היי תגידו מכונעים שביניכם וריאטור יכול להיות

loiferguy

New member
היי תגידו מכונעים שביניכם וריאטור יכול להיות

כמו שמסביים בכתבה בפול גז עם הצלחות והכדורים? ואיך עובדת תיבה אוטומטית לא וריאטרית?כי לי הסבירו על קונוסים אחד גדול ואחד קטן......... מישהו מבין על מה מדובר?
 

ixmix

New member
בדיוק כך.

המאמר מפולגז הוא הכי טוב שקראתי בעברית, מדויק וברור. בקטנועים העברת הכוח היא ע"י וריאטור, כשהסבירו לך על קונוסים התכוונו לצלחות (שאכן צורתן שצורת קונוס). קרא את המאמר, בקישור פה, וחזור עם שאלות מדויקות יותר.
 

loiferguy

New member
אמרתי שקראתי ת המאמר,לא?שאלתי היא..

שאלתי אם יש וריאטור שעובד על אותו עיקרון אבל בביצוע שונה... כי בסובארו גאסטי גם יש וריאטור ecvt (e-electronic) אולי הוא שונה בפנים לא יודע ולמה אי אפשר לשים במקום וריאטור תיבה אוטומתית כמו באוטו?
 

harabecw

New member
התשובה הפשוטה היא

שתיבה אוטומאטית כזאת היא לרוב בגודל הקטנוע עצמו.
 

fazer

New member
איפה השדון איפה? (וזה לא |עוף|)

לאחר קריאת המאמר המא(ע)לף בנוגע לוריאטורים עלתה בי תהיה: אם, כאמור, וריאטורים מתאימים למנועים דו"פים - כיון שהם משאירים את המנוע כל הזמן בתוך רצועת הכח שלו - מדוע גם הקטנועים הגדולים יותר משתמשים בה? הרי, לכאורה, יש בוריאטור חסרונות עבור קטנועים גדולים ומרובעי פעימות - למנועים אלו אין רצועת כח כה צרה, והם - שגם כך מוציאים הספק צנוע יחסית לנפחם בהשוואה לדו"פ - מאבדים אחוז גדול מכוחם על התמסורת. האם היתרון היחיד שלהם עבור קטנועים אלו הוא אריזתם הקומפקטית? האם לא יכולים היו לחשוב על תיבת הילוכים אוטומאטית "קונונציונאלית" עבור קטנועים אלו? אני יודע שהוסקוורנה (אם זכרוני הצולע אינו מטעני) ניסו ליצר אופנוע אוטומאטי - וירדו מהנושא. Fazer
 
שאלת וענית... ../images/Emo8.gif

קטונתי מלענות על שאלות כאלו שברומו של עולם... למה לא מייצרים אופנועים אוטומטיים ? (אולי הבורגמן 650 החל בסלילת דרך חדשה ?) למה הוסקוורנה ירדה מהרעיון ? העניין בוריאטור היא אמינותו וקלות הטיפול שבו להערכתי. מעבר לכך, לא הוזכר במאמר הקלוקל על היתרון שיש בגיר רציף עם יחס העברה אינסופי... את היתרון הזה אני משוכנע שידידי פייזר מכיר מעולם הרכב... היתרון הזה גלום גם כאן במנועים מרובעי פעימות עם וריאטור... הוריאטור נולד לעולם, בין היתר, כדי לפתור את בעיית רוחב רצועת הכוח בדו"פ, ונשאר כאן בגלל יעילותו... כך אני משער. יתרה על כן... נקודה נוספת למחשבה לפייזר ידידי... האם זו בעייה לצור מנוע עם ארבע פעימות שיהיה חזק במיוחד בנקודה מסויימת ברצועת הסל"ד לטובת הספק מקסימלי ביחס לנפח ? כלומר, האם אי אפשר להביא מנוע ארבע פעימות למצב בו ידמה לעבודת דו"פ ? (והרווח הוא נקודת הספק בודדת גבוהה במיוחד) ?? מישהו אמר ראנר 200 ? בקיצור... זו דעתי...
 
למעלה