אני חושב שאתה טועה בדברייך ../images/Emo62.gif
בס"ד צריך להבהיר מהו המושג "מנהג" -
אנו נוטים להתייחס למושג "מנהג" כאל נוהג שאינו מחייב הלכתית, כגון מנהג של בני הישיבות ללבוש חליפות שחורות, או מנהג של זרם החסידים לטבול במקוה מידי יום. ואכן מנהגים אלו אינם מחייבים הלכתית, והשיקולים לנהוג בהם הם שיקולים שונים וחשובים, אך לא שיקול של חובה הלכתית.
אבל יש מנהגים שהתקבלו בעם ישראל כדינים המחייבים את כל היהודים, והם נכתבים בספרי ההלכה. ספרי ההלכה מציינים שחלק מההלכות הן חיובים המתורה, חלק מההלכות הן חיובים מדרבנן (שגזרו חז"ל), וחלק מההלכות הן חיובים מתורת מנהג ישראל.
אל מנהג מסוג זה מתייחסים כאל הלכה מחייבת. כזהו המנהג של כיסוי הראש לגבר היהודי. יש מנהגים שהתקבלו בעדות שונות בישראל, והם מחייבים את העדות המסוימות הללו. כזהו המנהג להימנע מלאכול בשר ב-9 הימים שבין ר"ח אב לבין ט' באב. הוא מחייב את עדות אשכנז ועדות ספרד, אך אינו מחייב את עדת התימנים כיון שהם שלא נהגו בזה. ובימינו, כיוון שהתימנים נוהגים לפי מנהגים שונים ופוסקים שונים בני ימינו - צריך כל תימני לנהוג כפי שיטת הפוסק שהוא הולך לפיו. לסיכום - מדובר בהלכה (שמקורה במנהג ישראל) החלה על רוב העדות בעם ישראל. נלקח מפורום "לשאול את הרב" מהודעה שכתבה אופירA.
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=681&msgid=119253170