היי מה המצב שאלת דשא

JeLyFisH

New member
היי מה המצב שאלת דשא

אני עושה דשא אחד ואני רוצה להכפיל אותו אז יש משהו שנקרא scatter.... אני מחפש אותו ברשימה של הMODIFIER אבל אני לא מוצא אותו שם גם שאני בוחר את הדשא שיצרתי.....למה זה?? יש לי 3DS MAX.....ועוד שאלה.....אני יוצר דשא אחד עם LINE ואחרי שאני מכופף אותו וזה נראה דשא אני עושה לו EDITMASH ואז כשאני בוחר לו MATIRIAL ואני שם אותו אז צד אחד רואים את המטיריאל ומהצד השני לא רואים כלום כאילו אין שם דשא.....מה העניין? איך מסדרים?
 
לא מכיר scatter אבל

אתה יכול פשוט לעשות COPIES (לגרור את האוביקטים בזמן שאתה מחזיק את מקש SHIFT ולהעלות את מספר הCOPIES לכמה שאתה רוצה). בקשר לזה שרואים את האוביקט רק מצד אחד... זה בגלל שאין לו עובי, תנסה להוסיף לדשא מודיפייר שנקרא SHELL, זה יתן לו עובי. למרות, שיכול להיות שזו לא הבעייה. בהצלחה
 

JeLyFisH

New member
תודה אחי....זה עזר לעובי....

בקשר ל COPY.....זה דשא....אני אצטרך לעשות מליון פעם קופי ולהזיז בערך.....יש לי שלושה מדריכים לעשות דשאאא....אני אשים את שלושתם ואם יהיה למישהו סבלנות אז שיראה את הקטע שאני מדבר עליו ד"א ראיתי מקודם משהו שנקרא GRASS-O-MATICיש לי 3DS MAX 7.....איך אני משיג אחד שיתאים לי?
 
כשאתה עושה COPY

אתה יכול להעלות את המספר של הCOPIES ואז זה יוצר שורה, שאותה אתה יכול להכפיל מספר פעמים. יש גם דבר שנקרא ARRAY (מערך) או PARRAY שעושים את זה אבל אני לא מומחה בזה.
 

Druyanizem

New member
ה scatter

הוא לא מודיפייר... אתה הולך לטאב של creat. compound objects בתפריט שיורד לך ושם תמצא את ה scatter
 

JeLyFisH

New member
כן אני כבר מצאתי אותו אחי אבל

תודה רבה מיידעלך :)) אחרי יומיים כמעט שלושה של ניסיון ומאמץ מטורף...אולי תצחקו עליי אבל הצלחתי לעשות דשא..... אני לא בטוח שזה מעניין את כולכם או אפילו מישהו אבל אני בכל זאת אשים תמונה....וכמובן שנעזרתי בשלושה מדריכים.....כל אחד מהם נאלץ להשלים את השני....היה טיפה קשה
 

voguemaster

New member
פיתרון אחר וקצת יותר הגיוני

לפוליגונים אין בעיקרון עובי. הם סתם "לוחות" שמרחפים להם בחלל התלת מימדי. עכשיו, מסיבות שלא ניכנס אליהן, מגדירים לכל פוליגון צד קדמי וצד אחורי כאשר הנורמל שמאונך למישור הפוליגון פונה החוצה מהצד הקדמי. באופן רגיל מרנדרים פוליגונים רק כשהצד הקדמי שלהם פונה כלפי ה-VIEWPORT שבחרת (או המצלמה). זה מאיץ עניינים, בין היתר כי אין צורך לצייר פוליגונים שפונים בכיוון ההפוך (הם לא מעניינים אותך, מלבד במקרים כמו זה). ובגלל כל הדברים האלה, אתה רואה רק צד אחד מרונדר וצד שני לא מרונדר. ישנם שני פתרונות: 1. לתת עובי לכל אובייקט, ממש כמו במציאות. הבעיה עם דבר כזה עבור דשא היא שזה מעלה את כמות הפוליגונים בסצנה בסדרי גודל. תחשוב שאתה מקבל את אותה כמות פוליגונים עבור הצד השני של ה"עלה", פלוס פוליגונים שמתארים את הצדדים (כי יש עובי). ויחד עם זאת, במציאות קשה נורא להבחין בעובי של עלה של דשא אז אין שום צורך שבאמת יהיה לו עובי אמיתי ברוב המקרים. כל הגישה הזו היא ביזבוז. 2. החומר שאתה משתמש בו כדי לרנדר את הדשא יכול להיות דו-צידי. יש אופציה כזו ב-material editor, להפוך אותו ל-"2 sided". זו הדרך הקלה והטובה ביותר למטרה הזו.
 
למעלה