היי שאלה

uytyu

New member
היי שאלה ../images/Emo9.gif

ערב טוב..=] מי היה הראשון שסבר כי כדור הארץ עגול?
 

TotalCommnader

New member
כבר ארכימדס חשד בזה, אבל אולי מאן דהו אחר גם

אבל לא פרסם את כתביו או שלא שרדו. ארכימדס ראה שהספינות מתרחקות וקודם נעלם החלק התחתון שלהם. יותר מעניין מי הראשון ש*הוכיח* לא? מדובר כמובן בראשון שכתביו שרדו.
 

spake

New member
אתם אולי תתפלאו....

אבל אחד הראשונים שחשב על זה היה דווקא אריסטו!!! הוא הבחין שהירח מטיל צל קמור ע"פ כדור הארץ. אבל לדעתי הראשון שניתן לתת לו את הכבוד שהבין שכדור הארץ בצורת כדור היה ארטוסתנס (230 לפני הספירה) יווני שאף חישב את רדיוס כדור-הארץ אגב בדיוק שלו הוא בתחום הרדיוס שקיים היום.
 

אחמס1

New member
מסקרן אותי איך הסברה שהעולם שטוח התמודדה עם

העובדה שככל שמתפסים גבוה יותר על הר, האופק "מתרחק" (אם מסתכלים על אזור עם מאפיינים נמוכים יחסית). הרי בסופו של דבר אם נמצאים על מישור, גם אם הוא גדול מאוד אפשר יהיה לראות את הקצוות שלו מאיזשהו גובה סופי. גם היו יכולים לשים לב שאם מתרחקים מאוד מהר / אי, באיזשהו שלב הבסיס שלו "נעלם". כנראה שהם לא שמעו על התער של אוקם.
 

pieceofmadness

New member
קראו לה מירלדה והיא בחשה בקדרות ירוקות

למה כולם בטוחים שרק המפורסמים חשבו על זה? מירלדה היתה ביישנית, היה לה סינר עם נקודות וחמישה נכדים, והיא לא סיפרה לאף אחד על המחשבות האלה. היא גם ידעה להכין ספגטי מצויין.
 

aetzbar

New member
ואני חושב שזה היה עגלוני העגלון

עגלוני היה בעל עגלה וסוס ושניהם עבדו קשה למחיתם. מבוקר עד ערב היה נוסע בדרכים כאשר סוסו הנאמן מושך בעגלה. קרה לעתים ומחשבתו נשאה אותו אל מחוזות פלאיים, והוא תהה איך צעדי הסוס החוזרים על עצמם בקפיצות, נהפכים לתנועת גלגלים חלקה. אין זאת כי אם בגלגל טמון פלא, הרי הוא יכול להסתובב לנצח. והדרך, חשב עגלוני בפליאה, הרי היא אף פעם לא נגמרת..... אני לא זוכר , מלמנל עגלוני לעצמו, שאי פעם נגמרה לי הדרך.... ואם זה המצב סיכם עגלוני את הגיגיו, פני הדרך הם כפני הגלגל. ברגע טעון השראה זה, כאשר עגלוני תפס כי כדור הארץ עגול, הסוס עצר לפתע וכוח המשיכה שלו שהניע את העגלה, נעלם. משתתפי הפורום מוזמנים להמשיך את הסיפור המדעי בברכת יצירה א.עצבר
 
למעלה