היי. צריכה עזרה בבקשה
אני חונכת ילדה לקוית שמיעה שעליה כבר כתבתי כאן בעבר. הילדה מאוד סגורה ואם נוצרת איזושהי "שיחה טובה" בינינו היא מיד נקטעת ביוזמתה במשפטים כמו: "זה לא חשוב" או "בואי נעשה משהו אחר". בהתחלה עשינו פעילויות היכרות (שגם מהן היא לא הפיקה הנאה גדולה), רוב הזמן היא העדיפה לעשות שיעורים. בפגישה האחרונה בינינו היא הייתה חסרת מצב רוח, קצת עצבנית ואמרה לי שהיא כבר לא רוצה לעשות "יצירות" (כך היא מכנה פעילויות אנו עושות ביחד). כל דבר שאני מציעה היא אומרת "בשביל מה?" שאלתי אותה אילו דברים היא אוהבת לעשות והיא גם לא ענתה, פשוט עיקמה עיניים... כשעשתה שיעורים, כאילו התעלמה מזה שאני שם, בקושי שיתפה אותי. אז שאלתי אותה אם היא כועסת והיא אמרה שלו. אחרי כמה זמן היא אמרה שהיא עצבנית ולא הצלחתי "להוציא" ממנה למה. (שאלתי אותה כל מיני "שאלות מכוונות" בעדינות רבה) אח"כ היא אמרה שהיא מרגישה לבד (וכאן כשהתחלתי לשאול למה היא פטרה את עצמה ואמרה לי "לא חשוב") חשבתי שאולי הייתי צריכה לנסות לדרבן אותה יותר בעניין הזה. היום חשבתי שאולי כדאי ליצור פעילויות שמכוונות יותר לרגשות כי ניראה לי שמה שהיא צריכה זה לדבר. (באופן קצת יותר עקיף). אולי יש לכם הצעות לפעילויות מסוג זה? אשמח לקבל עצות נוספות כי אני מנסה בכל דרך להפעיל אותה אבל היא כאילו בודקת את סף הסבלנות שלי. תודה רבה.
אני חונכת ילדה לקוית שמיעה שעליה כבר כתבתי כאן בעבר. הילדה מאוד סגורה ואם נוצרת איזושהי "שיחה טובה" בינינו היא מיד נקטעת ביוזמתה במשפטים כמו: "זה לא חשוב" או "בואי נעשה משהו אחר". בהתחלה עשינו פעילויות היכרות (שגם מהן היא לא הפיקה הנאה גדולה), רוב הזמן היא העדיפה לעשות שיעורים. בפגישה האחרונה בינינו היא הייתה חסרת מצב רוח, קצת עצבנית ואמרה לי שהיא כבר לא רוצה לעשות "יצירות" (כך היא מכנה פעילויות אנו עושות ביחד). כל דבר שאני מציעה היא אומרת "בשביל מה?" שאלתי אותה אילו דברים היא אוהבת לעשות והיא גם לא ענתה, פשוט עיקמה עיניים... כשעשתה שיעורים, כאילו התעלמה מזה שאני שם, בקושי שיתפה אותי. אז שאלתי אותה אם היא כועסת והיא אמרה שלו. אחרי כמה זמן היא אמרה שהיא עצבנית ולא הצלחתי "להוציא" ממנה למה. (שאלתי אותה כל מיני "שאלות מכוונות" בעדינות רבה) אח"כ היא אמרה שהיא מרגישה לבד (וכאן כשהתחלתי לשאול למה היא פטרה את עצמה ואמרה לי "לא חשוב") חשבתי שאולי הייתי צריכה לנסות לדרבן אותה יותר בעניין הזה. היום חשבתי שאולי כדאי ליצור פעילויות שמכוונות יותר לרגשות כי ניראה לי שמה שהיא צריכה זה לדבר. (באופן קצת יותר עקיף). אולי יש לכם הצעות לפעילויות מסוג זה? אשמח לקבל עצות נוספות כי אני מנסה בכל דרך להפעיל אותה אבל היא כאילו בודקת את סף הסבלנות שלי. תודה רבה.