציין שעל החניך המחזיק בכדור אסור לזרוק לאחד משכניו. על החניכים להשתמש אך ורק בידיים לשם זריקת הכדור. 3. אמת או שקר- כל החניכים אומרים על עצמם שני משפטים, אחד אמת והשני שקר ועל הקבוצה לנחש איזה מבין ההיגדים הוא אמת ואיזה מהם הוא השקר. 4. החישוק העובר - ( דרוש חישוק): החניכים יסתדרו במעגל ויחזיקו ידיים, על החניכים להעביר את החישוק בין כולם בזמן הקצר ביותר בלי להתיר את הידיים. *יינתנו שני ניסיונות ושניהם ימדדו על זמן. 5. צבעי ידיים - (צבעי גועש, דלי עם מים, מגבות, בריסטול) מרוץ שליחים: המדריכים יחלקו את החניכים לשתי קבוצות כל חניך בתורו יבחר צבע ויטביע את ידיו ובמהרה ינקה את ידיו וירוץ לתת כיף לחניך הבא אחריו. (הערה: נותנים לזה להתייבש ואח"כ בבית תכתבי על זה "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד" ותחתכי את זה לפאזל. את החתיכות יום למחרת תחביאי בכל האזור ותתני להם לחפש ולהרכיב את הפאזל שלהם כקבוצה) 6. מוראל גבוה – החניכים ישבו במעגל ויבחרו שם לקבוצה. (בריסטול, טושים, מדבקות, דבק, מספריים..) לאחר שנבחר שם, המדריכים יחלקו את החניכים לשתי קבוצות, קבוצה אחת תחבר ג'ינגל או חמשיר וקבוצה אחרת תעצב לוגו (סמל) לשם הקבוצה שנבחר קודם לכן. 7. מגדל נעליים – החניכים יחלצו את נעליהם וינסו לסדר את כל הנעלים במגדל, בצורה כזאת שהמגדל יישאר יציב. *המדריך יחלק את הקבוצה לשתי קבוצות. מטרת המשחק: החניכים יראו שלכל מגדל צריך להיות בסיס וכך גם לקבוצה . * החניכים יצטרכו לבצע את המשימה בלי לדבר. 8. פלונטר – עומדים בטור ומחזיקים ידיים. הראשון מוביל את הקבוצה ויוצר סיבוכים. אח"כ מנסים להתיר את הפלונטר שנוצר בלי לעזוב ידיים. * החניכים יוכלו לדבר לצורך ביצוע המשימה. * אחד המדריכים יוביל את הקבוצה ויסבך את הפלונטר ולאחר שיסיים החניכים יתירו את הפלונטר שנוצר. 9. א"ב בחפצים: החניכים יצטרכו למצוא 22 חפצים בחדר שמתחילים באותיות א"ב. 10. תפוס אותי אם תאכל: ( דרוש חבילת שוקולד) המדריכים יבחרו נציג שיעמוד במרכז המעגל (תחילה יעצום החניך את עיניו עד שיאמר לו לפקוח אותן), כל שאר החניכים יעמדו במעגל צפוף כאשר ידיהם מאחורי גבם. אחד המדריכים יניח בכף ידו של אחד החניכים חפיסת שוקולד, על החניך להעביר את השוקולד בין כל חברי הקבוצה ולאכול אותו מבלי שהחניך שהתנדב יגלה אצל מי השוקולד. במידה וגילה החניך המתנדב את השוקולד, זה שנתפס אצלו השוקולד מחליף אותו. 11. תופסת צבעים – התופס אומר צבע ורודף אחרי כולם, מי שנוגע בצבע הנ"ל, לא יכול להתפס. (הערה: כאן את יכולה לגוון על איזה תופסת שאת רוצה). 12. היפ הופ: החניכים יעמדו במעגל כאשר הם מחזיקים את הכיסא הפוך בידיהם. על החניכים להישמע להוראות המדריך כאשר היפ זה לזוז לצד ימין והופ זה לזוז לצד שמאל והיפ הופ זה למחוא שתי מחיאות כפיים כל זה אמורים החניכים לעשות מבלי שהכיסא ייפול, במידה ונפל יצאו עם הכיסא מן המעגל ויעודדו את חבריהם שנשארו המשחק, כך ימשך המשחק עד שיישאר רק מישהו אחד שיוכרז כמנצח. 13. סיפור בהמשכים:המדריכים יכתבו משפט פתיחה על ניר עיתון. כל חניך בתורו יבוא ויכתוב משפט מבלי לדעת מה נכתב קודם כשיסיימו המדריכים יקריאו את הכל וכך יוצר סיפור מצחיק. 14. עמודו! – זורקים את הכדור לאוויר וצועקים שם של מישהו בקבוצה. זה שקראו בשמו צריך לתפוס את הכדור לפני שיגע ברצפה. אם הצליח – הוא זורק את הכדור באוויר וקורא בשם של חניך אחר. אם לא – הוא צועק "עמודו" (רק אחרי שהגיע לכדור) ומנסה לפגוע עם הכדור באחד החניכים. מי שנפסל יוצא מהמשחק. 15. חי גוסס מת: החניכים עומדים במעגל ומתמסרים בבלום עם מים. בכול פעם שהבלון התפוצץ על אחד החניכים או בידי החניכים אותו חניך עובר למצב אחר של עמידה\שכיבה\ישיבה. סופו של בדר מי שיישאר "בחיים" הקבוצה שלו לא תפסיד. החניך האחרון שיישאר יעניק לקבוצתו את הניצחון ואת הבלונים. (הערה: על אותו עיקרון של בלוני מים אפשר לעשות את זה עם כדור). מקווה שעזרתי עינב!