היי לכולם

היי לכולם ../images/Emo39.gif

אני לומדת במסגרת הקורסים שלי במכללה, קורס בנושא קריאה יוצרת במקרא ואנחנו צריכים לעשות השוואה בין פרק י"ז, פסוקים כ"ח-פרק י"ח פס' ה' למול פרק י"ח פסוקים ו'-ט"ז. ההשוואה היא בין דומה לשונה, ובנתיים עשיתי קטגוריות של הפגישה הראשונה לפי הגרסאות השונות בין דוד ושאול, וגם על העובדה שגם יונתן, בנו של שאול וגם שאול הציעו לדוד את מדיהם וכלי נשקם ודוד סירב. אילו עוד קטגוריות השוואה- דומה ושונה- לדעתכם מתאימים
המון המון תודה
שירי
 

שיבולית

New member
בת המלך

*בפרק י"ז לא מוזכרת בשם - והמטרה לעודד מישהו להילחם על מנת להציל את ישראל מהפלשתים, כלומר מטרה טובה ונעלה. בפרק י"ח - מוזכרות מרב ומיכל והמטרה לגרום למות דוד ע"י הפלשתים... *תעסוקתו של דוד - רועה צאן מול לוחם, מנגן וכו' *בפרק י"ז אח של דוד נוזף בו קשות ובפרק י"ח יהונתן מחמיא לדוד. *חרב/חנית על שימושיה בשני הפרקים - מי המחזיק בה וכנג מי היא מופנת. *בפרק י"ז דוד משבח את עצמו (נלחם בארי ובדוב) כדי להראות שהוא יכול לצאת להילחם בגלית ובפרק י"ח מתנהג בענווה (אינו ראוי להתחתן עם בת המלך). *הכאת פלשתי ענק מול הכת 200 פלשתים כדי לזכות בבת המלך.
 

shushu10

New member
דוד מאד מעונין לשאת את בת המלך

זאת ניתן ללמוד מהתענינות הרבה בנושא - מה יותן לאיש אשר יכה את הפלשתי. "ויאמר איש ישראל הראיתם האיש העלה הזה כי לחרף את ישראל עלה והיה האיש אשר יכנו יעשרנו המלך עשר גדול ואת בתו יתן לו ואת בית אביו יעשה חפשי בישראל" = עד כה דברי האנשים בשדה המערכה. וכאן מבקש דוד לדעת אם הבין ברור במה מדובר ואומר: "מה יעשה לאיש אשר יכה את הפלשתי הלז והסיר חרפה מעל ישראל...." ושוב מקבל תשובה - "ויאמר לו העם כדבר הזה לאמר כה יעשה לאיש אשר יכנו". בפסוק כט שוב אפשר למצוא כי דוד עוזב את אחיו אליאב ושוב שואל "ויאמר כדבר הזה וישבהו העם דבר כדבר הראשון". כל זה מעיד על להיטותו של דוד לשאת בת מלך וכאשר לבסוף מוצע לו השדוך הוא "משחק אותה" ומצטנע כאילו אינו ראוי. לא נראה שזה מענווה יתרה אך יש גם לשים לב לעובדה פשוטה - כאשר מציע שאול את בתו לדוד הוא בעצם מקיים את הבטחתו. משום מה, כאשר הגיע הזמן לקיים הבטחה זו - הוא מתנה תנאי לדוד "אך היה לי לבן חיל והלחם מלחמות יהוה".
 
למעלה